• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

Game of Thrones

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Tussen seizoen 6 en 7 zat ook meer dan een jaar. En het heeft de kijkcijfers niet geschaad. Sterker nog, ze zijn alleen nog maar groter geworden. En dan hebben we het nu over het laatste seizoen...

Het is wel jammer, met GoT verdwijnt straks de laatste serie van de "Golden Age of Television", en de laatste serie die ik echt intensief volg. Lost, Mad Men, Breaking Bad, Dexter (seizoen 1 t/m 5), Game of Thrones, Friday Night Lights... Ik kijk er met weemoed op terug. Natuurlijk heb je nu Stranger Things en incidenteel een aardige serie, maar het is toch niet hetzelfde als bovenstaande series. Ik keek naar de Emmy nominaties en ik schrok, ik volg buiten Stranger Things geen enkele serie (Drama of Comedy).

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Knaller van een seizoen 7, echt geweldig ben erg enthousiast. Is ook super mooi gemaakt

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ben ik de enige die even met z'n ogen moest knipperen toen Jaime en Bronn ineens van Casterly Rock naar King's Landing waren geteleporteerd? Daarnaast erg gelachen om Jon Snow met z'n dikke bontjas in de Spaanse/Kroatische zon. Was me dat even een contrast met ep. 6.

Mooiste moment was die vallende winter in het zuiden (Djawadi toont zich ook weer heer en meester), maar ik heb me wel weer geërgerd aan het schrijfwerk.

filmfan0511

• 1092 messages
  • 1123 votes

tbouwh wrote:
Ben ik de enige die even met z'n ogen moest knipperen toen Jaime en Bronn ineens van Casterly Rock naar King's Landing waren geteleporteerd?

Jaime en Bronn zijn anders de hele aflevering in king's Landing geweest..

Heerlijke finale trouwens. Na wat gerush op sommige momenten in dit seizoen (vooral vorige aflevering) voelde deze qua tempo heel prettig aan. Die Dragonpit meeting met de halve cast bij elkaar was erg interessant, goed geschreven en geweldig geacteerd. En er zaten gewoon erg veel heerlijke en langverwachte momenten in de aflevering; Jaime die eindelijk Cersei de rug toekeert, of Theon die eindelijk zijn moed hervindt en last but not least de hele laatste scène waarbij de Wall na 7 seizoenen valt en de White Walkers Westeros binnenkomen. Een mengelmoes van epische scènes, prachtige karaktermomenten en geweldige conversaties; misschien wel de beste finale van de serie (al is de finale van seizoen 6 ook nog steeds een hoogtepunt).

Over het algemeen zeker wel wat problemen met dit seizoen, vooral de pacing dus. Ik begrijp volledig dat het tempo verhoogd moest worden nu we in het laatste stadium zitten, maar het snelreizen werd op een gegeven moment te opvallend. Op dit punt na er evenzeer weer erg van genoten, en zowat al de rest wordt ook erg goed gedaan. Nu (lang) wachten op seizoen 8..

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

filmfan0511 óf ik heb gewoon echt niet goed gekeken, óf die openingsscène was in Casterly Rock? Leek me de belegering aldaar door de Unsullied. Waar we overigens helemaal niet meer bij teruggekomen zijn later in de episode. Ik dacht verder ook dat Jaime en Bronn überhaupt veel dichterbij CR dan bij KL waren na die veldslag in ep. 4. Maargoed, het gaat qua verplaatsingen allemaal erg snel en ik kijk de afleveringen geen tweede keer, dus ik kan ernaast zitten.

Ik vond deze finale zelf qua niveau niet zo goed als die van eerdere seizoenen (ik meen me onder andere 2 en 4 erg positief te herinneren, maar dan moet ik diep graven). Zelfs ep. 6 heeft dan nog mijn voorkeur hier vanwege dat claustrofobische, geïsoleerde gevoel dat de serie over slaagt te brengen wanneer er lange beyond the wall-sequenties worden gefilmd. Hardhome is nog steeds één van m'n all time-favorites.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

Nee, de Unsullied hebben tussentijds een rappe chartervlucht naar Kings Landing geboekt. Daar waren ze gedurende aflevering 7 op wacht.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Laf dat ze Jaime niet daadwerkelijk dood lieten gaan. Alleen slappe side-characters worden nog gedood.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Denk dat dat het laatste seizoen anders zal zijn...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Spoilers Glacius

Hega

• 40 messages
  • 1322 votes

tbouwh wrote:
filmfan0511 óf ik heb gewoon echt niet goed gekeken, óf die openingsscène was in Casterly Rock? Leek me de belegering aldaar door de Unsullied. Waar we overigens helemaal niet meer bij teruggekomen zijn later in de episode. Ik dacht verder ook dat Jaime en Bronn überhaupt veel dichterbij CR dan bij KL waren na die veldslag in ep. 4. Maargoed, het gaat qua verplaatsingen allemaal erg snel en ik kijk de afleveringen geen tweede keer, dus ik kan ernaast zitten.

Ik vond deze finale zelf qua niveau niet zo goed als die van eerdere seizoenen (ik meen me onder andere 2 en 4 erg positief te herinneren, maar dan moet ik diep graven). Zelfs ep. 6 heeft dan nog mijn voorkeur hier vanwege dat claustrofobische, geïsoleerde gevoel dat de serie over slaagt te brengen wanneer er lange beyond the wall-sequenties worden gefilmd. Hardhome is nog steeds één van m'n all time-favorites.

Laatstgenoemde geld ook voor mij.
Daar werd ik echt helemaal door omver geblazen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ataloona wrote:

Nee, de Unsullied hebben tussentijds een rappe chartervlucht naar Kings Landing geboekt. Daar waren ze gedurende aflevering 7 op wacht.

dat was wel een érg rappe chartervlucht dan moest echt even schakelen.

Ik vond het een geweldig seizoen, ondanks de pijnpunten die hier al zijn aangehaald. Bepaalde gebeurtenissen hadden inderdaad niet de impact die ze moesten hebben omdat het seizoen zo compact ineen zat. De scène waarin Sam tussen de soep en de patatten vertelt aan Bran(!) dat Jon een Targaryn is, maakte weinig indruk terwijl de aanloop naar deze ontdekking toch wat meer aandacht heeft gekregen in seizoen 6.

Een aantal fan favourite characters vond ik slecht uit de verf komen dit seizoen, vooral Arya en Daenerys. Aan de andere kant was het interessant om sommigen eens vanuit een andere positie te zien zoals Jon, Sansa, Jaime… Gelukkig mocht Tyrion terug wat meer interessante gesprekken leiden en Cersei was gewoon haar onuitstaanbare zelf. Echt geschokt of geëmotioneerd ben ik niet geweest, de focus lag dit seizoen toch ietsje meer op sensatie dan op het drama had ik de indruk (en de keuze om geen main characters te schrappen). Toch vond ik de meeste afleveringen spannend en indrukwekkend. Scherpe dialogen, harde battles maar ook een aantal grappige momenten. Ik had in de finale uitgekeken naar de Cleganebowl maar begrijp waarom ze dit willen uitstellen naar het laatste seizoen Zeker niet teleurgesteld!

Flavio

• 4893 messages
  • 5224 votes

Ontgoocheld. Alles wat GoT bijzonder maakte wordt opzichtig te grabbel gegooid. GRRM draait zich om in zijn eh...bed.

Meest irritant aan dit seizoen (heb nu 6 afleveringen gezien) is het fast traveling. Handig als je Skyrim of zo speelt, maar funest voor het realisme en karakteropbouw in GoT. In vorige seizoenen waren personages on the road: het kon een heel seizoen duren of langer voordat iemand van A naar B geraakte. Nu doen ze een rondje Westeros in een enkele aflevering.

Op nummer 2 van irritaties: de deus ex machina. In aflevering 6 liefst 2 keer van stal gehaald met als dieptepunt Benjen die out of nowhere verschijnt. Maar ook in eerdere afleveringen wordt dit foefje uitgehaald, even wat gratuite spanning opwekken. Flauw en GoT onwaardig.

Dan heb je nog de teloorgang van eerdere interessante personages, met name Arya is onherkenbaar, het zwakke schrijfwerk - de king of the north gaat eigenhandig een white Walker ophalen want "hij kent ze en weet hoe ze vechten", ja dat helpt hebben we gezien. En niet te vergeten worden alleen nog impopulaire en/ of onbetekenende personages gedood, de laatste schok dateert toch weer van een poos geleden.

Wat GoT altijd zo goed maakte was dat binnen een fantasy setting een realistisch verhaal wordt verteld, het was daarmee volwassener dan genre-genoten. Daar is nauwelijks nog iets van over. Misschien dat als de laatste boeken uitkomen er over een paar decennia een nieuwe poging kan worden gedaan maar dat zal wel niet. Ik heb dus weinig hoop voor de seizoensfinale en S08 maar hopelijk word ik positief verrast.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hier nog steeds aan het worstelen. Inmiddels poging 3 (of was het 4?) gedaan en tot seizoen 1 aflevering 7 gekomen. Daarna paar dagen laten liggen, nu weet totaal er uit. Vraag me af of ik toch weer door moet zetten want blijf om me heen horen dat het écht beter gaat worden. Tot nu toe valt het vooral zwaar en krijg ik lastig binding met personages, ik onthou vaak niet eens wie wie ook alweer is. ?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

Tot nu toe valt het vooral zwaar en krijg ik lastig binding met personages, ik onthou vaak niet eens wie wie ook alweer is. ?

je kan het vast opzoeken wie bij wie hoort. Als ik als autist het kan! Kan jij het ook

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Haha ja, Google is mijn beste vriend. ? De enige die me steeds bij blijft is die midget, waarschijnlijk omdat hij mijn favoriete personage is tot nu toe. ?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Elineloves wrote:

. Tot nu toe valt het vooral zwaar en krijg ik lastig binding met personages, ik onthou vaak niet eens wie wie ook alweer is. ?

Ben laatst even overnieuw begonnen met de serie en het is opeens veel makkelijker om te volgen. Want ik denk dat iedereen (die niet de boeken leest) dit ook wel kan beamen. Je komt midden in een verhaal, allemaal verschillende families en namen....sommige dingen krijg. Je daardoor niet helemaal goed mee. Het wordt richting het einde allemaal wel Spectaculair als ik het me goed herinner.

De serie staat er vooral om bekend dat het onvoorspelbaar is. Iedereen kan het loodje leggen, ook al is het de good guy waar iedereen voor juicht. Die onvoorspelbaarheid maakt de serie vooral in s 1 tm 4 erg spannend.

Ik zou persoonlijk niet te lach wachten met het kijken van afleveringen. Bij GoT is het wel belangrijk dat je af en toe meerdere afleveringen kan kijken als je er net in zit. Dan krijg je een betere binding met de personages.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Gisteren ep. 6 van seizoen 7 voor de tweede keer gezien. Volgende week is ep. 7 nog een keer aan de beurt. Zo fijn om een tweede keer te kijken. ep. 6 en 7 hadden wij twee weken terug snel achter elkaar gekeken, teruggekomen van vakantie. En ik was toen alleen nog maar bezig met de oppervlakte, bijvoorbeeld de scènes tussen Arya en Sansa die ze natuurlijk aan het opbouwen waren. Het leek me onwaarschijnlijk dat de zussen tegen elkaar keren, maar toch was ik bezig met whuuut keren ze zich nou wel of niet tegen elkaar of wordt littlefinger juist in het o'tje genomen? Het is niet alsof Sansa en Arya altijd dikke vrienden zijn geweest als zusjes, echt niet. Dus wie is nou wie aan het bespelen? Want we weten dat Sansa inmiddels ook kan misleiden, maar de scènes tussen haar en Arya lijken wel oprecht unsettling. Arya lijkt oprecht boos tegen Sansa over die brief, etc. Of stagen ze het tegenover littlefinger's spionnen?
Nou, thank you tweede keer kijken! Altijd heerlijk bij Game of Thrones. Want nú zag ik pas de scène waarin het turning point zat en alles verklaarde. Wanneer Sansa Arya's faces ontdekt legt Arya 'the game of faces' uit waarbij je moet liegen alsof het de waarheid lijkt. Als je betrapt wordt op een leugen, verlies je. Het lijkt alsof Arya het spel met Sansa gaat spelen zoals we kennen uit Braavos, maar dan draaien de rollen om en is Sansa degene die de vragen stelt. De eerste helft van Arya's verhaal is geen leugen, maar de tweede helft is een big, fat lie, waarna ze het mes aan Sansa reikt. En ze dus eigenlijk in ''codetaal'' heeft uitgelegt aan Sansa: 'Yo, je hoeft niet in paniek te raken. Ik ben je zus en zou je nooit vermoorden. Je moet niet naar littlefinger luisteren, ik lieg namelijk op dit moment!' Important dat dit gemaskeerd en op deze manier vertelt wordt, want littlefinger heeft overal oren.
De eerste keer vloog deze scène een beetje voorbij mij en had ik vooral zoiets van omg, what are they doing? En de aflevering gaat weer verder met de undead etc. Nu had ik zoiets van, omg hoe heb ik dit toen gemist xD Dit is geniaal.

O ja, en nog zo'n scène bijvoorbeeld, in Dragonstone. Tussen Tyrion en Daenerys waar ze praten voor het vuur & rond de tafel. Waarin Tyrion Daenerys eigenlijk prachtig zit voor te bereiden op de arena scène in aflevering 7. Gewoon letterlijk, hoe zij zich straks in aflevering 7 gedraagt, dat bereidt hij zorgvuldig voor in deze scène. Mooi om terug te zien

En twee mooie kippenvel momentjes voor mij in de aflevering. Eerste wanneer Beric samen met Jon staat en wijst naar de Night King. Wij zijn er toch niet voor niets? Wij leven weer, als enige twee. Moet vast een reden voor zijn. Kom we gaan achter hem aan. Mooi moment. Hoop dat dat nog gaat terugkomen. Sowieso mooi dat Beric er weer bij is met zijn brandende zwaard. Jammer dat Thoros het loodje heeft gelegd.
En de tweede wanneer Jon en Dany handen vasthouden, en dan juist het tweede gedeelte van die scène als het stiller wordt. Ik weet ff niet meer wat ze dan zeggen, maar volgens mij nadat hij zegt how about my queen en dan wordt het opeens heel emotioneel en beladen. Prachtige gezichtsuitdrukkingen.

Sowieso kan ik echt genieten van het acteerwerk van iedereen. Heel vaak die subtiele blikken, gezichtsuitdrukkingen, kleine opmerkingen tussendoor. Maar dat komt, we volgen sommige personages nu ook al zo lang. We kennen hen helemaal van binnen en van buiten haast, alle informatie, alle lijntjes die we tot nu toe hebben gehad. Het komt nu allemaal zo mooi samen. Echt heerlijk.

Solis

• 86 messages
  • 1199 votes

Elineloves wrote:

Hier nog steeds aan het worstelen. Inmiddels poging 3 (of was het 4?) gedaan en tot seizoen 1 aflevering 7 gekomen. Daarna paar dagen laten liggen, nu weet totaal er uit. Vraag me af of ik toch weer door moet zetten want blijf om me heen horen dat het écht beter gaat worden. Tot nu toe valt het vooral zwaar en krijg ik lastig binding met personages, ik onthou vaak niet eens wie wie ook alweer is. ?

Niet opgeven! Eerste seizoen is wat lastiger om door te komen (zeker door de enorme hoeveelheid aan verschillende karakters en verhaallijnen), maar het wordt beter!

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

Elineloves wrote:

Ik vond persoonlijk de eerste aflevering op niet veel trekken, het was ook pas aan het einde van het eerste seizoen dat ik de smaak te pakken had dus ik zou zeggen, zet nog even door en maak je beslissing om te blijven volgen na de laatste aflevering van dat seizoen

Zojuist de 7e Blu-ray box van Bol.com binnen gekregen.

Helaas weer wat minder dik dan de vorige boxen maar wel weer met mooi design.

Seizoen 1 t/m 3 zaten in mooie dikke blu-ray boxen, dan had je echt wat in handen.

Nu maar laaang wachten op seizoen 8 en dan zal er ooit een “complete collectoren edition” uit gaan komen, zal geen goedkope worden maar die moet ik hebben, ben gek op mooie dvd boxen!!

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Al vier afleveringen bekeken van seizoen 7. Dit is mijn Star Wars!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Omdat het er niet beter op wordt?

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Voorlopig is het heel sterk en intens. Hopelijk blijft dat zo met de resterende afleveringen.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Het lag al in de lijn der verwachting, maar nu is het officieel: Game of Thrones keert pas weer terug in 2019. Persoonlijk heb ik daar wel vrede mee, ondanks de lange wacht. Laat ze maar hun tijd nemen om de serie waardig af te sluiten. En in de tussentijd heb ik toch nog genoeg te zien.

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Perfect om de 7 seizoenen (67 afleveringen) nog eens allemaal te herzien alvorens het laatste seizoen begint

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Ik herbekijk het pas als de Gouden Eeuw van televisie voorbij is.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Volgens mij is GOT gebaseerd op de boeken van George R.R. Martin. Wie schrijft de spin-offs?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De spinoffs kunnen ook gebaseerd zijn op bronmateriaal van Martin, bijvoorbeeld The Blackfyre Rebellion.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.