- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Pff nu een jaar wachten voor het volgend seizoen. Word waarschijnlijk mij favoriete seazoen want mijn favoriete non-pov personages komen daarin voor .
Coldhands, Barristan the bold, Mance Raydar, The Blackfish, Val, Oberyn Martell, The Greatjon (blijkbaar komt hij volgend seizoen weer terug) , The lightning lord.
En als laatst Tormund Giantsbane , Tall-talker, Horn-blower, Breaker of Ice, Thunderfist, Husband to Bears, Mead-king of Ruddy Hall, Speaker to Gods, and Father of Hosts)
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
A Dance With Dragons moet je wel opsplitsen, kan niet anders. Ik denk dat The Winds of Winter en vooral A Dream of Spring zeer dikke pillen zullen zijn.
Ik denk dat ze a feast for crows en a dance with Dragons wel samen gaan voegen. Want hbo zou het wel in de kijkcijfers kunnen voelen alsJon Snow, Tyrion en Daenerys er een heel seizoen afwezig zijn . En boek 4 kan je voor tv best wel verkorten.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
http://www.cinemablend.com/... Ik kwam dit net tegen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik denk dat ze a feast for crows en a dance with Dragons wel samen gaan voegen. Want hbo zou het wel in de kijkcijfers kunnen voelen alsJon Snow, Tyrion en Daenerys er een heel seizoen afwezig zijn . En boek 4 kan je voor tv best wel verkorten.
Daar zit wel wat in.
Noud
-
- 545 messages
- 1157 votes
Even een korte vraag. Nu seizoen 2 teneinde is (of bijna). Hoeveel procent zit men ongeveer op het (eerste) boek.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Seizoen 1 is het eerste boek, Seizoen 2 het tweede boek.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Seizoen klaar, kan ik het eindelijk kijken
.
. Die Cersei -> Hillary vergelijking
. Dany ook spot on
.
"Always going on about climate change"

Sannz
-
- 30 messages
- 0 votes
Vraagje aan de echte GoT kenners:
Ik ben inmiddels ook begonnen met lezen van de boeken. Daar zit ik nu halverwege boek 1. Echter wil ik na de ep van vandaag het liefst zsm aan boek 3 beginnen. Kan dit zomaar? Of mis ik dan te veel gebeurtenissen/characters die niet in de serie terugkomen?
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Ik zit zelf ook nog maar aan boek 1, maar zo te horen is er redelijk veel aan seizoen 2 veranderd t.o.v. boek 2 (personages weggelaten, ander verloop van verhaallijnen). Ik denk dat je dan idd te veel gaat missen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Waarom zou je in hemelsnaam een boek willen overslaan
.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Alle boeken in de serie zijn belangrijk. Als je A clash of kings wilt skippen, moet je dat doen, maar het is een te gek boek dat een aantal belangrijke ontwikkelingen behandelt. Ik zou het gewoon lezen.
Sannz
-
- 30 messages
- 0 votes
Waarom zou je in hemelsnaam een boek willen overslaan
.
Omdat ik ongeduldig ben en heel graag wil weten hoe het verhaal verder gaat
.
Maar ik heb al van meerdere mensen vernomen dat er in boek 2 nogal wat dingen voorkomen die in de serie minder goed zijn uitgewerkt. Dus dan maar als een gek anderhalf boek verslinden 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
210 was prima. Leuk om Carice weer te zien, ze heeft het toch best goed gedaan, vind ik. De laatste twee eps hebben een redelijk saai seizoen toch nog weten te redden. Ik kijk dan ook weer uit naar seizoen 3.
Gelukkig dat GoT nu even de weg vrijmaakt voor True Blood 
cap01
-
- 19 messages
- 16 votes
Weer zo,n kotseinde..pats boem klaar.
1ste seizoen was beter vind ik..
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
^^Wat bedoel je met kotseinde? Een cliffhanger had je iig toch kunnen verwachten.
eppo349
-
- 874 messages
- 4064 votes
Goed seizoen einde. Een behoorlijke cliffhanger en alle personages kwamen even aan bod. Ik ben tevreden.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
ik lees dat er aan boek 6 en 7 gewerkt word..zou dat dan ook het einde zijn? het betekend nog wel tot minimaal 2017 GOT op tv? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uiteraard. Al zou het wel langer dan 2017 worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Omdat ik ongeduldig ben en heel graag wil weten hoe het verhaal verder gaat
.
Maar ik heb al van meerdere mensen vernomen dat er in boek 2 nogal wat dingen voorkomen die in de serie minder goed zijn uitgewerkt. Dus dan maar als een gek anderhalf boek verslinden
Daar ben je zo doorheen
. Maar zeker niet overslaan, dan mis je te veel.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Weer zo,n kotseinde..pats boem klaar.
1ste seizoen was beter vind ik..
Pats boem klaar, net als je opmerking. Beargumenteer het liever.. Als je het mij vraagt zag je dit einde na aflevering 8 en 9 al heel goed aan komen. En je wil dus zeggen dat S1 ook een "kotseinde" had? Volgens mij maken beide eindscenes het kijken alleen maar spannender en leuker. Als je ongeduldig bent om een dikke 40 weken te wachten dan is dat iets anders.. Lees een boek..
Wat S1 had was de nieuwigheid, dit was het seizoen van het verder voorstellen van personages en uitwerken van familiebanden (ben trouwens benieuwd naar het laatste koninkrijk Dorne!).
Welk seizoen nu echt beter is kan ik niet zeggen, S1 zag ik in één ruk, S2 elke maandagochtend..
Kan ik dus pas zeggen na het herzien van beide seizoenen. Waar trouwens menig kijker pakweg aflevering 6, 7 en 8 maar saai en ingekakt vonden, merkte ik daar absoluut niets van. Maar wie weet verander ik daar mijn mening ook wel over na het herzien.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
S01 is beter. Daar gebeurd gewoon veel meer. In S02 veel minder en te veel personages maken te weinig ontwikkeling door. Maar het blijft een geweldige serie, vooral die laatste twee afleveringen zijn erg goed. Eindelijk een beetje schot in de zaak en er veranderd een hoop. Mooi ook hoe de fantasy steeds meer komt bovendrijven. De dreiging beyond the wall krijgt ook eindelijk vorm. Het wordt weer lang wachten op het volgende seizoen.
Noud
-
- 545 messages
- 1157 votes
Ontwikkelingen .. pffff... ach man hou toch op met iedereen napraten... zie ik iets over het hoofd ofzo. Ik lees vaak dat er zo goede persoonlijke ontwikkelingen inzitten..
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Ik heb nog 2 afleveringen te goed, maar "The Prince of Winterfell" was toch wel duidelijk het 'dieptepunt' (verkeerde woordkeuze, maar goed) van het seizoen. Veel blabla, weinig boemboem om het nogal infantiel te zeggen.
Het was duidelijk een voorbereiding op Blackwater en sleepte bij momenten wat aan. Tyrion is een geweldig personage, maar na drie langgerekte dialogen met hem in de hoofdrol heb je het toch ook wel gezien. Wel leuk dat Varys eindelijk terug is.
Ik vind het vooral opmerkelijk hoe de meest interessante personages van seizoen 1 me niets doen. Dany wordt er maar ingegooid om toch maar iets te doen hebben, terwijl ze haar verhaal tot hiertoe evengoed in 2/3 afleveringen hadden kunnen zetten in plaats van te spreiden over 6. De Night's Watch zijn ook skipscènes geworden en die Ygritte werkt ongelooflijk op m'n zenuwen, al is het maar vanwege dat accent. Daarnaast is het nooit slim om een aflevering te eindigen met de bevestiging van iets wat je al lang had uitgedokterd (Bran en Rickon leven nog).
Maar dat zijn voornamelijk opmerkingen over deze ene aflevering, seizoen 2 in het algemeen behoort nog steeds tot het beste van series die ik het afgelopen jaar heb gezien. Voornamelijk dankzij de Lannisters (- Jamie), geweldig om te kijken hoe ze elkaar continu afkatten 
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
Wel confronterend om werkelijk iedereen lyrisch over deze serie te horen, zowel irl als op de interwebs, maar het lijkt mij echt he-le-maal niks.
Niet zozeer kwalitatief maar het hele uitgangspunt is echt totaal niet mijn ding.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Welk uitgangspunt is dat dan volgens jou?
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
Nou ja, fantasy en zulks
. ridders, mythische werelden, middeleeuwen en dergelijke toestanden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dan wordt het al lastig
. Al zou het masochistisch van je zijn jezelf dit te onthouden.
Frozen_Devil
-
- 57 messages
- 454 votes
Nou ja, fantasy en zulks
. ridders, mythische werelden, middeleeuwen en dergelijke toestanden.
Heb je al wat afleveringen bekeken? Mij zei het ook eerst weinig.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes