• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

Game of Thrones

chrissie

• 749 messages
  • 5035 votes

W.M.J.M wrote:

(quote)

Zou je het storend vinden als er meer wordt veranderd dan?

Hangt ervan af wat en met wie. Van sommige personages weet ik dat ze in het verdere verloop van belang zullen zijn dus daar essentieel aan wijzigen, leidt tot wijzigen van de plots. En dat lijkt me niet aangewezen want in de boeken is echt wel elk detail van belang voor het verdere verloop.

Maar gelukkig heeft Martin een zeg in het geheel. Hij zal het wel goed in het oog houden zeker.

chrissie

• 749 messages
  • 5035 votes

saidloyens wrote:

Een vraag voor de mensen die zowel de serie gezien hebben als het boek gelezen. Ik heb nu net de eerste twee series gezien op tv maar het vervolg laat nog op zich wachten tot 2013. Daarom wou ik beginnen lezen vanaf seizoen 3. Maar is dat enigszins doenbaar of zou ik best de eerst twee boeken lezen om bij te zijn met alle verhaallijnen?

Boek 1 hoeft zeker niet, boek 2 misschien wel. Maar echt absoluut noodzakelijk is het zeker niet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Boeken overslaan zal wel heel dom zijn.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

En eindelijk door seizoen 2 heen. Geweldige afsluiter, met voor een keertje nog eens aandacht voor alle spelers op het veld in plaats van de usual suspects. Carice haar accent mag dan wel houterig zijn (pun intended ), ze speelt haar rol goed, al is ze wel nog niet erg veel in beeld gekomen natuurlijk...

Daenerys is eindelijk terug op dreef en maakt zo min of meer de marteling van de vorige 9 afleveringen goed. Misschien was haar verhaallijn niet zo slecht als velen beweren, het gebrek aan inhoud voor onze Stormbom was toch een van de grote nadelen van seizoen 2. Ook leuk om Drogo nog eens te zien.

Viel me trouwens wel op: na het geweld van 'Blackwater' was 'Valar Morghulis' opvallend rustig en, op een of twee vechtscènes na, volledig in het teken van emotional pay-off. Veel hoogtepuntjes, zoals Dany en Drogo, maar ook Tyrion en Shae, de 5 seconden van opluchting voor Sansa en Stannis' geflirt met een vlammetje. En laten we Natalie Dormer haar diepzeeduiker van een decolleté niet vergeten natuurlijk!

Nu 10 maanden kin kloppen, verdomme Dat Breaking Bad maar snel komt.

hoffhaan

• 773 messages
  • 2149 votes

Geweldige serie. Zowel serie 1 als 2.

Gannicus

• 5 messages
  • 0 votes

HBO heeft een zeer geweldige TV serie gemaakt. Na The Sopranos was het tijd voor iets anders.

Sublieme dialogen, acteurs/actrices en scenes maken Game of Thrones de beste serie op dit moment.

Al was het begin een beetje rumoerig, toen er talloze (onbekende) personen geintroduceerd werden in korte tijd. Ook de seksscenes in Season 1 waren onnodig. Er werd te weinig gevochten, maar dat heeft waarschijnlijk met het budget te maken. Er zijn zoveel charismatische personen, dat je fan wordt van bijna iedereen.

Emilia Clarke is zeer prachtig in deze serie, ik ben bijna verliefd op haar geworden

Peter Dinklage heeft me positief verrast, met afstand de grappigste 'bastard' van de serie. Jammer dat hij op het eind in de steek werd gelaten door de Lannisters.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gister aflevering 1 en 2 van seizoen 1 gekeken. De start is veelbelovend, ik zit er meteen helemaal in door de sfeer en de mooie decors. Benieuwd hoe dit alles gaat verlopen. Ik hou wel van die fantasy thema's.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Drie goede filmpjes die ik vandaag op youtube heb gevonden. Alle drie filmpjes bevatten spoilers voor seizoen 1 en 2.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

De muziek van deze serie is ook geweldig!

cor1946

• 1178 messages
  • 1601 votes

Eeste vier delen zitten kijken maar tot nu toe langdradig zeker deel 4. Ga zeker verder kijken.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Tweede seizoen tcoh wel een behoorlijk stukje minder dan seizoen één. Eigenlijk op alle vlakken. Om maar eens te beginnen met de nieuwe personages. Een aantal zwaar mislukte nieuwelingen in dit tweede seizoen. Brienne of Tarth, Theon Greyjoy en Ygritte om de meest pijnlijke te noemen.

Ook personages die in seizoen één grote indruk maakte vallen nu tegen. Jack Gleeson als king Joffrey balanceerde in seizoen één al op het randje. Nu valt hij er qua acteerwerk ver over en wordt zijn personage ineens een stuk minder boeiend. Daarnaast Daenerys Targaryen. Wat mij betreft in seizoen 1 voor mij een van de meest interessante personages maar haar belevenissen in Qart lossen verwachtingen verre van in.

Nu klinkt het alsof dit seizoen van Game of Thrones helemaal niets te bieden had. Dat is natuurlijk niet zo. Cersei en Tywin zijn wederom uitstekend op dreef maar vooral Ayra Stark en Tyrion Lannister zijn weergaloos in dit tweede seizoen. Bovendien blijft de strijd om de troon ook nu weer tien afleveringen uiterst interessant. Jammer alleen van een aantal matige subplotjes en wat mindere nieuwe personages.

Voor een uitgebreide recensie: Recensie: Game of Thrones (seizoen 2) « Tim's Filmblog - filmmad.wordpress.com

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Een deel van de nieuwe cast van seizoen 3.

En de acteurs die niet in de video staan maar wel bevestigd is door HBO:

Anton Lesser : Qyburn

Tara Fitzgerald: Selyse Baratheon

Tobias Menzies: Edmure Tully

Kristofer Hivju: Tormund Giantsbane or Tormund Thunderfist, self-styled Tall-talker, Horn-blower and Breaker of Ice, Husband to Bears, the Mead-king of Ruddy Hall, Speaker to Gods and Father of Hosts.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Missandei. Al zag in mijn wereld Missandei er eerder uit als een soort Freida Pinto maar geen dealbreaker. Verre van. Benieuwd naar de Dany/Missandei scenes.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Jammer dat ze wat minder grote namen hebben meegenomen dan de vorige keer. Had graag Charles Dance (Tywin) en Maisie Williams (Arya) gezien. En de übercoole Jaqen natuurlijk

misterhp

• 2 messages
  • 0 votes

Heb zojuist gelezen dat seizoen 1 van game of thrones te zien is op 2 september op rtl 4!! vanaf 22:00 . Ben benieuwd of ze uiteindelijk seizoen 2 en 3 ook uit zullen gaan zenden

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Tegenvaller. Had hier na bijna unaniem lovende reacties van zowel critici als mensen uit mijn eigen omgeving wel wat meer verwacht dan een kopie van Rome, maar dan met een mindere setting en oninteressantere personages. De mythologische wezens en bovennatuurlijke gebeurtenissen zijn in deze eerste twee seizoenen eigenlijk het enige geweest dat me heeft weten te boeien, maar daar is het steeds eindeloos lang op wachten.

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Seizoen 2 was een pak minder dan seizoen 1 vond ik.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Apollinisch wrote:

Tegenvaller. Had hier na bijna unaniem lovende reacties van zowel critici als mensen uit mijn eigen omgeving wel wat meer verwacht dan een kopie van Rome, maar dan met een mindere setting en oninteressantere personages. De mythologische wezens en bovennatuurlijke gebeurtenissen zijn in deze eerste twee seizoenen eigenlijk het enige geweest dat me heeft weten te boeien, maar daar is het steeds eindeloos lang op wachten.

Zie vergelijking met Rome eigenlijk niet zo. Vond dat echt pure kitsch.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Qua setting bedoel ik, elite in de oudheid/middeleeuwen waar seks, geweld en politieke intriges de boventoon voeren.

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Ciarán Hinds speelt Mance Rayder in seizoen 3

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Prima acteur.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Very nice .

Justinvdk

• 264 messages
  • 2198 votes

Ben erg benieuwd naar Mance in de serie.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Ciaran Hinds lijkt me een prima casting van Mance, maar ik vind Hinds vaak wat stijfjes overkomen. Dominic West (McNulty in The Wire) was de rol eerder aangeboden, en die leek mij wat geschikter om als de vrijbuiter Mance te spelen.

Verder ben ik in m'n nopjes met de casting, maar wacht ik bij sommige rollen een beetje af. Beric Dondarrion is een geweldig karakter, maar ik vind de acteur een beetje gladjes voor de rol. Hij moet toch uiteindelijk iemand spelen die de littekens draagt van iemand die vaak vermoord is Maar ja, de make-up zal 't wel oplossen. Verder vind ik Tobias Menzies als Edmure Tully ook niet helemaal optimaal. Hij komt me vaak toch wat te jong en onvolwassen over, al is Edmure dat enerzijds ook wel. Ik kijk uit naar het volgende seizoen in ieder geval.

Ben zelf nu bezig is het vierde boek.

Justinvdk

• 264 messages
  • 2198 votes

Zelf halverwege boek 3 en de castings tot nu toe vind ik redelijk goed. Niet altijd wat ik verwachtte, maar laten we eerlijk zijn, de castings van deze serie zijn bijna altijd erg goed.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik las eerder dat GoT deze zondag zou starten op rtl4 om 22:00 maar lees nu dat dit 9 september gaat worden om *kuch* 22:50..

http://www.rtl.nl/experienc...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Je zou denken dat ze het niet vroeger uit MOGEN zenden. Hoe kom je er anders op om zo'n hitserie op zo'n tijdstip uit te zenden?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Waarom zou je het überhaupt nog uitzenden, met reclames nog wel? Iedereen die het wil zien heeft het toch al lang gezien?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.