• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.531 votes
Profile

Game of Thrones

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

't Was weer de 9de aflevering van 't seizoen dus ik wist dat er wat te wachten stond maar jeetje zeg... leek wel een nare nachtmerrie allemaal.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dany's blik als Daario zegt "you can't make love to property" . She wants that cock. Yunkai kan ook van het takenlijstje af.

Je weet wat er komen gaat maar nog is het een butt-fuck-a-thon. Godverdomme, wat is de Red Wedding goed uitgevoerd. Ook de woorden van Talisa. Zelfs na de slaap wezen vatten ben ik nog steeds ontredderd. Echt briljant gedaan. Red Wedding. Godverdomme Walder Frey, Tywin Lannister en Roose Bolton! Trilde van adrenaline na de episode (and cried like a baby), nuff said. Die emmy is voor Fairley, dat lijkt me duidelijk.

Hoe ik een productieve dag op het werk kan hebben is een groot vraagteken, een utopie zelfs. Dat is zeker. Hier wordt maar weer eens duidelijk gemaakt waarom ASOIAF de beste literatuur verkrijgbaar is en waarom dit de beste serie ooit is, en waar niets of niemand ooit bij in de buurt komt. Hier wordt de functie van tv serie (betrokkenheid) tot in zijn puurste vorm in de praktijk gebracht.

Curly1985

• 819 messages
  • 357 votes

Twitter was leuk vannacht rond 3:50

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Yep, inderdaad. Wat een verslagenheid. Mooi . Ook erg blij met de veranderingen in de serie t.o.v. het boek .

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Nog 10 dagen wachten.

Hoop dat ik nog spoilers kan vermijden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hoezo 10? Omdat het dan weekend is?

Ik ga 'm dan ook onafgebroken herzien.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

twitter

Reacties op twitter

Stino28

• 56 messages
  • 339 votes

Ik miste wel enigszins de beklemmende sfeer op het huwelijk, iets dat zo sterk aanwezig is in het boek.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

.

Stino28

• 56 messages
  • 339 votes

Haha die reacties op twitter. Als ik George RR Martin was, ik zou niet meer buiten durven komen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Stino28 wrote:

Ik miste wel enigszins de beklemmende sfeer op het huwelijk, iets dat zo sterk aanwezig is in het boek.

Ik snap wat je bedoelt, al voelde ik mij de hele tijd ongemakkelijk, vond het wel daadwerkelijk aanwzig. Of dat door de beeldtaal kwam of mijn voorkennis durf ik niet te zeggen.

Stino28

• 56 messages
  • 339 votes

In het boek worden er veel slechte voortekens gegeven, bv. Grey Wind die sterk op zijn hoeden is tijdens het arriveren aan de Twins, het slechte eten tijdens de bruiloft, het amateuristische spel van de muzikanten... dat miste ik toch wel allemaal.

Ach ja, in praktijk is het boek gewoon altijd beter dan de verfilming

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik denk dat de makers zo lang mogelijk wilden verhullen wat er zou gaan gebeuren. Waarschijnlijk zijn er veel niet- boeklezers geweest die pas bij het sluiten van de deuren écht nattigheid gingen voelen.

De build up was goed in de zin dat er behoorlijk wat comic relief momenten bij zaten. Ik WIST wat er ging gebeuren en toch heb ik een aantal keer met een glimlach op het gezicht gezeten. Oké gelegen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens maar dat vond ik juist sterk. Zo enorm goed georganiseerd waardoor de schijnlijke opzet nog meedogenlozer wordt. Wat betreft Grey Wind wel eens, dat had ik ook terug willen zien. Al moet je in dit medium vooral werken met visual cues, en dat vond ik toch echt sterk gedaan overigens.

Probleem is wel dat je bij een boek je eigen voorstelling hebt, gelukkig voor mij kwam mijn voorstelling aardig overeen.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Als er aan het eind van de reeks nog Starks over blijven, kan ik er volgens mij wel vanuit gaan dat het geen doetjes zullen zijn.

Stino28

• 56 messages
  • 339 votes

Arya is sowieso al geen doetje

Wat ik ook miste was de chaos en waanzin buiten het kasteel. Ik had graag gezien dat de Hound wat ridders van Frey en Bolton zou afslachten om toch een beetje een gevoel van wraak te hebben. Nu is het wel erg bitter afwachten tot de volgende aflevering. Waar wsl toch een cadeautje wordt gegeven aan de fans

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Stino28 wrote:

Arya is sowieso al geen doetje

Zeker. Maar het zijn allemaal nog kinderen. Toegegeven, ze zijn gedwongen om snel volwassen te worden. Maar ze zijn nu nog niet in een positie om écht impact te maken.

Stino28

• 56 messages
  • 339 votes

YouTube - Game Of Thrones Season 3: Episode #10 Preview

Dat eerste beeld, leuk om te zien dat het nog niet gedaan is met de RW

Dragonslayer

• 236 messages
  • 111 votes

HOLY SH.....

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lol. Op een GoT forum is een crisisberaad belegd .

Was echt briljant geweest als ze dit als season finale hadden gedaan, en dan maar weer 9 á 10 maanden wachten.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Naomi Watts wrote:
Lol. Op een GoT forum is een crisisberaad belegd .

Was echt briljant geweest als ze dit als season finale hadden gedaan, en dan maar weer 9 á 10 maanden wachten.

Hahaha en wat wil dat zeggen? Krijgen we weer dont-let-Harry-Potter-be-killed ála Rowling taferelen? En inderdaad dit als season finale had zeker gezorgd voor meerdere zelfmoordpogingen van fans, ongetwijfeld.

Ja wat moet ik zeggen.. The Red Wedding, het was nog verrassender en bloeddorstiger dan ik had verwacht. Ik dacht namelijk dat Catelyn en Robb personages waren die in de volgende seizoenen ook nog zouden verschijnen!! Gelukkig bleek ik dus maar lichtjes te zijn ingelicht over de gebeurtenissen van de bruiloft en kwamen deze moorden nog als een complete verassing. Ook het aandeel van huize Bolton was nieuw voor me; alhoewel ik wel wist dat ze er niet liever op zouden worden de komende seizoenen.
Met de vage kennis waar ik al over beschikte gaf de 'weddingparty' me vanaf begin tot eind een beklemmend gevoel in de onderbuik (letterlijk).
De makers hebben wat mij betreft echt het meest knappe staaltje werk laten zien van dit seizoen! Tot nu toe dan.. Ook heerlijk om dan de Twitter reacties te lezen van onwetende fans. Maar het is wel begrijpelijk als je geen enkel idee hebt. Ik zou ook flauw zijn gevallen...
Na deze grote schok (de Starks hadden toch mijn grootste gun-factor) kon ik het niet laten om te zoeken naar wat lichtpuntjes in de komende aflevering. The Purple Wedding (althans zo mogen we het noemen..) geeft me toch de positieve energie waardoor deze laatste week niet al te zwaar zal vallen.

Al twijfel ik of deze Purple Wedding überhaupt te zien is dit seizoen?
Seizoen 4 zal namelijk een deel van het einde van boek 3 nog behandelen en de eerste helft van boek 4. Kan iemand met zekerheid vertellen (ja/nee) of deze gebeurtenis komende aflevering te zien zal zijn? Het is volgens mij nog maar sterk de vraag; toch zie ik er iedereen maar van uit gaan..

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Naomi Watts wrote:
(quote)

Alles wat ze doet doet ze om in een goed daglicht te komen met Tywin, offert te veel op voor house Lannister, en als de dankbaarheid uitblijft raak je wel verzuurd. Ze weet hoe 'slecht' haar zoon is maar doet haar moederlijke taak, haar man herinnert haar er constant aan dat er maar één vrouw voor 'm is en dat is Lyanna Stark.

Ze cijfert zichzelf op zo veel vlakken weg, verre van een character flaw.

Dit alles maakt haar een berekenend kreng Niet sympathieker hoor. Alles komt zo berekenend over, ik zie het echt niet als wegcijferen. Druk weekend gehad, kijken of ik verder kan kijken.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zonder berekenend te denken win je het spel der tronen niet.

ASOIAF/GoT vraagt ook veel relativatie van de kijker, maar vind haar beweegredenen erg plausibel. Ze doet het alleen indirect voor eigenwin, de goedkeuring van Tywin.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

deLeeuw wrote:

Hahaha en wat wil dat zeggen? Krijgen we weer dont-let-Harry-Potter-be-killed ála Rowling taferelen? En inderdaad dit als season finale had zeker gezorgd voor meerdere zelfmoordpogingen van fans, ongetwijfeld.

Meer omdat Jeyne (Talisa) niet in Riverrun bleef denk ik.

Al twijfel ik of deze Purple Wedding überhaupt te zien is dit seizoen? Seizoen 4 zal namelijk een deel van het einde van boek 3 nog behandelen en de eerste helft van boek 4. Kan iemand met zekerheid vertellen (ja/nee) of deze gebeurtenis komende aflevering te zien zal zijn? Het is volgens mij nog maar sterk de vraag; toch zie ik er iedereen maar van uit gaan..

Episode 402, geschreven door Martin zelf.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Maar zo kan je iedereen in de rug steken onder het mom van "het is voor mijn eigen bestwil" en "zolang ik er maar beter van word". Zijn in mijn ogen niet echt eervolle motivaties Maar inderdaad, niemand zegt dat het er eervol aan toe moet gaan en dat iedereen in zo'n wereldje lieverdjes zijn, allesbehalve zelfs. Wat dat betreft schept GoT wel een realistisch beeld hiervan. Alleen ik kan onmogelijk sympathie opwekken voor dit soort personages Een kreng blijft een kreng, ondanks haar motivaties. En een serie als dit heeft dit soort personages ook nodig.

Waar ik me wel zorgen om maak is het feit dat er in deze serie volgens mij wel veel "goede" personages dood gaan. Als je die Twitter reacties allemaal zo leest hierboven. Ik mag hopen dat de "goeden" nog wel ergens iets overwinnen in deze serie..

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Naomi Watts wrote:

Episode 402, geschreven door Martin zelf.

Hmm.. sweet vengeance zal dus nog lang op zich moeten laten wachten..

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

En ik gok op 4.10.

Stino28

• 56 messages
  • 339 votes

PW dan maar in het begin van seizoen 4, de rest van het verhaal in Kings Landing zal dan gaan over de terechtstelling van Tyrion

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

D.K wrote:

twitter

Reacties op twitter

Wat een stel mongolen..

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Boekenspoiler.

Het leuke eraan is nog wel als de Catelyn lovers afhaken terwijl ze gewoon terugkomt .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.