- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Wow, slordig, slordiger,slordigst. Meer spektakel in seizoen 7, maar puur het verhaal vertellen wordt steeds meer een ondergeschoven kindje. Heel matig slot.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
don't agree.
ik vond met name de eerste helft van deze seizoensfinale uitermate sterk geregisseerd. Zakte in de tweede helft wat af, maar superslordig zou ik het allerminst noemen.
Ik ben meer dan tevreden.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Meer spektakel in seizoen 7, maar puur het verhaal vertellen wordt steeds meer een ondergeschoven kindje.
Terechte kritiek voor het merendeel van dit seizoen, maar in deze finale lag de nadruk toch juist meer op karakterinteracties (en de spanning die daaruit voortkomt) in plaats van spektakel? Met als resultaat een aantal van de beste en meest bevredigende scènes van dit seizoen: de discussie van Tyrion en Cersei, Jaime die eindelijk Cersei verlaat, Theon en Jon, de bevestiging van R+L=J... Ja, sommige van die momenten misten de nodige opbouw (het vertrek van Jaime gaat wel erg snel opeens), en er zaten inderdaad een paar momenten die slordig aanvoelden (vooral de dood van Littlefinger, die na het geklungel van Sansa en Arya in de vorige afleveringen absoluut niet verdiend voelt en zijn personage mijns inziens geen recht doet), maar in vergelijking met wat we eerder hebben gezien vond ik het script dit keer prima.
Wat vond jij er zo slordig aan?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
De onthulling rond Jon Snow, met het onderonsje tussen Bran en Sam. De ontmaskering van Littlefinger en wat daar aan vooraf moet zijn gegaan. Dat zijn de twee grootste pijnpunten.
Maar er waren er nog wel meer. Ik vind bijvoorbeeld de chemie tussen Daenerys en Jon gekunsteld en niet natuurlijk overkomen. Daar heb je nu eenmaal mee te doen, maar zo'n hoogtepuntje op de boot is dan eigenlijk helemaal niet zo'n hoogtepunt. Waarom Jaime juist nu z'n ballen terug heeft gevonden. Waarom Theon nu zo speciaal is dat hij een van de weinige zijplotjes in het laatste seizoen gaat krijgen.
En je hebt gelijk, de finale is vrij traag, in ieder geval qua actiescènes.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Ik vind bijvoorbeeld de chemie tussen Daenerys en Jon gekunsteld en niet natuurlijk overkomen.
Daar ben ik het mee eens. Jon en Ygritte (en Drogo en Daenerys) hadden veel meer chemie. En Jon en Daenerys hebben veel te weinig onderlinge scènes gehad om hun relatie inhoud te geven (los van scènes waarin ze moppert dat hij voor haar moet buigen dan). Met de ontmaskering van Littlefinger ben ik het ook eens. En de breuk van Jaime met Cersei komt inderdaad een beetje uit het niets (dat had meer opbouw verdiend), al vond ik de scène op zichzelf nog steeds erg fijn. Maar dat Theon zijn redemption arc gaat vervolmaken door achter Euron aan te gaan lag wat mij betreft erg voor de hand. En de timing van R+L=J was misschien een beetje gekunsteld (precies wanneer Jon en Daenerys het bed in duiken, voor extra dramatisch effect), maar an sich was er toch weinig mis met de scène?
Ik begrijp de kritiek, maar in vergelijking met de zesde aflevering vond ik dit verre van superslordig. Het Winterfell-plot was slordig, maar de rest miste hoogstens opbouw die de momenten beter had gemaakt.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ondanks al het (al dan niet terechte) gezeur hier wordt er hier wederom een epische cliffhanger gedropt. Deed denken aan het einde van The Hobbit 2 en de een na laatste Harry Potter.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Je hebt aan de ene kant een stel dat met weinig (geloofwaardig) voorwerk in bed beland. En dan heb je aan de andere kant Sam die even binnen komt wippen (giggity) bij Bran. Samen nemen ze dan tussen neus en lippen door hoe Rhaegar en Lyanna geliefden waren, zelfs trouwden en een zoontje kregen. Oh en dat Aegon geen bastaard is want het huwelijk tussen Elia en Rhaegar is geannuleerd. Dit terwijl Gilly dit dan wel plotseling dropte, maar Sam er geen aandacht aan leek te besteden. Voor een van de grootste (publieke) geheimen in de hele reeks wordt dit toch wel met het nodige botte hakwerk geserveerd.
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
Ik vond het ook heel slecht, de manier waarop er seizoenen naartoe is gewerkt en dat dan zo snel even wordt afgewerkt. Hoi Sam, lang niet gezien. Kom binnen. Wil je het grootste geheim van deze serie weten?
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Prima finale hoor, al merk ik wel dat de complexiteit vele malen minder is geworden. Het enige wat er nu lijkt te tellen is de oorlog tegen de White Walkers. Ik kijk er desondanks toch naar uit.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Dit terwijl Gilly dit dan wel plotseling dropte, maar Sam er geen aandacht aan leek te besteden.
In de scène zegt Sam dat hij het betreffende boek gekopieerd heeft, toch? Dus mogelijk had hij het boek al gelezen voordat Gilly hem die informatie gaf. En dat Bran het geheim deelt met Sam vond ik prima. Na Jon is hij daarvoor de meest aangewezen persoon. Maar ik zie je punt verder. Het had inderdaad beter gekund. Ik stoorde me er persoonlijk niet zo aan, maar misschien waren mijn verwachtingen gewoon lager.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Zou kunnen. En ik heb in principe wel het nodige vermaak gehad aan dit 7e seizoen. Maar het is doodzonde dat ik steeds minder terug zie van de, zoals het hierboven treffend wordt bestempeld, complexiteit van de reeks.
Hega
-
- 40 messages
- 1322 votes
Prima finale hoor, al merk ik wel dat de complexiteit vele malen minder is geworden. Het enige wat er nu lijkt te tellen is de oorlog tegen de White Walkers. Ik kijk er desondanks toch naar uit.
Daar wil ik mij bij aansluiten.
Het was soms ook wel wat voorspelbaar; heb me er gelukkig niet echt aan geërgerd verder.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Maar wat verwacht je anders als een langzaam opgebouwde serie van 6 seizoenen lang opeens in 13 afleveringen afgehandeld moet worden. Losse eindjes worden afgehandeld. Overbodige personages/ballast wordt geloosd (denk alleen al aan onze Nederlandse acteurs). Het is meer straight forward en de verhaaltjes worden aan elkaar geknoopt. Als je nagaat dat er in de komende 6 afleveringen nog een oorlog tegen de White walkers afgehandeld moet worden en ook nog een strijd om de Ijzeren troon.. Dan zou je haast zeggen.. Is dat wel genoeg?
De vele zaken die hierbij horen, zoals het fast travel gebeuren, personages die bij elkaar komen, geloosd worden en de onthullingen zijn een noodzakelijk kwaad. Als je dit in je achterhoofd houdt is het gewoon topvermaak. Wat heb ik met het eerste half uur van deze aflevering met zenuwen gezeten zeg. Pffoeee.. Amper gehad bij een serie...
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
@rep_robert
Wat verwacht je anders? Nou, het niveau dat de serie eerder altijd voorschotelde natuurlijk (persoonlijk ben ik het meest gecharmeerd van de eerste vier seizoenen overigens). De allerbeste series kenmerken zich door alle seizoenen nagenoeg even sterk te blijven. Ik heb de seizoensfinale nog niet gezien, maar vind seizoen 7 tot dusverre wat teleurstellend en nu al het minste van allen. Vooral qua schrijfwerk, tempo, opbouw, timing etc. Cinematografisch is het alleen maar beter geworden inderdaad en uiteraard blijft het, onder aan de streep, vermakelijk.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Genoten van de finale. Sowieso vond ik seizoen 7 een zeer geslaagd seizoen met misschien twee afleveringen die wat minder waren. Seizoen 7 kenmerkt zich door fan service (Jon en Danaerys, Arya en Sansa, Draken aanvallen, Jaime, Cersei en Tyrion, alles met The Hound, Bronn en Tormund etc.), maar ik behoor tot de groep kijkers die daar graag in meegaat. De pacing en het tempo is een probleem (tijdreizen is mogelijk!), maar dat was in seizoen 1 ook al zo. De slome opbouw met op het laatst een knaller van een scene is een trucje dat GoT al heel lang toepast. Het belangrijkste is dat je echt meeleeft met de personages op dit moment, en dat is een compliment aan D&D en de acteurs. Coster-Waldau, Headey, Dinklage, Clarke, Harington, Williams etc. Geweldige prestaties.
Dat het verhaal wat minder complex is, is logisch. Wanneer er oorlog uitbreekt en de vijand zo machtig is, wordt alles wat minder complex en vloeibaarder. Want Cersei die opeens niet mee wil vechten voelt nu eerder aan als een blok aan het been (wat in seizoen 1 misschien interessant had kunnen zijn), dan een interessante verhaallijn.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
@rep_robert
Wat verwacht je anders? Nou, het niveau dat de serie eerder altijd voorschotelde natuurlijk (persoonlijk ben ik het meest gecharmeerd van de eerste vier seizoenen overigens). De allerbeste series kenmerken zich door alle seizoenen nagenoeg even sterk te blijven. .
Dat snap ik. Maar de keus is gemaakt om de boel behoorlijk in te korten en de serie in 13 afleveringen af te ronden. Dan is een veel hoger tempo in de serie (vb. fast travel, onthullingen van en over personages) een logisch gevolg, want als het op de manier doorgaat zoals het in seizoen 1 tm 6 was, dan kom je nooit op het punt waar ze nu zijn gekomen in 7 afleveringen tijd. Alles moet afgehandeld worden en er is geen tijd meer voor ingewikkelde intriges die de boel alleen maar ophouden. De toon en snelheid van de serie wordt en is hoe dan ook anders dan alle voorgaande seizoenen.
Hega
-
- 40 messages
- 1322 votes
Genoten van de finale. Sowieso vond ik seizoen 7 een zeer geslaagd seizoen met misschien twee afleveringen die wat minder waren. Seizoen 7 kenmerkt zich door fan service (Jon en Danaerys, Arya en Sansa, Draken aanvallen, Jaime, Cersei en Tyrion, alles met The Hound, Bronn en Tormund etc.), maar ik behoor tot de groep kijkers die daar graag in meegaat. De pacing en het tempo is een probleem (tijdreizen is mogelijk!), maar dat was in seizoen 1 ook al zo. De slome opbouw met op het laatst een knaller van een scene is een trucje dat GoT al heel lang toepast. Het belangrijkste is dat je echt meeleeft met de personages op dit moment, en dat is een compliment aan D&D en de acteurs. Coster-Waldau, Headey, Dinklage, Clarke, Harington, Williams etc. Geweldige prestaties.
Dat het verhaal wat minder complex is, is logisch. Wanneer er oorlog uitbreekt en de vijand zo machtig is, wordt alles wat minder complex en vloeibaarder. Want Cersei die opeens niet mee wil vechten voelt nu eerder aan als een blok aan het been (wat in seizoen 1 misschien interessant had kunnen zijn), dan een interessante verhaallijn.
Hier kan ik me ook wel weer in vinden.
Sterk omschreven trouwens!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Tyrion en Jaime hebben geluk dat Cersei zwanger is en vanwege haar hormonale schommelingen toevallig op het juiste moment wat minder bloeddorstig is? 
Ik heb erg genoten van seizoen 7. We kennen inmiddels elk personage door en door. Hun goede kanten en hun slechte kanten. En los van een aantal uitschieters vond ik seizoen 5 en 6 toch wel wat langdradig worden. Ik heb inmiddels wel genoeg diepgang gezien.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Inderdaad. Ik ben wel benieuwd wat haar verhaallijn in seizoen 8 wordt. Alle belangrijke personages reizen naar het noorden (zelfs Jaime) voor de strijd met de White Walkers, en zij zit een beetje stoer te doen op de Iron Throne. De ultieme fan service zou natuurlijk zijn als Arya en haar mes even King's Landing aandoen
.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
IH88.. Spoilertags svp
Nog steeds niet gezien man. Ga eens vlug achter je tv/laptop kruipen
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik heb het gisteravond al gezien hoor. Ik ben content voor de mede gebruiker hier 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik ben nog maar bij seizoen 4.... 
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Oef.. verademing tegenover vorige week. ik vond deze best een prima aflevering. Ondanks dat er helemaal niets verrassend is gebeurd, voelde dit aan als vintage GoT dankzij het trage tempo, wat zeer welkom was na de gehaastheid dit seizoen. Als ik meer spanning voel wanneer Tyrion op zijn gemak twee glazen wijn staat in te schenken dan heel aflevering 6, dan weet je dat deze episode iets goed heeft gedaan.
Overigens was de Tyrion/Cersei scene een waar hoogtepunt dit seizoen. En Jamie.. die blijft toch echt geweldig! Prachtig om te zien hoe hij van de douchebag in S1 zich heeft ontplooit tot mijn favoriete personage van GoT! Mijn hart begaf het zo'n beetje toen Cersei 'ja' knikte naar de Mountain. En ook fijn dat Theon eindelijk zijn pad naar redemption heeft gekregen. Ook een fijne scene trouwens tussen hem en Jon. Jaja, toch wel enkele goede interacties, goede dialogen en geweldig geacteerd.. Hiervoor kijken we toch GoT?
Jammer dat de 'grootste GoT twist', die iedereen al kende, zich weer heeft moeten uitstellen. We zijn geen noot verder dan vorig seizoen. Ze hadden moeten eindigen dat Bran het gewoon verteld aan Jon.. maar ja dan konden ze die dramatische sex montage niet doen.
Mis ik nog niets? Ohja.. #TeamNK!
Hega
-
- 40 messages
- 1322 votes
Op het eind voelde ik eigenlijk wel ver van tevoren aankomen dat die ice-dragon zou komen. Dat het zou leiden tot de vernietiging van The wall, deed me eerst wel doen verrassen. Toch is het een logisch gevolg van.
Het gaat nog een hele strijd worden met die White walkers.
Vind het wel een imponerend leger.
Ben echt benieuwd wanneer het laatste seizoen zal gaan beginnen.
Tot dusver is hier nog onduidelijk over jammer genoeg (over wat ik zoal erover lees)
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ben echt benieuwd wanneer het laatste seizoen zal gaan beginnen.
Tot dusver is hier nog onduidelijk over jammer genoeg (over wat ik zoal erover lees)
Ik ben dus maar weer bij seizoen 1 begonnen vandaag. Wat waren ze JONG!!!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik snap dat we het hier over GOT hebben, maar is 2 jaar wachten op een nieuw seizoen niet te lang? Gaat dit de serie geen kwaad doen?
filmfan0511
-
- 1092 messages
- 1123 votes
Is 6+ jaar op The winds of winter wachten niet te lang? Zou dat de verkoopcijfers kwaad doen? ?
Maar serieus, op dit punt kan niets de serie nog kwaad doen. 1 jaar wachten, of 2, de kijkcijfers zullen hoe dan ook door het dak gaan schieten. Al is het natuurlijk erg rot.