- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Game of Thrones
Game of Thrones
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Geen boekenspoilers. Volgens mij is het vrij duidelijk wie er achter het plannen van de RW zitten.
Die volg ik even niet? Het zijn toch gewoon spoilers voor wat er in deze aflevering (RW) gebeurd?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zie nu pas dat de season finale Mhysa heet. De welbekende meet van Dany en de slaves of Yunkai dus, kijk hier erg naar uit. Breaker of chains
.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Ik denk dat dit een hoog geanticipeerde aflevering was en veel op de hoogte waren dat dit een 'heavy' episode was en dat veel - just in case - meerdere downloads aanslingeren om het risico niet te lopen dat ze net een trage download pakken.
Kan inderdaad ook zo zijn.
Ik denk dat er ook een hoop live-kijkers de behoefte hebben om hem na twee slapeloze nachten toch nog even te bekijken, haha.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Die volg ik even niet? Het zijn toch gewoon spoilers voor wat er in deze aflevering (RW) gebeurd?
Oh, op die manier. Volgens mij heb ik wel meer van dat soort spoilers gezien. Heck, pagina's vol.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kan inderdaad ook zo zijn.
Ik denk dat er ook een hoop live-kijkers de behoefte hebben om hem na twee slapeloze nachten toch nog even te bekijken, haha.
Vanavond ga ik 'm ook nog maar een keer kijken, ben er echt zo blij mee dat de serie transitie zo geslaagd is.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Oh, op die manier. Volgens mij heb ik wel meer van dat soort spoilers gezien. Heck, pagina's vol.
Valt nog mee volgens mij. Spoilertags worden zo op het eerste gezicht nog goed gebruikt op dit forum. Beter dan op andere fora. Is ook altijd fijn als nieuwe kijkers door het enthousiasme op dit forum worden overtuigd GoT te kijken zonder dat ze al weten welke personages (bij naam genoemd) gaan zorgen voor een twist.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Vanavond ga ik 'm ook nog maar een keer kijken, ben er echt zo blij mee dat de serie transitie zo geslaagd is.
Nou van die transitie is zeker sprake. Ik kon het niet laten om de sneak te bekijken van de volgende aflevering. Het wordt toch een heel grimmig en duister sfeertje zo op het oog. Ik ben benieuwd welke nieuwe familie mijn voorkeur krijgt, want de Starks zijn wel even uitgeteld... Ben op een of andere manier erg benieuwd naar de tot nu toe nog mysterieuze Martell's. Ze hebben toch een staat van dienst vs. Aegon, lijken erg trouw en ogen vrij neutraal in alles.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Stannis natuurlijk
Gek genoeg krijgt die (na de RW) nu ook een stuk meer sympathie.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik denk dat die sympathie volgend seizoen meer zal komen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zie in deLeeuw ook wel een Stannis loyalist.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Haha, ben benieuwd! Tot nu toe vind ik hem iets te goedgelovig ogen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Komt nu een beetje over als de marionet van Mel inderdaad. Dat komt wel goed.
van duijn
-
- 935 messages
- 845 votes
Ik kan niet wachten tot de khaleesi ze allemaal een voor een komt afslachten.
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Beste aflevering tot nu toe! Hoop dat ze dit weten vast te houden 
cholopotter
-
- 135 messages
- 106 votes
Hoe ik een productieve dag op het werk kan hebben is een groot vraagteken, een utopie zelfs. Dat is zeker. Hier wordt maar weer eens duidelijk gemaakt waarom ASOIAF de beste literatuur verkrijgbaar is en waarom dit de beste serie ooit is, en waar niets of niemand ooit bij in de buurt komt. .
ik vind het lezen van dit soort reacties bijna nog vermakelijker dan de serie zelf.
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Ik was vooral benieuwd naar Fairley's performance maar Madden heeft ook een topprestatie neergezet.
2 Emmy's please!
Waarom zouden ze btw het krabben achterwege hebben gelaten?
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Wat ik overigens niet zo duidelijk vind in de serie: de geografie. Waar ligt alles in godsnaam ten opzichte van elkaar? Hoe ver is Daenerys bijvoorbeeld van de rest verwijderd?
Mitchel_M&M
-
- 65 messages
- 489 votes
Wat ik overigens niet zo duidelijk vind in de serie: de geografie. Waar ligt alles in godsnaam ten opzichte van elkaar? Hoe ver is Daenerys bijvoorbeeld van de rest verwijderd?
Bij de boeken heb je zoeen kaartje van heel westeros en een stukje van het oosten dacht ik, moet je ff googelen dan vind je het wel of je kijkt op westeros wiki
XfofaXX
-
- 566 messages
- 1444 votes
Als je het met onze wereld vergelijkt:
Winterfell = canada
Kings Landing = suriname
Casterly Rock = bolivie
de slavensteden waar Daenerys nu zit = Italië
Ongeveer toch 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik zou heel graag wat meer van The Shadow Lands zien, maar volgens mij heeft Martin ooit aangegeven dat dit alleen in flashbacks terug zal komen. We krijgen in ieder geval Braavos nog.
The House of Black and White 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Uuhm.. spoileralert
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=elZ7L0QS4AY[/embed]
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uuhm.. spoileralert
(embed)
True, maar gewoon even puur om de afstand te bepalen. Niet boek lezers moeten gewoon niet te veel lezen
.
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Overigens geografisch overduidelijk gebaseerd op Groot-Brittanië en Frankrijk. De eerste keer dat ik de kaart zag vond ik dat vrij makkelijk gedaan.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Heel Europa herken je er wel in. Beetje Engeland, het Noorden stelt de eigenwijze Schotten voor, beetje Griekenland, beetje Turkije en Israel qua vorm...Dothraki gebied heeft qua vorm wel wat weg van Rusland, Noord Afrika onderin. Wel behoorlijk wat land. Wat wordt er eigenlijk allemaal in de eerste drie seizoenen "verkend"?
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Dothraki > Mongolen (no pun intended)
Khal > Khan
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
The Westerlands - Sterk en onafhankelijk Wales
The North - Wilde maar nobele Schotten
The Iron Island - Onafhankelijk hunkerend Ierland
The Wall - Muur van Hadrianus (duhhh!!)
The Riverlands - Rivieren zijn in het midden van GB het sterkst vertegenwoordigd.
Essos heeft de traditionele rol van de Franse bedreiging, en inderdaad de vorm van Turkije en niet te vergeten geografisch gezien - de steden vooral aan de kust in het westen en zuiden - het midden en oosten vooral droger en amper bevolkt.