• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Game of Thrones

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Stuk voor stuk onsympathieke personages valt toch wel mee? Ja, de Lannisters zijn een stel klootzakken, maar de hoofdrolspelers, de Starks, zijn toch wel sympathiek?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Zelfs Tyrion Lannister was niet onsympathiek wat mij betreft. Bovendien zijn niet alle personages uit op macht en seks en zijn er veel zetten die het hele bord overhoop gooien. De onthoofding van Eddard bijvoorbeeld of de gevangenneming van Jaime.

FlorisV

• 1854 messages
  • 795 votes

Albus Dumbledore wrote:

Stuk voor stuk onsympathieke personages valt toch wel mee? Ja, de Lannisters zijn een stel klootzakken, maar de hoofdrolspelers, de Starks, zijn toch wel sympathiek?

Je hebt gelijkt, dit valt wel mee. Maar het wemelt in de serie zo ontzettend van de ratten en slangen dat dit soms niet meer opvalt:-). Ik ergerde me bijv. dood aan dat arrogante zoontje dat zo rattig zielig ging doen.

Ik blijf het verder een beetje fantasy zonder fantasie vinden, weinig prikkelend voor de zintuigen of de geest. Tis niet mijn serie, helaas.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Afgezien van de drakeneieren en vreemde wezens achter 'De Muur' (die je verder niet echt te zien krijgt) heeft het inderdaad vrij weinig met fantasy te maken...

De fantasy beperkt zich voornamelijk tot een land dat niet bestaat, met wat verwijzingen naar fantasy rassen zoas elven.

cap01

• 19 messages
  • 16 votes

Goeie serie die ik in 1 dag gekeken heb, alleen het einde had wat meer bevredigend kunnen zijn, in plaats van einde seizoen 1 had ik het idee dat er midden in het seizoen werd afgebroken.

Tot april 2012 wachten op het vervolg.

Ook gehoopt wat meer fantasy te zien in plaats van de laatste 5 minuten.

Verhaal pakt je wel en laat je niet meer los.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

In sneltreinvaart 10 afleveringen Prison Break in de Middeleeuwen gezien. En natuurlijk doe ik dit HBO product dan weinig eer aan, maar het feit dat intrige op intrige en complicatie op complicatie volgt, waardoor je perse de volgende aflevering wil zien, deed GoT me wel wat aan PB denken.

GoT is een lekker, zeer verslavend tussendoortje, met veel te veel lijnen. Die lijnen zullen straks allemaal wel bij elkaar komen, en het is dan ook handig dat er een paar draken zijn geboren die vuur kunnen spuwen tegen de on-doden uit het Noorden . Maar dit maakt S1 wel wat rommelig. En tegelijkertijd zal het ook wel de kracht van de serie zijn, niet al te veel diepgang, waardoor het luchtig blijft.

Paar echt leuke characters, en Peter Dinklage steelt de show. Geweldig personage. Stiekem wel jammer dat Sean Bean niet meer meedoet volgend seizoen.

3,5*

brujeria

• 215 messages
  • 0 votes

Het zal misschien aan mij liggen (blijkbaar, gezien de gemiddelde reacties) maar ik vind het vooralsnog maar verschrikkelijk saai.

Ik heb nu 2 afleveringen gekeken en mijn god, dat duurt maar en dr gebeurt nauwelijks iets...

Misschien verwachtte ik teveel een achtbaanrit ala het fantastische Spartacus.

Ik geef de serie nog 1 a 2 afleveringen een kans maar nee, erg enthousiast ben ik nog niet.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Het is inderdaad een beetje langdradig dat ben ik wel met je eens, er worden zoveel mensen geïntroduceerd en voorgesteld..

Ik heb op een gegeven moment echt de helft van seizoen 1 achter elkaar gekeken, dan is het wel wat beter te volgen.

Het wordt wel beter volgens mij, het einde van seizoen 1 was best spannend of iig het ging de goeie kant op.

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Eerste 3 afleveringen gezien, en het bevalt tot nu toe wel. Mooie decors en kostuums ed. Tot nu toe veel verhaallijnen die opstarten en zeer veel personages. Hoop dat het later in het seizoen nog wat meer samenkomt. De situering boeit me in ieder geval wel. Ga zeker verder kijken.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Emmy gewonnen voor Best Main Title Design. Volkomen terecht imo.

Kanisz

• 152 messages
  • 0 votes

Ja, dat introfilmpje is echt heel gaaf

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Song of Ice and Fire is een van de beste fantasyseries die ik ken. Ben benieuwd of dat op tv ook zo uitpakt.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

HBO zoals we HBO kennen. Maken niet gauw een slechte serie. Ook deze Game of Thrones barst van de kwaliteit. HBO is koning in het juiste tijdsgevoel geven. Band of Brothers. Deadwood en nu dan een middeleeuws fantasy sfeer die van het doek afspat.

Edit: Boardwalk Empire ook trouwens.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Het juiste tijdsgevoel... Dit is natuurlijk een hyper-geromantiseerd stukje serie dat enigszins wil doen voorkomen dat het in de Middeleeuwen speelt. Shit was rauw in de ME, dit is allemaal veel te idyllisch. Ook al 'is Winter coming'..

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Wacht maar. Weinig series gelezen die rauwer zijn dan deze.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik wou net zeggen. de Dothraki doen me wat denken aan een soort kruistoch.

En Winterfell lijkt net een modderig kasteel uit Engeland.

Vind het toch wel enigzins wat met de middeleeuwen te maken hebben ook al is het veel fantasy.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

het eerste seizoen zal best meevallen, maar het echte werk zal heus wel komen. Al met al is het op weinig vlakken pure fantasy. De overeenkomsten met het feodale stelsel en de rozenoorlogen (1455 - 1485) in Engeland zijn heel groot. Wat George Martin ijzersterk gedaan heeft is dat hij geen onderscheid maakt tussen goed en kwaad. Ieder karakter/familie handelt vanuit eigen goeddunken en sleutelfiguren gaan vaak op gruwelijke wijze dood. Zelfs zo erg dat ik overwogen heb om maar met de serie te stoppen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

RuudC wrote:

Wacht maar. Weinig series gelezen die rauwer zijn dan deze.

Op wat baseer je dat. Op basis van het eerste seizoen slaat Respekked de spijker op zijn kop. En zo'n statement als deze kan alleen maar wijzen op weinig ervaring met series.

Ben er na één seizoen ook niet echt warm voor gelopen. Vooral de char development is erg slecht en ontstijgt het niveau van soap in the middle ages nog niet.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

op de boekenreeks. Game of Thrones is een leuke opener, maar de vervolgdelen zijn veel spectaculairder. Aangezien de schrijver zich hoogstpersoonlijk met de tv serie bemoeit, ga ik er vanuit dat de sfeer op tv ook wel over zal komen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wel legitieme gronde. Door de titel dacht ik dat ie alleen op Games of Thrones gebaseerd was maar de rest van a Song of Ice and Fire worden dus (logischerwijs) ook meegepikt.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Een boek per seizoen. Komende winter komt deel vijf uit (net als deel drie in twee kleinere delen). In principe is het de bedoeling dat er per deel een seizoen komt. Het is te hopen dat de schrijver er vaart achter gaat zetten, want op het nieuwe deel hebben we zes jaar moeten wachten

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Musicer wrote:

Emmy gewonnen voor Best Main Title Design. Volkomen terecht imo.

Yup zeer terecht. Ook mooi dat Peter Dinklage (Tyrion Lannister) een Emmy heeft gewonnen:

Peter Dinklage wins Emmy for Game of Thrones | Inside TV | EW.com - insidetv.ew.com

Zeer verdiend.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Justinw wrote:

Ik wou net zeggen. de Dothraki doen me wat denken aan een soort kruistoch.

En Winterfell lijkt net een modderig kasteel uit Engeland.

Vind het toch wel enigzins wat met de middeleeuwen te maken hebben ook al is het veel fantasy.

Een flirt met de Middeleeuwen wil nog niet zeggen dat het tijdsgevoel goed wordt over gebracht.

Ben overigens wel benieuwd naar een (g)rauw, nieuw seizoen. GoT biedt zeker genoeg aanknopingspunten. Mysterieuze rondom de muur en alles waar het tegen moet beschermen is erg interessant.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Respekked wrote:

Shit was rauw in de ME, dit is allemaal veel te idyllisch.

Verkachting, moord en doodslag... het is maar wat je idyllisch noemt.

Bovendien volgen we hier voornamelijk de elite, daar is de shit nooit rauw voor.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

In de letterlijke zin van het woord is het allemaal niet idyllisch nee. Maar het droomachtige, romantische (te veel mooie mensen, te veel heroïek) etc., maakt het allemaal niet heel erg Middeleeuws.

En voor de elite was shit zeker rauw. Bloemkolen werden nooit gekookt. Om nog maar te zwijgen van een kaassausje o.i.d.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Het is dan ook een fantasy, geen accurate weergave van onze middeleeuwse werkelijkheid.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Dat weet ik. Daarom reageerde ik ook op Justinw's opmerking over het juiste tijdsgevoel en betrok ik het woord 'idyllisch' daarbij.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Idyllisch, Middeleeuws, Fantasy. Het zit er allemaal wel in. Met mijn uitspraak wou ik alleen aangeven dat HBO gewoon oog heeft voor decor en in welke tijd dit zich zou moeten afspelen.

brujeria

• 215 messages
  • 0 votes

de eerste 10 gezien nu, toch wel erg vet hoor.

en ik word een klein beetje onrustig van die blonde Koningin (niet dat leuke knappe meisje, maar dat oudere valse rotkreng)

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Seizoen 1 in 1 week helemaal gezien. Zegt denk ik wel genoeg. Kan het niet anders dan meesterlijk noemen. Samen met The Killing beste serie die ik laatste vijf jaar gezien heb. Daar kunnen series als Rome (die ik hier wel eens genoemd zie worden) bij lange na niet aan tippen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.