- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Tja vergeleken veel moderne series is het nog niet eens heel erg slecht, maar er waren genoeg dingen die mij erg tegenstonden of zelfs irriteerden. Voor HBO is dit in mijn optiek niet de kwaliteit die ik van hun gewend ben.
Nu moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik wel steeds kritischer word, zeker op details, maar in GoT waren het er voor mij wel wat veel. Maar uiteraard zijn dat allemaal persoonlijke dingetjes, er zijn er genoeg die deze serie aan het eind nog steeds geniaal vinden, dus mijn mening moet zeker geen reden zijn om de serie niet af te kijken! 
Maar verwacht in ieder geval geen aktie en spektakel, dan ga je bedrogen uitkomen (dat was waarschijnlijk een van de voornaamste reden voor mijn mening).
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ook mijn bevinding. Zeker verre van slecht, best een fijne serie al verwacht je (bewust of onbewust) van HBO gewoon meer. Vooral als het gebombardeerd wordt tot HBO topper.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Welnee, episode 9 is geniaal. IGN gaf hem zelfs een 10. Kijk eerst nou maar eens het hele seizoen en dan praten we verder.
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
IMDb: Best TV Series With At Least 5,000 Votes
Nu al op plek 4
Maar ieder zijn ding. Als je zoals Thorak hoopte op aktie en spektakel dan kan ik me voorstellen dat je het eea wat tegen vond vallen.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Welnee, episode 9 is geniaal. IGN gaf hem zelfs een 10. Kijk eerst nou maar eens het hele seizoen en dan praten we verder.
Dat ik aktie en spektakel verwachtte komt voornamelijk door de serie zelf, er word van het begin af aan op afgestuurd en blijft vervolgens als het er op aankomt in gebreke. Zeker na de onthoofding van Eddard verwachtte ik toch echt represailles, en wat gebeurd er? Totaal niets, alleen een duf gesprek van zijn moeder met die blondie! Zal vast komen doordat het in de boeken zo staat beschreven, maar ik vond het een zeer zwakke finale. Het heeft me dan ook verre van lekker gemaakt voor seizoen 2.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
^^Die IMDb list heeft niks waarde, zeker als je ziet dat South Park (23) The Office (US) (26) zo hoog staan. Leuke series, daar niet van, maar bij de beste series ooit?
Idd, ieder zijn ding, GoT heeft er zeker een goed eerste seizoen op zitten, maar om een serie na het eerste seizoen al bij de beste series van de laatste jaren te noemen vind ik wat voorbarig. Zeker gezien de recente opmars van fantastische kabel-series.
Snap ook niet waarom iedereen aflevering 9 zo geweldig vindt. Vooral shock factor met Ned's onthoofding wss, maar voor de rest was er imo niets dat er bovenuit stak.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Als je zoals Thorak hoopte op aktie en spektakel dan kan ik me voorstellen dat je het eea wat tegen vond vallen.
animatie. Teveel geld uitgegeven in het begin mischien?
Het hele principe van The Wall vond ik wel erg gaaf en mooi gemaakt ook.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
^^Die IMDb list heeft niks waarde, zeker als je ziet dat South Park (23) The Office (US) (26) zo hoog staan. Leuke series, daar niet van, maar bij de beste series ooit?
Idd, ieder zijn ding, GoT heeft er zeker een goed eerste seizoen op zitten, maar om een serie na het eerste seizoen al bij de beste series van de laatste jaren te noemen vind ik wat voorbarig. Zeker gezien de recente opmars van fantastische kabel-series.
Snap ook niet waarom iedereen aflevering 9 zo geweldig vindt. Vooral shock factor met Ned's onthoofding wss, maar voor de rest was er imo niets dat er bovenuit stak.
Idd. En Lost op nr. 103! :O Sleeeecht
Maar inderdaad, het is gewoon ieder eigen mening. Tot zover vind ik deze serie wel sterk, alhoewel ik het nog steeds een beetje moeilijk vind met die miljoenen namen van personages. Het was ook stom, want rond aflevering drie of vier toen ik er een beetje lekker inzat, gingen we op vakantie en toen ik terugkwam had ik zoiets van: huh? Waar ging het ook alweer over? Wie was wie ook alweer? Het is denk ik het beste dat je de serie gewoon in één keer achter elkaar kijkt.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Dat ik aktie en spektakel verwachtte komt voornamelijk door de serie zelf, er word van het begin af aan op afgestuurd en blijft vervolgens als het er op aankomt in gebreke. Zeker na de onthoofding van Eddard verwachtte ik toch echt represailles, en wat gebeurd er? Totaal niets, alleen een duf gesprek van zijn moeder met die blondie! Zal vast komen doordat het in de boeken zo staat beschreven, maar ik vond het een zeer zwakke finale. Het heeft me dan ook verre van lekker gemaakt voor seizoen 2.
Was meer een reactie op Naomi die melde dat meer mensen het later slechter vonden worden. Volgens velen IGN even als voorbeeld aangegeven vinden het juist veel beter worden. Verder denk ik dat het heel slim was om het zo te doen. Hoef in een serie die draait om de game of thrones niet per se heel veel actie maar eerder sterke politieke spellen. Dat doet de serie erg goed. Sowieso is het natuurlijk juist wel een lekker maker voor seizoen 2 want je weet dat er dan wel wat staat te gebeuren tussen de twee kampen + Daenerys Targaryen. Briljant wil ik de hele serie ook nog niet noemen hoor.(alleen ep. 9) Natuurlijk zijn er meer dan genoeg HBO series die 4, 5 en soms zelfs 6 seizoenen fantastisch waren daar is deze serie nog lang niet. Maar zeker wel 1 van de beste series die nieuw is begonnen dit jaar.
Maar goed Naomi beweerde eerst ook geloof ik dat True Blood vet kut was en nu is hij een groot fan. Dus vandaar ook dat ik hem aanraad om eerst alles te kijken en daarna verder te praten.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
alhoewel ik het nog steeds een beetje moeilijk vind met die miljoenen namen van personages.
Was meer een reactie op Naomi die melde dat meer mensen het later slechter vonden. Volgens velen IGN even als voorbeeld aangegeven vinden het juist veel beter worden.

Het zou een lekker maker moeten zijn, maar ze hadden wel eerst een paar verhaallijnen af moeten maken voor er weer meer bij kwamen. Nu zit je met alleen maar onafgemaakte verhalen en daardoor krijg ik weinig zin om seizoen 2 te gaan kijken. Ik heb dan al gauw zoiets van "weer 10 afleveringen kijken en niets wijzer worden". Een beetje het zelfde als waar Lost aan onderdoorging en een hele hoop fans aan kwijt raakte.
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
Allereerst wil ik nog even aangeven hoe ik de serie ben gaan kijken. Toen ik een half jaar geleden oid hoorde van vrienden dat er een coole fantasy boeken reeks door HBO verfilmd zou worden, ben ik me erin gaan verdiepen. De boeken leken me tof en heb ze meteen besteld. Een paar weken voor aanvang van de pilot ben ik gaan lezen en op een gegeven moment was ik ver genoeg in het boek om de 1e afleveringen te gaan kijken. Wat me meteen opviel was hoe accuraat ze het hebben verfilmd en hoe ze de wereld geweldig hebben vertaald naar het witte doek. Regelmatig zei een stemmetje in mijn hoofd: 'dat is precies hoe ik het mij had voorgesteld!'
Vervolgens ben ik steeds een paar hoofdstukken verder gaan lezen wat steeds genoeg was voor 1 nieuwe tv aflevering. Ik liep 1 op 1 en elke keer genoot ik weer van de accurate en mooie verfilming.
Deze manier van de serie kijken heeft voornamelijk mijn zeer positieve mening gevormd zoals die nu is. Als ik de boeken niet had gelezen was mijn mening anders.
Zo is het idd in de boeken beschreven, zoals Macmanus al zegt draait het meer om de politieke spellen en intriges. Toegegeven: in de boeken wordt er wel ietsjes meer aandacht aan de battles zelf besteed dan in de serie. Vooral die battle van Tyrion en zijn kornuiten (Shagga, son of Dolf) was onderbelicht. In de boeken lees je nl dat Tyrion met een axe iemand te lijf gaat, dat heb ik niet gezien..
Overigens wordt er ook na de finale nog steeds aangestuurd op aktie en spektakel. Het verhaal is nog helemaal open en gaat verder. Wat niet is kan nog komen.
Daarnaast lijken de computer animaties, naar mate de serie vorderd, steeds minder te worden.
Hmm, in vond die cgi aan het eind juist erg tof en absoluut niet lelijk! Over cgi gesproken: daar had ik wel meer van willen zien. Als ik nog een kritiekpuntje kan bedenken is het nl de Direwolfs. Waarom niet wat meer cgi Direwolf? Zoals die ene moeder Direwolf in de pilot? In het boek komen de Direwolfs van de Starks nl groter en angstaanjagender over dan in de serie.
alhoewel ik het nog steeds een beetje moeilijk vind met die miljoenen namen van personages.
Goed punt, je moet je wel even vastbijten in de personage's. In het boek bladerde ik regelmatig een paar hoofdstukken terug met het idee: 'wie is dat ook alweer?'
Tot slot: boek 2 heet 'A Clash of Kings' en ik heb er net een aantal hoofdstukken opzitten. Het gaat meteen verder waar boek 1 (seizoen 1) eindigt. Ook dit boek is echte pageturner en ik kan niet wachten hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen. Tyrion is overigens weer goed vertegenwoordigd in dit boek, ik zeg het nog maar een keer: wat een held!
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ik heb de boeken nu ook (digitaal) liggen, deze ga ik in de vakantie maar eens lezen. waarschijnlijk kunnen die me beter boeien dan de tv-serie.
De dire-wolves zien er inderdaad niet bepaald angstaanjagend uit nee, eerder lief en leuk (maar nou ben ik dan ook wel een fervent honden liefhebber). Als je (met name) de finale aflevering in HD hebt gezien valt in de eind scene wel heel erg op dat Daenerys helemaal niet op die vlakte staat en dat ze een computer animatie is. Natuurlijk zijn de draakjes CGI, maar dat ze haar zelf ook hebben vervangen is wat overbodig (en ziet er gewoon (in HD) onnatuurlijk uit).
Locutus
-
- 606 messages
- 5882 votes
Ik vond het een erg goeie serie, met een helaas zeer teleurstellend einde. Je kunt volgens mij beter wachten tot alle seizoenen zijn uitgezonden en dan alles achter elkaar kijken.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Je kunt volgens mij beter wachten tot alle seizoenen zijn uitgezonden en dan alles achter elkaar kijken.
Succes.
Locutus
-
- 606 messages
- 5882 votes
Dank je. Een cliffhanger aan het eind van het seizoen is ok, maar dit eindigt gewoon niet.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Dat is precies ook mijn ervaring, het lijkt meer op een tijdelijke zomerstop dan een seizoensfinale. Een beetje alsof je nog halverwege het seizoen bent. Sowieso zijn 10 afleveringen wel weinig voor een seizoen.
Volgende week op vakantie de boeken maar eens lezen, of mischien alleen het eerste boek en de laatste 2 als ik die serie ook heb gezien. Een film of serie kijken nadar ik het boek heb gelezen is vrijwel nooit een succes, andersom is beter, dan voegt het verhaal in het boek nog wat toe, andersom juist niet, dan mis je juist veel.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Zeer gaaf 
Boeken zijn inmiddels binnen! Lekker lezen dus.
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
Geniaal einde, kan niet wachten op seizoen 2.
Vind het trouwens beter zo, 10 kwalitatieve afleveringen en een break is goed genoeg!
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
Ik vond het een erg goeie serie, met een helaas zeer teleurstellend einde. Je kunt volgens mij beter wachten tot alle seizoenen zijn uitgezonden en dan alles achter elkaar kijken.
Einde is toch geniaal?!!! 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik ben nog niet klaar met seizoen 1 maar wanneer gaat seizoen 2 van start..?
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
^^Lente 2012, waarschijnlijk april zoals dit jaar. 
JaNeetoch
-
- 7 messages
- 0 votes
'Carice van Houten gaat meespelen in de Amerikaanse successerie Game of Thrones. Dat maakte manager Janey van Ierland van de actrice vandaag bekend. Van Houten gaat de rol van priesteres Melisandre vertolken. De priesteres is een van de belangrijkste nieuwe karakters van het tweede seizoen.'
Euh...
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Moeten we weer die tenenkrommende Engelse uitspraak van haar aanhoren.
mrdig
-
- 499 messages
- 2687 votes
Ik vind het wel leuk nieuws, ze gaat zeker een interessant figuur spelen. Ben benieuwd.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Pfff ik wist al niet helemaal zeker of ik op seizoen 2 zat te wachten, maar net Carice van Houten hoeft het voor mij al helemaal niet. Geen S2 voor mij dus!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Prachtige serie. In twee dagen door het eerste seizoen geblazen. Lekker politiek gehannes, sterke dialogen en een mooie fantasiewereld. Grappig ook dat ze Sean Bean hebben gecast als enige grote naam en hem vervolgens gewoon om te leggen. Slim om zo kijkers aan je te binden.
Sterke laatste aflevering ook. Alleen daar komen echt bovennatuurlijke zaken in voor en dat belooft wat voor het volgende seizoen. Wat zal er allemaal achter de muur te vinden zijn?
Leuk dat Carice ook een rol heeft. En over dat Engels zou ik me niet zo'n zorgen maken. Het zal vast beter zijn dan dat van Peter Dinklage.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voorlopig afgehaakt. Puur omdat ik veel betere series momenteel heb om mij aan te vergrijpen. Wel jammer van Carice trouwens, bijna een dealbreaker.
FlorisV
-
- 1854 messages
- 795 votes
Met het exploitatiegehalte kan ik nog leven (minimaal 6 blote borsten per week) maar gezien het nivo van de serie moet het toch een treurig slechte romanreeks geweest zijn (want het is een getrouwe serie toch?).
Stuk voor stuk onsympathieke personages die enkel belust zijn op macht en seks en daarmee volkomen inwisselbaar zijn. Platte dialogen en stomvervelende intrigespelletjes die elke aflevering maar door gaan, zonder enige verfijning.
De "game" is als een schaakspel waarbij de 3-fold-repetition niet verboden is en continue dezelfde zetten worden gedaan....booooring. Als het nou een interessante game zou zijn...niet dus! Eeuwig zonde van het budget en van mijn tijd.