- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Waar keek jij als kind altijd naar?
Waar keek jij als kind altijd naar?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat kun je lezen via de FAQ link in het linkermenu, bovendien hoort die vraag niet in dit topic.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
redjina
-
- 96 messages
- 43 votes
Tommy, een jongen die enorm veel van de natuur en dieren houdt, mag mee met zijn oom Smokey en zijn twee helpers Zuurmeijer en Carbonne naar Groenland. Het belooft een leuke reis te worden tot Tommy ontdekt dat zijn oom kwade bedoelingen heeft.
Gelukkig kan ie daar een stokje voor steken.
Tommy leert twee vrienden kennen, een jong zeehondje die hij Seabert noemt en een eskimomeisje Aura.
Het drietal moet het vaak opnemen tegen jagers rond de hele wereld.
Zo is de beruchtste, Grijpwijk die met zijn bende het steeds op verschillende dieren gemunt heeft.
Gelukkig is het drietal hen steeds te slim af.
redjina
-
- 96 messages
- 43 votes
Deze tekenfilm had de bedoeling om de kinderen bewust te maken, respect te hebben voor ieder levend wezen op aarde.
redjina
-
- 96 messages
- 43 votes
Deze site is heel leuk om je jeugd te verhelderen...
Alle kinderseries staan erop met de de tunes en vele plaatjes
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Bert Raccoon heette die gast met dat rode shirt. Volgens mij heette de mannelijke helft van het getrouwde raccoon-stel Ralph. Verder weet ik dat de knechtjes van de evil guy 'the pigs' werden genoemd... 
Ik zag het wel eens op NL tv. Daar heette hij gewoon Bert Wasbeer, haha, hmmm.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Deze site is heel leuk om je jeugd te verhelderen...
Alle kinderseries staan erop met de de tunes en vele plaatjes
Dat zei ik op pagina 11 al 
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Ik zag het wel eens op NL tv. Daar heette hij gewoon Bert Wasbeer, haha, hmmm.
Volgens mij keek ik het ook altijd op een Nederlandse zender (RTL4?), maar was de serie in het Engels. Maar misschien vergis ik me, is ook al zo lang geleden
.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Kuifje vooral niet vergeten!!
Elke aflevering al ontelbaar keer gezien. Puur jeudsentiment. Het is nu ook te zien op Nickelodeon. Ik lees de boeken af en toe nog 's.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Best een slechte serie, dat Kuifje. Alle subtiele grappen die de strips zo leuk maken zijn er ongeveer uit verdwenen. De animaties zijn ook niet bijzonder goed.
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Barslechte serie als ik ze nu bekijk maar was er vroeger ook dol op 
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Wat is er dan zo slecht aan? Geweldige muziek, stemmen en sfeer..
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Ik ben het eens met BoordAppel; zeer slechte animaties, de subtiele grappen kwamen niet uit de verf en de stemmen waren vervelend. Doe mij maar de strips...
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Zo is het spijtig genoeg , U - 96 ... al is het voor kinderen erg leuk , en dat is het belangrijkste natuurlijk
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Ik bedenk me net weer een topjeugdserie
->ik weet niet meer precies hoe het heette maar ik noemde het altijd 'de rode bloedlichaampjes'. Het ging over rode bloedlichaamojes en er waren ook witte bloedlichaampjes die altijd achter de bacterien aangingen
. Briljante tekenfilm!
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
Ik keek vroeger naar de ZEVENSPRONG, nou damn, dat was toendertijd spannend voor een jeugd-tv-serie.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik keek vroeger naar de ZEVENSPRONG, nou damn, dat was toendertijd spannend voor een jeugd-tv-serie.
echt een GE-WEL-DI-GE serie 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik bedenk me net weer een topjeugdserie
->ik weet niet meer precies hoe het heette maar ik noemde het altijd 'de rode bloedlichaampjes'. Het ging over rode bloedlichaamojes en er waren ook witte bloedlichaampjes die altijd achter de bacterien aangingen
. Briljante tekenfilm!
Bedoel je: Er Was Eens... Het Leven? 
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Ja, dat zijn dus die 'Er was eens...'-series. Behandelden meer onderwerpen dan alleen het lichaam.
Ik zit trouwens al jaren met een tekenfilm in mijn hoofd. Het gaat over een of andere vage familie die op een gegeven moment naar een of ander Arabisch land reist en daar olie vindt (ofzo). Dan raken ze al hun geld kwijt en moeten ze zwerven door de woestijn.
De zoon van de familie had volgens mij veel weg van Kuifje (compleet met hondje) en had ook een eigen tekenfilmserie waarin hij door het heelal reist.
Volgens mij zond Kindernet het uit. De naam ervan kan 'Familie Jansen' zijn. Iemand enig idee?
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Bedoel je: Er Was Eens... Het Leven? 
Ja! Helemaal vergeten... 
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Die vond ik ook erg spannend. Vooral dat trappenhuis en die enge koetsier "Erik Engerd". Goeie serie.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Hoe kon ik 'm toch vergeten....
YOGI BEAR.. Heb thuis 2 Nederlandsch vertaalde VHS's liggen.. Heb ik als klein kind zijnde maandenlang achter elkaar gekeken..
Ik zou toch bijna de neiging hebben om die herinerringen weer eens op te pakken. 
Jassie
-
- 398 messages
- 1095 votes
yogi bear heb ik ook een tijd gekeken, maar ik vond Bobo altijd heel erg irritant!
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
Daarnaast natuurlijk Labyrinth en The Dark Crystal... Henson deed het bij mij ook altijd goed...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Ben op zoek naar de naam van een serie waarin pandabeertjes elke aflevering een nieuw verhaal vertelden (geloof dat de mama panda een verhaal vertelde tegen haar jongen ...).
Iemand die zich vaaglijk iets herinnert ?
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
Ik kom uit de tijd van:
De Familie Knots
De Berenboot
Maja de Bij
Stuif es in
Klassewerk
Ren juhuhuuu rooooot (Ren je Rot)
Jullie?
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Ben op zoek naar de naam van een serie waarin pandabeertjes elke aflevering een nieuw verhaal vertelden (geloof dat de mama panda een verhaal vertelde tegen haar jongen ...).
Iemand die zich vaaglijk iets herinnert ?
Was dat niet Tao Tao?