• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Game of Thrones

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Blijf de vergelijking met Rome raar vinden en misplaatst. Rome is historic, character en performance driven terwijl het hier vooral narrative driven is. Romeinse tijd en Middeleeuwen vind ik ook nogal een long stretch.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ik ook maar zie andere mensen vergelijking maken. Qua niveau kan het er in ieder geval bij lange na niet aan tippen. Maar verder totaal onvergelijkbaar inderdaad

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dit gaat wel een zeer succesvolle serie worden, al vind ik het nog niet het HBO niveau halen. Dit is niet een serie waar ik echt die HBO stempel zie. Voor een HBO light serie een topper, alleen mijn ding is het niet helemaal.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Ken eigenlijk maar weinig betere series dus wat mij betreft absoluut top HBO niveau

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ken te veel betere series .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Uiteraard moeilijk om na 10 afleveringen al te oordelen, maar er zijn inderdaad betere

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Naomi Watts wrote:

Ik ook! Voor HBO vind ik deze serie zelfs onder hun maat...

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Naomi Watts wrote:

Blijf de vergelijking met Rome raar vinden en misplaatst. Rome is historic, character en performance driven terwijl het hier vooral narrative driven is.

Beide series zijn in principe historisch aangezien GoT op de middeleeuwen leunt. Dat GoT een fantasy serie is valt over te discusieëren, er zitten vrij weinig fantasy elementen in, afgezien van de drakeneieren en een niet bestaand land. Beide series gaan over politiek. Ook in Rome komen meerdere niet bestaande personages voor en 100% historisch correct is het ook al niet.

Doordat het beide HBO series zijn kun je al snel vergelijkingen in hoe een serie in elkaar steekt maken.

Romeinse tijd en Middeleeuwen vind ik ook nogal een long stretch.
Valt wel mee, die lopen in elkaar over.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

timbo_ wrote:

Daar kunnen series als Rome (die ik hier wel eens genoemd zie worden) bij lange na niet aan tippen.

Dat vind ik dus precies andersom. Game of Thrones kan bij lange na niet aan Rome tippen en mag nog niet in de schaduw ervan staan...

Nee, Game of Thrones vind ik echt HBO onwaardig.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Naomi Watts wrote:

Ik niet. The Killing, Carnivale, Twin Peaks en sommige seizoenen van Lost maar verder kom ik niet. Waarbij ik ook nog niet zomaar durf te stellen dat ze beter zijn.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Ik denk dat je het beste pas over de serie kan oordelen wanneer er nog twee seizoenen zijn uitgebracht. Game Of Thrones is in dat opzicht eigenlijk een voorspel. Het verhaal wordt stukken spectaculairder in deel 2 (Clash of Kings) en 3 (A Storm of Swords). Veel meer politiek gekonkel en veel meer actie.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Zou inderdaad zomaar kunnen dat het in seizoen 2 en/of 3 minder wordt en dan zal ik mijn mening vanzelf bijstellen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

RuudC wrote:

Het verhaal wordt stukken spectaculairder in deel 2 (Clash of Kings) en 3 (A Storm of Swords). Veel meer politiek gekonkel en veel meer actie.

Hoezo "veel meer aktie"? Als er 1 aktie scène in zit is het al meer...

Thorak wrote:

(quote)
Hoezo "veel meer aktie"? Als er 1 aktie scène in zit is het al meer...

Niet iedereen keek naar Game Of Thrones voor actie. Jij had duidelijk verkeerde verwachtingen hierover.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ik had inderdaadwel wat aktie verwacht ja, maar dat wil niet zeggen dat een serie zonder aktie niet goed zou kunnen zijn.

Het probleem vond ik juist dat er heel erg op aktie aangestuurd word, maar dat het vervolgens totaal uit blijft. Dat is gewoon een hele dikke anti-climax.

Een van de redenen voor veel mensen, waaronder ikzelf, om "fantasy" te kijken is toch wel het 'aktie-en-spektakel' element, maar dat heb je in Game of Thrones helemaal niet.

Begrijp je punt wel hoor Vond ik in het begin ook storend, achteraf gezien niet. Dit is zoveel meer.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Oh maar bij mij was het eerder andersom, ik vond het in het begin nog niet zo storend. Ik ging er juist van uit dat ze dat tegen het eind wel goed zouden maken. Niets bleek minder waar en juist tegen het eind van het seizoen ging bij mij de interesse in de serie snel achter uit. Seizoen 2 ga ik dan ook zeker niet meer kijken, zeker nu ik weet dat Carice van Houten mee gaat doen, ik kan dat mens niet uitstaan!

Tenzij ik ooit eens écht niets beters te doen heb zal ik dus niet snel aan S2 beginnen.

Carice is inderdaad een minpuntje Ik zou het volgende seizoen zeker nog een kans geven hoor. Heb al veel mensen gehoord(de boekenwurmen) die mij verzekerd hebben dat seizoen 1 maar voorspel is, indien ze de boeken tenminste nauwkeurig opvolgen. Zal je zeker waarschuwen indien de actie toeneemt

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Zoals ik eerder al eb gezegd gaat het mij helemaal niet om de aktie, maar meer de manier van het ontbreken van de aktie. Ok, dat klinkt erg warrig realiseer ik me. Het feit dat er geen aktie in zit is helemaal geen minpunt, maar naar een climax toe werken en die dan vervolgens totaal uitlaten en er na weer verder gaan is voor mij toch echt 'not done'.

Zoals die grote slag tussen Robb zijn army en papa Lannister? Dan begrijp ik(met enige vertraging) je kritiek Sja, dan denk ik inderdaad dat Game Of Thrones je niets meer te bieden heeft. Het niet inlossen van de climax is volgens mij meer een manier van werken dan een story limitation.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Dus als de mensen tien minuten wat op elkaar in hadden gehakt tijdens een veldslag was het wel in orde geweest. Snap daar niet zoveel van. Verder heb ik tijdens serie ook geen moment gevoel gehad dat er naar die veldslag als zijnde een climax werd toegewerkt.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Ik niet. The Killing, Carnivale, Twin Peaks en sommige seizoenen van Lost maar verder kom ik niet. Waarbij ik ook nog niet zomaar durf te stellen dat ze beter zijn.

Breaking Bad, Mad Men, The Wire, Six Feet Under al gezien? Om enige usual suspects er maar even bij te pakken.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Aan Mad Men en Six Feet Under ooit eens begonnen maar niet doorgezet (overigens niet vanwege kwaliteit ofzo maar gewoon niet aan toegekomen). Andere twee nog niet gezien.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ok, was benieuwd. Naar mijn bescheiden mening, en ik vond GoT erg vermakelijk, staan deze series namelijk wel een paar treetjes hoger op de kwaliteitsladder. Keertje voor gaan zitten dan maar timbo!

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Six Feet Under pakte me nog niet echt naar aflevering of drie. Mad Men ook aflevering of 2 van gezien. Had ik wel meer een goed gevoel bij.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ben halverwege seizoen 1 en het bevalt me prima. Interessantste personages zijn Daenerys, Arya en Lady Stark. Vooral de vrouwelijke personages dus, ze hebben meer diepgang dan de mannelijke. Sean Bean doet wat hij altijd doet, dus daar valt weinig op of aan te merken. Ik vind hem goed in wat hij doet, maar ik zal er niet voor naar de winkel rennen. Mooie stem en accent heeft ie dan weer wel.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Thorak wrote:

[Beide series zijn in principe historisch aangezien GoT op de middeleeuwen leunt. Dat GoT een fantasy serie is valt over te discusieëren, er zitten vrij weinig fantasy elementen in, afgezien van de drakeneieren en een niet bestaand land. Beide series gaan over politiek. Ook in Rome komen meerdere niet bestaande personages voor en 100% historisch correct is het ook al niet.

Doordat het beide HBO series zijn kun je al snel vergelijkingen in hoe een serie in elkaar steekt maken.

Lol wat een redenering...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

AHWA wrote:

Ben halverwege seizoen 1 en het bevalt me prima. Interessantste personages zijn Daenerys, Arya en Lady Stark. Vooral de vrouwelijke personages dus, ze hebben meer diepgang dan de mannelijke. Sean Bean doet wat hij altijd doet, dus daar valt weinig op of aan te merken. Ik vind hem goed in wat hij doet, maar ik zal er niet voor naar de winkel rennen. Mooie stem en accent heeft ie dan weer wel.

Ik vind dit dan ook echt zo'n serie voor jou. Wel beetje jammer dat je hier mee bezig bent terwijl je de meesterwerken van HBO links laat liggen .

Thorongil

• 1619 messages
  • 690 votes

Teaser die onlangs uitkwam. Nog wachten tot april.

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2407 votes

Nou lees nu al dat er dus naar een climax toe wordt gewerkt die er niet echt komt, wel jammer maar toch vind ik het een geweldige serie. Toch vind ik het qua actie nog wel meevallen, de gevechten zijn in ieder geval wel elke keer spectaculair en best goed. Mijn favoriete character is 'The Imp'. Haha geweldige uitspraken heeft die man.

Nog 2 afleveringen te gaan en dan komt het lange wachten alweer. Gelukkig heb ik nog een hele bult (HBO) series te gaan om in de tussentijd te kijken

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.