• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

Game of Thrones

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

'Game of Thrones' returns to biggest ratings yet | Inside TV | EW.com - insidetv.ew.com

Ben al gedurende een 2-tal weken het 1e boek aan het lezen, zit ongeveer al voorbij de helft (hoofdstuk 41). Serie vorig jaar gevolgd en de nieuwe aflevering komt morgen aan de beurt.

Iemand die trouwens al de comics gelezen heeft? Vind die ook de moeite waard.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Thorongil wrote:

'Game of Thrones' returns to biggest ratings yet | Inside TV | EW.com - insidetv.ew.com

Ben al gedurende een 2-tal weken het 1e boek aan het lezen, zit ongeveer al voorbij de helft (hoofdstuk 41). Serie vorig jaar gevolgd en de nieuwe aflevering komt morgen aan de beurt.

Iemand die trouwens al de comics gelezen heeft? Vind die ook de moeite waard.

Heb de comics niet gelezen, maar van wat ik van de asoiaf forums heb gelezen is dat het veel achtergrond informatie geef over de wereld van asoiaf. Dus als je een groot fan van de boeken word is het wel leuk om te lezen denk ik.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Vind de eerste 2 episodes tot nu toe weinig spanning hebben. Ze nemen gewoon de tijd om alle families aan bod te laten komen, en hun beweegredenenen uit te leggen. Vind Carice van Houten eerder een stoorzender. Buiten haar lichaam wist ze nog weinig toe te voegen.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Ik denk dat veel users een soort Caricebias krijgen. Want de kritieken over haar uit alle winden goed. alleen wij kennen haar al, en inderdaad doet ze niks anders dat wat ze normaal doet. Maar ik denk juist dat de makers van GoT juist om haar ijzige manier van acteren haar gecast hebben.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Als dat inderdaad het referentiekader is dan is dat wel een kwalijke zaak. Heeft gewoon vrij weinig te maken met het personage Melisandre. Een geluk dat de aankleding zo subliem is GoT, dat kan nog veel goed maken.

Bovendien zijn er genoeg negatieve tot behoudende geschreven rond haar vertolking maar dat lees je niet terug hier in de media .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik heb haar alleen in afl 1 (ben halverwege) gezien en ze doet wat ze moet doen. Haar Engels klinkt een beetje geforceerd Brits, en ze is nogal stijfjes, maar ik denk dat het bij het personage hoort. Ik vind haar nog steeds het beste in Alles is Liefde

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat is nog niet zo'n punt, Melisandre heeft een exotisch accent. Al moet ze dan niet klinken als een Engelssprekende Hollander. Ver van exotisch. Alleen daarnaast heeft ze weer niets van Melisandre.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik denk dat wij Nederlanders er meer moeite mee hebben om haar als Melisandre te zien. Veel Amerikanen denken niet: Hé, Carice van Hoeten als ze haar zien. Dat is het mooie aan de redelijk onbekende cast voor mij.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heb best met veel ice & fire fans gesproken (Amerikanen). Het is gewoon het feit dat Carice gewoon geen uiterlijke overeenkomsten heeft met Melisandre.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Manmanman, mijn blu-ray disc even gecheckt maar wat een magistrale transfer. De DTS-HD Master Audio 5.1 is adembenemend en de videotransfer is ook echt geniaal. GoT staat al bekend om zijn vormgeving, het kunnen creëren van een levendige fantasy universum en aankleding maar de BD doet daar nog eens een dimensionele schep bovenop. Daarom is dit - tot nu toe - één van mijn all time favorites.

Wie nog twijfelt het te kopen doen. Voor de GoT liefhebber een must en is elk bedrag onder de 100 euro waard. Game of Thrones verdient ook niet minder, schamele hd tv rips of in 720p is een epic fail (staat gelijk aan een film op de iphone kijken) wat mij betreft.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^De richtprijs van 38 euro lijkt mij ook al heel schappelijk

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Meer dan schappelijk . Vind het juist schandalig laag.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

korenbloem02 wrote:

Maar wat is Emilia Clarke een verschrikkelijk mooie vrouw

Daar mag je wel drie uitroeptekens achter zetten !!!(en met donker haar zes!!!!!! )

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Verkies Clarke toch wel als Daenerys hoor .

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Toch wel mooi dat je nu wel overtuigd bent over de serie.

Zelf spaar ik het tweede seizoen op. Ideale serie om in een weekend erdoorheen te jagen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind ik ook, maar weinig series die ik per week kijk. Ja, ben nu wel onder de indruk, met he twerk van Martin als bagage (zorgt voor een totaal ander perspectief) en het niet doen met een schamele hd tv rip werkt enorm, en even die misplaatste verwachtingen van je afschudden werkt ook erg goed.

tal1b

• 2596 messages
  • 2329 votes

Yes, 2 e seizoen is van start gegaan, snel eerste episode maar kijken!!

Btw, niks mis met de "schamele 720p". Dit is prima retail qualiteit, beter beeld dan dvd9 retail zelfs.

Mocht ik later ooit de BD box van GoT afgeprijst zien liggen, haal ik hm wel.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Door het te rippen gaat er al veel kwaliteit verloren. Maar als je genoegen neemt met dumbed down quality good for you. Audiotrack is bij de rips nou ook niet om over naar huis te schrijven.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Naomi Watts wrote:

Verkies Clarke toch wel als Daenerys hoor .

Ik had niet anders verwacht

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Naomi Watts wrote:

schamele hd tv rips of in 720p is een epic fail (staat gelijk aan een film op de iphone kijken) wat mij betreft.

720p gelijk aan iphone

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

GoT zonder goede home cinema setup, flinke tv en de Bluray boxset vind ik een even grote achteruitgang als een dvd9 op je iphone kijken. Ik zeg nergens dat 720p qua kwaliteit gelijk is als iets kijken op de iphone.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

720p is inderdaad beter dan dvd kwaliteit. Daarnaast hoeven HDtv rips helemaal niet aan kwaliteit te verliezen. Meestal is het überhaupt niet eens gecomprimeerd. Als het al gecomprimeerd is is het over het algemeen de het beeld, als je het goed doet is dat compleet zonder kwaliteits verlies en niet het geluid. Geluidcompressie is te nihil om winst uit te halen.

Een jaar geleden was de kwaliteit van de meeste tv-zenders sowieso minder dan 720p, pas sinds relatief kort geleden zijn de meeste zenders in HD-kwaliteit aan het uitzenden. Dat hele gelul over 720p is slechte/ondermaatse kwaliteit is wat dat betreft dus sowieso elitaire bullshit.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

In vergelijking met de BD wel, wat ik ook zei. Lijkt me niet een al te moeilijk te begrijpen stelling. Al kan het zijn dat er per definitie geen kwaliteitsverlies is bij het rippen, ik ben ze alleen nog niet tegengekomen. Ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind de kwaliteit te ondermaats voor mijn standaarden (vooral bij GoT), jullie niet, dat mag . En dan heb ik het nog niet over het verschil met de DTS-HD master audio die echt subliem is.

Audio design wil nog wel eens flink onderschat worden, het is niet alleen wat geluid uit een boxje, komt een heel regie proces bij kijken en dat merk je bij deze BD uitvoering (zonder twijfel, de beste uitvoering van een serie die ik in mijn bezit heb). Met minder genoegen nemen mag natuurlijk maar het verschil tussen de twee is gewoon groot, daar veranderd wat draaien met je kont niks aan .

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Het verschil met BD is er natuurlijk wel, maar ik heb het nu puur over het verschil met de tv uitzendingen, daar is het echt niet minder op. Zoals het op een BD staat is niet hezelfde als wat op tv wordt uitgezonden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat wilde ik ook niet beweren. Een BD transfer krijgt natuurlijk een vorstelijke behandeling. Het verschil met de tv uitzending is er inderdaad niet. Onterecht statement wat dta betreft van mij, weet ook niet hoe ik daarbij kwam .

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Tja als je die superieure beeld en geluid-kwaliteit wilt hebben, moet je er ook aardig wat centjes in steken. Heb je dat in bezit, dan is 720p op een computer of standaard HDTV inderdaad inferieur. Persoonlijk vind ik de verschillen echter te minimaal om daar zoveel geld in te steken, terwijl voor mij het niveau van plezier er amper mee zou stijgen. Sowieso intrigeert het verhaal/personages, het acteerwerk, de dialogen en de daaruit voortvloeiende spanning mij meer dan de kwaliteit van het audiovisuele aspect. Natuurlijk zijn ze wel onlosmakelijk met elkaar verbonden

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Sterker nog, bij veel films en series op 1080p vind ik het scherpe beeld vaak zelfs een nadeel! Veel special effects zijn daardoor erg opvallend en (misschien is het wennen) het hele beeld ziet er zo vreemd en onrealistisch uit. Bij 720p vind ik dat toch beter te doen, mooi scherp, maar niet zo dat het allemaal fake wordt.

Overigens is over een jaar of 2 (denk ik, misschien iets langer) 1080p alweer achterhaald. Ze zijn al een tijdje bezig met 4096p (4K), de ontwikkelingen daarvan zijn al zover dat het nooit meer lang kan duren voor het daadwerkelijk als standaard gebruikt gaat worden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat zou ideaal zijn, 1080p is inderdaad maar een tussenstap. De dag dat 4K voor particulieren te krijgen is maak ik er een nationale feestdag van. Bij veel series kan een zeer hoge scherpte ook nadelig werken maar GoT vind ik dan van zulke epische proporties en production value dat het niet het geval is.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Naomi Watts wrote:

Als dat inderdaad het referentiekader is dan is dat wel een kwalijke zaak. Heeft gewoon vrij weinig te maken met het personage Melisandre. Een geluk dat de aankleding zo subliem is GoT, dat kan nog veel goed maken.

Bovendien zijn er genoeg negatieve tot behoudende geschreven rond haar vertolking maar dat lees je niet terug hier in de media .

Hierom ben ik blij dat ik er voor gekozen heb om de boeken nog niet te lezen, Kende de serie wel van naam maar heb gewacht tot de serie. En nu weet ik zeker dat ik de boeken niet ga lezen, want mijn ervaring is dat ik dan vaak de film of serie een heel stuk minder vind.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Goede keuze. Ook al is de uitvoering van het Ice & Fire universum echt zeer indrukwekkend je zal dan inderdaad altijd op dit soort stoor factoren uitkomen. Al zijn de boeken wel echt aan te raden trouwens, ook veel beter dan Tolkien imho.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.