• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.388 votes
Profile

Game of Thrones

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Daar heb je wel een punt, wat dat betreft past ze weer totaal niet. Vond haar - van wat ik van The Turdors gezien heb - wel weer geslaagd.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

The Tudors nog niet gezien, moet ik maar snel eens gaan doen, want als ik de reakties zo overal hoor moet het nogal een absurd goede serie zijn.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

The Tudors was een prima serie en Dormer een goede Boleyn. Maar ik ben niet geheel objectief aangezien ik haar sowieso graag zie.

Ik zal volgende week eens beginnen met Game of Thrones. Eens kijken of ´t de ophef waar maakt.

tal1b

• 2596 messages
  • 2329 votes

Pitakaas wrote:

Ik snap dat sommige scenes anders overdreven expliciet zijn, zoals Carice op de tafel. Nergens voor nodig.

zag er wat knullig uit ja

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Momenteel druk bezig met de Blu-ray maar zoals eerder aangegeven wat is dat van meerwaarde bij GoT. Alle locaties, zo sterk gedesigned en hoe het Fire & Ice universum tot leven komt is enorm overwhelming. Subliem kleurengebruik ook. Die komt dus vooral erg goed tot uiting op de sublieme BD release. Beeld is crystal clear en veel speelsigheid als de setting verandert, de DTS Master is ook een waar meestwerk. De dialogen zijn warm. Wat betreft serie blu-ray's wordt het niet beter dan dit.

Ook de kracht van de serie zelf is overduidelijk. Vooral door de sublieme vormgeving en het effectief gebruik maken van het geniale concept van Martin. En de serie komt ook nog met een troef die Martin niet had, Emilia Clarke. Geweldige actrice en de character development van de serie - en die van haar personage in het bijzonder - is toch wel grandioos. Het mag dan niet de intellectuele pretenties hebben van andere HBO series maar tuurlijk is GoT nu al te rekenen tot het beste werk van HBO. Vooral lezers van Martin's boeken zouden dit moeten onderschrijven. Het werk van Martin zo effectief naar beeld over te brengen is niet minder dan indrukwekkend. Want dit succesvol doen is een helse klus maar Weiss en Benioff lijken het zo uit de mouw te schudden. GoT is net als Martin's werk complex- and well plotted. En juist die combinatie wil vaak lastig te verwezenlijken zijn.

Sterke vormgeving van een bestaand concept, een sterke cast, sumblieme char development en natuurlijk een indrukwekkende vlekkeloze Bluray release is de sleutel. Als Fire & Ice fan erg blij dat dit een serie is geworden en geen film, want zo iets van epische proporties komen veel beter tot zijn recht in een high production value serie als deze waar tijd niet snel je vijand zal zijn. Morgen afronden en misschien er wel weer gelijk een herziening tegenaan. Eén van mijn grootste prijsbeestjes van mijn collectie. Must buy blu-ray.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mij inmiddels ook even vergrepen aan de extra's maar my oh my, wat een genot.

De episodes met the complete guide to Westeros nog niet gekeken maar de informatie schijnt overweldigend te zijn. Alleen dit al aanschaf waard. Plus een Maximum Movie Mode van de derde episode, A Golden Crown. Sweet! Maximum Movie Mode bij alle episodes was al te veel gevraagd met de dosis extra's die de blu-ray biedt.

Een Making of, een featurette wat betreft de transitie van boek naar beeld, een featurette wat betreft the Night's Watch, een featurette wat betreft de opening sequence, een featurette over het creëeren van de Dothraki taal en Draakeneieren zoeken wat resulteert in extra content.

Hier ben ik nog wel even zoet mee, naast de 10 uur die de tien afleveringen bieden, de kwaliteitsimpuls die de blu-ray biedt haal je hier nog wel gemakkelijk 20 uur extra uit. Vooral te danken aan The Complete Guide to Westeros. En dan komt Daenerys' Journal van Dark Horse Comics ook nog uit deze maand .

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Derde aflevering van seizoen 2 weer erg goed vond ik, wel erg jammer dat Khaleesi weer niet in het verhaal voorkomt, toch wel het boeiendste personage vind ik.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Tyrion Lannistar is verreweg het beste karakter.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens met Outblasty. Fact. Spijtig dat ze wat underexposed is maar plausibel. Dat komt nog wel, vind The Clash of Kings vooral Dany's chapter.

Cupido

• 523 messages
  • 1910 votes

Naomi Watts wrote:

En de serie komt ook nog met een troef die Martin niet had, Emilia Clarke. Geweldige actrice en de character development van de serie - en die van haar personage in het bijzonder - is toch wel grandioos.

De ontwikkeling die haar karakter doormaakt is absoluut interessant en ze ziet er ook nog eens smakelijk uit, maar vind Clarke wel één van de mindere actrices/acteurs in de serie eerlijk gezegd. Komt misschien ook wel deels doordat haar verschijning zo vloekt met de rauwe shit om haar heen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Snap ik wel, je ziet op momenten ook wel dat ze net afgestudeerd is. Ze mist wat ervaring maar vind er daar van af gezien wel erg goed acteren en past onervarenheid wel bij haar personage. Al kan het zijn dat het allemaal reuze mee valt omdat inderdaad het personage van haar en de enorme ontwikkeling daar van zo indrukwekkend is.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

I always hated crossbows , take to long to load.

Goede aflevering na de matige aflevering van vorige week. Tyrion was erg leuk deze deel. De scènes van The Iron Islands waren erg goed. Met name de dialoog tussen Theon en Balon( erg goed geacteerd door beiden). Kreeg erg veel medelijden met Sansa op het diner, ik vond wel de scene tussen Sansa en Shea erg overbodig. En bijna zoals elke aflevering van Got eindigde deze deel ook met goede afsluiter.

ps: Brienne is HUGE.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Heb dit topic verder niet doorgekeken ivm spoilers maar heb zojuist de pilot gezien. Dit smaakt zeker naar meer! Niet mijn meest favoriete setting maar de personages weten te boeien. Begint mysterieus, wat naakt hier en daar, bloederig en een best schokkend einde. Kan niet wachten om morgen verder te kijken!

Het is af en toe alleen even opletten zonder ondertiteling met al die moeilijke namen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En weer afgerond. Magistrale bluray transition, beste serie ooit hands down en een zeer effectieve verfilming van de boekenreeks die ik een bijzonder warm hart toedraag. Toegegeven, ik ben een fanboy. Dany blijft zo fascinerend, ook veel te danken aan rookie Emilia Clarke .

Ik was even bang voor de draken scene van de finale of de top notch beeldkwaliteit een nadeel zou zijn maar niets is minder waar. Wat blijft het een heerlijke finale en zo sterk hoe Martin op een subtiele manier het universum zo'n hoog fantasy gehalte weet te geven. Echt zo'n geniale scene. Ziet er stukken beter uit dan op de televisie uitzending. Klote dat het zo lang wachten is op de Bluray release van S2, maar de vloek van de liefhebber. Groot compliment richting Benioff en Weiss.

Momenteel bezig met a Dance With Dragons, ik wacht vol smart op The Winds of Winter en misschien dat ik de reeks nog wel herlees en dan kan ik de S1 Bluray ook nog wel een aantal keer zien voordat S2 er is. Ik moet mijn Ice & Fire/GoT fix wel blijven hebben.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Haha die Brienne is precies zoals ik me had voorgesteld

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

En weer afgerond. Magistrale bluray transition, beste serie ooit hands down en een zeer effectieve verfilming van de boekenreeks die ik een bijzonder warm hart toedraag. Toegegeven, ik ben een fanboy. Dany blijft zo fascinerend, ook veel te danken aan rookie Emilia Clarke .

Ik was even bang voor de draken scene van de finale of de top notch beeldkwaliteit een nadeel zou zijn maar niets is minder waar. Wat blijft het een heerlijke finale en zo sterk hoe Martin op een subtiele manier het universum zo'n hoog fantasy gehalte weet te geven. Echt zo'n geniale scene. Ziet er stukken beter uit dan op de televisie uitzending. Klote dat het zo lang wachten is op de Bluray release van S2, maar de vloek van de liefhebber. Groot compliment richting Benioff en Weiss.

Momenteel bezig met a Dance With Dragons, ik wacht vol smart op The Winds of Winter en misschien dat ik de reeks nog wel herlees en dan kan ik de S1 Bluray ook nog wel een aantal keer zien voordat S2 er is. Ik moet mijn Ice & Fire/GoT fix wel blijven hebben.

Wat is lang wachten, je kan hem ook uit amerika halen en is de box waarschijnlijk veel goedkoper alleen geen ondertitels. Ik heb er geen problemen mee want ondertitels leiden af.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Ik heb mijn box gewoon uit de VS en ook daar komt S2 - vlak voor S3 begint - pas uit.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

lol.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Nog nooit zo lang moeten wachten voordat m'n Blu-ray speler een disc start. Twee keer is hij zelfs vastgelopen. Kan me toch moeilijk inbeelden dat een speler van één jaar oud zo verouderd is dat hij dit niet kan afspelen.

Eens opgestart is dit echter een superuitgave, prachtig beeld en geluid. Zal nog wel even duren voordat ik dit helemaal heb kunnen doorlopen

Was me trouwens nooit opgevallen dat er toch redelijk wat grain op die opening credits zit. Voordeel van online streamen mss, kleine nadeeltjes (afhankelijk van eigen voorkeur) zijn onzichtbaar.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Nog geen enkel aflevering gezien, op een aantal korte stukjes na (Carice van Houten). Ben nu het flink aan het overwegen om het te volgen, het lijkt me wel een goeie serie. Vooral omdat Bean in speelt en het over de Middeleeuwen gaat.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Heb nu t/m 0107 gezien. Erg goede sfeer, een boeiende verhaallijn met diverse plotwendingen, uitstekende acteerprestaties en toffe gevechten.

Moet zeggen dat ik tot nu toe de Daenerys verhaallijn het interessantst vindt. Vooral omdat Emilia Clarke waanzinnig mooi is en Drogo lekker badass is.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nu doe je Clarke en Daenerys wel te kort hoor. Voor de rest eens. Dany = The Song of Ice & Fire/Game of Thrones.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Naomi Watts wrote:

Nu doe je Clarke en Daenerys wel te kort hoor.

Snap hem niet? Bedoel je dat ik alleen over uiterlijk praat? Uiteraard heb ik nog veel meer goeds te vertellen over haar, maar dat spaar ik voor later

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ah, ok, dat bedoelde ik . Qua personage en karakteruitdieping toch veruit het sterkste personage. Maar ook erg beeldschoon, dat zeker .

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

[quote]Naomi Watts wrote:

Qua personage en karakteruitdieping toch veruit het sterkste personage.

Maar ook het saaiste.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik snap wat je wil zeggen. Zit oo kwel wat in, al ervaar ik het persoonlijk niet zo.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Daenerys wordt pas veel later echt interessant. Viserys boeide me veel meer.

Beetje lastig om er dieper op in te gaan. Ik wil natuurlijk niks verklappen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vanaf het begin greep Dany me al, maar bereikt zijn hoogtepunt inzake Meereen. Al blijft het begin zeer essentieel en interessant en daar maakt ze een enorme ontwikkeling door. Ik vond juist weer Viserys minder interessant.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

De verhaallijn van Daenerys heeft zeker zijn hoogtepunten, maar over het algemeen ben ik altijd weer blij als die hoofdstukken weer voorbij zijn. Toch moet ik zeggen dat ik erg blij was toen (spoiler alleen lezen als je Deel 5-1 gelezen hebt) ik las dat Aegon de val van Koningslanding overleefd had. Het biedt heel way mogellijkheden voor huis Targaryen. Ben nog altijd benieuwd wat Tyrion enprins Martel eraan gaan toevoegen. Zo ver ben ik nog niet in het boek.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Wat op het internet rondgesnuffeld en blijkbaar ben ik niet de enige die problemen heeft met het opstarten van de discs, vooral Sony BD spelers blijken moeite te hebben.

Als Sony de awesomeness van GoT al niet meer aan kan...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.