• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

South Park

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Het gaat meer over de hele commotie om de cartoon over profeet Mohammed. De hele aflevering staat eigenlijk bol van de zelfspot (het bekritiseren van grappen die niets met het plot te maken hebben enzo ). Mooie "carchase" ook, hoewel we die natuurlijk ook al met Cartman en Kenny gezien hebben in Cartman's Silly Hate Crime.

Benieuwd naar het vervolg .

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ik wacht nog even met kijken tot volgende week. Vervolgen zijn altijd zo irritant bij series. Overigens vond ik de vorige aflevering best wel goed; global laming .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zou niet te hard op een vervolg rekenen hoor leek me een grap

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Jordy wrote:

Zou niet te hard op een vervolg rekenen hoor leek me een grap

Leuk afgemaakt .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja had ik niet verwacht. Geniaal ook die Terrence and Philip weer aan het begin net als bij de "wie is de vader van Cartman"-cliffhanger

nu weer de vraag of CS de boel ECHT gecensureerd heeft natuurlijk...

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Mwa wel aardig. Vond de kritiek op Family Guy wat mild en simpel, heb ze beter uit de hoek zien komen.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Jordy wrote:

nu weer de vraag of CS de boel ECHT gecensureerd heeft natuurlijk...

Ja, op FOK! is hier ook al een discussie over. Ik denk dat Parker en Stone inderdaad niet Mohammed mochten tonen, maar dat ze er zo'n stompzinnige situatie om hebben verzonnen dat het ook grappig is om het niet te laten zien (bij wijze van een soort Droste-effect).

Edit:

WikiPedia wrote:

Immediately after the episode aired, there was much speculation about whether Comedy Central actually censored the image of Mohammad, as represented within the episode. On April 13, 2006, Comedy Central issued a statement which appears to confirm that the network did prohibit the show's creators from airing an image of Muhammad. The statement reads, "In light of recent world events, we feel we made the right decision." An anonymous source close to the show indicated that Trey Parker & Matt Stone were informed of the policy several weeks earlier, and wrote this story arc in protest.

An April 13, 2006 interview with South Park Executive Producer Anne Garefino by Jim Lindgren on the weblog The Volokh Conspiracy reveals that the producers of the show continued to fight with the network executives over the censored scene right up to the night before the show aired. According to Garefino, the producers were given the choice to censor the scene themselves, or to provide the scene intact and allow Comedy Central to censor it. The producers elected to write the language of the censoring statement themselves. "We wanted everyone to understand how strongly we felt about this," said Garafino. The network's decision was reportedly based on fear of violent reprisal, rather than out of a sense of religious tolerance.

The plot of the episode can be interpreted as a direct satirical plea to Comedy Central executives (specifically, network president Doug Herzog) to reconsider their position on censorship. This interpretation is supported by the closing narration of Part I, which directly challenges Comedy Central not to "puss out," even though the plot of the show is ostensibly about Fox. Further support for this view can be found in the scene where Kyle attempts to convince the Fox president to air the Family Guy episode featuring Mohammad. Kyle says, "Yes, people can get hurt. That's how terrorism works. But if you give in to that, Doug, you're allowing terrorism to work." The current president of Entertainment for the Fox Broadcasting Company is named Peter Liguori. The name "Doug" is presumably a veiled reference to Comedy Central's president Doug Herzog, who previously served as president of Fox TV Entertainment from 1998-1999.

The ending of the episode, where Jesus, President Bush, and others are seen defecating on each other and the American flag, serves to illustrate the hypocrisy of the censorship decision. It begs the question, "Why is this acceptable to air, while an image of Mohammad, 'just standing there, looking normal,' is not?"

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Macmanus wrote:

Mwa wel aardig. Vond de kritiek op Family Guy wat mild en simpel, heb ze beter uit de hoek zien komen.

Het was dan ook meer kritiek op Comedy Central. En de kritiek die ze op Family Guy hadden was natuurlijk net zo goed op South Park zelf van toepassing, dus ik zou het niet als keiharde kritiek zien maar meer als zelfspot.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

O, misschien kwam het door het bericht van Jordy dat de makers Family Guy niet bepaald leuk vonden, dat ik hardere kritiek had verwacht. Dus het is weer eens Jordy's schuld

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Macmanus wrote:

O, misschien kwam het door het bericht van Jordy dat de makers Family Guy niet bepaald leuk vonden, dat ik hardere kritiek had verwacht. Dus het is weer eens Jordy's schuld

Nou jaaa

Kan best zijn dat ze het niet leuk vinden, maar ik blijf erbij dat ze het meer als voorbeeld hebben genomen om hun statement jegens Comedy Central duidelijk te maken dan om het eens flink te bashen.

Dead01

• 1167 messages
  • 1976 votes

Cartoon war en part 2 zijn toch goed vind ik persoonlijk.

Had wel ergens verwacht dat ze er over gingen beginnen in South Park maar ze hebben dat goed gedaan.

De achtervolging van Kyle achter Cartman was zalig

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

South Park fans laaiend over censuur

Foto: 19-04-2006 -

Talloze South Park fans hebben hun ongenoegen uitgesproken over de beslissing van Comedy Central om de aflevering rond profeet Mohammed te censureren.

Op de South Park website was onder andere te lezen: "This is a cowardly act." "You guys suck." "I could smell the stench of hipocrisy (sic) through my television." "Osama is proud of you." "Wake up America! Our way of life is being taken away!" "They have mocked the millions that have died throughout this countries (sic) history to ensure our rights." "With this move against free speech Comedy Central has become uncool and irrelevant." En dat waren nog de meeste nette bewoordingen.

Comedy Central liet vorige week weten dat de beslissing is genomen uit veiligheids overwegingen. Comedy Central:"Did we censor the show? Yes, we did. But if you hold Comedy Central's 15-year track record up against any other network out there, you'll find that we afford our talent the most creative freedom."

Jammer, maar desalniettemin erg grappig!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

This is the most unstable vagina i've ever talked to.

WAAR HALEN ZE HET!

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Ik vond het wel een erg saaie aflevering hoor.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Take a picture of the sound, Steven.

Haha, wat een ongelooflijke drollen van mensen zijn het toch altijd, cereal.

GaryJerry

• 2 messages
  • 0 votes

Haha die tekenfilm is grapig alleen kijk ik er niet vaak naar maar hij is leuk

Karl Hungus

• 27 messages
  • 0 votes

Cartman is weer zó heerlijk in die Supernanny Episode...

Suck my asshole, taco bender!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb net de aflevering gedownload waarin Cartman mee doet aan de special olympics om het prijzengeld te winnen. Geweldig, haha !!

Dead01

• 1167 messages
  • 1976 votes

Karl Hungus wrote:

Cartman is weer zó heerlijk in die Supernanny Episode...

Suck my asshole, taco bender!

Volledig mee eens, moet zeggen zeer geslaagde aflevering echt de moeite waard

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Waar blijft die nieuwe South Park trouwens? Het is al een week terug!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Volgens mij zitten ze weer in de gebruikelijke seizoenspauze.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Owjah, zijn we al zo ver gevorderd...

TimD

• 1095 messages
  • 0 votes

The Box kijken dan maar!

Dead01

• 1167 messages
  • 1976 votes

The next new episode (#1008) is currently scheduled to air on Wednesday, October 4, 2006

ziezo nu weten julli waneer ze herbeginnen.

Spijtig genoeg te lang vind ik.

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

Je kan eventueel alle afleveringen krijgen op www.mrtwig.net ...

Karl Hungus

• 27 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

Heb net de aflevering gedownload waarin Cartman mee doet aan de special olympics om het prijzengeld te winnen. Geweldig, haha !!

Ja, die is echt briljant - en lekker politiek incorrect ook. Als ik die Cartman met zijn helm zie, krijg ik al de slappe lach...

"Dude. I can't believe they exploit handicapped people like this. I mean, making them compete against each other just for our amusement."

Rancid

• 599 messages
  • 866 votes

In Overigen > Televisie > Hoe heet deze aflevering?:

In dit geval gaat het om een Southparkaflevering van zo'n 1 á 2 weken terug. Over Cartman die (voor de 2e x? dat weet ik even niet) een buitenaardse antenne in z'n reet krijgt. Daarmee staat hij in verbinding met aliens, die de aarde tot een comedyshow hebben gemaakt die enorm populair is bij hen. Cartman en zn vrinden maken geweldig grappige dingen mee bij de aliens.

Wie oh wie weet hoe deze aflevering heet en op welke dvd hij verkrijgbaar is??

Thanx!!!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zou hem eerder even op internet zoeken.

Rancid

• 599 messages
  • 866 votes

Dat zou opzich ook kunnen, maar dan moet ik nog steeds weten hoe 'ie heet toch? Ik heb geen dvd-brander en wel een goeie tv-installatie, dus kijk ik zoiets liever op dvd en zo duur zijn ze niet.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Het lijkt me handiger dit in het South Park topic te vragen, hoe dan ook, het gaat om de volgende aflevering:

Season 7, Episode 1: Cancelled

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.