• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.851 votes
Profile

Game of Thrones

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vreemde constatering inderdaad. Net hetgene wat je Clarke niet kan verwijten.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Ik vond de scene aan de poorten van Qart anders redelijk slecht geacteerd.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind haar behoorlijk spot on aan the gate of Qarth. Dany is moe, uitgedroogd en heeft de last van 'haar' people op haar schouders hangen. Ik vind haar keus (of van de director en Benioff en Weiss) voor deze niet vloeiende line delivery een hele juiste. Past totaal in de gemoedstoestand van Dany op dat moment.

Maar dit even terzijde. Je kan het een niet al te beste actrice vinden maar om haar mimiek en presence kan je toch moeilijk heen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

bobbee wrote:

Misschien komt het nog, het was al een beetje anders aan het eind van seizoen 1, maar in het begin vond ik haar maar matig acteren. Leuk koppie dat wel, maar weinig expressie.

Het staat in geen verhouding tot het overige acteergeweld.

Rianneke_Dan wrote:

Daenerys weinig expressie Dat vind ik juist erg krachtig bij haar, haar blik spreekt boekdelen. Daarbij doet ze imo echt niet onder aan de rest van de cast.

Naomi Watts wrote:

Vreemde constatering inderdaad. Net hetgene wat je Clarke niet kan verwijten.

Ik kan er wel inkomen met wat bobbee bedoelt hoor. Ik vind het namelijk ook. Ze heeft een redelijk hoog "Carice van Houten-gehalte". Enige waar ik het dan weer niet mee eens ben is dat "leuke koppie".

Nu heb ik nog niets van seizoen 2 gezien, dus mijn mening is geheel gebaseerd op seizoen 1...

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Thorak wrote:

Enige waar ik het dan weer niet mee eens ben is dat "leuke koppie".

Kwestie van smaak natuurlijk:

(afbeelding)

Heb wel expres een fotootje waar ze donker haar heeft uitgekozen. Leuker.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Vind haar wel een knappe dame. Ze is nog geen geweldige actrice, maar vind haar zeker ook geen slechte actrice.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Gisteren afl. 7 gezien en mijn god, de serie is nu echt wel 'on a roll'. Wat een verschil met de eerste 4 afleveringen!

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Niemand kan om de kroning heen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

AC1 wrote:

Gisteren afl. 7 gezien en mijn god, de serie is nu echt wel 'on a roll'. Wat een verschil met de eerste 4 afleveringen!

De serie komt wat meer op gang, maar zo'n groot verschil met de eerste vier afleveringen vond ik het niet. De eerste vier afleveringen zitten zeker op net zo'n hoog niveau.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inderdaad weer een opmerkelijke constatering. Serie doet in de latere episodes helemaal niets anders dan de eerste episodes.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Met het verschil dat het in het begin wat aan het aanmodderen was. Vanaf afl. 5 komt er schot in de zaak, stopt iedereen eindelijk met over de goeie oude tijd te praten en krijgt de serie meer en meer een gestalte.

Dat de serie "wat meer op gang komt" vind ik een understatement.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De verwantschappen tussen de houses is nou juist essentieel in de serie. Maar goed dat ze lang niet alle informatie erin hebben geduwd, het blijkt maar weer dat veel middle of the road publiek dan al zou zijn afgehaakt. Eerdere episodes zijn zeer subtiel met veel visual cues, maar dat kan het probleem zijn als je er in gaat als knownot. Daar kan ik wel over mee praten.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Die aandacht voor verwantschappen en verschillen tussen de Houses gaat nog steeds door maar met het verschil dat er nu een mooi spanningsveld is. Ik denk dat het creëren van zo'n spanningsveld al veel eerder had moeten plaatsvinden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Voor thrillseekers is het misschien te veel van het goede maar voor individuen die van uitdieping houden moet dit niet zo'n punt zijn.

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Vind het wel dom dat ze de Tully's (de familie van Catelyn) en degene die heersen over de Riverlands voor het grootste deel buiten beschouwing laten. Voor nutteloze bordeelscènes, de een na de ander maken ze wel tijd.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Glacius wrote:

Vind haar wel een knappe dame. Ze is nog geen geweldige actrice, maar vind haar zeker ook geen slechte actrice.

Slecht is ze niet. Ik herinner me dat ik bij de eerste afleveringen van S1 vond dat ze nogal vlak overkwam. Ze moest toen spelen dat ze jong en onervaren was, dat lukte, maar niet door overtuigingskracht maar omdat ze jong en onervaren was als actrice in deze rol. Maar gaandeweg werd het wel beter. Zelfs in de erotische scenes bleef ze overeind (figuurlijk dan). Dat vond ik wel knap. Want dat zal niet altijd meevallen voor zo'n jonge actrice.

bobbee

• 132 messages
  • 45 votes

Misschien niet de juiste plek om te vragen, maar als ik de boeken wil lezen, is dit dan het rijtje:

Het lied van ijs en vuur

1996 - Het spel der tronen

1998 - De strijd der koningen

2000 - Een storm van zwaarden

2005 - Een feestmaal voor kraaien

2011 - Een dans met draken

En zijn ze te harden?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja, dat zijn ze. En twee delen in het vooruitzicht.

Iedereen kwam later beter in hun rol maar Clarke vertolkte Dany in het begin al treffend. Want het was inderdaad te wijten aan de gemoedstoestand van het personage.

Esp

• 115 messages
  • 647 votes

De franchise wordt trouwens met een (tweede) game uitgebreid, ben er zelf wel benieuwd naar.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ook, alleen jammer dat Cyanide de developer is. Al zegt dat nog niet veel, in de pre-order (2 weekjes nog), fingers crossed.

Esp

• 115 messages
  • 647 votes

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zat zelf meer te wachten op een open-wereld RPG van een studio als Bethesda met de ''wereld'' van Game of Thrones. Ik vond de trailer van de Game of Trones game niet verkeerd, maar het is vooral de gameplay waar ik niet echt van onder de indruk ben...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bethesda als developer was echt de ultieme natte droom geweest, al kan het nog wel wat worden. Al was een Skyrim met de Game of Thrones thematiek echt helemaal top geweest. Dat ben ik met je eens, vooral qua gameplay zo mijn twijfels. Martin heeft meegewerkt aan het verhaal dus dat zit ook wel snor, met de gedateerde graphics kan ik ook leven. Al kan het ook allemaal erg mee gaan vallen/

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Games op basis van filmlicenties geven mij al weinig hoop, met series verwacht ik eigenlijk niet veel beters.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het is een game met een A Song of Ice and Fire licentie, geen Game of Thrones. Game was al een hele tijd in de production phase toen de serie uitkwam.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Games van films moeten meestal binnen een jaartje of hoogstens 2 gefixed worden om ongeveer tegelijkertijd uit te worden gebracht, met als doel een zeer breed publiek te vermaken en voornamelijk snel in te cashen. Altijd gedoemd om niet boven de middelmaat uit te stijgen. Er zijn veel films, series en boeken met potentie voor zeer goede games. Helaas wordt er maar weinig gebruik van gemaakt.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Esp wrote:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zat zelf meer te wachten op een open-wereld RPG van een studio als Bethesda met de ''wereld'' van Game of Thrones. Ik vond de trailer van de Game of Trones game niet verkeerd, maar het is vooral de gameplay waar ik niet echt van onder de indruk ben...

Skyrim vind ik zelf al behoorlijk lijken op Game of thrones qua setting en look.
De 1e GoT game schijnt niet veel soeps te zijn. Er zijn vele malen betere games in het genre.

Inmiddels begonnen met het 2e seizoen van GoT en baal dat ik er al weer 4 van de 10 afleveringen op heb zitten.

Ik ben erg tevreden met wat ik tot nu toe heb gezien.
Tyrion als hand van de koning Haalt even de bezem door het rattennest wat zeer vermakelijk is om te zien.
Joffrey lijkt elke aflevering kwaadaardiger te worden. Dit moet hem vroeg of laat de kop gaan kosten en van mij mag dit dan lekker geweldadig gebeuren

Carice lijkt een interessant en belangrijk personage te hebben. Vooral het einde van ep.4 maakte indruk Maar ik kan wel goed horen dat het een engels-sprekende nederlander is.

Hopelijk rondt George RR Martin de boekenserie op tijd af zodat de serie niet on-hold hoeft worden gezet. Ik weet dat hij een langzame schrijver is die ruim de tijd neemt voor zijn boeken en ook tussendoor andere boeken schrijft. Volgens mij is die op het moment zelfs niet eens begonnen met het 6e boek.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het kostte wat moeite maar nu heb ik van Dark Horse comics eindelijk de garantie dat ik de limited bust in bezit krijg . Release is in augustus/september.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Nice, hebben ze er geen van Tyrion..?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Die gaat een mooi plekje krijgen in de woonkamer

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik heb liever de extended bust. [sorryflauw]

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.