• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.990 votes
Profile

Game of Thrones

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Nicholas wrote:

(quote)

Geen boekenspoilers. Volgens mij is het vrij duidelijk wie er achter het plannen van de RW zitten.

Die volg ik even niet? Het zijn toch gewoon spoilers voor wat er in deze aflevering (RW) gebeurd?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zie nu pas dat de season finale Mhysa heet. De welbekende meet van Dany en de slaves of Yunkai dus, kijk hier erg naar uit. Breaker of chains .

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Ik denk dat dit een hoog geanticipeerde aflevering was en veel op de hoogte waren dat dit een 'heavy' episode was en dat veel - just in case - meerdere downloads aanslingeren om het risico niet te lopen dat ze net een trage download pakken.

Kan inderdaad ook zo zijn.

Ik denk dat er ook een hoop live-kijkers de behoefte hebben om hem na twee slapeloze nachten toch nog even te bekijken, haha.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

deLeeuw wrote:

(quote)

Die volg ik even niet? Het zijn toch gewoon spoilers voor wat er in deze aflevering (RW) gebeurd?

Oh, op die manier. Volgens mij heb ik wel meer van dat soort spoilers gezien. Heck, pagina's vol.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

deLeeuw wrote:

(quote)

Kan inderdaad ook zo zijn.

Ik denk dat er ook een hoop live-kijkers de behoefte hebben om hem na twee slapeloze nachten toch nog even te bekijken, haha.

Vanavond ga ik 'm ook nog maar een keer kijken, ben er echt zo blij mee dat de serie transitie zo geslaagd is.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Nicholas wrote:

(quote)

Oh, op die manier. Volgens mij heb ik wel meer van dat soort spoilers gezien. Heck, pagina's vol.

Valt nog mee volgens mij. Spoilertags worden zo op het eerste gezicht nog goed gebruikt op dit forum. Beter dan op andere fora. Is ook altijd fijn als nieuwe kijkers door het enthousiasme op dit forum worden overtuigd GoT te kijken zonder dat ze al weten welke personages (bij naam genoemd) gaan zorgen voor een twist.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Naomi Watts wrote:
(quote)

Vanavond ga ik 'm ook nog maar een keer kijken, ben er echt zo blij mee dat de serie transitie zo geslaagd is.

Nou van die transitie is zeker sprake. Ik kon het niet laten om de sneak te bekijken van de volgende aflevering. Het wordt toch een heel grimmig en duister sfeertje zo op het oog. Ik ben benieuwd welke nieuwe familie mijn voorkeur krijgt, want de Starks zijn wel even uitgeteld... Ben op een of andere manier erg benieuwd naar de tot nu toe nog mysterieuze Martell's. Ze hebben toch een staat van dienst vs. Aegon, lijken erg trouw en ogen vrij neutraal in alles.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Stannis natuurlijk

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

W.M.J.M wrote:

Stannis natuurlijk

Gek genoeg krijgt die (na de RW) nu ook een stuk meer sympathie.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik denk dat die sympathie volgend seizoen meer zal komen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik zie in deLeeuw ook wel een Stannis loyalist.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Haha, ben benieuwd! Tot nu toe vind ik hem iets te goedgelovig ogen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Komt nu een beetje over als de marionet van Mel inderdaad. Dat komt wel goed.

van duijn

• 935 messages
  • 845 votes

Ik kan niet wachten tot de khaleesi ze allemaal een voor een komt afslachten.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Die heeft het veel te druk in Essos.

Mythikal

• 125 messages
  • 850 votes

Beste aflevering tot nu toe! Hoop dat ze dit weten vast te houden

cholopotter

• 135 messages
  • 106 votes

Naomi Watts wrote:

Hoe ik een productieve dag op het werk kan hebben is een groot vraagteken, een utopie zelfs. Dat is zeker. Hier wordt maar weer eens duidelijk gemaakt waarom ASOIAF de beste literatuur verkrijgbaar is en waarom dit de beste serie ooit is, en waar niets of niemand ooit bij in de buurt komt. .

ik vind het lezen van dit soort reacties bijna nog vermakelijker dan de serie zelf.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Ik was vooral benieuwd naar Fairley's performance maar Madden heeft ook een topprestatie neergezet. 2 Emmy's please!

Waarom zouden ze btw het krabben achterwege hebben gelaten?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Wat ik overigens niet zo duidelijk vind in de serie: de geografie. Waar ligt alles in godsnaam ten opzichte van elkaar? Hoe ver is Daenerys bijvoorbeeld van de rest verwijderd?

Mitchel_M&M

• 65 messages
  • 489 votes

BoordAppel wrote:

Wat ik overigens niet zo duidelijk vind in de serie: de geografie. Waar ligt alles in godsnaam ten opzichte van elkaar? Hoe ver is Daenerys bijvoorbeeld van de rest verwijderd?

Bij de boeken heb je zoeen kaartje van heel westeros en een stukje van het oosten dacht ik, moet je ff googelen dan vind je het wel of je kijkt op westeros wiki

XfofaXX

• 566 messages
  • 1444 votes

Als je het met onze wereld vergelijkt:

Winterfell = canada

Kings Landing = suriname

Casterly Rock = bolivie

de slavensteden waar Daenerys nu zit = Italië

Ongeveer toch

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

BoordAppel wrote:

(afbeelding)

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik zou heel graag wat meer van The Shadow Lands zien, maar volgens mij heeft Martin ooit aangegeven dat dit alleen in flashbacks terug zal komen. We krijgen in ieder geval Braavos nog.

The House of Black and White

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Soms zijn dat soort filmpjes leuk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Curly1985 wrote:

Uuhm.. spoileralert (embed)

True, maar gewoon even puur om de afstand te bepalen. Niet boek lezers moeten gewoon niet te veel lezen .

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Overigens geografisch overduidelijk gebaseerd op Groot-Brittanië en Frankrijk. De eerste keer dat ik de kaart zag vond ik dat vrij makkelijk gedaan.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Heel Europa herken je er wel in. Beetje Engeland, het Noorden stelt de eigenwijze Schotten voor, beetje Griekenland, beetje Turkije en Israel qua vorm...Dothraki gebied heeft qua vorm wel wat weg van Rusland, Noord Afrika onderin. Wel behoorlijk wat land. Wat wordt er eigenlijk allemaal in de eerste drie seizoenen "verkend"?

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Dothraki > Mongolen (no pun intended)

Khal > Khan

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

The Westerlands - Sterk en onafhankelijk Wales

The North - Wilde maar nobele Schotten

The Iron Island - Onafhankelijk hunkerend Ierland

The Wall - Muur van Hadrianus (duhhh!!)

The Riverlands - Rivieren zijn in het midden van GB het sterkst vertegenwoordigd.

Essos heeft de traditionele rol van de Franse bedreiging, en inderdaad de vorm van Turkije en niet te vergeten geografisch gezien - de steden vooral aan de kust in het westen en zuiden - het midden en oosten vooral droger en amper bevolkt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.