• 178.144 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.605 votes
Profile

Game of Thrones

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

De acteur die Payne speelt is ernstig ziek. Daarbij komt ook dat Bronn z'n rol in de boeken niet veel meer voor stelt, terwijl hij in de serie een fan favorite is geworden. Zie hier: de match Jaime/Bronn.

anne J

• 1525 messages
  • 976 votes

Cool, dank voor het delen!

Vind het wel bizar om hier toch echt wat materiaal in te zien uit boek 5, en sowieso uit boek 4 best wat in alle trailers. Gaat dat niet te hard? Of misschien is het maar (hopelijk) een heeeeeel klein aandeel in de werkelijkheid dan.. Zodat de rest gewoon voor de volgende seizoenen is...

Aah, ben echt benieuwd, trailer 2x op replay gedrukt

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

We kunnen nu toch wel van uitgaan dat Game of Thrones GRRM gaat inhalen

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Dat sowieso.

Mijn hoop is dat D&D een aantal verhaallijnen enigszins proberen "af te sluiten", zodat er ruimte kan worden gecreëerd voor nieuwe personages en verhaallijnen in S5.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Titan of Braavos, WTF! DRAGONS!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

W.M.J.M wrote:

We kunnen nu toch wel van uitgaan dat Game of Thrones GRRM gaat inhalen

Dat stond al vast maar dat is helemaal geen probleem. Martin heeft de gehele blauwdruk gewoon in zijn hoofd, heeft voor de continuïteit geen gevolgen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

More wieners toch?

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Boek 4 (Feast for Crows) & 5 (Dance with Dragons) spelen zich grotendeels tegelijkertijd af. Dus dat ze dingen uit boek 4 en 5 laten zien is niet zo vreemd. Pas de laatste helft van boek 5 gaat verder dan Feast for Crows zeg maar.

Of George RR Martin de serie bijhoudt? Wellicht. Het moeilijkste stuk heeft hij gehad en hij schrijft altijd al verder dan wat er gepubliceerd wordt (bv 300 pagina's van Clash of Kings was al klaar ten tijde van Game of Thrones).

Als hij Winds of Winter / A Dream of Spring ook zo schrijft dan zou hij theoretisch 2 boeken in 4 jaar kunnen schrijven.

Dus men mag hopen dat het lukt, maar dan moet Winds of Winter uiterlijk 2015 uitkomen. Met wat geluk eind dit jaar. Goed moment zou vlak na seizoen 4 op tv zijn, beetje op de hype meegaan. Maar dat is wat vroeg.

Heb zelf gister a Dance with Dragons uitgelezen.

lilB

• 201 messages
  • 39 votes

Nicholas wrote:
De acteur die Payne speelt is ernstig ziek. Daarbij komt ook dat Bronn z'n rol in de boeken niet veel meer voor stelt, terwijl hij in de serie een fan favorite is geworden. Zie hier: de match Jaime/Bronn.

Duidelijk! Dank

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Interessante artikelen over de toekomst van de TV-serie.

http://winteriscoming.net/2...

http://winteriscoming.net/2...

Martin heeft dus het achterste van zijn tong laten zien aan D&D waardoor ze de TV-serie zonder de boeken kunnen eindigen.

Ik heb er vrede mee als de TV-serie eerst eindigt, maar zie liever 8 ipv 7 seizoenen. De eerste 3 boeken in 4 seizoenen behandelen en de laatste 4 boeken in 3 seizoenen vind ik een vreemde keuze.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Deze quote van George RR Martin uit dat artikel:

But this doesn’t mean that Martin is giving up quite yet, and is hopeful that he will be the first one to tell his story. “I can give them the broad strokes of what I intend to write, but the details aren’t there yet. I’m hopeful that I can not let them catch up with me.”

Doet mij nog hopen dat de boeken er eerder dan serie einde zijn.

Ah wel..

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Dat hoop ik ook maar die kans is erg klein. Hopelijk released martin TWOW nog op tijd. Dan kan er daarna een moment gaan komen waar Martin en D&D tegelijkertijd met de afronding van het verhaal bezig gaan.

Gezien hun goede verstandhouding kan dat een prima einde opleveren.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gaat niet gebeuren natuurlijk. Maar dat is niet erg.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Tja, na kijken seizoen 1 & 2 heb ik besloten niet verder te kijken totdat ik alle boeken heb gelezen en dan pas de hele serie.

Net zoals ik dat met alle andere boekverfilmingen (welke ik heb gezien) heb gedaan. lolz.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

7 seizoenen lijkt me krap voor de rest van AFFC/ADWD + TWOW+ADOS.

Benieuwd hoeveel er in dat geval gesneden gaat worden in het materiaal. De casting voor seizoen 5 zal daar een indicatie van zijn.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Naomi Watts wrote:

Gaat niet gebeuren natuurlijk. Maar dat is niet erg.

Zal het wel jammer gaan vinden. Kwaliteit zal ook wel achteruit gaan dan.

Misschien komt het nog goed. Martin kondigt TWOW aan over een paar weken en komt deze zomer uit en ADOS komt in de zomer van 2016.

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

Hoeft niet natuurlijk. Na het eerste seizoen van Dexter gingen de schrijvers van de serie ook meer hun eigen weg en de volgende 3 seizoenen waren ook gewoon goed.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eazy wrote:

(quote)

Zal het wel jammer gaan vinden. Kwaliteit zal ook wel achteruit gaan dan.

Misschien komt het nog goed. Martin kondigt TWOW aan over een paar weken en komt deze zomer uit en ADOS komt in de zomer van 2016.

Hoezo dat? Tegen die tijd heeft Martin gewoon heel de blauwdruk al in zijn hoofd. Heeft voor de serie echt geen omvangrijke gevolgen.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Naomi Watts wrote:

Hoezo dat? Tegen die tijd heeft Martin gewoon heel de blauwdruk al in zijn hoofd.

Martin geeft aangegeven meer weg te geven dan het einde?

Ik dacht dat de show hun eigen kant op ging als de boeken niet op tijd uit waren.

Niet dat ik blij word als de show de boeken spoiled, maar wat doe je eraan.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

“Last year we went out to Santa Fe for a week to sit down with him [Martin] and just talk through where things are going, because we don’t know if we are going to catch up and where exactly that would be. If you know the ending, then you can lay the groundwork for it. And so we want to know how everything ends. We want to be able to set things up. So we just sat down with him and literally went through every character.”

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Ah thanks

Toch wel lullig voor GRRM, hij is sinds 1992 met de serie bezig om het uiteindelijk 'weg te geven'.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Het echt lullige is dat hij stopte met werken voor tv series vanwege de deadlines.... En nu als schrijver dit dus meemaakt.

Conclusie: serie te vroeg aan hbo verkocht.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Volgens mij mistte hij vooral de creatieve vrijheid. Als je vanwege deadlines ergens vertrekt dan ben ik benieuwd wat je wel wilt gaan doen.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Goto wrote:

Hoeft niet natuurlijk. Na het eerste seizoen van Dexter gingen de schrijvers van de serie ook meer hun eigen weg en de volgende 3 seizoenen waren ook gewoon goed.

Precies. Dexter, Lost e.a., bleven een succes en de makers hielden steeds vol het laatste seizoen te schieten. Desondanks nog een tal van seizoenen gemaakt. De makers van GoT zeggen nu 7 seizoenen, maar als de geschiedenis van het seriewezen ons één ding leert is dat je daar nooit van uit kunt gaan. Blijft de serie zo succesvol als nu - misschien nog wel succesvoller - dan kondigen ze na het 'op één na laatste' seizoen er ongetwijfeld eentje extra aan.

Alleen als ze dat het 'laatste' seizoen pas besluiten dreigt een beetje het HP & the Deathly Hallows- of The Hobbit-gevaar.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

HBO is wel even van een ander laken een pak dan de andere networks. Het creatieve aspect weegt zwaarder dan commerciële beweegredenen. Op True Blood na kan ik me niet een HBO show voor de geest halen die te lang is doorgegaan.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Kan het me ook niet indenken. De enige reden dat ik kan bedenken is dat ze het net zoals bij a storm of swords niet allemaal erin kunnen krijgen in 1 seizoen.

Als ze het gaan uitmelken denk ik eerder dat ze de dunk en egg novella als tv films erbij gaan doe

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

De oplossing zou het volgende kunnen zijn als George RR Martin bijvoorbeeld een jaar later zou zijn dan seizoen 7:

seizoen 7 is opbouw naar climax en jaar later als boek verschijnt komt er een tv-film om de serie af te ronden. Ofzo.

Echter, ik heb een sprankel hoop dat deze maand nog bekend wordt wanneer Winds of Winter zal gaan verschijnen.

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Spoilers van de eerste drie seizoenen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.