• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Game of Thrones

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Tot nu toe weet ik alleen dit:
- Een op machts beluste vrouw
- Neukt haar broer
- Heeft een kind van haar broer(meerdere?)
- Doet alsof het kind van de koning is
- Het kind heeft geen recht op de troon, maar ze doet wel alsof

Het zal misschien duidelijker worden in de toekomst, maar ik vind haar walgelijk tot nu toe(maar wel sexy )

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

rep_robert wrote:

Het zal misschien duidelijker worden in de toekomst, maar ik vind haar walgelijk tot nu toe(maar wel sexy )

Eens. Als je het mij vraagt is dat nog altijd zo.

En die Daenerys verandert ook maar in een akelig ding....

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Naomi Watts wrote:
Dat maakt haar personage en de voorgeschiedenis van haar familie ook zo interessant. Hoop dat je je bij de Targaryen achterban schaart, anders staan we hier ook weer lijnrecht tegenover elkaar .

Maar nogmaals, join the mother of dragons, of house Targaryen want anders .

Geef mij Stannis maar. Hard maar rechtvaardig en hij zal nooit opgeven. Precies het soort koning dat je nodig hebt wanneer the White Walkers komen. Dany heeft alleen haar draken met zich mee. Verder is ze niets waard. boekspoiler: Ze kan nog niet eens over een stad regeren, laat staan zeven koninkrijken Daarnaast is Stannis zijn claim ook het meest legitiem.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Dat is inderdaad de grote sterkte van de serie, dat er geen overduidelijke zwart/wit good vs bad is. Beste voorbeeld daarvan is Tywin Lannister. Je kan hem bezwaarlijk sympathiek noemen maar zijn beweegredenen zijn vrij reasonable en op zich ook niet echt evil te noemen.

En wat betreft Daenarys, die maaktvooral vanaf midden seizoen 2 een erg sterke ontwikkeling door. De sympathie die ik voor haar heb wordt enorm sterk omschreven door ser Jorah:

"You have a good claim: a title, a birthright. But you have something more than that: you may cover it up and deny it, but you have a gentle heart. You would be not only respected and feared, you would be loved. Someone who can rule and should rule. Centuries come and go without a person like that coming into the world. There are times that I look at you, and I still can't believe you're real."

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Daar moet wel bij worden gezegd dat Jorah nogal geilt op z´n Khaleesi.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Mat_ wrote:

"You have a good claim: a title, a birthright. But you have something more than that: you may cover it up and deny it, but you have a gentle heart. You would be not only respected and feared, you would be loved. Someone who can rule and should rule. Centuries come and go without a person like that coming into the world. There are times that I look at you, and I still can't believe you're real."

Awww.. dat was lief hè?

Datzelfde heb ik toentertijd gezegd tegen een meisje tijdens het stappen. Werkte goed..

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ondanks Jorah's terechte affectie voor Daenerys somt ie natuurlijk wel de feiten op. Jorah en Dany blijven één van mijn favoriete elementen. Wat breekt er een moeilijke tijd aan voor me zo .

Zucht..

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Nicholas wrote:

Daar moet wel bij worden gezegd dat Jorah nogal geilt op z´n Khaleesi.

Uiteraard, maakt hen ook zo'n mooi duo. Maar ik vind dat hij in dit geval geen woord overdrijft. Dat is het sterkste punt van Daenarys. Ze is meedogenlozer dan alle andere characters samen tov haar vijanden maar ze is wel liefdevol voor de mensen rondom haar. Ik hoop dat ze zo blijft gedurende de rest van de serie

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:
Tot nu toe weet ik alleen dit:
- Een op machts beluste vrouw
- Neukt haar broer
- Heeft een kind van haar broer(meerdere?)
- Doet alsof het kind van de koning is
- Het kind heeft geen recht op de troon, maar ze doet wel alsof

Alles wat ze doet doet ze om in een goed daglicht te komen met Tywin, offert te veel op voor house Lannister, en als de dankbaarheid uitblijft raak je wel verzuurd. Ze weet hoe 'slecht' haar zoon is maar doet haar moederlijke taak, haar man herinnert haar er constant aan dat er maar één vrouw voor 'm is en dat is Lyanna Stark.

Ze cijfert zichzelf op zo veel vlakken weg, verre van een character flaw.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

W.M.J.M wrote:
(quote)

Geef mij Stannis maar. Hard maar rechtvaardig en hij zal nooit opgeven. Precies het soort koning dat je nodig hebt wanneer the White Walkers komen. Dany heeft alleen haar draken met zich mee. Verder is ze niets waard. boekspoiler: Ze kan nog niet eens over een stad regeren, laat staan zeven koninkrijken Daarnaast is Stannis zijn claim ook het meest legitiem.

Niet mee eens uiteraard. Ze is zowel regeerder als mens, dat is de combinatie geschikt voor regeren. Dany for the iron throne!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Jorah noemt haar iemand die een rijk (of 7) kan besturen. Dat is geen feit, dat is een mening.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Mat_ wrote:

Dat is inderdaad de grote sterkte van de serie, dat er geen overduidelijke zwart/wit good vs bad is. Beste voorbeeld daarvan is Tywin Lannister. Je kan hem bezwaarlijk sympathiek noemen maar zijn beweegredenen zijn vrij reasonable en op zich ook niet echt evil te noemen.

."

Ik weet niet of Ellia, Aegon, Rhaenys, Tysha en the smallfolk of the Riverlands met je eens zouden zijn.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mierenneuker .

Voor Dany's aanhangers zijn het feiten. Haar claim in combinatie met haar karaktereigenschappen maken haar wel een enorm geliefde queen, en slagvaardig waar nodig. En wat mij betreft geen beter pakket om de 7 kingdoms te leiden.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Frans Timmermans die Got gebruikt in zijn speech over het EU.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

D.K wrote:

(quote)

Ik weet niet of Ellia, Aegon, Rhaenys, Tysha en the smallfolk of the Riverlands met je eens zouden zijn.

Ik baseer mij volledig op de serie en wat er wordt vertelt en wat er gebeurt in de serie en daar zijn zijn gedragingen allemaal mooi te verklaren door het feit dat hij zijn huis wil beschermen

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Vanaf 3.02, wie denk je dat de orders heeft gegeven?

En Tysha is het hoer met wie Tyrion was getrouwd, Tywin liet haar voor de ogen van Tyrion door zijn soldaten''verkrachtten". Dit was in seizoen 1 besproken.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Er zijn maar twee bevredigende en eerlijke eindscenario's mogelijk.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

deLeeuw wrote:
Er zijn maar twee bevredigende en eerlijke eindscenario's mogelijk.

Boekspoilers:
Daenerys die met Ramsay een relatie krijgt? Sansa op de iron throne eindigt? Jon Snow die met Val trouwt?En Arya die Cercei dood?

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Ik lees geen boekspoilers!
Maar de scenario's zitten in ieder geval in mijn hoofd, en zijn voor mij bevredigend:

Scenario 1. Kings Landing wordt met de grond gelijk gemaakt. Het land word doorgetrokken met de Riverlands, of de Stormlands (die hebben niet zo veel grond..), en de koninkrijken worden gewoon onafhankelijk. Ik begrijp sowieso niet helemaal waarom Robert plotseling (vanzelfsprekend) koning kon worden.. Na een era van intimidatie door draakjes hunker je toch naar onafhankelijkheid? Ik zie House Martell van Dorne (Unbowed, Unbent, Unbroken) niet leuk ja knikken tegen rebel Robert als koning, maar goed..

Scenario 2. Iedereen moet gewoon normaal doen. Er wordt een nobele familie gekozen die bekend staat als wijs, onafhankelijk van welk huis dan ook, en niet machtsgeil. Dit wordt de nieuwe heersende bloedlijn.
Kortom al bloedspillend naar de macht proberen te grijpen (Stannis, Ned en Robert, Daenerys, en wie weet nog meer dadelijk!) puur omdat je dat wilt (hebben, hebben, hebben!) omdat je zelf vindt dat je daar 'recht op hebt' is niet de manier. Dat heeft de geschiedenis in het echte leven ons onderhand toch wel geleerd? Ik hoop dat onze George R. R. Martin dat morele principe ook meeneemt in zijn laatste boek

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ned wou volgens mij zelf helemaal geen macht.

D.K

• 222 messages
  • 743 votes

Stannis ook niet. Hij volgt gewoon de wet. Het zijn de Lannisters (behalve Jamie), Dany en paar andere figuren die het willen.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Ned niet nee. Maar die heeft wel Robert aan de macht geholpen, die wou het wel. En Stannis volgt niet 'gewoon' de wet, want die gaat over (letterlijk duizenden) lijken inclusief z'n broertje om aan de macht te komen. Beide dus hongerig naar macht. En waarom hebben de baretheons dit recht? The north, the vale en the riverlands hebben toch ook meegevochten? En de lannisters hebben op hun tricky manier ook een bijdrage geleverd. Kortom, de twee scenario's

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Omdat Robert (en Stannis) zijn oma een Targaryan was en dus de beste claim had van de rebellen. Stannis volgt wel de wet. Hij is de erfgenaam van Robert omdat hij geen rechtsgeldige zonen/dochters heeft nagelaten. Stannis is niet machtsgeil. Hij geeft niets om persoonlijke glorie of eer, enkel om de wet en het belang van het rijk. Hij schat mensen op zijn waarde in. Welke andere koning zou een zoon van een krabvisser en een voormalige smokkelaar hand van de koning laten worden? Hij is wars van gevlei en mooipraterij. Hij omringt zich met mensen die allerlei soorten advies aan hem geven en luistert er ook echt naar.

“I never asked for this crown. Gold is cold and heavy on the head, but so long as I am the king, I have a duty. If I must sacrifice one child to the flames to save a million from the dark. Sacrifice is never easy, Davos. Or it is no true sacrifice."

"Stannis Baratheon"

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Er circuleren spoilers over de aflevering van morgen. Op IMDB schijnt iemand hem te hebben gezien. Hij weet zelfs de eerste zin te vermelden.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Nicholas wrote:

Er circuleren spoilers over de aflevering van morgen. Op IMDB schijnt iemand hem te hebben gezien. Hij weet zelfs de eerste zin te vermelden.

Zowat iedereen weet toch wat er gaat gebeuren? Een boeklezer zal door het verhaal in ieder geval absoluut niet worden verrast. Misschien door de uitwerking. Maar of dat zo sensationeel is om al te weten!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Big whoop.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

deLeeuw wrote:
(quote)

Zowat iedereen weet toch wat er gaat gebeuren? Een boeklezer zal door het verhaal in ieder geval absoluut niet worden verrast. Misschien door de uitwerking. Maar of dat zo sensationeel is om al te weten!

Er zitten toch wat kleine verschilletjes in. Bovendien weet hij meer over Talisa te vermelden.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

404 Looking for Something? - amazon.com

Season 3 soundtrack samples.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Fuck Walder Frey.

Fuck Roose Bolton.

Fuck Tywin Lannister.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.