• 178.263 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.972 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

En wie is het geworden (heb hier geen tv)?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Het is Jelle Brandt Corstius!

Eén van de gasten is Jan Marijnissen.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

*schudt kapp de hand* .

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Het is toch goed dat we hebben doorgezet.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Heh:

eRCee (twee pagina's terug) wrote:

Of Jelle Brand Corstius van de fraaie programmaserie 'Van Moskou tot Magadan'. Daarin zitten alleen maar korte interviews maar hij is in ieder geval erg sympathiek en dat is het halve werk.

Ik heb meer invloed dan ik al dacht.

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

Ik krijg altijd kippevel van Corstius. Ik vind hem altijd heel creepy met die enge persoonlijke vragen en dito fantasieen.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Heeft men al ideeën over wie de zomergasten moeten worden? Jan Marijnissen is dus reeds bekend.

Hopelijk geen acteur/actrice of iemand uit de mode-wereld.

Hopelijk wel (een) wetenschapper(s).

Neelie Kroes?

Ron Jans?

Zie hier voor eerdere gasten.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Je kunt eigenlijk de "soort" gasten wel invullen. Bij de andere vier zal vast een kunstenaar, een schrijver, een wetenschapper en een populaire bekende Nederlander zitten.

Kroes niet denk ik, dat zou twee politici betekenen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Mijn wensenlijstje:

Matthijs van Nieuwkerk

Theodor Holman

Georgina Verbaan

Hugo Borst

René van der Gijp

Johan Derksen

Jeroen Pauw

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Is Herman van Veen al eens geweest?

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

@Don Dijk: voor dit soort vragen heb ik de link uit mijn laatste zin bijgevoegd.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1021 votes

Ik kreeg laatst als cadeau de DVD-box ''Van de schoonheid en de troost''. Lijkt enigszins op ''Zomergasten'' maar dan met ''belangwekkende medemensen'', zegt Wim Kayzer, van over de hele wereld.

Oudere users hier kennen Wim Kayzer misschien van andere programma's van vroeger, uit de jaren 80 en 90.

Ik vind hem steengoed als interviewer en ook de serie is erg boeiend door de grote diversiteit aan gasten.

Ik denk een aanrader als je van ''zomergasten'' houdt, maar dit gaat wat dieper, soms heel diep, in op de thema's ''schoonheid en troost.''

''Wat betekenen die woorden voor je?'' is eke keer de vraag aan een kunstenaar, filosoof, schilder etc. De antwoorden zijn erg uiteenlopend, maar heel erg interessant.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

In de categorie wetenschap(sfilosofie): Midas Dekkers, Frans de Waal, Herman Philipse, Robbert Dijkgraaf, Vincent Icke, Wubbo Ockels.

Hierbuiten zou ik Geert Wilders uitermate boeiend vinden (al twijfel ik aan zijn oprechtheid). Verder internationaal jurist Pieter Kooijmans (tevens oud CDA-politicus). Dichter des Vaderlands Ramsey Nasr lijkt me ook een interessant persoon. Hans Teeuwen. Clairy Polak!

Oh, Dijkgraaf is al langs geweest zie ik nu. Was het wat?

En zijn er eigenlijk ook Vlamingen langs geweest? > (weer een antwoord van mijzelf) Ja, Hugo Claus zie ik staan. Dan voeg ik Etienne Vermeersch toe aan mijn wensenlijstje.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Geen actieve politicus aub. Dat zijn altijd de saaiste gasten.

Voor Marijnissen zou ik wel gaan zitten, trouwens.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Wilders is nou niet meteen een doorsnee-politicus.

Arnie

• 1082 messages
  • 1882 votes

Maar hij heeft zijn favoriete beeldfragmenten al eens samengesteld...

Als er nog een actief politicus bijkomt zou ik Albayrak wel interessant vinden. Die schijnt ook wel regelmatig film te kijken en heeft altijd wat minder snel dan anderen haar politieke masker op.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

BlueVelvet wrote:

@Don Dijk: voor dit soort vragen heb ik de link uit mijn laatste zin bijgevoegd.

Oh ja, sorry, heb erover heen gekeken.

Zie hem er niet tussen staan, dus Herman van Veen zou ik ook graag wel eens willen zien bij Zomergasten. Boeiende persoonlijkheid in mijn ogen.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Anatolia wrote:

Wilders is nou niet meteen een doorsnee-politicus.

Wilders hapt vast niet toe als hij gevraagd wordt. Die gaat echt niet in een programma van 'de linkse elite' zitten.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Het is slechts een wens. En er is verder niet zo veel 'links' aan Zomergasten denk ik hoor. De gast bepaalt de inhoud van het programma uiteindelijk.

Tonke Dragt komt nu ook bij me op. Nederland lijkt haar volledig te zijn vergeten.

En Herman Finkers.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Zomergasten 2010:

Annet Malherbe

Actrice. Deed iets leuks bij Jiskefet in vleeskleurige panty’s met kokosmakronen, daarna iets bij Gooische Vrouwen. Dat laatste verdiende in elk geval meer.

Jan Marijnissen

SP-politicus. Heeft hernia. Ging weg bij de SP waardoor SP kapot ging. Komt uit Oss. Kan derhalve ook worsten draaien en puntlassen.

Paul Verhoeven

Nederlands regisseur uit Hollywood. Zegt “kaasten” als hij “casten” bedoelt. Streek San Fu Malta-miljoenen op met Zwartboek. Praat graag over de eerste stijve lul die hij in beeld liet zien.

Paulien Cornelisse

Cabaretiere en grachtengordelcolumniste. Schreef ooit samen met Aaf Brandt Corstius gaapstukjes in NRC dus mag nu naar broertje Corstius. Schreef ook bestseller over taal. Soort van Jan Kuitenbrouwer dus.

Maarten ‘t Hart

Schrijver. Bioloog. Literator. Gereformeerdenbasher. Held. Ook bekend als Maartje. Gek maar ongevaarlijk. Een van de laatste Enige Echte Schrijvers Met Mening in Nederland. Zal dus wel worden omgelegd ooit.

Erwin Olaf

Fotograaf. Professioneel homoseksueel. Relnicht. Maakt leuke kiekjes in binnen en buitenland. Wil nu naar Berlijn verhuizen vanwege geweld tegen homo’s maar gaat niet. Tevens vaderlands kunsticoon.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Leuk: Marijnissen, Verhoeven

Misschien: Malherbe, 't Hart

Niet: Cornelisse, Olaf

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Hm niemand uit de wetenschapshoek behalve 't Hart.. rijtje ziet er uit alsof het voor de grote massa is gemaakt.

Ben wel benieuwd naar 't Hart en Olaf en zelfs Marijnissen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Inderdaad een slecht teken dat ik alleen Cornelisse niet ken. En het gemis van een echte (beta)wetenschapper is bijzonder spijtig. Marijnissen is dan wel weer (amateur?)historicus, dat is iets. Ik verwacht met hem een mooie avond.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Erg jammer ja.

Paulien Cornellise ken ik alleen van De wereld draait door. Heeft nogal een ons-kent-ons grachtengordelsfeertje zo.. maar goed, misschien levert het wat interessants op.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Valt tegen zeg. Actrice en fotograaf: nee bedankt. Oninteressante regisseur: nee bedankt. 't Hart en Cornelisse: hmm. Marijnissen: ja. Wetenschapper/filosoof: waar?!

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Is er een mogelijkheid om oude afleveringen terug te zien?

PS had graag Herman Philipse willen zien

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Keuzefilm van Jan Marijnissen: The Battle of Algiers. Beter kon Zomergasten nauwelijks beginnen.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Jawel, met een film die ik nog niet gezien heb. .

Wel een toppertje inderdaad.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

timbo_ wrote:

Keuzefilm van Jan Marijnissen: The Battle of Algiers. Beter kon Zomergasten nauwelijks beginnen.

Het zou me niet verbazen als Marijnissen hieraan heeft gedacht naar aanleiding van de wintergasten uitzending met Naomi Klein ( ). Toch wel verplicht voer voor iemand als Marijnissen, mijn interesse is in ieder geval gewekt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.