• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

Game of Thrones

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Dit is inderdaad net jammer

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Mooi, maar wel een flinke spoiler voor degenen die nog in seizoen 1 zitten....

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Haha, daar heb je wel een punt .

Curly1985 wrote:

Nice, hebben ze er geen van Tyrion..?

Dit is het eerste resultaat van het merch contract dat HBO met Dark Horse heeft gesloten. Zullen er nog meerdere volgen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Curly1985 wrote:

Carice lijkt een interessant en belangrijk personage te hebben. Vooral het einde van ep.4 maakte indruk Maar ik kan wel goed horen dat het een engels-sprekende nederlander is.

Maar ze komt ook uit een ver gelegen regio, dus wat dat betreft zou je daar een verzachtende reden kunnen zoeken voor het accent

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Melisandre heeft dan ook een accent, dus dat is dan ook helemaal geen probleem. Alleen is het accent van Carice geen exotisch accent maar goed .

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Voor amerikanen is het wel een exotisch accent

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zowel in de Verenigde Staten, als in Zimbabwe en Waspik is een individu met een exotisch accent afkomstig uit een exotisch gebied. Het is niet zo moeilijk.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Wil je Nederland niet exotisch noemen dan?

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Naomi Watts wrote:

Zowel in de Verenigde Staten, als in Zimbabwe en Waspik is een individu met een exotisch accent afkomstig uit een exotisch gebied. Het is niet zo moeilijk.

Incorrect. Exotisch kan simpelweg duiden op buitenlands of "anders". Er hoeven niet perse kokosnoten aan de bomen te groeien.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Naomi Watts wrote:

Het kostte wat moeite maar nu heb ik van Dark Horse comics eindelijk de garantie dat ik de limited bust in bezit krijg . Release is in augustus/september.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Omg pretty! Deze zou hier absoluut niet misstaan in onze filmkast

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Glacius wrote:

(quote)

Incorrect. Exotisch kan simpelweg duiden op buitenlands of "anders". Er hoeven niet perse kokosnoten aan de bomen te groeien.

Kan, maar zeer onwaarschijnlijk al betwijfel ik of serieus iemand dat woord in zijn mond durft te nemen icm Nederland . In het geval van Asshai dus niet. Daar gaat het dan om bij Melisandre.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

dulcinea wrote:

(quote)

Omg pretty! Deze zou hier absoluut niet misstaan in onze filmkast

Goed nieuws, de produktie is in iedergeval al drie keer zoveel geworden .

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Eerste seizoen (op Blu-ray) zit er op. Ik ga het wel blijven volgen (in mijn geval betekent dat wachten tot wanneer S2 in de winkels ligt) maar ik kijk naar de serie op dezelfde manier zoals ik naar True Blood kijk. Best wel leuk om te volgen maar geen levensnoodzakelijke TV serie. Als morgen HBO Game Of Thrones zou cancellen dan zou ik er geen dag om treuren.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

The hound ftw

Pff dit was een episode waar veel gebeurde.We kregen genoeg te zien in the North of the wall,Winterfell,Harrenhall, Kingslanding en Quarth
De aflevering begon direct goed met Winterfell.Met name de onthoofding en de blik van Theon erna.
Vond de scènes tussen Arya en Tywin vorige delen wel leuk maar ik vind dat Tywin een beetje te veel over zichzelf verteld aan een cupbearer. The riot was erg goed gedaan. Zeker de reactie van Tyrion aan Joffrey was leuk. Ik was wel erg verast met het einde.
Ik kan niet wachten tot het volgende deel.Het zou volgens Nikolaj Coster-Waldau( Jamie the kingslayer) zijn beste scene zijn in zijn carrière en waarschijnlijk zien we ook the house of the undying.

Meest complimenten qua acteerprestaties in deze serie gaan meestal van de kijkers naar Maisse Williams, Peter Dinklage en Emilia Clarke. Ik moet zeggen dat Alfie Allen en Isaac Hempstead-Wright erg goed waren in deze deel.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

AC1 wrote:

(in mijn geval betekent dat wachten tot wanneer S2 in de winkels ligt)

En waarvoor ode. De serie niet eens een warm hart toedragen maar ze financieel wel geven waar ze recht op hebben .

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

Mwah, ikzelf begrijp de hype van Game of Thrones niet echt, het is niet echt vernieuwend en ik mis de spanning en 'verrassingen' in deze serie.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Niet vernieuwend? George Martin is een van de weinigen die durft afstand te nemen van de eeuwige strijd tussen goed en kwaad. Alle karakters hebben hun motivaties en handelen vanuit een geldige reden. Natuurlijk zitten er klootzakken en heilige boontjes tussen, maar sommige personen haat je en zul je later gaan waarderen, en andersom. Verrassingen zijn er in overvloed. Het zal voor iedereen als een schok komen dat Eddard Stark onthoofd wordt. En geloof me, niemand wordt ontzien. Miraculeuze ontsnappingen die binnen het fantasy genre heel gewoon zijn, kom je hier zelden tegen.

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

George Martin zijn zogenaamd durf om afstand te nemen van strijd tussen goed en kwaad valt mee, dat zie ik niet echt. De karakters hebben inderdaad hun eigen motivitaties maar hoe interessant zijn die karakters en hun manier van handelen? Ik leef weinig met ze mee iig. Onverwachte momenten in die serie zijn schaars, zelfs de executie van Stark kon je zien aankomen na de belofte die Joffrey maakte tegenover zijn dochter. Zijn wantrouwen spatte ervan af.
De serie heeft een aantal mooie scenes samen met het decorontwerp maar toch heeft deze serie veel cliché momenten.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Onzin, fantasy gaat praktisch altijd over goed en kwaad. Kijk naar LoTR, kijk naar Harry Potter. Je gaat me niet vertellen dat house Lannister het pure kwaad is, zoals Stark de good guys zijn. Je mag de karakters dan misschien niet interessant vinden, maar het verhaal heeft sowieso een half boek/seizoen nodig om op gang te komen. Seizoen twee is nog maar amper begonnen en daar begint wat mij betreft echt het spel der tronen. Dit is geen serie die begint met een goed seizoen en verder afzwakt. Ik heb alle boeken gelezen en praktisch iedereen met mij vinden deel twee en drie het beste. Verrassende wendingen in overvloed.

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

Dit is precies wat ik bedoel, natuurlijk gaat GoT over goed en kwaad, maar in welke zin in is dat vernieuwend? Je zegt zelf al dat Fantasy altijd over goed en kwaad gaat, nogmaals, George Martin is niet één van de weinigen die daarvan aftand durft te nemen, er waren al velen meer voor hem.

Anyway, we zullen zien of de serie beter of niet wordt Tot nu toe blijf ik het overgewaardeerd vinden.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

GoT gaat juist niet over goed en kwaad. Daar zit het verschil. Er is geen duistere heer dat de wereld wil overheersen. Er is geen leger van demonen of andere duistere schepsels dat alles vernield en iedereen vermoord. Wat ik probeer te zeggen is dat deze serie als een van de weinige karakters bevat die duidelijk hun goede en slechte trekjes hebben. Die zullen langzaam allemaal aan bod komen. Het is een realistische insteek in een fantasywereld. Lees voor de gein even iets over de Rozenoorlogen in Engeland, dan zul je zien waar de schrijver de meeste inspiratie vandaan heeft. Net als daar kun je niet de goede van de slechte onderscheiden.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Voor degene die het leuk vinden. Erg leuk interview

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het beste citaat uit de serie zover verkrachten .

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Hmmm als dat "het beste citaat uit de serie" is dan ga ik zeker S2 en verder niet meer kijken!

Hoe cliché wil je het hebben??

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De belichaming van de transformatie en ontwikkeling die de 13 jarige Daenerys heeft ondergaan. Gelijk duidelijk hoe significant haar rol in het geheel is op dat moment. Verre van clichematig, als je tussen de regels door kan lezen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Het hele verhaal om het personage heen maakt het citaat toch echt niet minder cliché...

Ik vraag me nu opeens trouwens ook af waarom ze bij de make-up departement niet de moeite hebben genomen om ook haar wenkbrauwen te blonderen...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vraag me dan af, wat er zo clichematig aan is.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Ik vond dat moment vooral verschrikkelijk slecht geacteerd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.