- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Friends (/Joey)
Friends (/Joey)
Thomas83
-
- 4025 messages
- 3631 votes
Friends vind ik echt een heerlijke komedie-serie. Samen met Seinfeld en The Simpsons zeker mijn favoriet.
Alle personages in Friends zijn eigenlijk leuk. Al vind ik Phoebe en Monica duidelijk minder leuk dan Ross, Joey, Rachel en Chandler.
De spin-off Joey vind ik echt niks. Joey is geweldig in Friends, maar in zijn eigen serie is hij toch minder leuk. Nouja, op zich is hij nog wel leuk, maar de rest van de acteurs en grappen vind ik niet zo super.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Als we op MovieMeter konden stemmen op TV-series, dan had Friends in mijn ogen gemakkelijk een dikke 5* verdiend. Ik heb namelijk nu in relatief korte tijd de tien seizoen bekeken en het is gewoon de beste serie die ik ooit heb gezien. Bijna elke aflevering is het weer raak. Geweldig wat een serie. 
stowa
-
- 56 messages
- 540 votes
Ik vind friends ook een geweldige serie 
Elk personage heeft zo zijn eigen geweldige eigenschappen en dat maakt de serie gewoon leuk
*Monica is geobsedeerd door kuisen, schoonmaken
*Rachel is meer het verwende nest die het liefst veel geld uitgeeft
*Phoebe is misschien meer het "achterlijke type" wat geweldig is
*Chandler heeft geweldige humor (en dan die grappen dat mensen denken dat hij homo is)
*Joey is gewoon geobsedeerd door vrouwen en sex
*Ross is dan de paleantholoog ofzoiets... Hij heeft het dikwijls over wetenschap enzo
Ik vind friends geweldig, hopelijk volgen er zo nog een paar afleveringen...
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Mijn favoriete vrouwelijke personage is duidelijk Rachel lief,schattig en ziet er niet verkeerd uit.
Favoriete mannelijke personage is Chandler.Grappig, af en toe erg druk maar meestal vrij relaxt.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Friends is inderdaad mededoor de geweldige personages een uitermate sterke sitcom. Zoals Stowa al omschreef, ieder personage heeft zo z'n eigen bijzonderheden. Echt geweldig.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ze beginnen ook niet te vervelen. Meestal als ik een serie volg verveelt hij na een paar afleveringen. Friends is de enige serie die ik kan blijven kijken.
Hagele
-
- 184 messages
- 821 votes
En echt blijven kijken!
Heb de complete serie al meer dan 4x door de speler gehad.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
ik heb elke aflevering die op tv kwam gekeken.. bijvoorbeeld ik was een avondje ofzo niet thuis had ik hem opgenomen.. echt een top serie..
nog fans die ook verslaafd was? 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
is geen verslaving, gewoon ontzettende feelgood serie. Seizoen 1 t/m 8 op video en 9+10 op DVD. De afleveringen vergeten nooit, en ik ken van elke 200 afleveringen inmiddels wel elke dialoog. Heb elke aflevering minstens 5 keer gekeken. Het verveelt gewoon nooit. Het is btw geen verslaving hoor 
Mijn favoriete karakter is Monica, overduidelijk 
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Ik vind Friends wel een goede serie maar helaas heeft de serie saaie acteurs. (behalve Matt LeBlanc), Joey is wat minder dan Friends maar wel even leuk.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
haha je zegt me wat.. David Schwimmer, Jennifer Aniston en Matthew Perry zijn ook heel goed hoor..
robin00787
-
- 322 messages
- 750 votes
Valt me op dat iedereen Joey altijd het leukst vond in Friends, maar ik vond Ross toch echt het grappigst. Heel goed gespeeld door Schwimmer. Geweldig hoe hij altijd in de meeste domme situaties terecht kwam en dat hoofd dan af en toe.... Verder was Chandler in de eerste 5 seizoenen erg grappig, maar toen later (toen die o.a. een dikke kop kreeg) werd ie eerder irritant. En de minst grappige, maar vooral meest irritante, was Phoebe, die altijd van die domme, vergezochte en niet grappige opmerkingen had.
Van Joey heb ik maar een paar afleveringen gezien, maar voor mij genoeg om te zien dat deze serie ver onder het niveau van Friends ligt.
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
kan iemand me hier vertellen of er nog andere seizoenen komen?
TheRisingSun
-
- 1140 messages
- 2261 votes
Van Joey komen geen nieuwe seizoenen meer. Is na het tweede seizoen stop gezet. En Friends is na seizoen 10 gestopt.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Gisteren de afleveringen met Bruce Willis gezien. (Friends dus). Was echt geweldig, bruce was erg grappig, grappiger dan in Pulp Fiction, en eindelijk een aflevering van Friends die ik grappig vind. Maargoed, lag denk ik aan Bruce.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
ik vind monica het leukst

Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik vind Monica juist de minst leuke, mijn favorietjes zijn en blijven Joey en Rachel. 
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
nee, ik vind chandler de leukste
hij heeft gewoon zoo'n leuke humor, echt gewéldig 
phoebe kan ik me af en toe gruwelijk aan ergeren
maar al met al een top serie! 
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
1. Chandler
2. Ross
3. Rachel
4. Joey
5. Monica
6. Phoebe
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
01. Ross
02. Monica
03. Chandler
04. Phoebe
05. Rachel
06. Joey
Ze zijn allemaal wel leuk maar dit is toch echt wel mijn top 6 hoor 
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Ow en mijn favoriete scene is uit Serie 4 als Monica terwijl ze aan het afwassen is de trouwjurk van Emily (ex van Ross red.) aandoet omdat ze de verleiding van zo'n schoon, mooi kledingstuk niet kan weerstaan. 
En dat daarna Phoebe binnenkomt met ook een trouwjurk aan 
street-racer
-
- 81 messages
- 13 votes
ik heb alle friend afleveringen gezien en ze blijven leuk joey is mijn favoriete personage maar de serie joey vind ik oer saai
mijn top 6.
01. Joey
02. Chandler
03. Rachel
04. Ross
05. monica
06. Phoebe
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Nu kan mijn personage toplijst van Friends natuurlijk ook niet achterblijven;
1. Ross
2. Joey
3. Monica
4. Chandler
5. Rachel
6. Phoebe
Waarom Ross? Zijn personage wordt nou eenmaal door een van de betere acteurs (David Schwimmer) uit Friends neergezet. Zijn gezicht spreekt vaak al boekdelen. Soms lig ik bij een gezichtsuitdrukking van deze man al volkomen plat. Ook is het erg leuk om te zien hoe Ross zich elke keer weer in de meest vreemde situaties nestelt. Zijn reacties zijn ook gewoon zo geweldig. Denk alleen al aan de scène waarbij Ross Joey en Rachel ziet kussen. I'm fine! 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Chandler is mijn favoriete personage uit Friends. Sarcasme en zelfsport is nou eenmaal mijn humor. Helaas wordt de eerste eigenschap stukje bij beetje verplaatst naar Ross in de laatste 2 seizoenen, wat overigens wel geweldige scènes oplevert. Bovenstaande scène bijvoorbeeld maar bijvoorbeeld ook terloopse opmerkingen als "Space ís filled with orbiting children" wanneer Rachel niet op de schommel durft. Normaal zou Chandler zoiets zeggen, maar opzich heeft Schwimmer er ook de juiste mimiek voor.
arne66
-
- 198 messages
- 105 votes
Mijn personage top 6:
1) Chandler (sarcasatische humor is mijn humor)
2) Phoebe (zij is gek, gek is grappig)
3) Joey
4) Ross
5) Rachel
6) Monica