• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

South Park

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Jezus deze aflevering

"You're a ginger, a jew, and from Jersey. Three strikes Kyle, you're out!"

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

And what about the family of the victims of 9/11? Their feelings matter, for another 10 months!

En 't Schwarzenegger stukje

En de video van Randy aan Bin Laden

Haha en wat een einde. Geniale aflevering.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Oh god, dat stukje met Schwarzenegger en de scenes met Snooki He-le-maal dubbel gelegen.

Nascar aflevering was wel tof met dat Vagisil gedoe, verder beetje cheap scoren.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Ik ben hoe dan ook niet zo te vinden voor de nieuwere afleveringen. Het personage Cartman maakte de reeks ooit geweldig, maar is tegenwoordig wel vaker een beetje 'off character'. En ben ik de enige die de oersimpele, maar charmante animatie van de eerste seizoenen mist?

Maar desalniettemin een redelijk leuke aflevering, vooral vanwege het heerlijke 'politically incorrent' einde.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik heb weinig met het allereerste seizoen, toen het echt nog puur ging om kleuters die vulgaire taal gebruikten. Tegenwoordig is het echt een politieke en maatschappelijke serie. Ben het er wel mee eens dat ze wel over het hoogtepunt zijn, maar hey 14 seizoenen al. The Simpsons waren ook op hun best rond seizoen 7, maar dat betekent niet dat het nu niet meer te bekijken valt.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

De eerste seizoenen bevatten ook af en toe maatschappelijke/politieke inhoud, maar op een subtielere wijze. Daarnaast vind ik de humor in de eerdere afleveringen absurder, speelser en minimalistischer in een positieve betekenis. Sommige nieuwere afleveringen verzuipen soms in hun extravagantie en de talloze de boodschappen die er vingerdik op liggen. Enkele recentere afleveringen lijken zelfs louter rond een 'statement' te draaien (Whale Whores bv.)

The Simpsons zijn inderdaad hun glorieperiode gepasseerd, maar dat programma blijf ik aangenaam vinden, in tegenstelling tot South Park, waar ik me bij momenten zelfs aan erger. Het verschil is dat The Simpsons steeds andere schrijvers heeft en South Park niet. Het is dus meer een 'groeiproces', geëvolueerd in een zin die mij niet aanstaat.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik vind het juist wel leuk altijd dat er zo'n overdreven statement in zit

Heb ook nergens de indruk dat de makers je iets willen leren of bijbrengen, en ja het is inmiddels wel steeds vaker een kwestie van makkelijk scoren, maar dat lijkt me inherent aan de thema's. Ze hebben inmiddels wel zo'n beetje 'iedereen' gepakt die ze kunnen pakken.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

SP is helemaal niet over het hoogtepunt heen. Laatste seizoenen zijn enorm leuk en scherp.

Ik heb een tijd terug eens oude afleveringen gezien uit seizoen 1 en 2 enzo. Dat lijkt nergens meer op als je het vergelijkt met de scherpe afleveringen van tegenwoordig. Ben blij dat de serie geevolueerd is tot een scherpe satire op de maatschappij.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Die eerste seizoenen waren ook een satire hoor, op de bekrompen moraliteit van televisieland in Amerika. Het was gewoon een pak drogere humor maar even geniaal hoor.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Spijtig, S1 en S2 zijn juist geniaal in hun simpelheid en ook qua karakterisering zeer geslaagd.

Al die 'scherpe' inzichten van de laatste seizoenen gaan volgens mij ook ten koste van zaken als opbouw en coherentie. Kijk naar een aflevering als Whale Whores of Dances With Smurfs. Kost wat kost willen Parker en Stone een snedige boodschap overbrengen (de haat tegen walvisjagers is irrationeel, Avatar is een combinatie van Dances With Wolves en de Smurfen) en construeren een vaag, totaal onzinnig verhaaltje rond die statement. Ze zouden beter de nadruk leggen op het narratieve dan op de politiek-maatschappelijke inhoud.

EDIT: Asharo heeft helemaal gelijk. Kijk naar een aflevering als 'Death' uit seizoen 1: zit ook tjokvol maatschappijkritiek, maar dat aspect staat niet centraal.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind de oudste seizoenen niet vervelend, maar de voorkeur ligt wel bij de laatste pakweg 8 seizoenen.

Oude afleveringen als Trapperkeeper 2000 of Cartman has an anal probe zijn niet slecht, maar wel een stuk minder vlot en scherp.

De huidige seizoenen hebben wel duidelijkere boodschappen ja. Mij stoort dat niet zo. De serie blijft nog steeds heerlijk over the top.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Over de hele lijn vind ik het ook een geweldige serie, hoor. Seizoen 1-9 bevatten haast zonder uitzondering hilarische aflevering en zelfs de recentere afleveringen vind ik bij momenten sterk. Enkel seizoen 12 vind ik beneden alle peil, met als dieptepunt 'The China Problem'.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

The China Problem? Help me eens, hoe ging die?

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Ging zowel over de nieuwe Indiana Jones film als over stijgende welvaart van China. (Butters en Cartman gaan undercover als Chinezen)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha was dat die met die Stormtrooper die verkracht werd door George Lucas?

Vond ik erg geinig.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

They raped Indy

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

yeyo wrote:

Avatar is een combinatie van Dances With Wolves en de Smurfen

Dat is absollut niet waar Dances with Smurfs over gaat. Dat is meer een zijgrapje. Die aflevering is een komische aanval op Glenn Beck, een Amerikaanse radio- en televisiepersoonlijkheid die met bizarre argumenten Obama en zijn aanhangers aanvalt. Ondanks dat ik seizoen 13 absoluut niet het beste seizoen vond (de run van seizoen 3 tot en met 9 vormen voor mij het hoogtepunt) vind ik Dances with Smurfs een van de best opgebouwde en uitgewerkte afleveringen uit de serie.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Ah, dat wist ik niet. De aflevering begint trouwens inderdaad best geinig, maar ontspoort naar het einde toe.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

In seizoen 4, aflevering Quintuplets, hangt er een Belgische vlag uit, terwijl dat een Roemeense moest zijn. Toch wel een grote fout!

Maar verder een leuke aflevering hoor

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

De laatste was niet zo denderend, hadden ze meer mee kunnen doen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Freddy Krueger

Vond de aflevering niet subliem, maar heb me weer genoemd vermaakt met deze parodie op Inception.

Randy als vlinder

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Ik vond die psychiater die de soundtrack nadeed het sterkste.

Chrisseh

• 138 messages
  • 933 votes

Mweh, weer een relatief matige aflevering, maar 't kon slechter. Beste stukje was toch wel de conversatie tussen 'Leonardo' en Sharon Marsh;

"Just because it's overly complex, doesn't mean it's cool!

-You just don't get it because you aren't smart enough!"

Voor de rest, wat betreft de eerdere discussie; ikzelf vind toch echt dat SP heel erg 'downhill' is gegaan sinds seizoen 10. Seizoen negen vond ik nog wel leuk. Zoals yeyo al zei; eerst werden de 'topics' en stuk subtieler en minder geforceerd gebracht; met allerlei (los-staande) grappen erom heen. Tegenwoordig lijkt het wel of ze nóg meer willen provoceren, nóg onsubtieler hun statement eruit willen persen, en dit gepaard met onnodig 'mooie' animatie.

Ik blijf het nog wel kijken, maar waar ik eerst kon schateren om haast elke aflevering, ben ik tegenwoordig al blij als er een glimlach langs komt.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Ik vond anders Incheeption weer echt geweldig. Hilarisch als je Inception hebt gezien en de kritieken op de film een beetje gevolgd hebt. Jammer dat Cartman er niet in voorkwam.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ik vond dit inderdaad echt een geweldige aflevering . Dat stuk met die geit ook, zo stompzinnig. En die pizzakoerier.

Beste van dit seizoen so far, wat mij betreft. Maar ik ben dan ook een grote fan van Inception.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Hehehe die Clockwork Orange scene vandaag

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Haha wederom een erg leuke aflevering.

Heerlijk hoe BP Oil afgezeken werd met de We are sorry filmpjes

Ook humor om de naar de maan geknalde walvis weer eens te zien liggen

Chrisseh

• 138 messages
  • 933 votes

Haha, vond dit de beste aflevering in tijden! Captain Hindsight is weer eens een goede vondst.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Insheeption

Briljante oneliners vliegen je om de oren.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vond de nieuwe van vandaag (deel 2 over Coon & Friends) niet zo super. Eigenlijk de 1e van het seizoen die me tegenviel. Weinig humor en dat stuk met Katulu (dat is de naam toch?) was niet zo erg leuk. Ook een beetje een slap einde. Wel vond ik het comic stijltje goed gedaan. Zag er best gaaf uit.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.