- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Misschien dat om het hele "I will take what's mine" thema al een ontelbaar aantal films en series zijn gemaakt in vrijwel ieder genre?
En zeker in het fantasy genre is het vrijwel een standaard gegeven.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet zo'n gek statement van iemand die troon gerechtigd is maar er niet zit dergelijke statements doet. Nee, met zo'n redenering kan je alles wel een cliche noemen. Want originaliteit bestaat niet meer, alles is tegenwoordig een afstammeling van een bepaald concept.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Vinden ze niet allemaal dat ze recht hebben op de troon?
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ik neem aan dat er voor de Daenerys ook iemand op de troon heeft gezeten?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
207 was op zich prima. Er zit tenminste wel schot in het verhaal, er wordt niet eindeloos toegewerkt naar iets. Ik geniet het meest tussen de scenes van Arya Stark en Tywin Lannister.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik neem aan dat er voor de Daenerys ook iemand op de troon heeft gezeten?
Eén voor één allemaal Targaryen's. Tot usurper baratheon de troo nstal.
FlyLo
-
- 1070 messages
- 745 votes
Voor de Targaryens waren het volgens mij ook anderen? Die komen toch uit Valyria ofzo en namen met hun draken Westeros over?
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Voordat de Targaryens naar Westeros kwamen was er geen ijzeren troon. Die troon is namelijk gesmeed van zwaarden van gesneuvelde ridders toen zij Westeros veroverden.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
nog maar 3 afleveringen dit seizoen, en dan weer bijna een jaar wachten op seizoen 3.. trouwens een erg gaaf statue @naomiwatts van Daenerys
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Eén voor één allemaal Targaryen's. Tot usurper baratheon de troon stal.
De Baratheons zijn verwant aan de Targaryens. Orys Baratheon, die de Stormking versloeg en daarmee heerser werd over de Stormlands, was een halfbroer van Ageon The Conqueror.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat maakt je nog geen Targaryen. Game of Thrones 101.
Stino28
-
- 56 messages
- 339 votes
Voorlopig blijf ik wat op mijn honger zitten in dit seizoen. Teveel scenes die in mijn ogen minder belangrijk zijn, en te weinig Tyrion en Varys. Davos en Stannis mochten ook wel wat meer in de aandacht gebracht worden
tal1b
-
- 2596 messages
- 2329 votes
grappig foutje in e7:
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Eén voor één allemaal Targaryen's. Tot usurper baratheon de troo nstal.
Hij stal het niet. Hij won het via right of conquest. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
De Targaryen's bedoelde ik inderdaad. Zit ik met Daenerys in m'n hoofd en dan schrijf ik haar naam op 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zit wat in
. Duidelijker kan ik niet laten blijken dat mijn sympathieen bij House Targaryen liggen
.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Hmm, de troon in King's Landing is misschien door hem ontstaan, maar er waren toch al andere heersers in Westeros? Het lijkt een beetje op het Joden - Arabieren verhaal 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat is een andere discussie, maar ging mij dan om de (Iron) Throne. Voor Baratheon hebben die alleen Targaryenese konten gevoeld
.
Frozen_Devil
-
- 57 messages
- 454 votes
Voor Aegon Targaryen waren er 7 kingdoms, dus 7 koningen en niet 1 voor Westeros.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
De eerste paar afleveringen moest ik er wel weer even in komen. Maar damn wat is dit seizoen weer sterk gegroeid!!!
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Om maar helemaal de GoT-freak uit te hangen.. De toen jonge Jaime Lannister heeft als lid van de King's Guard even een dolk in de laatste Targaryen zijn rug gestoken (ook wel de Mad King). Dit terwijl vader Lannister met een leugen zijn leger binnen de poorten van Kings Landing kreeg, zodat hij de stad "kon verdedigen tegen Eddard Stark en Robert Baratheon".
Uiteindelijk nam datzelfde leger de stad in, en doodde Jaime de koning omdat ie als laatste bevel de stad met de grond gelijk wilde maken met het welbekende "wildfire". Jaime is daarom geheel tegen zijn eed ingegaan. Voor sommige een held, voor andere een King Slayer
Uiteindelijk zijn het dus de Lannisters die de stad hebben bemachtigd en de koning hoogstpersoonlijk hebben omgelegd!
En nee ik ben niet zo'n fan van de Targaryen's.. Die hebben het altijd maar iets te makkelijk met hun huisdiertjes.. Ik hou meer van een eerlijk gevecht. En die Daenerys is een regelrechte drama-queen
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Fanboy alert
. Alleen jammer van je afsluiter
.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Om maar helemaal de GoT-freak uit te hangen.. De toen jonge Jaime Lannister heeft als lid van de King's Guard even een dolk in de laatste Targaryen zijn rug gestoken (ook wel de Mad King). Dit terwijl vader Lannister met een leugen zijn leger binnen de poorten van Kings Landing kreeg, zodat hij de stad "kon verdedigen tegen Eddard Stark en Robert Baratheon".
Uiteindelijk nam datzelfde leger de stad in, en doodde Jaime de koning omdat ie als laatste bevel de stad met de grond gelijk wilde maken met het welbekende "wildfire". Jaime is daarom geheel tegen zijn eed ingegaan. Voor sommige een held, voor andere een King Slayer
Uiteindelijk zijn het dus de Lannisters die de stad hebben bemachtigd en de koning hoogstpersoonlijk hebben omgelegd!
En nee ik ben niet zo'n fan van de Targaryen's.. Die hebben het altijd maar iets te makkelijk met hun huisdiertjes.. Ik hou meer van een eerlijk gevecht. En die Daenerys is een regelrechte drama-queen
De details waren mij niet bekend (dus spoiler alert
) Maar het geeft wel meer inzicht in het karakter van Jamie. De Targaryens en vooral Kaleshee is erg gaaf en in de serie (heel erg lekker
)
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Hoe durf je jezelf GoT- freak te noemen. Jamie heeft the mad king niet met een dolk maar met een gouden zwaard dood gemaakt. En hij heeft hem niet in zijn rug gestoken maar in zijn nek.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Hoe durf je jezelf GoT- freak te noemen. Jamie heeft the mad king niet met een dolk maar met een gouden zwaard dood gemaakt. En hij heeft hem niet in zijn rug gestoken maar in zijn nek.
Haha excuus, ik deed het allemaal zo snel uit mijn hoofd 
Daarnaast kan men dit niet een echte spoiler noemen aangezien deze gebeurtenis zich al vóór de start van de hele serie heeft plaatsgevonden. Naar mijn mening is de geschiedenis van GoT in de serie een beetje onderbelicht, waardoor het voor de simpele kijker even nalezen is wil je alles precies volgen.. Het bepaalt immers een groot deel van de familiebanden e.d.
Tenzij je de boeken nog wil lezen, dan raad ik je inderdaad aan mijn reactie te negeren..
Laatste aflevering bevatte trouwens al wat mooie beelden van de voorbereidingen van de slag. Ik ben benieuwd naar de volgende. Immers is door HBO het budget met 15% verhoogd ten opzichte van de vorige serie, die moet dienen voor "de uitwerking van de Battle of Blackwater" 
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
Ik ben nu bezig met Seizoen 1 eps 2. Wat mij opvalt en hinderlijk vind. Zijn sommige slechte gecaste koppen. Sommige koppen zien er zo perfect/fake uit. 1 gast lijkt net of hij rechtstreeks uit deze eeuw naar de serie is geteletransporteerd. Gaat de serie zo nog door? Of krijgen we nog echte koppen te zien die in die tijd speelt?
ps 1 gast lijkt zo erg op Jefferson D'Arcy van Married with Childeren 
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Kun je verklaren welke 'gasten' je dan precies bedoeld. Hopelijk vind je het niet raar als ik zeg dat ik je reactie nu nog maar vaag vind klinken.. 
En daarnaast, over welke 'tijd' spreek je? We hebben het over een hele nieuwe wereld met mythische wezens, ellenlange winters/zomers en andere jaartallen. Dus bedoel je dat de mensen in 398AL (de tijd waarin vrijwel alle GoT-seizoenen/boeken zich in afspelen) er veel anders uit moeten zien dan in de verre toekomst?
Trouwens er is (nog) helemaal niets bekend over de tijdsperiodes na 398AL/399AL. Hoe kun jij dit weten! Ken jij George R. R. Martin himself?!
Zeg het ons, hoe loopt het allemaal in de toekomst?! Brengt ie daar nog nieuwe boeken van uit? We need to know!!

antonino
-
- 10 messages
- 128 votes
Volg deze serie nu ook en heb alle afleveringen tot nu toe gezien. Ben ook begonnen met het boek te lezen. Op bladzijde 35 van het eerste boek 'Een lied van ijs en vuur' , staat dat Jamie de koningsmoordernaar de keel van de koning heeft doorgesneden met een gouden zwaard..
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Dat is ook wel een tof verhaal. In A Dance With Dragons worden ook een hoop dingen over de tijd voor de serie (dus over oa Aerys).