• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.388 votes
Profile

Game of Thrones

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

RuudC wrote:
De verhaallijn van Daenerys heeft zeker zijn hoogtepunten, maar over het algemeen ben ik altijd weer blij als die hoofdstukken weer voorbij zijn. Toch moet ik zeggen dat ik erg blij was toen (spoiler alleen lezen als je Deel 5-1 gelezen hebt) ik las dat Aegon de val van Koningslanding overleefd had. Het biedt heel way mogellijkheden voor huis Targaryen. Ben nog altijd benieuwd wat Tyrion enprins Martel eraan gaan toevoegen. Zo ver ben ik nog niet in het boek.

Spoilers boek 5 :
Ik geloof zelf niet dat dit Aegon is en dat de echte ook dood is. Hier een quote van Quaithe die in een droom van Dany komt.'
''The glass candles are burning. Soon comes the pale mare, and after her the others. Kraken and dark flame, lion and griffin, the sun's son and the mummer's dragon. Trust none of them. Remember the Undying.''

Mummer= Varys
Dragon= Fake Aegon ( waarschijnlijk een Blackfyre)

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

W.M.J.M wrote:

Tyrion Lannistar is verreweg het beste karakter.

Nadat ik vanavond de eerste aflevering heb gezien, ben ik het daar voorlopig mee eens.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Leuk karakter inderdaad, maar zijn verhaallijn is een van de minste.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dit weekend toch maar aan beginnen. Ik was het eigenlijk niet van plan want ik heb wat dingen gehoord over dieren wat ik totaal niet wil zien en waar ik absoluut niet tegen kan. Maar de enthousiasme van mijn vriend heeft me toch overgehaald. Alleen wel met voorwaarde dat we die bepaalde scenes overslaan

Wel erg benieuwd, en dan weet ik ook waar NW zo enthousiast over is Kijk tot nu toe het meest uit naar het personage van Daenerys. Spreekt me het meeste aan. We zullen zien.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Scenes met dieren? Gruwelijke scenes? Is me niet eens opgevallen haha.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

RuudC wrote:

Leuk karakter inderdaad, maar zijn verhaallijn is een van de minste.

Ik zou het niet de minste noemen. Het is alleen op dit moment (voor wie de boeken niet hebben gelezen) een raadsel wat zijn uiteindelijke plannen zijn.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ach kom op, een onthoofding van een paard kan je toch niet ontgaan zijn

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Is alweer een tijdje terug dat ik seizoen 1 heb gezien.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Dikke reet heeft die Daenerys. Lekker, maar wel dik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dude.. .

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

What?

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Zo'n dikke reet heeft ze niet. Alleen ietwat breder door haar heupen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Iedereen die zo'n versie van Game of Thrones hebben gehaald hebben geluk.

(afbeelding)

Dit is een versie wat slechts eenmalig is uitgebracht. Het is een gelimiteerd uitgave. De normale die nu in de winkels staan hebben geen prachtige voorkant als de gelimiteerde, enkel een voorkant zonder versieringen om Sean Bean.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Die heb ik

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Oeh, dacht dat er enkel een regular release was in de Benelux. Hopen dat ze dit bij de rest van de serie ook doen dan, die versieringen erond maken het net af

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Episode 3 gezien, beste aflevering van het 2e seizoen tot nu verhaal werd goed verder gezet en geen onnodige sexscènes

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Weinig geluk aan als je de DVD hebt aangeschaft .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Gister de pilot gekeken en ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet. Ik geloof zeker dat het een erg goede serie is, dat was ook al wel af te zien van de pilot, maar toch blijf ik totaal niks hebben met de middeleeuwen en alles wat daarbij komt kijken. Dat trekt me gewoon niet, maar de serie is toch ook wel meer dan dat. De intriges vind ik erg interessant, bepaalde characters hadden gelijk mijn aandacht en ik zou daar ook wel meer van willen zien. Met name Daenerys, wat een geweldige personage, nu al gelijk favoriet en ik wil heel graag zien hoe haar verhaal zich verder ontwikkeld. En ook het fantasy gehalte is een plus, had nog wel iets meer aanwezig mogen zijn, maar dat word het ook nog wel (dacht ik)

Dus ja het is dubbel, aan de ene kant heb ik niks met die tijd en al dat barbaarse gedoe. Maar aan de andere kant heeft de pilot wel indruk gemaakt en ben ik onwijs nieuwsgierig naar Daenerys en ook naar Arya.

Ga er nog even over denken, al neig ik (nu ik dit schrijf) toch meer naar WEL verder kijken

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

@Rianneke

Misschien het boek beginnen lezen. Heb vorige maand eindelijk Game Of Thrones gelezen en alles is een pak duidelijker dan vorig jaar, ik kan de personages beter uiteen houden en versta de verwantschappen. Het is altijd een jaar wachten op een nieuw seizoen, dus tegen dan het boek lezen is goed te doen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mooi stukje, en vooral neigen naar verder kijken . Na al de spoilers die ik gegeven heb en vooral over Dany zit het met fantasy ook wel goed . Fingers crossed voor het definitieve besluit.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Thorongil wrote:

@Rianneke

Misschien het boek beginnen lezen. Heb vorige maand eindelijk Game Of Thrones gelezen en alles is een pak duidelijker dan vorig jaar, ik kan de personages beter uiteen houden en versta de verwantschappen. Het is altijd een jaar wachten op een nieuw seizoen, dus tegen dan het boek lezen is goed te doen.

Mijn vriend gaf al hetzelfde advies. Ga er zeker achteraan, met name voor het begrijpen van de verhoudingen zal het wel verstandig zijn om het boek te lezen. Een jaar is niks haha, als ik een boek goed vind heb ik hem binnen drie dagen uit

@NW,

Dat dacht ik ook haha Ja ik ben toch bang dat de nieuwsgierigheid het gaat winnen. En het feit dat de pilot nog steeds in mijn hoofd zit wil toch ook wel wat zeggen natuurlijk.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Net de Blu-ray aangeschaft en tegen alle verwachtingen in sloeg de pilot vreselijk tegen. Saaie introductie en voorstelling van de karakters (De meeste houden zich bezig met het ophalen van herinneringen) en het is, desondanks een blote tiet hier en daar, nogal braaf van toon. Nou ja, misschien duurt het even vooraleer het goed van start gaat.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De lijntjes worden wat uitgezet en het krijgt allemaal wel meer pace. Beter wil ik niet zeggen want de pilot is wel van ongekend hoog niveau. De term 'braaf' snap ik ook niet zo. Vooral als je afsluit met poging tot moord bij een kind en een incestueuze neukpartij. Bovendien is de rest van de content ook alles behalve braaf. Al komen er nog genoeg momenten die de 'thrillseeker' proberen te bevredigen. Kracht van de pilot komt ook pas goed naar voren als je of het eerste seizoen al hebt gezien of de boeken hebt gelezen. Serie zegt juist heel veel met visual cues die de onwetende niet ziet.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Naomi Watts wrote:

Beter wil ik niet zeggen want de pilot is wel van ongekend hoog niveau.

Ai, dat belooft!

Ja, het is nogal moeilijk oordelen dan als je eerst het volledige seizoen moet bekijken vooraleer je de pilot kan appreciëren. Ik snap niet wat er zo boeiend is aan de dialogen. Die gaan voornamelijk over het verleden. Ik leer veel liever iets over de karakters via hun 'present actions' (die we dan ook te zien krijgen) en niet hun 'past actions (waarover alleen wordt verteld)'.

Production design vind ik ook aan de magere kant.

Ik zeg het, het is waarschijnlijk wat te vroeg om oordelen te vellen maar ik wou gewoon eventjes mijn eerste indruk mededelen. Ik dacht dat het veel duisterder, vuiler en smeriger zou zijn. Ik vind het nogal proper voor Fantasy voor volwassenen. Hoe het eruit ziet, hoe de karakters met elkaar praten, het duidelijke onderscheid tussen good and evil, enzovoort. Het lijkt me vooral een serie die een zo'n groot mogelijk publiek wil aanspreken (jong en oud). Het is gewoon een eerste indruk. HBO kennende, kom ik er nog wel in.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik had in het begin na al de geluiden ook iets anders verwacht, denk dat het daar ook mee te maken hebt. Naarmate je verwachtingen juist zijn, je op de hoogte bent van de verhoudingen tussen de families in Westeros en de vele easter eggs zal je waardering wel groeien. Al vind ik de pilot op zich zelf ook erg goed en de production design vind ik juist enorm sterk. Ik ken geen serie die het beter doet op dat vlak. Ik wacht nog rustig af wat je na het afronden van de bluray vindt. Ode dat je - zoals altijd eigenlijk - het op Bluray kijkt. Aan de juiste omstandigheden ligt het in ieder geval niet.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Het wordt nog veel gruwelijker. Wacht maar tot seizoen drie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Benieuwd hoe de GoT crew dat in beeld gaan brengen inderdaad. Flinke uitdaging.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Minotaures wrote:

Iedereen die zo'n versie van Game of Thrones hebben gehaald hebben geluk.

Dit is een versie wat slechts eenmalig is uitgebracht. Het is een gelimiteerd uitgave. De normale die nu in de winkels staan hebben geen prachtige voorkant als de gelimiteerde, enkel een voorkant zonder versieringen om Sean Bean.

- bol.com | Game Of Thrones - Seizoen 1 (Dvd), Lena Headey, Jack Gleeson & Sean Bean...

- Game of Thrones - Season 1 | DVD | DVDOutlet.nl

- 5-DVD: Game of thrones s.1 - Tv Series - discorder.com

- Game of thrones - Seizoen 1? Bestel nu bij wehkamp.nl

- Game of Thrones - Season 1 [DVD]: Amazon.co.uk: Sean Bean, Mark Addy, Peter Dinklage, Lena Headey, Kit Harington, Nikolaj Coster-Waldau, Emilia Clarke, Jason Momoa, Aidan Gillen: Film & TV

Ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar ik kan niets vinden over "gelimiteerde edities" en andere DVD-boxen?

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Matige episode weer in mijn ogen... Het lukt de regisseurs nog niet echt om een goede structuur aan te brengen.

Mindere acteerwerk wordt ook steeds duidelijker.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Pitakaas wrote:

Matige episode weer in mijn ogen... Het lukt de regisseurs nog niet echt om een goede structuur aan te brengen.

Mindere acteerwerk wordt ook steeds duidelijker.

Kun je het ook wat concreter maken?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.