- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Waar keek jij als kind altijd naar?
Waar keek jij als kind altijd naar?
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Weet iemand hoe die kinderserie heette, die vroeger altijd (volgens mij op RTL 4) op TV was en die ging over van die bulten slijm die met hoge snelheid door van die tunnels achter mensen aan gingen ? Was best een enge serie, maar weet helemaal niet meer hoe hij heet ...
Captain Pervert
-
- 4644 messages
- 2100 votes
The A-Team
Airwolf
Turtles
De rest boeide me veel minder.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
The A-Team (ik 't nooit laten om toch nog te kieken als 't op tv komt. Puur jeugdsentiment.)
McGyver
Airwolf
Knight Rider
(hebben alle 3 een fantatisch intro-nummer)
En Married With Children, maar dat kiek ik nog.
Captain Pervert
-
- 4644 messages
- 2100 votes
Oh, vergeet Bassie en Adriaan niet. Dat heb ik altijd meesterlijk gevonden, misschien de laatste paar jaar nog wel meer dan ooit. 
Daantje
-
- 120 messages
- 2130 votes
Inspector Gadget
Ome Willem
Saved by the Bell
Ik keek ook altijd naar Children's Channel, je had er You can't do that on television en andere leuke series en tekenfilms.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
The A-Team (ik 't nooit laten om toch nog te kieken als 't op tv komt. Puur jeugdsentiment.)
Kijken!
Puh-lease! 
Mister_Pink
-
- 632 messages
- 0 votes
Bassie en Adriaan (nu nog)
Ovide en zijn Vrienden
A-Team
Beverley Hills 90210
Leeuw de enge leeuw
Turtles
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
- Teddy Ruxpin
- Fraggle Rock
- Ghostbusters
- Heman
Etc.!
Wow, wat een tijden... 
soboer
-
- 359 messages
- 293 votes
Ik keek graag naar
Transformers (Soundwave is cool, vooral die stem)
Miami Vice
en een tekenfilm waar ik de naam niet meer van weet:
Het speelde zich af in de ruimte. Een eend een beer die altijd bang was en nog wat andere leden werden door hun baas elke aflevering op missie gestuurd. Maar elke aflevering gingen ze liever naar de disco.
Kent iemand toevallig deze tekenfilm. JE zou mij er een groot plezier meedoen.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Alfred J. Kwak en Sesamsstraat blijven voor mij de nr. 1 kinderprogramma's ooit (wereldwijd, denk ik).
Verder waren er van die 'Er was eens...'-series (die ik af en toe nog steeds zie overigens). Ook erg leuk en informatief.
Hiernaast kan ik niet ontkennen dat ik, ondanks mijn leeftijd, veel naar Eek The Cat heb gekeken (en dan vooral naar The Terrible Thunderlizards). Mad Jack The Pirate mag er ook zijn...
Vul me aan Mister Pink! (of een andere liefhebber):
Kijk uit malloot!
...
Mister_Pink
-
- 632 messages
- 0 votes
Een kokosnoot! Ovide en zijn vrienden, je kunt ze niets verbieden!
Ofzo. 
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Alfred J. Kwak en Sesamsstraat blijven voor mij de nr. 1 kinderprogramma's ooit
Ik mag jou wel.
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Alfred J Kwak was ook het geen waar ik het meest naar keek , echt top
die tekenfilms
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Laatst zag ik weer die aflevering op tv, waarin hij in de klas droomt dat hij in de Middeleeuwen zit. De muziek daarbij is prachtig (een haan als minstreel)...
Nu ik erover nadenk, was Alfred J. Kwak eigenlijk best wel een 'zware' tekenfilm voor kinderen. Zijn hele familie gaat dood, hij belandt o.a. in een erg sombere gevangenis (verschrikkelijk vond ik die aflevering toentertijd), zijn vriend Professor Paljas is 'een mengeling tussen Einstein en Verne', hij krijgt te maken met (A)Dolf en noem maar op...
Bij Sesamstraat heb ik altijd al sympathie gehad voor Aart, hoe kindonvriendelijk zijn rol ook was. Als je hem dan met zijn verschrikkelijk aardige gezicht de 'carrière-award'* in ontvangst ziet nemen, dan besef je wat voor een grote kindervriend hij eigenlijk is. Een opa die iedere kleinzoon wel zou willen hebben...
*(Laat je niets wijsmaken: dit wordt gewoon in Nederland uitgereikt, ook al is carrière Frans voor 'loopbaan' en award Engels voor 'prijs'.)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Groot jeudgsentiment voor mij:
* Het Liegebeest (best eng, nog steeds. Vooral die handen)
* De Freggles. (heerlijk, die kleine bouwertjes, en die hond Sprokkels(?))
* Teddy Ruxpin & The Wizard Of Oz (twee prachtige epische tekenfilms).
Ow, en een beetje Japanse (uiteraard) trivia. Series als Tom Sawyer, Nathalie, Jody en het Hertenjong, Vrouwtje Theelepel, Niels Olgerson en ja zelf Alfred J Kwak zijn allemaal anime (althans, die laatste geanimeerd in Japan, Kwak zelf is natuurlijk een Nederlands product)
.
Voor de Oshii fans: De beste man begon zijn carriëre bij Vrouwtje Theelepel en Niels Olgerson (niet als director uiteraard). Hoe het verkeren kan 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Het allerleukste vond ik Frankensteins Tante
Wie kent deze serie nog, ik heb helaas nooit alle afleveringen gezien.
De leukste scene die ik me herinner is die, waarin een vampier (Dracula?) de pannen op het dak van het kasteel moet gaan rechtleggen, nadat het gestormd heeft, want hij kan vliegen. Als beloning krijgt hij dan een paar slokjes O-positief, zijn lievelingsbloed....
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Natuurlijk kon je als jongetje niet om de op action figures gebaseerde cartoons heen zoals
*Transformers
*He-Man
*Thundercats
Ik kan me nog goed herinneren dat ik klaarzat voor He-Man, maar opeens Thundercats voorgeschoteld kreeg. Zat werkelijk de hele episode met m'n mond open.
Galaxy Rangers was ook erg vet, al gooide de televisiezender de episodes vaak door elkaar en dus nooit echt wat van de hele voortgang snapte.
Van de Hanna-Barbera-stal vond ik Quick Draw McGraw het coolst en Mush Mouse & Pumpkin Cat [sp?], twee zuiderlijke rivalen die constant op elkaar aan het schieten waren. Rare bayou gunslingers. Erg jammer dat deze nooit echt meer langskomen.
Mijn favoriet blijft toch wel Mysterious Cities of Gold. Een mooi en episch verhaal met vele cliffhangers en verrassingen.
Jammer genoeg is er alleen een Franse DVD-box van uit, die ook nog eens OOP is...
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Nog voordat ik MM had ondekt zat ik vroeger in de zomervakantie alleen maar naar Cartoon Network te kieken, mijn favoriete tekenfilmseries:
- COURAGE, The Cowardly Dog
- Johnny Bravo
- The Powerpuff Girls
- Dexter's Lab
- Hong Kong Foey
- Ed, Edd and Eddy
Ik zoek ook nog de titel van een tekenfilmserie. Gaat over 7 mieren in een auto die dan telkens ene Penélope moeten redden die achterna wordt gezeten door iemand. Je had ook de 'gebroeders Bullebak'..
Iemand enig idee ?
Oja, ik was vroeger ook helemaal gek op Yogi Bear..
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
.......
- COURAGE, The Cowardly Dog
_o_
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Volgens mij zijn jullie allemaal heeeel erg oud.
Wie zijn Ovide en zijn Vrienden? Reizende oom Roel? Kids in the Hall? Ik keek in ieder geval:
Alfred J. Kwak
Vrouwtje Theelepel
Rembo & Rembo
Dommel
Tom & Jerry
Sesamstraat
Barbapappa
Telekids
Thea & Theo
Freggles
De Fabeltjeskrant
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
een kokosnoot.
Wie laat ons lachen, gieren,
Ovide en z'n vrienden.
Wat zij ook doen,
we leven mee.
Ja, met Ovide's vrienden op tv.
(Ik ken hem nog
)
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Volgens mij zijn jullie allemaal heeeel erg oud.
Wie zijn Ovide en zijn Vrienden? Reizende oom Roel? Kids in the Hall? Ik keek in ieder geval:
Alfred J. Kwak
Vrouwtje Theelepel
Rembo & Rembo
Dommel
Tom & Jerry
Sesamstraat
Barbapappa
Telekids
Thea & Theo
Freggles
De Fabeltjeskrant
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Ovide en zijn vrienden theme-song.
Ergens in de oceaan, ligt een avonturenland.
En daar stapt Ovide blij, met zijn vriendjes door het zand.
Oh wat maken zij een pret, want plezier daar het om.
Ze lachen zich daar met zijn allen krom.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Die laat ons lachen, gieren, Ovide en zijn vrienden.
Wat zij ook doen, beleef 't mee.
Ja, met Ovide's vrienden op tv (op tv).
Het eiland is, een speelterrein.
Je kunt ze niets verbieden, de vrienden van Ovide.
Een hoop kabaal, loopt uit de hand.
Ovide's vrienden springen uit de band (uit de band).
(Avonturenland)
Als het regent en de wind, schudt het eiland heen en weer.
Dan nog zijn ze daar niet bang, zeggen: niet het beste weer.
Slaan hun bootjes bijna om, en staan alle bomen krom.
Dan lachen zij daar met Ovide om.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Die laat ons lachen, gieren, Ovide en zijn vrienden.
Wat zij ook doen, beleef 't mee.
Ja, met Ovide's vrienden op tv (op tv).
Het eiland is, een speelterrein.
Je kunt ze niets verbieden, de vrienden van Ovide.
Een hoop kabaal, loopt uit de hand.
Ovide's vrienden springen uit de band (uit de band).
(Avonturenland)
Ovide's vrienden springen uit de band.
Speciaal voor Yekkezzez 
PatrickL
-
- 1586 messages
- 2398 votes
Ik vond/vind Mad Jack The Pirate altijd erg grappig, mits niet nederlands nagesynchroniseerd. Eek The Cat en het tekenfilmpje met die dino's ( The Thunderlizards of iets dergelijks) die er altijd achteraan kwam is ook erg vermakelijk, wederom mits niet nagesynchroniseerd.
Tedy Ruxpin en de Snorkels vond vroeger ook altijd reuze spannend.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Tedy Ruxpin keek ik ook altijd. Hoe lang zou dat al wel niet geleden zijn dat hij op tv was?