- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Bij het zien van al die trailers twijfel ik heel erg of dit echt wel wat voor mij is, maar het word door meerdere mensen aangeraden dus ik wil het in ieder geval wel proberen.
Jammer van Carice trouwens.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Carice is wel erg jammer ja. Ach, eerst maar het eerste seizoen kijken en zonder Carice ook nog
.
jacksparrow
-
- 117 messages
- 156 votes
Mooie serie en kan niet wachten op seizoen 2 !
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Jammer van Carice trouwens.
Omdat ze gecast is of heb ik iets gemist? Heb carice haar karakter gezien en ze zag er erg gaaf uit moet ik zeggen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Aan het schrijfwerk zal het niet liggen, aan het acteerwerk en uitstraling van Carice wel.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Overdrijven is ook een kunst. Alsof we te maken hebben met de slechtste actrice aller tijden. Niet echt serieus te nemen
Cupido
-
- 523 messages
- 1910 votes
Wel opvallend hoe iemands populariteit ineens om kan slaan naar afwijzing. Kan me een periode herinneren waarin menigeen Carice de hemel in prees. Waar ik mij denk ik meer aan ga storen is het feit dat ik naar een bekende kop uit Nederland ga kijken in een Engelstalige show met middeleeuwse setting, vind het verder wel een behoorlijke actrice.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Wordt nog steeds in ieder film waarin ze speelt hemel in geprezen. Wat mij betreft overigens vaak overdreven maar men slaat hier dan weer door naar de andere kant
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
ik dacht dat van houten hollands glorie is van dit moment
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Aan het schrijfwerk zal het niet liggen, aan het acteerwerk en uitstraling van Carice wel.

Overdrijven is ook een kunst. Alsof we te maken hebben met de slechtste actrice aller tijden. Niet echt serieus te nemen
"De de slechtste actrice aller tijden" is ze niet nee, maar ze scoort daarin wel hoge ogen! Ze kan maar 1 emotie uitdrukken en verder heeft ze gewoon een uitstralingsloos hoofd en dat is voor een acteur/actrice toch echt funest. Waarom ze 'de hemel in geprezen' wordt is mij echt een compleet raadsel...
ik dacht dat van houten hollands glorie is van dit moment
PS. Doet je shift-toets het niet meer?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jij leeft echt alleen in twee uitersten. Alsof je echt de allerslechtste actrice allertijden moet zijn om een deal breaker te zijn. Gewoon slechte actrices (en in dit geval ook nog eens minder uitstraling dan een doorsnee corpse) is gewoon een zwaar zwaktebod imho. Zoals Thorak aangeeft moet je als acteur/actrice gewoon screen presence hebben, naast acteerwerk core business van je vak. Om dan gelijk te gaan strooien met termen als niet serieus te nemen
. Tja, verschillende meningen, dat kan toch he-le-maal niet!
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik ben niet degene die vanwege een relatief kleine bijrol van Carice van Houten ineens een complete serie met angs en beven tegemoet ziet. Over uitersten gesproken.
Gaat me ook niet om dat je Van Houten niet kunt waarderen. Geen enkel probleem mee.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben niet degene die vanwege een relatief kleine bijrol van Carice van Houten ineens een complete serie met angs en beven tegemoet ziet.
Waar haal jij dat in hemelsnaam vandaan? Er staat toch duidelijk dat de trailers voor twijfels zorgen en dat de aanwezigheid van Carice gewoon jammer is. Dat is het ook, ik zit er ook niet op te wachten zo'n iemand op tv te zien. Deprimerend gewoon.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ik haal dat uit jouw opmerkingen dat je Carice bijna een dealbreaker vindt en vooral ook de frequentie waarmee je vermeldt dat je het zo vervelend vindt dat Carice van Houten in seizoen twee speelt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind het ook erg teleurstellend en een enorme miscast voor Melisandre. Ik vind het ook zeer teleurstellend dat ze in de serie te zien is maar de serie en haar bronmateriaal is te goed om haar een dealbreaker te laten worden. Maar kleine rol? Ik weet het nog niet. Melisandre is er in a Storm of Swords, a Feast for Crows en a Dance with Dragons ook gewoon nog.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Ik vind het ook erg teleurstellend en een enorme miscast voor Melisandre. Ik vind het ook zeer teleurstellend dat ze in de serie te zien is maar de serie en haar bronmateriaal is te goed om haar een dealbreaker te laten worden. Maar kleine rol? Ik weet het nog niet. Melisandre is er in a Storm of Swords, a Feast for Crows en a Dance with Dragons ook gewoon nog.
En in The winds of winter. Verder ben ik met je eens dat zij een miscast is voor Melisandre.
Ik heb ook nog mijn twijfels van Stephen Dillane als Stannis. Niet dat ik hem een slecht acteur vind ofzo maar ik stelde Stannis heel ander voor in de boeken dan Stephen Dillane
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zit ze ook nog in The Winds of Winter? Bedankt voor de info, daar was ik niet van op de hoogte (ben ook nog niet zo ver). Stannis had ik me ook totaal anders voorgesteld, en vind Dillane qua uiterlijk ook niet echt geschikt in een setting als deze.
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
The winds of winter moet ook nog uitkomen. Welke deel ben je eigenlijk met de boeken?
Ik vind Liam cunningham (die Davos speelt) veel meer op een Stannis lijken dan Dillane .
Maar ik moet wel zeggen dat Dillane in deze teaser wel stoer stem heeft.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zie het nu, dan loop ik toch niet zo ver achter dus (ik dahct dta alleen a Dream of Spring nog moest uitkomen). Ik ben op dit moment bij Feast. Zo'n Cunningham komt al veel meer in de buurt inderdaad en de stem van Dillane is in dat fragment best wel cool ja.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Mwah ik ga nog niet oordelen over carice. Misschien valt het allemaal wel mee.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ja wat is klein. Bedoelde meer te zeggen dat serie weinig echte hoofdrollen kent.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Veelbelovend begin van seizoen 2 lijkt mij zo.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Oh, oh, oh. Dan denk je: "De impact die S1 had zal S2 toch niet weer kunnen hebben?" Maar de eerste aflevering zuigt je weer mee in alle verhaallijnen en geeft maar een kleine kans om je weer te hervatten. Kortom: door waar we gebleven waren.
En de makers spelen weer goed met de kijker. Want er stond in S1 een hevige oorlog aan te komen, maar deze eerste aflevering geeft alleen wat nieuwe personages en een groter aankomend onheil tegemoet. Met weer een spetterende sluiting van een Townwatch die niet zo blij lijken te zijn met de nieuwe orde.
En natuurlijk de nieuwe personages waaronder onze Carice van Houten die - na een afwijzing van de rol van Cersei (het was niet mogelijk om auditie te doen) - de belangrijke rol van verleidelijke priesteres op zich heeft genomen. En ja, dat was even wennen, want we kennen haar zo goed en het Nederlandse accent is goed te horen. Maar ey, daar heeft Denemarken met "prince charming" Nikolaj Coster-Waldau waarschijnlijk ook aan moeten wennen. Dat ze in vorige reacties bij voorbaat al zo wordt afgekraakt vind ik weer zo typisch en flauw. Carice zal in pakweg aflevering 4 helemaal bij het groepje personages horen!
Ik heb er weer zin in!
Alle 'veldslagen' en overige gevechten waren ook niet te zien in het eerste seizoen, zie niet in waarom het in seizoen 2 dan wel opeens zou voorkomen...
Het budget voor seizoen 2 is verhoogd met 15%, een groot deel moet worden gebruikt om in aflevering 9 (27 mei) de grootste veldslag (The Battle of Blackwater) te kunnen maken.
Er zal dus wel degelijk een mooie veldslag te zien zijn. Hoewel ik me in seizoen 1 niet stoorde aan het ontbreken van de grootschalige gevechten. Nee, de bewondering ging naar de personages, omgeving, decor, grote fantasiewereld met een rijke historie. Verdiep je buiten de serie maar eens aan de wereldkaart en geschiedenis dan ga je het alsmaar meer waarderen en ontdek je ook hoeveel meer potentie deze serie de komende jaren heeft met natuurlijk een geniaal script, gebaseerd op de boeken.
Seizoen 1 was een korte inleiding die lang niet alle familiebanden en historie heeft blootgegeven maar puur roet moet gooien in de vrede en alle hoofdpersonages in beweging zet. Seizoen 2 zal zich meer gaan richten op de escalatie van de oorlog. Met hopelijk een nog groter budget voor de komende seizoenen in het verschiet.
Jouw reactie over dat veel fantasie-liefhebbers dat genre kijken om de grote gevechten is toch wel een uit de duim gezogen verhaal en is puur gebaseerd op je eigen (hoge) verwachtingen van deze serie.
Onderbouw liever hetgeen wat je zegt met feiten.
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Heerlijke aftrap van seizoen 2! ik kijk nu al uit naar volgende week!
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Lekker beginnetje zo.
Zitten wel erg veel extra scenes in die niet in de boeken zitten btw.
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
Het budget voor seizoen 2 is verhoogd met 15%, een groot deel moet worden gebruikt om in aflevering 9 (27 mei) de grootste veldslag (The Battle of Blackwater) te kunnen maken.
Er zal dus wel degelijk een mooie veldslag te zien zijn. Hoewel ik me in seizoen 1 niet stoorde aan het ontbreken van de grootschalige gevechten. Nee, de bewondering ging naar de personages, omgeving, decor, grote fantasiewereld met een rijke historie. Verdiep je buiten de serie maar eens aan de wereldkaart en geschiedenis dan ga je het alsmaar meer waarderen en ontdek je ook hoeveel meer potentie deze serie de komende jaren heeft met natuurlijk een geniaal script, gebaseerd op de boeken.
Seizoen 1 was een korte inleiding die lang niet alle familiebanden en historie heeft blootgegeven maar puur roet moet gooien in de vrede en alle hoofdpersonages in beweging zet. Seizoen 2 zal zich meer gaan richten op de escalatie van de oorlog. Met hopelijk een nog groter budget voor de komende seizoenen in het verschiet.
Jouw reactie over dat veel fantasie-liefhebbers dat genre kijken om de grote gevechten is toch wel een uit de duim gezogen verhaal en is puur gebaseerd op je eigen (hoge) verwachtingen van deze serie.
Onderbouw liever hetgeen wat je zegt met feiten.
Ik ben geen geen specifieke fantasie liefhebber en mis de veldslagen ook niet echt. Er gebeurt zo gigantische veel in de serie. Ik weet ook niet of veldslagen een grote toevoeging zullen zijn.
Edit:
episode 0 en 1 gezien. Het begint weer lekker. Maar wat is Emilia Clarke een verschrikkelijk mooie vrouw (de intervieuws in episode 0 maakten het nog extra duidelijk)
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Ik ben geen geen specifieke fantasie liefhebber en mis de veldslagen ook niet echt. Er gebeurt zo gigantische veel in de serie. Ik weet ook niet of veldslagen een grote toevoeging zullen zijn.
Edit:
episode 0 en 1 gezien. Het begint weer lekker. Maar wat is Emilia Clarke een verschrikkelijk mooie vrouw (de intervieuws in episode 0 maakten het nog extra duidelijk)
Nee ook ik zal niet het genre fantasy in mijn top 3 hebben. Maar als je zegt Lord of the Rings of Harry Potter (HP voor een deel) of in dit geval een Game of Thrones; kunstwerken die zo goed in elkaar zijn gezet (allen toevallig door een uitgebreide boekenreeks..). Dan begint het bij mij toch te kriebelen. LOTR behoort toch echt tot mijn meest favoriete films.
En die waardering komt misschien niet eens voor een groot deel door het fantasie-aspect, maar merendeels door de creatie van een hele nieuwe wereld met eigen volkeren en culturen en de uitwerking daar van. De juiste balans vinden tussen het introduceren van een nieuwe wereld, personages en de uitwerking van een degelijk verhaal, dat is als je het mij vraagt DÉ uitdaging voor filmmakers om dat te creëren. En als dat lukt dan is het een topper.
Zo verafschuw ik weer 'The Chronicles of Narnia'! Wat een boekenreeks is wat eigenlijk veel meer aandacht moest verdienen ipv wat er nu van is gebrouwen...
Emilia Clarke is inderdaad een hele mooie vrouw die met eigenlijk non-ervaring toch zo'n grote rol krijgt aangeboden. Dat laat HBO vaker zien en juich ik ook 100% toe. Een plaatje, maar zoals we hier in het Zuiden zeggen: "maar een klein ding" 
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Op HBO Go staat episode 2 ook al.
Leuke aflevering en we krijgen al wat meer dingen te zien
.