• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Game of Thrones

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Op RTL 4? Ha, dat zie je niet vaak, aangezien RTL 4 de foute dramaqueen van het stel is.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inmiddels 3 afleveringen onderweg en wat een genot is het weer. Tyrion in bloedvorm, Renly en Margaery, Williams die echt een geweldige Arya is, House Greyjoy, perfecte casting wat betreft Brienne, van Houten die het niet slecht doet maar gewoon totaal miscast is als Melisandre, iets te weinig Dany en Jorah maar wat wel weer ruimschoots goedgemaakt wordt door mijn andere favoriet Jeor .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Laten we oppassen voor Naomi Watts bij aflevering 209 en 210. Dat worden orgastische krachttermen, vrees ik.

Eens over Arya, dat is echt de heldin van S2 voor mij.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Oei, mijn verwachtingspatroon nog eens verhoogd. Morgen zal het zo ver zijn.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ben inmiddels bij aflevering 7. Tot nu toe kan ik het meest genieten van de interactie tussen Tywin en Arya. Minder Tyrion.

Die Theon is ook wel compleet geflipt.

Oh en geef mij maar Talisa in plaats van Daenerys

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Halverwege nu, tot nu toe een magnifiek seizoen. Front the gates of Qarth was echt een zwaar hoogtepunt. Clarke op haar best en vooral haar fury momentje natuurlijk . Erg sterk gedesigned ook. Sets blijven ook grandioos. Erg blij dat één van mijn favoriete elementen uit CoK als een huis staat. En dat zijn de gevoelens van Jorah jegens Dany. Sterk uitgewerkt. Ook al blijft van Houten ver verwijderd van de presence van Melisandre, het personage zelf kent wel een zeer goede transitie vanuit het boek. Bevalling scene was briljant .

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik ben overigens Jaqen vergeten. Coole gozert.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Echt gaaf hoe de magie van het wereldje heeeeeel langzaam begint door te sijpelen. Die Jaqen die opeens van gezicht verandert. Zo maak je mij nieuwsgierig naar de mythologie van deze serie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Faceless Men FTW inderdaad . Sowieso is Martin de absolute god als het om fantasy gaat. Op eenzame hoogte. Completer en uitgebalanceerder werk dan A Song of Ice and Fire is er gewoonweg niet te vinden.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Naomi Watts wrote:

Faceless Men FTW inderdaad . Sowieso is Martin de absolute god als het om fantasy gaat. Op eenzame hoogte. Completer en uitgebalanceerder werk dan A Song of Ice and Fire is er gewoonweg niet te vinden.

Hoe is de game eigenlijk? Of heb je het nog niet gespeeld?

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Morgen een heerlijk avondje Game of Thrones afleveringen 9 & 10!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

D.K wrote:

(quote)

Hoe is de game eigenlijk? Of heb je het nog niet gespeeld?

Zit nog maar zo rond de 12 uur speeltijd. Qua gameplay en design niet sterk, veel bugs ook maar voor de ASOIAF fan toch wel aan te raden want het verhaal is wel erg goed. Duidelijk dat Martin dit verzorgd heeft. Schijnt ook een erg goede eindconclusie te hebben. Als ASOIAf/GoT fan is dit wel door te komen trouwens maar een goede game is het helaas niet geworden. Al vind ik het door het verhaal wel een aanschaf waard.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Toch niet echt een geweldig seizoen.

Tis maar gebleken dat de boeken zich niet lenen voor een serie van 10x50 minuutjes.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geweldig opvolgend seizoen. Minder enerverend voor de sensatiezoeker maar vooral voor de ASOIAF fanaat een genot en feest van herkenning. Episode blackwater was zwaar briljant. Wat wil je met schrijfwerk van Martin en de regie in handen van Marshall. Echt sterk geregisseerd en geschreven en de makers bewijzen na onterechte kritieken bij het vorige seizoen dat ze er gewoon staan bij de segmenten van epische proporties.

Sterk uitgebalanceerd en weten de key elements uit de boeken prima in het seizoen te verwerken. Qua uitwerking weten ze de transitie toch weer met succes te volbrengen en wat is Clarke toch enorm goed als Dany (geldt voor heel de cast overigens) en Iain Glen als die andere favoriet van me; Ser Jorah. Ook de Dany scenes in de season finale stellen mij zeer tevreden. Drogon . Hoe Dany dan ook met Drogon, Viserion en Rhaegal loopt, freaking amazing . Ook erg fijn design wat betreft The Others. Grote troef blijft dat de transitie naar beeld prima werken en Martin die nauw betrokken is werkt ook erg mee. En nu op naar twee seizoenen van A Storm of Swords .

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Mee eens. Minder sensatie maar daarom geen minder seizoen.
Het blijft me boeien hoe dan ook dankzij de vele fantastische personages. Scenes zijn zelden saai.
Daarnaast nog steeds respect voor het feit dat ze hun leading-man Eddard Stark hebben gekilled in het 1e seizoen/boek. Deze gebeurtenis zette de toon voor de hele serie. Als hij dood kan gaan dan kan iedereen het en geeft de serie nog steeds heel veel spanning.

Ik was bang dat de introductie van nieuwe personages vervelend zou worden. Er zijn er al zo veel en ik had al moeite met de vele vreemde namen. Gelukkig viel dit mee alleen jammer dat de verhalen van Jon Snow en Dany wat minder aandacht kregen.

Tyrion als hand van de koning was een genot om te zien en ook Sansa dr verhaal blijft boeien.

Minpuntje was de cliffhanger waarbij de 2 Stark kinderen zogenaamd verbrand en opgehangen werden aan de kasteel muren van Winterfell. Wie zag niet aankomen dat dat andere kinderen waren? Vervolgens eindigde de aflevering daarna met de zogenaamde onthulling dat de kinderen nog in leven waren. Om de 1e episode zo te eindigen vond ik nog wel ok maar de episode daarna sloegen ze de plank behoorlijk mis naar mijn mening.

Aflevering 9 was van epische proporties en een genot om te kijken. Toch had nog grootser niet misstaan Kom ik meteen bij het zorgenkindje van deze serie. Op een gegeven moment moet het episch worden en komt de onvermijdelijke grootschalige confrontatie. Je kan van een TV-serie geen lord of the rings taferelen verwachten. Vooral veel CGI in de vorm van white walkers, draken of duizenden eenheden kost bakken met geld.

Wat dat betreft maar goed dat deze serie nog wel een paar jaartjes te gaan heeft. De tijd zal het waarschijnlijk goedkoper maken wat ze meer mogelijkheden bied.

Ik kan niet wachten op de volgende seizoenen (het 3e boek). Vooral benieuwd naar die ene gebeurtenis waarover ik George RR Martin in interviews een aantal keren over heb horen praten.
Het gene waar hij moeite mee had om te schrijven en ook skipte totdat hij het boek eigenlijk al af had.

Moet goed en dramatisch zijn dan.

chrissie

• 749 messages
  • 5038 votes

Aangezien ik niet kon wachten, heb ik me in supervaart door alle bestaande boeken gewerkt. Ongelooflijk met wat een meesterschap Martin werelden en gewoontes neerschrijft, karakter uittekent alsof je ze zo voor je ziet.

Ik heb wel de indruk dat seizoen 2 meer afwijkt van boek 2 waar seizoen 1 een bijna letterlijke weergave van boek 1 was. En zoals Curly1985 hieronder heel juist aangeeft: iedereen kan dood gaan op elk moment. Er staat ons dus nog heel wat te wachten.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

chrissie wrote:

Ik heb wel de indruk dat seizoen 2 meer afwijkt van boek 2 waar seizoen 1 een bijna letterlijke weergave van boek 1 was. En zoals Curly1985 hieronder heel juist aangeeft: iedereen kan dood gaan op elk moment. Er staat ons dus nog heel wat te wachten.

Als je de boeken hebt gelezen niet.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Curly1985 wrote:
Inside episode 20

Trouwens nog een vraagje over de laatste aflevering: De white walker op het paard was toch de oom van Jon Snow?

Spoiler seizoen 3!!
Neej , ik denk dat de white walker is die door Sam doodgemaakt word. Het is nog onbekend wat er met Benjen Stark gebeurd is.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Haha ok, ik heb hem weggehaald, nu jij nog

edit: Door je post dacht ik dat ik het bij het juiste eind had. Had mn vraag al verwijderd

Maar dat is het dus niet, ik zag er wel Benjen Stark in en riep het ook meteen door de kamer toen hij voor het eerst in beeld kwam.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Die laatste aflevering Kan er nog niet over uit, het was echt zo ontzettend gaaf. Ik vond het hele seizoen goed trouwens, ik snap al die negatieve verhalen niet echt. Ik vond het erg vermakelijk en het feit dat er weinig actie was heeft mij nooit gestoord. De storylines vond ik erg goed, moest er wel een beetje inkomen bij Stannis met de oh zo irritante Carice Maar was op zich goed te doen en er waren niet veel scenes met Melisandre. Die bevalling was trouwens wel cool. De een na laatste episode viel me iets tegen, toch niet echt aan mij om een heel uur te besteden aan één verhaallijn en zeker niet bij de Lannisters, de battle op zich was wel goed gedaan vooral met de schepen en de Wildfire scene, maar de rest vond ik niet eens zo episch overkomen.

Gelukkig maakte de laatste episode dat meer dan goed. De faceless men was gewoonweg awesome, erg benieuwd hoe zich dat ontwikkeld met mijn favorietje Arya! En ja natuurlijk de romance tussen Tyrion en Shae vond ik onwijs lief. Maar helaas zie je nu ook de overtuiging en macht bij Tyrion afnemen, net nu ik hem steeds meer begin te waarderen.

Maar het meest gave was toch wel de Daenerys scene, in die ontzettend mooi vormgegeven wereld van Qarth. Adembenemend Ik ben helemaal weg van haar draken, mooi gemaakt ook trouwens. En haar uistraling betoverd mij nog steeds volledig. De scene met Khal Drogo en hun kindje heeft me echt tranen met tuiten laten huilen Ik vond het zo mooi om te zien, en ik verlangde nog meer terug naar Drogo, waarom moest hij dood? Baal er nog steeds van.

En bij de allerlaatste scene zat ik gewoon met open mond te kijken, ik was even bang dat Sam in de problemen zou komen, gelukkig was dit niet het geval maar wat zagen de zombies er gaaf uit, en dan ook net in die setting! Ik had echt kippenvel, deed mij heel snel ook denken aan The Walking Dead het was gewoon epic, ik kan er nog niet bij.

En nu? Wachten tot April volgend jaar

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Spot on. Maar de bluray komt nog .

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Naomi Watts wrote:

. Spot on. Maar de bluray komt nog .

Ja, in Maart...

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Wat ze nu nog nieuws noemen, dat was al vermeld in de Inside the Episode video vorig jaar geloof ik, of gewoon in een interview.

Maar blijft een leuk weetje

chrissie

• 749 messages
  • 5038 votes

Glacius wrote:

Als je de boeken hebt gelezen niet.

Ik heb alle boeken gelezen en persoonlijk vind ik dat seizoen 2 veel meer afwijkt van boek 2 dan seizoen 1 van boek 1. Maar niet in die mate dat het storend is (zit wel nog maar halfweg seizoen 2).

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik weet dat de producers ook niet te krampachtig het verhaal van de boeken aan proberen te houden. Zo werd er in seizoen 1 een personage gekilled die in de daarop volgende boeken nog een rol had. (Degene die Khal Drogo verwond aan het einde van het 1e seizoen.)

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

chrissie wrote:

(quote)

Ik heb alle boeken gelezen en persoonlijk vind ik dat seizoen 2 veel meer afwijkt van boek 2 dan seizoen 1 van boek 1. Maar niet in die mate dat het storend is (zit wel nog maar halfweg seizoen 2).

Zou je het storend vinden als er meer wordt veranderd dan?

saidloyens

• 2 messages
  • 55 votes

Een vraag voor de mensen die zowel de serie gezien hebben als het boek gelezen. Ik heb nu net de eerste twee series gezien op tv maar het vervolg laat nog op zich wachten tot 2013. Daarom wou ik beginnen lezen vanaf seizoen 3. Maar is dat enigszins doenbaar of zou ik best de eerst twee boeken lezen om bij te zijn met alle verhaallijnen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.