• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.043 votes
Profile

The O.C.

BlueSword

• 1725 messages
  • 0 votes

ik heb alleen seizoen 1 gezien.

helemaal gevolgd en later toen ik seizoen 2 ging kijken vergat ik ongeveer 4x het te kijken... (shame on me!)

daarna was ik maar gestopt.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Aflvering 12 "The Sister Act"was niet zoals ik het me had voorgestelt, in de trailer leek het erop dat het zusje van Mischa heel erg was, een vuil secreet maar in de aflvering bleek het wel mee te vallen... maar toch was de aflvering weer een van de betere van seizoen 3

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, dat viel me ook op ze is veel te braaf voor een dochter van Julie

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

13 The Pot Stirrer: Barslechte aflevering.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Ja vond er ook niet zoveel aan...

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

stan wrote:

Ja vond er ook niet zoveel aan...

Waarom? Jullie zeggen allebei niet wat er slecht is? Meestal doen jullie dat toch?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Komtie:

Het hele fijne concept van The O.C. was dat er geen vervelende Cliffhangers (ironisch) waren, behalve op de season finale, maar toen was het niet vervelend. Deze aflevering was nog steeds even slecht als geheel seizoen 3. De humor van Sandy en Seth mis ik verschrikkelijk. Adam Brody heeft zijn dieptepunt bereikt. En ook Ben heeft zijn vermogen tot uitstekend acteren (The Ties That Bind) verloren, lijkt het. Kirsten had jammer genoeg een hele kleine rol. Summer was even na de titeling grappig ("Want to see my war face? Graaauurr"). Dat de personages opgroeien is fijn, dat ze hun talenten verliezen is niet fijn. Komop boehoe, Sandy moet tegen zijn principes ingaan. Meestal deed hij dat met opgestoken hoofd en veel sarcasme, nu zit hij te piekeren aan zijn tafel. Seth die een sticky rookt? Komop! En Kailtin is gewoon nep. "Niemand keek er naar mij om en nu ga ik mijn zusje's leven zuur maken" wat een bullshit. Dat heilige gedoe, ze praten gewoon goed dat ze een niet-bitch is, zoals ze dat niet laten blijken in de trailers (voor de duidelijkheid: in de trailer lijkt ze een bitch, maar ze is het totaal niet omdat ze het allemaal uit eerlijke wraak doet). En dan Johnny. Bullshit, shut up and die, Johnny. Waarom spring je niet meteen van een cliff af. Waarom ben je niet dood gegaan bij dat ongeluk, heb je geen surfplank waar je in het water mee kan verdrinken? Val Orange County in elk geval niet lastig met je gelul. Julie die Kaitlins verjaardag vergat was voor tien secondes leuk, maar toen zakte het in nadat Kaitlin "boos" (ze was het immers gewend, het arme kind) weg liep. The O.C. begint steeds meer op een doorsnee Amerikaanse rotserie te lijken. Ik heb de afgelopen 28 dagen, heel seizoen 1 gekeken en dat was geniaal. Het doet me herinneren waarom ik zoveel van deze serie hou, en dit bovenstaande zeg ik alleen maar omdat ik wéét dat Josh Schwartz beter kan en omdat ik wéét dat prima regisseurs als Patrick Norris, Sanford Bookstaver, Doug Liman en schrijfster Melissa Rosenberg beter kunnen. Zonde.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Amen...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Op het OC forum heb ik dezelfde tekst geschreven (eerder, heb de tekst gekopiërd van het OC forum) en daar vonden ze het allemaal geen geweldige aflevering. TV.com is het met ze eens, met een 8,5 staat The OC 3e in de top 25 shows.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

uhm... tv.com is het niet met je eens want de aflevering heeft een gemiddelde van een 9.2 op tv.com

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Dat zeg ik toch TV.com is het niet met mij eens maar wel met diegene die zeggen dat het een goede aflevering was.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Oww sorry ik las verkeert

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Tis al laat

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

stan wrote:

verkeert

.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Like I said: 't was al laat.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Ik heb de afgelopen 28 dagen, heel seizoen 1 gekeken en dat was geniaal.

Nou, ik denk dat je bij een tienerserie, hoe goed dan ook, nooit kan spreken over geniaal maar kom.

Voor de rest heb ik maar 1 aflevering van het derde seizoen gezien, en ik vond hem ook al helemaal niet goed. Ik weet niet of ik nog verder ga kijken.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

De serie is verschrikkelijk goed opgebouwd. Sterke verhaallijnen die in elkaar overlopen of gewoon met elkaar te maken hebben. Spannende momenten en heerlijke personages met grappige uitspraken waardoor de flinke porties drama lekker luchtig worden. Zelfs na vier keer kijken blijven de afleveringen leuk en blijven de speciale momenten (Ryan en Marissa eerste kus, TJ, Julie en Hailey's bitchfight) ontiegelijk spannend. Geweldig. Geen enkele serie bevat zoveel verhaallijnen die allemaal goed worden uitgewerkt en bovendien gespeeld door geweldig goede acteurs. Dit alles kan ik samenvatten in het woord: geniaal.

Aflevering 14 The Cliffhanger

Johnny Is Dood

Ik ben echt zó blij dat die sukkel dood is, niemand overleeft zo'n val en dat glas viel ook harstikke diep. Het is alleen slecht in beeld gebracht. Summer was zoals gewoonlijk weer de rescuer van de aflevering, hoewel Julie deze keer weer lekker in vorm was, like in the old days. En finally heeft ze weer een oude rijke vent. Het was ook weer voor het eerst sinds tijden dat de liefde tussen Ryan en Marissa echt overkwam, maar toch Ben acteert matig...

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Ik volg hem momenteel op Veronica, (sinds een weekje) en ik ben gek op deze serie. Geweldig gewoon.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Was een spectaculaire aflevering

salvatore

• 1937 messages
  • 3238 votes

Weer een erg leuke aflevering inderdaad

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Stan, waar kijk jij naar de afleveringen van OC?

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Jep PC

Wat een saaie aflevering zeg The Heavy Lifting

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

De aflevering op Net 5, elke zondag, welke seizoen is nu te zien?

Ik volg OC al op veronica , nu wil ik ook beginnen met Net 5.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Net 5 doet raar. Ze hadden aangekondigd te stoppen en nu zouden ze weer verder gaan met aflevering 12 van seizoen 3.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Erg sterke aflevering gisteren op Veronica. Peter Gallagher speelt z'n rol geweldig.

Skyper

• 646 messages
  • 0 votes

wat was dat nummer die op het laatst speelde toen marissa wegliep en ryan de deur dicht deed?

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Skyper wrote:

wat was dat nummer die op het laatst speelde toen marissa wegliep en ryan de deur dicht deed?

Een slechte cover van de fantastische nummer Wonderwall, Oasis. Tijdje geleden kan ik me nog herinneren dat ergens begin seizoen 3 ook een barslechte cover was van het nummer Yellow door Coldplay. Ik weet dat de O.C hip probeert te zijn en ook een beetje de 'indie' scene probeert te ontdekken (vorige week Sufjan Stevens) maar met al die covers krijg ik steeds meer de neiging om met de serie te kappen.

Skyper

• 646 messages
  • 0 votes

jacobine_rodijk wrote:

(quote)

Een slechte cover van de fantastische nummer Wonderwall, Oasis. Tijdje geleden kan ik me nog herinneren dat ergens begin seizoen 3 ook een barslechte cover was van het nummer Yellow door Coldplay. Ik weet dat de O.C hip probeert te zijn en ook een beetje de 'indie' scene probeert te ontdekken (vorige week Sufjan Stevens) maar met al die covers krijg ik steeds meer de neiging om met de serie te kappen.

Bedankt voor het nummer

Die van Oasis zocht ik en ik kende hem eigenlijk ook al wel

Trouwens ik zou niet met een serie kappen alleen door de muziek maar das mijn mening

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.