• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Game of Thrones

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Het gaat wel een hels karwei worden nu de white walkers ook een draak hebben

Deze aflevering liet juist zien hoe ze op een relatief makkelijke manier het gigantische leger van wights kunnen vernietigen.

Zuster Stein

• 229 messages
  • 12 votes

Arya en Little finger zijn nog de enige echt boeiende persoonlijkheden waarvan je niet weet wat ze nog gaan uitspoken. Vooral Arya!

SillyBilly23

• 183 messages
  • 358 votes

rep_robert wrote:
Arya vind ik maar een irritant personage geworden.

Je weet het toch, wat een psycho is dat kind geworden. Maar niemand gelooft dat ze haar zus effectief ook zal vermoorden dus al dat drama was niet nodig en het paste ook niet in de aflevering in combinatie met dat epische gevecht. Verder een geweldige aflevering.

Wel een beetje jammer hoe alles zo gespoiled werd op voorhand, ook al probeerde ik het bewust te mijden. Dat maakte het effect van de ijsdraak toch iets minder. Hou m'n hart vast voor het laatste seizoen met al die leaks.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Ik werd er niet zo warm van. The Spoils of War deed me veel meer. Vermakelijke episode deze 6e, dat zeker, maar toch wat teleurstellend.. en dat omdat ze weer wegstappen van bijna alles wat GoT zo goed heeft gemaakt met seizoen 1-4. Het schrijfwerk is echt te simpel bij momenten in vergelijking met wat je van deze serie zou moeten verwachten en laat zoveel te wensen over. Er is ruimte voor zoveel meer en dat voel je echt (waarom ook maar 7 afleveringen?) Frustrerend om te zien hoe ze alles maar wat af raffelen en te veel aan fanservice doen.

Eerst en vooral wat is er gaande in Winterfell? Het conflict tussen Sansa en Arya is gewoon flauw. Pijnlijk om te zien hoe ze het personage van Arya weer een 180 geven en haar plots zo unlikeable maken. Misschien rechtvaardigen ze dit nog in de finale als dit een con blijkt maar ik vind dit gewoon zwak schrijfwerk allemaal.

De 'missie' was tactisch nog steeds een erg dom plan en het risico niet waard. Maar los daarvan heeft de voorspelbaarheid het nog meer naar beneden gehaald. Plot armour voor Jon&Co natuurlijk en vervangbare figuranten met als enige bestaansrecht om te sterven. Dan de deus ex machinas.. ugh. Ik zal maar zwijgen over de komst en het zielige einde van Benjen. Enja er was heus nog wel tijd om op dat paard te stappen.

De draken hun redding stoorde me niet eens echt deze keer, maar wel vooral hoe snel die daar waren. Gendry die sneller dan Usain Bolt terug naar de wall loopt om een raaf te sturen tot naar Dragonstone, waarna Dany meteen met de draken terug vliegt helemaal naar het noorden voorbij the wall om de magnificent seven op het nippertje te redden, was gewoon absurd. Ik kan de fast travel door het tempo dit seizoen wel nog aanvaarden maar dit gaat toch te ver. Daar moeten toch minstens 4-5 dagen tussen zitten? Daar heb ik anders niets van gemerkt. En dan nog, wij moeten maar geloven dat ze heel die tijd op die rots zitten zonder dood te vriezen terwijl de Nightking (met dodelijke speren ter beschikking trouwens) maar op zijn gemakje toekijkt zonder iets te doen?

Mogelijk.. en misschien allemaal een opgezet plan van the nightking? Het zou me allemaal wat minder storen als dit wat beter was uitgewerkt en vooral als ze wat meer hun best hadden gedaan om op zijn minst de passage van tijd te tonen. De grootste kritiek dat ik dit seizoen toch heb. En dat ze het lef niet eens hadden om Tormund af te maken was ook maar teleurstellend. Ik ben zeer blij dat hij nog leeft maar in de wereld van GRRM was dat toch gewoon zijn einde. Eigenlijk voor GoT normen toch ongeloofwaardig dat ze dit op één na allemaal hebben overleefd. Te gemakkelijk. Het lijkt haast een andere serie want alle kritiek van hierboven is iets wat je nooit had gezien in S1 tot 4.

Maar bon, nog steeds een fijne aflevering en er waren ook echt goede dingen. Geweldige scene tussen Dany en Tyrion, de dialogen tussen de warriors vond ik ook erg leuk (vooral Tormund en The Hound) en alles met The Nightking blijft toch ontzettend cool. Mooi in beeld gebracht weer en die one shot kill op die draak was misschien het meest epische GoT moment ooit. Ik ben ook wel fan van de romance tussen Dany en Jon. Familie of niet, ik vind het best teder en Jon lijkt het beste uit Dany te halen wat imo haar personage echt goed doet.

De cliffhanger met de draak, hoewel weer voorspelbare mythologie, vond ik anders ook wel werken en stuurt de serie in een boeiende richting. Kan Brann in Viserion warpen? Ik ben vooral benieuwd hoe het nu zit met zijn link met the Nightking, best intrigerend en het enige verhalend element waar ik voel dat de serie me nog kan verrassen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De verhaallijn rond Sansa en Arya zit natuurlijk wel meer achter. Het is alleen de vraag of de uitleg daarvan bevredigend gaat zijn.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ik gok dat Littlefinger volgende week het loodje legt. Wat ik heel pijnlijk zou vinden.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Nicholas wrote:
(quote)

Deze aflevering liet juist zien hoe ze op een relatief makkelijke manier het gigantische leger van wights kunnen vernietigen.

Daenerys zal iig niet meer zo roekeloos met haar 2 overgebleven draken eroverheen vliegen. 2 van die Night King speren en ze zijn dood. Daarnaast nog de draak die nu tegen ze zal vechten. Dat voordeel lijkt me als sneeuw voor de zon verdwenen. En het leger is zo groot..

SillyBilly23 wrote:
.

Wel een beetje jammer hoe alles zo gespoiled werd op voorhand, ook al probeerde ik het bewust te mijden. Dat maakte het effect van de ijsdraak toch iets minder. Hou m'n hart vast voor het laatste seizoen met al die leaks.

Ze hadden het wat mij betreft ook wel bij kunnen laten toen ze de draak uit het water trokken. De blauwe oogjes hadden niet gehoeven. Dan kan je nog het een en ander aan de eigen fantasie overlaten.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Nicholas wrote:

De verhaallijn rond Sansa en Arya zit natuurlijk wel meer achter. Het is alleen de vraag of de uitleg daarvan bevredigend gaat zijn.

Het is eerder wat opstandig tienergeneuzel van Arya haar kant. 6,5 seizoen aan character building in 1x foetsie.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Wat een ongelofelijke kneuzen bij Pathé. Programmeren ze de seizoensfinale, doen ze in het maar zeven zalen, gratis (!) en, dat vind ik nog het ergste, met de optie twaalf tickets p.p. in te slaan. Was na een kwartier weg allemaal, als het al niet eerder was.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

tbouwh wrote:

Wat een ongelofelijke kneuzen bij Pathé. Programmeren ze de seizoensfinale, doen ze in het maar zeven zalen, gratis (!) en, dat vind ik nog het ergste, met de optie twaalf tickets p.p. in te slaan. Was na een kwartier weg allemaal, als het al niet eerder was.

ik wist niet eens dat ze dat gingen doen, geen mail over gehad meen ik

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

Nicholas wrote:

Ik snap al niet wat ze nou aan willen met dat subplotje over die brief. Het komt mij over als een slap excuus om volgende week iemand af te maken (Littlefinger, Arya of Sansa? Al hebben ze alle drie een portie plot armor.
Arya's reactie kwam ook behoorlijk out of the character over. Ik meen me te herinneren dat in seizoen 1 of 2 iedereen meteen doorhad dat Sansa niet echt die brief had geschreven. Waarom is Arya dan niet slim genoeg om dat door te hebben?

En hoe komt die ene maester van Winterfell eigenlijk aan die brief? Die brief is nooit naar Winterfell verstuurd, maar naar één van die kampen. (Robb was toen al weg met zijn leger)

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik heb ook niets per mail ontvangen, maar vanochtend stond dit online.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Daar moet je dan net toevallig op stuiten dus? Zonde, ik had dit wel gewild. 19 uur 's avonds is ook nog eens een fijne tijd...

Nou goed, voor straf ga ik het maandagmorgen meteen kijken. Weet ik het in ieder geval eerder

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Jup. Ik wilde ook gaan maar was al mooi te laat. Zo'n finale een keer op het grote scherm had ik voor een tientje ook nog wel gedaan denk ik.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Godver, zo snel! Ja, ik wil hier best voor betalen. De aflevering duurt sowieso bijna 1,5 uur, dus een complete film zowat.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Kwam het ook pas net tegen en het was al uitverkocht. Big business voor Pathé zo haha (hapjes en drankjes, positieve reclame)

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Des te onbegrijpelijker dan ook dat ze met een zodanig beperkte oplage komen. Lijkt me toch niet dat ze de animo hebben onderschat. Ook bij entreeprijs had het zo vol gezeten.

Arri

• 913 messages
  • 347 votes

Balen, was er graag met enkele vrienden heen gegaan. Wist er niks van, en jammer ook dat ze geen zaal in het oosten van het land ervoor open stellen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Kleine kans dat er meer zalen bijkomen in de nu aangegeven bioscopen, dus houdt het in de gaten is mijn devies voor andere enthousiastelingen. Meer bioscopen zullen er niet komen, Ziggo-policy.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

tbouwh wrote:

Naaaa, wat is dit nou?!

Ik zou zelfs 30 euro betalen voor zo'n kaartje en geloof met mij genoeg andere fans. Idioot zeg!

Ergens anders waar ze (betaald) zo'n avond Programmeren?

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Nog niet dat ik weet, maar zoals gezegd is er een kleine kans dat er zalen bijkomen.

Arri

• 913 messages
  • 347 votes

Waarom verwacht je dat? Lijkt mij niet dat ze voor een eenmalige actie zoals dit opeens zalen bijboeken.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Arri wrote:

Waarom verwacht je dat? Lijkt mij niet dat ze voor een eenmalige actie zoals dit opeens zalen bijboeken.

mailcontact met Pathé 'zelf' nadat ik wat feedback had gegeven (doe ik zelden, maar nu vond ik het wel een keer zinnig). Maar het lijkt er niet op dat het gaat gebeuren, dan had dat vandaag al doorgezet moeten worden lijkt me.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

je kunt de gok wagen en ervan uitgaan dat niet alle kaarten opgehaald worden

Ik reserveer zo vaak met mijn unlimited en dan gaan we toch niet.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik weet het niet helemaal zeker (want heb het aanmeldscherm nooit gezien), maar volgens mij waren aanmeldingen op naam dit keer. Anders ben ik zeker geneigd dat te doen ja.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

John Milton wrote:

je kunt de gok wagen en ervan uitgaan dat niet alle kaarten opgehaald worden

Ik reserveer zo vaak met mijn unlimited en dan gaan we toch niet.

Probleem is dan alleen dat de kaarten pas 5 minuten van tevoren worden vrijgegeven met Unlimited. En volgens mij geldt dit niet bij kaartjes kopen (je koopt ze namelijk en dan kan je gewoon last minute binnen komen lopen). Ik weet niet of de GoT kaartjes reserveringen zijn of daadwerkelijke aankopen.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Het was gratis én op naam, maar je kon er tevens twaalf reserveren. Het zou me niet verbazen als talloze mensen er gewoon flink teveel hebben aangeklikt om daarna nog eens aan hun vrienden te gaan vragen 'hee, ga je mee?'

Maar idd, die worden pas vlak van tevoren vrijgegeven.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik kan waarschijnlijk toch niet wachten maandagochtend.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Al die hackers maar niet de season finale lekken. Dan wordt het ondoenlijk spoilers te vermijden denk ik. Dan moet ik een week lang geen internet gebruiken

Game of Thrones: HBO hackers threaten leak of season finale | Technology | The Guardian - theguardian.com

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Alle details rond dit seizoen zijn lang voor de eerste aflevering al het web op gegooid. Bron bleek het zo'n beetje 1-op-1 bij het rechte eind te hebben.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.