- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Beetje het probleem van een serie per aflevering beoordelen ipv als een geheel.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Misschien, maar dat is de truc met een serie maken.
Ik vind Game of Thrones gewoon nog niet echt de topserie die ik had verwacht.
Maar dat zal vast ook te maken hebben met mijn verwachtingen die wat te hoog lagen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat betreft verkeerde verwachtingen kan ik ook wel mee praten. En nu mijn favoriete serie. Al kan je gelijk hebben hoor, heb nog niks van het tweede seizoen gezien.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Mja de structuur en opbouw van de boeken leent zich gewoon erg slecht voor 10 afleveringen van 50 minuutjes per week. Daar ga je het niet mee redden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ben ik met je eens, al vond ik het bij seizoen 1 prima gedaan. Al vind ik Game of Thrones denk ik wel het makkelijkst te verfilmen. Het is dus echt zeker dat ze aan elk boek maar een enkel seizoen willen besteden? Lijkt me in sommige gevallen wel erg lastig te doen. Al deden ze het bij het eerste seizoen ook erg goed dus geloof er wel in.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Ik ben bang dat het inderdaad 1 boek per seizoen is.
Terwijl je zou verwachten dat je 15-20 episodes per boek kan filmen.
Dat zou de serie voor mij echt stukken beter maken.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Ik ben bang dat het inderdaad 1 boek per seizoen is.
Terwijl je zou verwachten dat je 15-20 episodes per boek kan filmen.
Dat zou de serie voor mij echt stukken beter maken.
Je zult zien dat "als" het enthousiasme en de kijkcijfers groeien, dat ook het geval zal zijn bij bijvoorbeeld de verfilming van boek 4 of 5. Met het laatste deel van Harry Potter als goed voorbeeld.. Zolang het commercieel belang er maar goed voor staat.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat is spijtig. Ik denk dat ze dan ook wel in de knoop komen inzake het laatste seizoen.Aangezien Martin de tijd neemt voor zijn boeken acht ik de kans best groot dat Martin tegen die tijd nog niet klaar is met het laatste boek. Ik hoop dat HBO dat ook in ziet en besluit wat boeken uit te spreiden over twee seizoenen. Ik zie HBO eerlijk gezegd niet opeens gaan werken met seizoenen met aanzienlijk meer episodes.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
@ Pitakaas:
Wat mis je qua structuur precies?
Ze zenden om de aflevering verschillende verhaallijnen uit. Ik vind dat wel prima gedaan.
In de 1e aflevering dit seizoen was het wel heel druk met alle karakters, maar de laatste 2 afleveringen is dat niet meer.
Ik vond aflevering 4 de beste van het seizoen. Ik kon me heerlijk ergeren aan die klootzak van een koning en er zaten ook 2 WTF momenten in (rat die zich door buik vreet en Carice die een fijne bevalling heeft)
Heb jij toevallig de boeken al gelezen, dan is het natuurlijk niet zo verrassend allemaal.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Ik dacht toch dat het bevestigd was dat boek 3 gespreid zou worden over 2 seizoenen? Benioff en Weiss hebben iig al aangegeven dat ASoS erg moeilijk in één seizoen te vatten zou zijn. Op fora als imdb zijn er toch al velen aan het speculeren over wat de cliffhangers zullen zijn (Red Wedding bv. einde seizoen 3).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bedankt hiervoor Musicer. Ben weer gerust gesteld. Nog een linkje en ben helemaal tevreden
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
. Kan ik weer gerust slapen. Ze weten weer duidelijk waar ze mee bezig zijn, hoe kon ik mijn twijfels hebben
.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik moest er ff terug inkomen bij seizoen 2 maar met aflevering 4 is dat volledig weer gelukt, ik wil NU meteen meer zien! 
En Tyrion 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ja elke scene met Tyrion is een feestje. Geweldige acteur die Peter Dinklage. Eindelijk komt er ook wat meer fantasy bij kijken. Goede cliffhanger.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Geweldig die Peter Dinklage. Die laatste scene met Carice...wtf kwam daar uit haar vajayjay gekropen.
Montanafan1990
-
- 66 messages
- 30 votes
Net de eerste drie afleveringen van S1 gezien.
Mijn eerste indruk = top serie!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Geweldig die Peter Dinklage. Die laatste scene met Carice...wtf kwam daar uit haar vajayjay gekropen.
De duivel.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Aflevering 5 van Seizoen 1: Eindelijk zeg! Het blijft een jeugdserie voor de 20 en 30 something maar ik ben blij dat er wat schot in de zaak begint te komen. Ik bedoel, een serie zoals dit moet het toch hebben van intrige, drama en geweld, niet? Het werd tijd dat het uiteindelijk werd geserveerd.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Een jeugdserie voor de 20 en 30? Het is fantasy voor volwassenen. Maar behoorlijk subtiel gedaan. LOTR vind ik persoonlijk meer voor de jeugd dan deze serie.
En alsof intrige (alleen maar zou ik haast zeggen), drama en geweld in de eerste 4 afleveringen nog niet voorkwam? Actie misschien wat minder, maar maakt dat een serie beter? De eerste afleveringen zijn er ook om de karaters te introduceren.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Inderdaad, veel aandacht ging naar het introduceren van de karakters maar ik was niet geboeid door hun verhalen over mensen en gebeurtenissen van vroeger. Had de serie bijna opgegeven. In afl. 5 gaan de dialogen en de actie veel meer over het 'nu' en zo leer ik de karakters ook veel beter kennen.
MitchelJuufC
-
- 3 messages
- 11 votes
Vandaag ben i keens begonnen aan deze serie en heb de eerste 2 afleveringen gezien, ik moet zeggen dat ik het best wel interessant vind en ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren.
Later als ik meer heb gezien zla ik nog wel wat meer vertellen 
tules12345
-
- 32 messages
- 73 votes
Heb seizoen 1 een tijd terug gezien en vond het echt helemaal geweldig, kon gewoon niet wachten tot seizoen 2.
nu is eindelijk seizoen 2 begonnen en heb inmiddels al 4 afleveringen gezien.
Het is een fantasie '''film'' maar dit word heeeeel rustig opgebouwd.
Het is niet zo dat er direct overal met fantasie word gegooid.
Dat maakt het wel interessant vind ik en ik geef deze serie 5 *****
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Net klaar met het eerste seizoen (toch nog snel gegaan) en ja hoor zelfs ik ben helemaal verkocht aan deze serie. Ondanks dat het totaal niet mijn style en tijdperk is heeft de serie mij toch gepakt, met name door een aantal geweldige personages. maar ook door de sterke storyline.
Favoriete personage is verreweg Daenerys Targaryan, die geweldige word neergezet door Emilia Clarke. Wat een uitstraling en mimiek heeft die vrouw. Haar verhaallijn spreekt mij enorm aan, met name door het fantasy gehalte, maar ook door haar personage zelf. Ze is zo'n sterke vrouw, die vecht voor alles waar ze voor staat. Haar relatie met Khal Drogo vond ik erg special, vooral naar het einde toe en de scene waar ze hem dan ook 'vermoord' vond ik heartbreaking Maar toch ook mooi, want dit maakt haar nog zoveel sterker dan dat ze al was. Benieuwd hoe ze hier verder mee om gaat in het nieuwe seizoen, en ook met Jorah, want de band tussen die twee is toch bijzonder. Haar laatste scene was trouwens echt de meest gave dit seizoen. Dat ze opstaat met haar draken gaf mij echt kippenvel. Kan niet wachten om meer van haar te zien.
Dan heb je nog Jon Snow, die ik ook erg kan waarderen. Zijn verhaal is ook boeiend en die scenes zijn visueel erg mooi met 'de muur' en natuurlijk de creatures (die we hopelijk meer gaan zien in het tweede seizoen) Begin scene met de White Walker was natuurlijk al erg cool, maar ook de zogenaamde zombie scene vond ik erg goed. Had ik ook niet aan zien komen. Ook mooi om zijn strijd te zien tussen loyaal zijn naar zijn 'family' en naar de Night's Watch. Kwam vooral mooi naar voren in de laatste aflevering. Ook bij Jon Snow kan ik niet wachten om meer te zien, kom maar op met het leven 'behind the wall'.
Een ander favorietje van mij is Arya. Ook erg goed gespeeld door Maisie Williams. Zij geeft het verhaal wat meer pit en speelsheid. Ze is stoer, sterk en niet bang om de waarheid te zeggen. De scenes tussen haar en Syrio Forel vond ik leuk om te zien, jammer dat daar snel een eind aan kwam. De laatste twee afleveringen waren dan ook erg pijnlijk om te zien, vooral het moment waar ze de onthoofding van haar vader ziet Echt enorm zielig, maar wel ontzettend mooi gefilmd. Ben ook erg benieuwd naar haar relatie met Gendry, hopelijk komt daar iets liefs uit, vond hun ontmoeting de laatste aflevering wel iets hebben samen.
Tot zover een beetje de favorieten. Natuurlijk vind ik andere personages ook erg sterk, zoals bijvoorbeeld Tyrion, Catelyn en Robb. Maar ook de vrienden van Jon vind ik erg leuk. Ik zal vast nog wel een paar personages vergeten. Helaas wel afscheid moeten nemen van Ned Stark. Erg jammer want hij droeg de serie toch wel, en hij hield de family Stark bij elkaar. Ga hem zeker missen.
Meest irritante personages zijn Joffrey (verreweg de meest vervelende) Cersei, Jaime, Sansa en Petyr Baelish. Maar die horen er natuurlijk ook te zijn, anders is de serie niet veel aan. Maar het word in ieder geval zodanig goed gespeeld dat ik echt een grondige hekel aan ze heb gekregen dit seizoen.
Erg benieuwd hoe deze personages zich allemaal verder gaan ontwikkelen in het tweede seizoen. natuurlijk het meest nieuwsgierig naar mijn favorieten en ook wel naar eventuele nieuwe personages (behalve Carice) Hopelijk komt er dan ook wat meer fantasy in, dat zou voor mij persoonlijk wel een plus zijn. Niet zozeer omdat de serie het nodig heeft, maar meer omdat dat gewoon in mijn straatje ligt. De serie staat verder prima op zichzelf door de geweldige storylines. Hopelijk houden ze dit niveau vast. Verder vind ik de opening een enorme plus. Super mooi gemaakt en de muziek is werkelijk geweldig!
Enige nadeel aan de serie is de bruutheid tegenover dieren. Dat had van mij niet gehoeven, toch een smet op zo'n goede serie (voor mij persoonlijk dan) Maar gelukkig kan ik dit gewoon overslaan en hoeft dit er niet voor te zorgen dat ik deze serie niet kan kijken. En daar ben ik heel blij om want ik wil en zal zeker meer zien van Game Of Thrones 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Erg blij dat het zo goed is bevallen babe
. Weer een serie om samen te volgen. Ook erg blij dat je ook ziet dat Daenerys de drager van de serie is, met een prachtige en sublieme Emilia Clarke. Best. Character. Ever. De dragonscene kent zijn gelijke niet, coolste scene ooit. Kent zijn gelijke niet, fantasy in optima forma. Jorah, mijn tweede favoriet in de serie zover, ook fijn voor zijn erkenning
. Waar a Song of Ice and Fire het beste is wat er qua fantasy in boekvorm is verschenen, datzelfde is Game of Thrones wat betreft film/serie. Erg zin in de release van de S2 blu-ray. Die GoT tour in Ierland gaat er nu vast zeker komen
.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ben niet zo'n Daenerys fan. Leuk om te zien, tuurlijk. Maar persoonlijk ben ik meer fan van Tyrion of Jon Snow.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Een jeugdserie voor de 20 en 30? Het is fantasy voor volwassenen. Maar behoorlijk subtiel gedaan. LOTR vind ik persoonlijk meer voor de jeugd dan deze serie.
Dat ben ik met je eens. LotR is te veel afgestemd om geld binnen te halen. Dat moest ook wel met zo'n productie. Maar vooral die hobbits zijn net kleuters en niet alleen omdat ze klein zijn.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Ben niet zo'n Daenerys fan. Leuk om te zien, tuurlijk. Maar persoonlijk ben ik meer fan van Tyrion of Jon Snow.
Misschien komt het nog, het was al een beetje anders aan het eind van seizoen 1, maar in het begin vond ik haar maar matig acteren. Leuk koppie dat wel, maar weinig expressie.
Het staat in geen verhouding tot het overige acteergeweld.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Zo'n dikke reet heeft ze niet. Alleen ietwat breder door haar heupen.
Dik is inderdaad anders, maar ze heeft geen modellenfiguur.

Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Daenerys weinig expressie
Dat vind ik juist erg krachtig bij haar, haar blik spreekt boekdelen. Daarbij doet ze imo echt niet onder aan de rest van de cast.