- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Waar keek jij als kind altijd naar?
Waar keek jij als kind altijd naar?
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Och man ik zie dat ik er heel wat vergeten ben. Ik was best wel tv verslaafd geloof ik, haha.
Ik loop al jaren te brainstormen over iets.
Misschien weet 1 van jullie dit:
Ik kan me heel vaag een serie herinneren over een paar kinderen die op een vuilnisbelt (geloof ik) een apparaat vinden. Het leek volgens mij op een schotelantenne. Bij het aanzetten verscheen er een projectie van een 3d ruitvormig iets. Verder weet ik het niet meer. Ik heb in oude schoolschriften veel van die tekeningen staan. Ik was toen een jaar of 7 of 8, dus moet het rond 1985 geweest zijn.
Bovenstaande klinkt heel vaag en ook niemand die ik het verteld heeft kent het, maar wie weet komt het hier iemand wel bekend voor.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Zegt me idd wel iets.
Zat daar ook niet elke aflevering een leermoment in?
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Ik zou het niet meer weten. Het is in ieder geval geen tekenfilmserie.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Ik keek vroeger en eigenlijk nogsteeds weleens naar The Storyteller (met John Hurt). Ik heb nogsteeds alle afleveringen op VHS staan. Allemaal zo'n 20 keer gezien ofzo. Ik zit er ook sterk aan te denken om ze ooit eens op DVD aan te schaffen.
Wie heeft dit ook gekeken ?
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Volgens mij heb ik er daar ook wel wat van gezien. Ging iemand dan een verhaal vertellen en dan kreeg je dat verhaal in een soort van film te zien?
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
Ik heb de "Storyteller Greek Myths" op DVD, maar die is met Michael Gambon (als storyteller...)... De andere storytellers heb ik nog nooit gezien. Ik geloof dat er in beide wel dezelfde hond zat?
redjina
-
- 96 messages
- 43 votes
hmm even denken.
Dommels
Smurfen
Snorkels
My little Pony
Bassie en Adriaan
Alfred J kwak
meer weet ik zo niet...
redjina
-
- 96 messages
- 43 votes
ik lees net verder ...ovide..ja daar keek ik ook altijd na
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Alfred J kwak
Heb ik ook lang gevolgd.. Wat een ongelooflijk duistere serie was dat zeg.. Vandaag de soundtrack geluisterd.. Er hangt echt zo'n lugubere sfeer rond die Alfred Jodocus Kwak..
Nick Kang
-
- 973 messages
- 488 votes
Er was heel vaak zo'n hele grote kater die Alfred altijd wou pakken. Die vond ik zo eng. Ik keek vaak bij mijn oma een film van Alfred J Kwak, die ging over Alfred die in de gevangenis terecht kwam. Heel spannend allemaal.
eeflien
-
- 383 messages
- 261 votes
Ik keek vroeger ook altijd naar een tekenfilm op kindernet over een professor, een rups, en ik geloof een beer die met een zeppelin allerlei ' avonturen beleefden'. Ik denk dat in die serie ook dat rare groene beest zat die altijd ruzie met zn moeder had en die als hulpjes een aantal rode 'kip-achtige dingen' had die op 2 poten hupten. Weet iemand hoe die heet??
En ik zoek ook de titel van een andere tekenfilm uit dezelfde periode (een jaar of 10-12 geleden) over een stel wasberen (dat denk ik tenminste). Er zaten ook nog rare roze beesten in met een hele lange roze neus met een knik erin.
Het klinkt allemaal nogal vaag maar het is ook al zolang geleden 
En natuurlijk keek ik ook naar bassie en adriaan, wicky de wikking, boes, niels holgersson, barbapapa, tom sawyer, maple town, ovide, dommel, maya de bij, enz enz
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
En ik zoek ook de titel van een andere tekenfilm uit dezelfde periode (een jaar of 10-12 geleden) over een stel wasberen (dat denk ik tenminste). Er zaten ook nog rare roze beesten in met een hele lange roze neus met een knik erin.

The Raccoons
Anne_Girl
-
- 206 messages
- 188 votes
Bassie en Adriaan
Dommels
Alfred J Kwak
Magic shool bus
Ratjetoe
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
- De Legende van de Bokkerijders
- Prins Valiant (dat was altijd rennen geblazen, kwam om 12.05 uur op RTL 4, dus ik als een gek uit school om dat snel te kunnen kijken. Erg leuke tekenfilmserie, ik was in die tijd ook helemaal gek van kastelen en ridders (was rond 1995))
- Geef Nooit Op!
- Vrouwtje Theelepel (laatst nog op dvd wat afleveringen gekocht)
- Noddy (dat leuke ventje in zijn autootje, had er ook een computerspel van. Wordt binnenkort ook op dvd uitgebracht)
- Tom Sawyer (tekenfilmserie, daar heb ik een paar keer voor gespijbeld, want het kwam rond 10 uur en 12.30 uur. Om 10 uur zat ik normaal op school, maar soms was ik 'ziek' . Gelukkig is mijn moeder de beroerdste niet
)
- Full House (erg gezellige serie, als ik ze nu nog eens kijk denk ik inderdaad 'hoe moralistisch' , maar ik vind het nog steeds een gezellige serie met leuke humor)
- Growing Pains (werd voor of na Full House uitgezonden. Ben best benieuwd naar de ongetwijfeld slechte film)
- Duckman
- Sesamstraat
- Bassie & Adriaan
- Het Zakmes
- Alfred J. Kwak (als je er nu bij nadenkt inderdaad een 'zware' kinderserie. Wat Anatolia meen ik een aantal pagina's terug al schreef; (A)dolf, best zielige afleveringen (gevangenis, als ie in die put valt)
Dat was het wel zo'n beetje. Alleen van 1 serie kom ik niet op de naam. Ik weet alleen dat het elke keer om een SRV-man ging die allerlei dolle avonturen beleefde (kan een Belgische serie zijn bedenk ik me net).
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Ik keek vroeger ook altijd naar een tekenfilm op kindernet over een professor, een rups, en ik geloof een beer die met een zeppelin allerlei ' avonturen beleefden'. Ik denk dat in die serie ook dat rare groene beest zat die altijd ruzie met zn moeder had en die als hulpjes een aantal rode 'kip-achtige dingen' had die op 2 poten hupten. Weet iemand hoe die heet??
Dat is Teddy Rukspin
! Dat groene beest werd altijd 'Tweeg' genoemd door een van zijn hulpjes, Elby, maar of ie echt zo heette weet ik niet...
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
(afbeelding)
The Raccoons
Deze serie was geweldig. De titelmuziek was in mijn herinnering ook gaaf. Weet iemand nog de namen van de verschillende figuren...?
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Deze serie was geweldig. De titelmuziek was in mijn herinnering ook gaaf. Weet iemand nog de namen van de verschillende figuren...?
Bert Raccoon heette die gast met dat rode shirt. Volgens mij heette de mannelijke helft van het getrouwde raccoon-stel Ralph. Verder weet ik dat de knechtjes van de evil guy 'the pigs' werden genoemd... 
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Kent iemand deze held nog:

Clandestino!
(van de bluffers)
redjina
-
- 96 messages
- 43 votes
Hoi hoi..ik bedacht me net nog wat
Wat dachten jullie van Niels Hoogerson (die met die ganzen meevloog) Dat was ook echt leuk...
Calimero
Seabert
Meneer cactus
Boes
Roadrunner
David de kabouter
Pieter post
Dr. Snuggels
Boes
eeflien
-
- 383 messages
- 261 votes
Ik keek ook altijd (k geloof op dinsdagmiddag) naar een programma over een groep dieren die samen op de vlucht waren voor mensen die hun bos wilden kappen ofzoiets. De leiders waren dacht ik vossen, en er zaten verder iig 2 wezels, wat konijnen en een uil in.
*na even zoeken* Het heette beestenbos is boos, vond ik ook altijd erg leuk 
De Vries
-
- 97 messages
- 1778 votes
Nils Holgerson
de Freggels
ome Willem
Skippy en Flipper
Peppy en Kokkie
Mask en transformers
Natuurlijk B&A maar dat kan je zeggen voor de jeugd van 75 tot nu
En tot tegenstelling van velen heb ik de smurfen nooit wat aangevonden
De Vries
-
- 97 messages
- 1778 votes
Hoe hete ook alweer die robot

Dit is trouwens Mask voor die gene die het niet herkende
redjina
-
- 96 messages
- 43 votes
even een vraagje ... hoe kun je plaatjes bij je tekst doen????? alvast bedankt..