• 178.256 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.417 actors
  • 9.375.865 votes
Profile

Zomergasten (+Wintergasten)

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

De documentaire wordt morgen om 16.05 uur herhaald op NL2.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ah bedankt! Toch maar eens de videorecorder onder het stof vandaan halen.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

(quote)

Jeuj, Oliver Sacks is cool!

Alleen als 'ie op Robin Williams lijkt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Op 21 december begint het derde seizoen van Wintergasten, dit jaar gepresenteerd door Raoul Heertje.

De Wintergasten van 2009 zijn: Rory Stewart, David Simon en Ray Kurzweil.

Stewart is een Britse avonturier/intellectueel, bekend van de boeken The Places in Between en The Prince of the Marshes. Momenteel is hij politicus voor de Britse Conservatieve Partij.

David Simon is journalist, schrijver, scenarist en producent. Hij is bekend van de tv-serie The Wire en zijn boeken die hij schreef na twaalf jaar het vak van misdaadverslaggever te hebben beoefend. Momenteel werkt hij aan de tv-serie Treme, over het leven in New Orleans na orkaan Katrina.

Ray Kurzweil is futuroloog, uitvinder en zakenman. Hij werd rijk met een eigen gemaakt computerprogramma maar zijn doel is nu onsterfelijk worden. Daartoe slikt hij 150 vitaminepillen per dag. Bovendien wil hij zijn vader tot leven wekken met gebruik van diens dna. Kurzweil denkt dat computers in 2029 even intelligent zijn als mensen.

Wintergasten - vpro.nl

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Die Kurzweil lijkt me wel interessant, alleen Raoul Heertje, vréselijk.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Wat bottleneck zegt. Nooit gehoord van Kurzweil maar klinkt als een interessante man. Jammer van Heertje, daar heb ik eigenlijk niet zo veel vertrouwen in.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Heertje vind ik geweldig, lijkt me alleen niet echt geschikt voor dit programma, althans als presentator.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

deze Kurzweil?

Ja dat lijkt me een interessante gast.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Gisteren niet al te veel gezien, maar wat ik zag wel interessant. Iemand anders? Of de herhaling de moeite van het nazoeken zal zijn, namelijk

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Oe, ben het geheel vergeten.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Ik vond het een interessante aflevering. Leuke gast en hij leek een goede band met Heertje te hebben, die ook prima vragen stelde.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Damn, ook compleet vergeten. Note to myself: 16 januari om 13:40 de herhaling. Apart trouwens dat de tweede gast (van volgende week) eerder wordt herhaald, nl. 2 januari, volgens de site.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Hè, zonde. NS

"Vanwege beeldrechten kan deze video niet getoond worden."

Worden er dvd's van uitgebracht dan?

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Anatolia wrote:

Hè, zonde. NS

NS?

"Vanwege beeldrechten kan deze video niet getoond worden."

Worden er dvd's van uitgebracht dan?

"De interviewfragmenten kunt u op deze website later per aflevering in streaming video (Windows Media Player) bekijken. De vertoonde fragmenten moeten er vanwege de auteursrechten echter 'uitgeknipt' worden. Dat is ook de reden waarom de uitzendingen niet op DVD nabesteld kunnen worden."

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Te laat thuis dankzij de NS.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Gelukkig niet zulke interessante gasten dit jaar, want ik moet de wintereditie (veruit m'n favoriet) missen.

Heertje is trouwens een held. Mag ook zomergasten gaan doen van mij. Zullen wellicht geen gelikte interviews zijn, maar des te beter.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Ik vond David Simon redelijk interessant; hij is welbespraakt en heeft duidelijk nagedacht over zijn boodschap. Aan de andere kant was het een vrij eenzijdig gesprek. Het is moeilijk het niet eens te zijn met hem, en Heertje kon dan ook weinig 'lastige' vragen stellen of weerwoord bieden.

Het viel me op dat Heertje niet erg goed Engels spreekt; hij kan zich wel verstaanbaar maken, maar het kan beter (vooral qua woordenschat).

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Gister Wintergast Ray Kurzweil op tv. Vond het toch weer fijn om te zien, eigenlijk heeft Wintergasten een consistentere kwaliteit dan Zomergasten, valt me telkens op. Rustige interviews (alhoewel Heertje wel erg aan het stamelen was, hij kreeg nauwelijks een vraag afgerond) met over het algemeen interessantere gasten (gelukkig hier geen Linda de Mol's).

Arnie

• 1082 messages
  • 1882 votes

Was best aardig en interessant gister, de eerste aflevering die ik dit seizoen zag. Vind Heertje ook erg leuke vragen stellen, hoewel zijn gast daar niet altijd welwillend tegenover stond.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Vind de gasten (zag het alleen gedeeltelijk gisteren en vorige week) erg interessant, vele malen interessanter dan bij Zomergasten.

Maar Heertje is absoluut ongeschikt als kleurloze vragensteller. Ik mag hem graag, maar hij moet zijn eigen ongezouten mening kunnen geven en niet anderen op hun gemak stellen tijdens een interview.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Vond dat gestamel en gestotter erg opvallend, ook onprofessioneel. Nog aardig dat Kurzweil er totaal geen aandacht aan besteedde. Die was lekker aan het ratelen over biologie/technologie.

Ik heb trouwens het idee dat Zomergasten altijd een bak aan media-aandacht krijgt en Wintergasten totaal niet. Daar haar je nooit iets over, je moet het maar toevallig tegenkomen op televisie.

Aghora

• 160 messages
  • 145 votes

kos wrote:

Vind de gasten (zag het alleen gedeeltelijk gisteren en vorige week) erg interessant, vele malen interessanter dan bij Zomergasten.

Maar Heertje is absoluut ongeschikt als kleurloze vragensteller. Ik mag hem graag, maar hij moet zijn eigen ongezouten mening kunnen geven en niet anderen op hun gemak stellen tijdens een interview.

Ik kan me daar ook bij aansluiten. De gasten waren goed gekozen en ondanks de beetje rare invulling van Heertje waren het erg leuke en interessante interviews om te zien. Ik stoorde me ook een beetje aan de verontschuldigingen en complimentjes die Heertje telkens maakte om maar duidelijk te maken dat hij het eens was met de gasten. Maar het resultaat mocht er zijn dus graag meer van dit soort interviews!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Vanavond maakt de VPRO de nieuwe presentator van het programma ‘Zomergasten’ bekend. Hij of zij zal bij Matthijs in DWDD aanschuiven.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Jelle Brand Corstius of nog maar eens Joris Luyendijk graag.

Of een verrassinkje als Bas Haring.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Ik ben ook voor Jelle Brandt Corstius!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

SelmaDuim wrote:

Even wat anders. Ik ben tegenwoordig het RVU programma Kijken in de Ziel aan het kijken en ben erg te spreken over de interviewer Coen Verbraak. Ik verwacht dat hij wel een goede interviewer zou kunnen zijn voor een nieuwe serie Zomergasten. Een integere man die net wel even de goede vragen weet te stellen.

Ik hoop nog steeds op Coen Verbraak, al lijkt Bas Haring mij ook wel leuk inderdaad.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Arie Boomsma

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik heb een collega die daar heeeeeeeeeel blij van zou worden.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Arie Boomsma is idd ook een hele goeie.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Toch op zich wel 'treurig' dat zoiets met veel tam-tam en geheimzinnigheid in DWDD moet. Ik geloof dat de presentatie van de gastheer/vrouw met meer publiciteit gepaard gaat dan de gasten zelf. Wellicht heeft SBS nog een format voor "Op zoek naar...".

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.