• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.755 votes
Profile

The Wire

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik niet. Zal het afkijken ook, al kost het me vijf jaar. Die zogenaamde genialiteit heb ik allang uit mijn hoofd gezet, die vindt ik niet aanwezig. Wil niet zeggen dat dit niet vermakelijk meer kan worden.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

PaulieWalnuts wrote:

Geniale serie! Waarschijnlijk de meest realistische ooit met een ongelooflijk goede cast. Mijn favoriete personages:

- Bunk

- Lester

- Colvin

- Dennis

- Stringer Bell

Tot nu toe werd het bij elk seizoen nóg beter. Moet nu aan seizoen 5 beginnen...

What about Slim Charles, die gast is ZOO groot en die stem haha. Heb nu al weer zin om alles te herzien!

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

@ Watts, zeker hier niet aan beginnen als je al 10 series aan het kijken bent. Je gaat namelijk al je uren hierin stoppen .

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Nou, ben er eindelijk aan begonnen.

1ste aflevering smaakt al meteen naar meer. Volgens mij is dit wel een beetje mijn ding.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik heb thuis aflevering 1 ook liggen. Toch maar eens kijken dan.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

FlyLo wrote:

(quote)

Als je het na meer als 1 seizoen nog niet brilliant vindt, geef je beter op.

Ik dacht dus dat het over The Wire ging. Lost is inderdaad niet zo brilliant.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Was ook een beetje onlogisch om het over Lost te hebben in dit topic .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Wie begint daar dan ook over?

stinissen (crew films & series)

• 23435 messages
  • 76919 votes

Seizoen 2 en 3 zijn het beste , het minste seizoen vond ik seizoen 5.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1428 votes

Seizoen 5 vond ik gek genoeg ook een tikkeltje minder, maar misschien moet ik het nog eens herbekijken.

Verder een meesterlijk epos, waarbij de verschillende seizoenen samen een fenomenaal geschetst maar weinig hoopgevend beeld vormen van het reilen en zeilen in een Amerikaanse grootstad. Redelijk traag maar nergens zelfs maar een tikkeltje saai, ook al omdat The Wire uitpuilt van de memorabele en charismatische personages.

Moet in m'n persoonlijke top enkel The Shield en The Sopranos laten voorgaan.

Stino28

• 56 messages
  • 339 votes

Seizoen 4 steekt er toch wat boven uit. Die verhaallijnen over de straatkinderen zijn ongelooflijk interessant. In dat seizoen hangt ook alles aan elkaar, waardoor de serie één levende stad lijkt.

Ik heb The Wire nu al twee keer in zijn geheel bekeken, en ik krijg opnieuw zin om het terug helemaal te verslinden.

Wat een serie, buitenaardse kwaliteit

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Erg verslavende serie, heerlijk.

De scenes waarin Bunk en McNulty samen ouwehoeren zijn echt classic.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Seizoen 1 zit er op. Geweldige serie! .

Inderdaad 1 van de zeldzame series die het Sopranos niveau benadert. Elk zijplotje is relevant en boeiend en echt alle personages zijn goed uitgewerkt en gespeeld, niet te geloven. Van Avon Barksdale tot Stringer Bell tot Wallace tot Bubbles tot de D.A. etc.

Ongelooflijk dat je die acteurs niet vaker in films ziet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En als je ze ziet is het wel in een veredelde b film .

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Naomi Watts wrote:

En als je ze ziet is het wel in een veredelde b film .

Mjah, dat geldt voor meer serie-acteurs hoor. Zelfs hoofdrolspelers uit triple A series komen in het filmcircuit amper terecht.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Triple A series?

LucretiaBorg

• 148 messages
  • 107 votes

Moet in m'n persoonlijke top enkel The Shield en The Sopranos laten voorgaan. [/quote]

Idd ook heel goed, maar ook Oz hoort daarbij en voor mij Dexter en True Blood, al zijn dat wel hele andere soort series. Ik vonde idd seizoen 2 beter dan 1 en 3 weer beter dan 2, verder ben ik nog niet, maar hele goede serie, vooral omdat het alle kanten laat zien, ook die van de gangs, dealers en de working men. Net als in Oz, maar dan met gevangenen en bewaarders e.d. De series lijken sowieso beter te worden, in welk genre je ook kijkt, alleen gaan ze soms te lang door, zoals Lost en Prison Break bijvoorbeeld, het verhaal wordt dan te absurd, of je kan het niet meer volgen, omdat ze het zo stom uitzenden, want ik ga natuurlijk niet elke serie downloaden, dan mag ik nog wel even, aangezien ik gek op series ben en hoe harder, hoe beter, ook al hou ik ook van vrouwenseries als The L Word, Grey's Anatomy, Desperate Housewives natuurlijk, van elk wat, van cops tot lawyers tot serialkillers, ga zo maar door. Variatie is de key!!!

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

kos wrote:

Triple A series?

Series als Lost of 24 ofzo. ( meer in de zin van; veel budget, veel fans, veel goedbetaalde ego's)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Zoals The Wire dus.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

kos wrote:

Zoals The Wire dus.

The Wire werd bijna vervroegd afgevoerd wegens het gebrek aan kijkers. (meen ik gelezen te hebben)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Geen idee, maar werd later in ieder geval een gigantisch succes.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

kos wrote:

Geen idee, maar werd later in ieder geval een gigantisch succes.

Klopt maar er was dus geen gigantisch budget met bijbehorende hype zoals bij Lost of 24. Ook de acteurs zijn relatief onbekend. Je kan het misschien vergelijken met Donnie Darko.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Budget kan ik niet echt beoordelen, maar fans zijn er dus zeker en wat betreft acteurs zijn ze niet onbekender dan die van Lost en 24 waren met uitzondering van Kiefer.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

kos wrote:

Zoals The Wire dus.

The Wire is meer als een oude kaas die alleen gegeten kan worden door mensen met een verfijnde smaak. Het is pas een cult-succes geworden na enkele seizoenen en het schijnt zelfs beter te hebben gelopen in Europa dan in de V.S. zelf.

Wat ik meer bedoelde is dat acteurs uit Lost en 24 faam hebben gemaakt met die series, maar dat ook zij tegen het plafond van ''de serie-acteur'' aanlopen. Dat ze niet zoveel aantrekkelijke deals krijgen voor de grote films.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

kos wrote:

Budget kan ik niet echt beoordelen, maar fans zijn er dus zeker en wat betreft acteurs zijn ze niet onbekender dan die van Lost en 24 waren met uitzondering van Kiefer.

Ik vrees toch dat er meer fans van Jack Shepard, Jack Bauer en Kate zijn dan van Bunk, McNulty en andere helden uit The Wire. Het is nou eenmaal de arthouse onder de series; bijna niemand zag het, maar had het wel moeten zien.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hm..oke. Raar.

pascal83

• 2736 messages
  • 2480 votes

Omar Little kom ik nog wel regelmatig in (betere) films tegen.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Echt? Geweldig personage wel. .

tomthumb

• 65 messages
  • 141 votes

Bijzonder dat dit soort series vaak op de meest incourante tijden wordt uitgezonden. Ik had er al wat over gelezen en kwam er tijdens het zappen langs. Al snel was ik verkocht, maar potverdomme destijds met de Sopranos idem dito: laat op de avond als het grote-mensen-bedtijd is; wisselende uitzendtijden, dan zomaar de uitzendstekker eruit trekken: zouden ze eens bij GTST moeten doen..

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

tomthumb wrote:

Bijzonder dat dit soort series vaak op de meest incourante tijden wordt uitgezonden. Ik had er al wat over gelezen en kwam er tijdens het zappen langs. Al snel was ik verkocht, maar potverdomme destijds met de Sopranos idem dito: laat op de avond als het grote-mensen-bedtijd is; wisselende uitzendtijden, dan zomaar de uitzendstekker eruit trekken: zouden ze eens bij GTST moeten doen..

Volledig mee eens, ik snap niks van de debiele manier waarop er met kwaliteitsseries om wordt gegaan in Nederland. Laat het geld van de publieke omroep naar series als Six Feet Under of The Wire gaan en niet naar ONM of Lingo...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.