- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Boer zoekt Vrouw
Boer zoekt Vrouw
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Grappig, Geert-Jan vind ik juist een mooie vent. Eens verder met Jan en Bastiaan. Bij Geert verwacht ik wel wat Temptation Island taferelen. Dit zal ook het laatste BZV seizoen bij de NPO zijn. Het onschuldige is er nu wel af. Zelfs Yvonne ging hier in mee. Ik begrijp nu trouwens wel wat beter dat Annemiek nog single is. De versie die ze van zichzelf gaf gisteren was althans niet best.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Langer dan verwacht. Was het nog leuk verder?
Heb nog wel kunnen zien dat Annemiek een pot met 5* nerds had opengetrokken. Goeie genade. Zelfs The Sherminator was present.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Nou, vertel?
Bastiaan even onder het roostertje gelegd, mooi spannend momentje. Tijdens het geklieder gooide Milou al haar charmes in de strijd, maar mijn schotje voor de boeg is toch de sympathieke Elise.
Aan Geert-Jan ergerde ik me weer mateloos met zijn inhoudsloze gekwebbel, totdat de goedlachse frietboer zowaar zijn blanke pit even toonde bij het wegsturen van twee door hem geliefde dames. Jacqueline vindt al die flauwe Mokumse humor ondertussen schijnbaar om te lachen, dus ik zet mijn centjes op haar.
Ik geef maar gewoon toe: wat een schoonheid is Nienke toch
Toch is mijn gok dat Jan uiteindelijk voor Froukje gaat kiezen, gevoelskwestie. Toffe gozer trouwens, lekker ontspannen en gewoon toegeven het op een zuipen te hebben gezet na zijn scheiding, zo hoort dat.
Annemiek had er nog steeds geen zin in, hoe graag Yvon ook anders wilde. Steven is nog steeds frontrunner en dus schotje voor de boeg, maar ik ben bang dat dit één groot drama wordt zonder happy end.
Geert moet luisterboeken inspreken, heerlijke stem en intonatie. Van Vera vindt hij vast het figuurtje leuk maar haar overdreven maniertjes gaan hem vanzelf tegenstaan: bij deze kijker is zulks reeds gebeurd. De nuchtere Esther lijkt dan een betere metsj.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Ai, jammer dat Jan niet voor Lotte koos.. Verder prima keuzes van alle boeren. Geert-Jan blijf ik wel een mooie vent vinden. Wie verzint een date met piñatas? Erg suf. Of rondjes rijden met een BMX. Maar de boeren zijn nu al leuker dan die van vorig seizoen. Spraakzamer vooral. Kom maar op met de logeerweek!
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Allereerst, heerlijke analyse weer otherfool! Hier ben jij zeer bedreven in.
Geert moet luisterboeken inspreken, heerlijke stem en intonatie.

Toch is mijn gok dat Jan uiteindelijk voor Froukje gaat kiezen, gevoelskwestie.
Sympathieke dame hoor. Alleen kan ik maar niet wennen aan dat blote billen gezicht.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Een snuiffie 
Heerlijke aflevering. Geert-Jan nog steeds goud. Geert ook. Angela lijkt me een mooie match. Annemiek staat leuk op een kalender maar in het echt is het niet echt wat. Bastiaan moeizame vent. Milou wel een schatje. Hopelijk kiest Jan voor Disney girl.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
‘BzV-Geert Jan sleept vrouw voor de rechter’ | Superguide
*spoiler alert*
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een snuiffie
Welk een schok schotelde de keurige KRO-NCRV ons voor met deze haast achteloze ontboezeming! Daar hadden de meiskes niet van terug, met uitzondering van de innemende Nienke die het duidelijk wel spannend vond en zelf ook met wat onthullingen kwam. Huize otherfool viel ondertussen haast van de bank van den schrik!
Annemiek heeft een prachtig snoetje maar als het op standje chagrijn staat, dan valt zelfs daar niet tegenaan te kijken. Steven is een schat van een jongen, maar kan hij de stugge boerin ook ontdooien!?
Gert-Jan begint een love it or hate it karakter te worden op MoMe, waarbij ik duidelijk in het tweede kamp blijf zitten. Ook de dames ergerden zich kapot aan het tomeloze geginnegap om niks, en dan werd den nationale driekleur ook nog verkeerd om opgehangen! De gasten een portie patat voorzetten vinden we nu nog aandoenlijk, maar ik heb zo'n gevoel dat zulks dagelijkse kost is onder de rook van Amsterdam... en hoe zit dat toch met die oplichtster!? Spanning ende sensatie!
Cameltoe Vera, we houden hem erin, doet elke week een maatje minder aan en gaat er elke week harder van krijsen. Geloof mij nu maar: die wordt als eerste door Geert weggestuurd (wishful thinking ook wel).
Bastiaan zag er zowaar patent uit in avondkleding, maar dat mag ook wel met drie fraaie vrouwmensen in huis. Mooie Milou heeft wel iets aparts, maar ik vind die andere twee toch veel en veel leuker. Tussen Elise en Milou zie ik overigens nog wel wat bitchy kussengevechten ontstaan (again: wishful thinking).
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Annemiek heeft een prachtig snoetje maar als het op standje chagrijn staat, dan valt zelfs daar niet tegenaan te kijken.

otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Wat een joker idd
Leuk voor de tv maar mijn God je zal er maar 24 uur mee opgescheept zitten. Niet voor niets de eerste wegloper alhier: Betty kon nog zoveel murmelen over goed mens enzo maar zag haar eens van het erf scheuren. Zou Jacqueline dan ondertussen misschien 'de oplichtster' kunnen zijn?!
Dan heeft Geert het een stuk beter voor elkaar. Hedde gij al vlinders? dorst-ie gewoon te vragen, en alledrie kirden ze dat het een lieve lust was. Hier is het toch wel echt de hoogste tijd voor de immens irritante Vera om te vertrekken en terug te keren naar Hotter than my daughter.
Stuurse Annemiek, geen ochtendmens en ook 's avonds gelieve niet lastig te vallen, tussendoor overigens ook niet, heeft het er maar lastig mee. Jelte is misschien wel het leukst, Steven het sympathiekst, maar het is jandorie paardenboy Erik die voorlopig de meeste credits scoort, want hij kan melken en weet pa-lief met embryospoelingen te imponeren. Een romance zie ik hier ondertussen nog altijd niet opbloeien.
Bij Jan zeker wel! Nadat het schokkende nieuws was doorgesijpeld dat er iemand vrijwillig van een erf zou verdwijnen, had gansch Nederland bij de wedkantoren op de sympathieke Vera of desnoods Froukje de centjes gezet, maar ze bleven gewoon op de landerijen van snuifje ronddartelen. De teaser dat Jan nóg een geheim in petto heeft, is natuurlijk om te smullen. Ik zet mijn overgebleven geld op sekskelder!
Bastiaan het minst in beeld gezien: mooie Milou wil niet stante pede verhuizen en mooie Madeleen matcht niet met de wat eigengereide boer: Elise is de logische overblijfster. Ze leefden nog lang en gelukkig.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Jacqueline de oplichtster idd. Kan niet meer missen.
Vera mag wel weg. Die andere twee zijn leuke dames. Lastige keus.
Annemiek, brrr. Ik was fan tijdens haar introductie maar naast het knappe koppie is er werkelijk niets leuks aan haar.
Jan die nóg iets moet opbiechten.. Mooie cliffhanger. Ik zou voor Disney girl gaan. Duidelijk de leukste. Jan boft maar.
Elise lijkt mij ook de meest logische keuze. Lekker veilig vooral.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik krijg er een steeds harder hoofd in.
Wie pinkte er niet een traantje weg, wat heet, wie gooide niet volop de kraan open na het wegsturen van de hypersympathieke Steven? Jongen, als ik iets jonger was, nog vrijgezel én van den mannenliefde, was ik nu al in de pen gekropen. Ontzettend lieve gozer, door den harteloze paardenrijdster ('nog effe een barrage kijken') naar huis gestuurd... dit kan toch zomaar niet!? U merkt: deze kijker is meer dan geschokt!
Bij Geert zat deze exit er wel aan te komen: ook hier moest de meest sympathieke logé wieberen omdat Geertje wel lekker door wil feestuh. Gaat het daar dan toch richting Vera? Het zal toch niet waar zijn?
Jan dan met zijn nieuwe geheim: geen sekskelder maar een sterilisatie, die al dan niet wel weer terug gedraaid kon worden als al dan niet de dame in kwestie erom zou vragen. Froukje vindt inmiddels alles best, Vera hebben we niet in beeld gezien en Nienke, mijn favoriet van het eerste uur, gaat er per dag ouder uitzien. Het leven op de boerderij met zo'n ongeleid projectiel vergt wel wat!
Ook Geert-Jan is natuurlijk de makkelijkste niet. Ondanks dat hij zelfs op MoMe een fanbase heeft, kan ik die man niet luchten of zien. In slobberkledij strompelt hij zich door de landerijen, ondertussen een poging doend de ene kwinkslag met de volgende op te volgen. Zeker negentig procent daarvan slaat per direct dood bij de overgebleven dames, iets wat hij zelf nog niet door schijnt te hebben.
Mooie Madeleen verdient een betere man dan Bastiaan. De valse opmerking van Elise aan het eind was tenenkrommend en hemeltergend tegelijk, maar wel gebaseerd op een terecht onoverwinnelijkheidsgevoel: zij heeft Bastiaan vast in haar grijpgrage vingertjes.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Sneu van Steven inderdaad. Maar hij hield zich wel teveel op de vlakte. Erik Engerd en de harteloze "geen pinda's etende" paardenrijdster passen goed bij elkaar. Brrr... Sympathieke Jelte: pak je spullen en ga!
Geert hield het aangeschoten projectiel op zijn erf en stuurde Esther, de leukste van het stel, terug naar Vroomshoop. Geert gaat voor het vuurwerk. Laat de camera's maar draaien!
Geert-Jan, de fanbase is groeiende, probeerde het de overgebleven dames weer naar de zin te maken. Ik vond het sowieso al heel bijzonder dat Karine voor hem geschreven had, ze is veel te classy, maar zij lijkt nu ook zelf haar twijfels te hebben. Maar waarom Jacqueline, die blijkbaar een heel goed draaiend makelaarskantoor heeft, Geert-Jan geld afhandig zou hebben gemaakt?
Jammer dat er geen catfight volgde tussen de knappe Milou en valse Elise. Eerst wist Elise niet hoe snel ze zich moest losmaken van de knuffel die Milou wilde geven toen bleek dat ze mochten blijven om vervolgens er een rotopmerking overheen te gooien later die avond. Is dat die Zeeuwse bescheidenheid? Bastiaan greep helaas niet in, een veeg teken voor Milou. Maar zij verdient sowieso beter.
Boer Jan die het na vier kindjes wel mooi vond en zich met zijn toenmalige vrouw al opa en oma zag worden. Maar nu spijt heeft van de ingreep. Wat Vera hiervan vindt weten we (nog) niet. Bij mij is Disney girl ook favoriet maar ze zag er idd niet op haar best uit deze aflevering. Ik gok op Froukje.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Tussen Elise en Milou zie ik overigens nog wel wat bitchy kussengevechten ontstaan (again: wishful thinking).
Bij Annemiek haakte ik eigenlijk al af toen zij de kandidaten door haar vriendinnen liet uitzoeken. Ik ben benieuwd of deze ice queen nog ontdooit dit seizoen, maar ik verwacht het niet. Erik lijkt me wel de meest geschikte kandidaat, al meldt ie wekelijks niet veel meer dan dat 'ie toch zoveel gemeen met haar heeft.
Geert-Jan vond ik in het begin wel leuk, maar gaat me ook een beetje tegenstaan. Het besef dat het konijnenpak geen eenmalige grap, maar daadwerkelijk zijn pyama is, deed hem geen goed in mijn beeldvorming. Karine lijkt me de volgende die hier afhaakt.
In de tussentijd heeft Geert de meest ingetogen van zijn stel weggestuurd. Vanaf het moment dat de foto van Vera voorbij kwam heeft ze haar pole position niet afgestaan, maar ik kan me voorstellen dat hij toch voor de wat robuustere Angela gaat.
Jan vind ik de sympathiekste van het stel. Gewoon Nirvana draaien tijdens het eerste diner met je drie dames. Ik verwacht dat hij voor pure Froukje gaat, heb het idee dat zij hem wel wat innerlijke rust kan geven.
Wellicht zouden Steven en Madeleen wel een aardig koppel zijn, bedacht ik me nog.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Boer Johan had trouwens een erg geslaagde date op de webserie, altijd een leuk toetje na de reguliere aflevering. Die lijkt al bijna onder de pannen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik gok dat Jan tijdens de volgende aflevering verkondigt een vrouw te zijn geweest. Hij is lekker bezig. 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Geen bericht van otherfool nog hier?
Afgelopen aflevering was toch wel verrassend, met Froukje die naar huis werd gestuurd en Milou die door wat slimme vragen weer in beeld lijkt bij Bastiaan.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Oei, nalatigheid mijnerzijds!
Want het was me toch een verrukkelijke aflevering! Eerst dan Jan, die inderdaad Froukje toch wel verrassend de deur wees en met Vera's ritsje zat te pielen voordat Nienke de bocht om kwam scheuren: de erotische spanning hing in de lucht! Verder waren de scenes met de hond zowaar aandoenlijk: heeft onze pillenman dan toch een hoop te bieden voor de dames? Ze gaan er iig allemaal voor!
Dat kan niet van Gert-Jan gezegd worden: de dames zijn beide duidelijk te chique voor deze ongelikte beer met overigens een buitengewoon sympathieke zoon. Het laatste keuzemoment is dan ook vooral spannend vanwege de vraag hoe dat nu toch zit met de oplichtster!
Naar het gekrioel van Geert en Vera kon ik ondertussen maar moeilijk kijken. Dat kirrende meisjespersoon dat alle lichaamsdelen in de strijd gooit om het vervolgens op diepgang te gooien: driewerf neen.
Annemieke vond ik zeer spannend ditmaal: Erik komt niet verder dan over paardjes en kalfjes praten, maar Jelte gooide zowaar de kont tegen de krib en éventjes dacht ik dat hij in een alles of niets poging de ijskoningin te ontdooien haar vol op het snoetje ging pakken tussen de hooibalen. Helaasch, het moment ging voorbij, maar wat niet is kan nog komen!
Bastiaan mag dan een wat kleurloze boy zijn, de dames zorgen hier voor het vuurwerk: de bitchy opmerkingen volgen elkaar in rap tempo op; hier gaat bloed vloeien!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Er is maar één Echt programma op de Nederlandse televee, en het waarom werd gisteren weer eens duidelijk! Wat een beelden bij Annemiek: de paardenverslaafde bakvissen, Jelte die met zijn ogen rolt, de ijskoningin die beide heren naar huis stuurt, Erik die als een mak lammetje zijn droomvrouw uit de handjes ziet glippen en Yvonneke die alles weer recht moet breien. Boer zoekt vrouw spektakel zonder weerga!
Remmen los ook bij Jan, waar Vera Nienke zomaar ineens een onverwachte stoot onder de gordel gaf. Niet netjes natuurlijk, maar dit stel lijkt wél het meest kansrijk het tot aan de reünie vol te houden.
Problemen zat intussen bij Bastiaan, en niet alleen maar omdat de boer en zijn zwijgzame medewerkers den ganse dag Zeelandse witlofpennen uit de grond aan het stampen zijn. Het échte probleem is natuurlijk dat Bas overduidelijk de hots heeft voor mooie Milou, terwijl Elise degene is die op het bedrijf thuishoort. Deze dramatische driehoeksverhouding moet wel ellende opleveren, hoe sneu ook.
Karine legde Geert-Jan ouderwets op het rooster, vriendschappelijke klap op de kont of niet. De stamelende paardenfokker kwam er niet helemaal uit, ze is gewoon echt te lastig voor de onbehouwen boer. In Jacqueline, 'heb ik al verteld dat ik een makelaarsbedrijf heb?', zie ik ook meer een oplichtster... we gaan het meemaken!
Geertje begon weer over vlinders, die hij zelf onbegrijpelijkerwijze voor Vera schijnt te voelen. Haar twijfel zou volgende week tot haar exit kunnen leiden, of levert de KRONCRV hier een ouderwetse poets en is het hoteldebotele Angela die nog langer weigert tweede viool te spelen!? Man, wat een drama's allemaal...
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
Ik zie het bij Bassie ook nog wel gebeuren dat Milou en Elise op hetzelfde moment willen vertrekken, Milou is er wel klaar mee. En Elise 'ik heb hem in de pocket' begint ook steeds meer te twijfelen. Yvon moet daar ook overuren maken.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Gisteren beken tussen het koffiezetten door. Helaas ken ik de namen niet goed.
Zeeland: interessant om te zien hoe de boer permanent werkt op zijn zilte akkers en zo zijn 2 huisgenotes aan hun lot overlaat. Zijn probleem: hij kan niet communiceren! Die milou wil ik ook wel als trophy vrouw (omg) maar dat gaat nooit gebeuren. Die ander beraamt inmiddels een ontsnappingspoging.
De amsterdamse paardenfokker heeft inmiddels door dat de schilderes een prettiger gezelschap is dan die zakenvrouw. Echter, hij is zo lomp!
Het brabantse paardenmeisje heeft 2 jongens naar huis gestuurd waarvan eentje echt aardig (maar niet tegen paarden) is en de ander zo doods is als het meisje zelf. Er is dus een match. Echter ze ziet een seksloos verstandshuwelijk door geografische verschillen niet zitten. Ben blij dat die paardenhater is ontsnapt, ook al is hij wel erg toe aan een vrouw, maar heeft altijd nog zijn drumstel.
Die jan heb ik helaas gemist.
De vetmester is overduidelijk verliefd op de magere dame (hetgeen merkwaardig) die geen kans onbenut laat hem om haar vinger te winden. Op afstand gadegeslagen door de derde dame. Maar hij beseft wel dat ze daar slechts voor de lol is. Dat wordt nog spannend!!
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Wat een zooitje..
Waarom heeft Erik Engerd überhaupt een brief geschreven? En dan op het laatst toch nog spijt? Annemiek zag er zowaar een stuk beter uit tijdens het bezoek van haar vriendinnen. Haar avances richting Jelte waren echter rijkelijk laat. Het interesseert me niet eens meer of hier nog een (ijs)konijn uit de hoed komt. Echt kansloos.
Witlofpennen. Ik begrijp best dat er een moment zal zijn dat perfect is om te oogsten. Maar om nou een hele dag die meiden geen echte aandacht te geven? Zaken gaan voor het meisje blijkbaar. De knappe Milou en de onzekere Elise zullen hier hun geluk niet gaan vinden vermoed ik.
Je bent geneigd om te denken dat Vera vertrekt uit Oeffelt. Maar BZV heeft vaker de kijker op het verkeerde been gezet. Angela en Geert lijken me een prima match. Vera is volgens mij echt reddeloos verloren. Al leest ze nog 100 zelfhulpboeken. Wat een type..
Ik ga voor Jan en Disney girl. Op uiterlijk wint zij het easy van Vera. Die trekt ook heel raar met haar mond. Maar ze schijnt wel heel zeker van haar zaak te zijn. Mocht Disney girl het niet worden dan zal half vrijgezel mannelijk Nederland in de pen klemmen. Geef ze ongelijk!
Geert-Jan zorgde weer goed voor zijn vrouwtjes. Zowaar een kneep in de kont bij classy Karine. En iets wat leek op een goed gesprek tijdens het schilderen. Mocht er een oplichtster zijn dan is het Jacqueline. Ergens hoop ik dat het verhaal niet klopt en Geert-Jan voor Karine kiest en met haar gelukkig wordt.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Die Jelte heeft het nog lang volgehouden, terwijl hij al dagen het vijfde been aan het paard is. Maar die Erik aka The Sherminator, man man, wat een slappe hap. Ram dat 'Te koop' bord nou maar snel de grond van je bedrijf in, want je gaat nooit, maar dan ook nooit meer van je leven een vrouw krijgen die ook maar enigszins in de buurt komt van het uiterlijk van Annemiek.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik zie het bij Bassie ook nog wel gebeuren dat Milou en Elise op hetzelfde moment willen vertrekken, Milou is er wel klaar mee. En Elise 'ik heb hem in de pocket' begint ook steeds meer te twijfelen. Yvon moet daar ook overuren maken.
Die Elise heeft heel het hele huis in haar hoofd ingericht, heeft haar werkschema al ingevuld en reeds een trouwdatum geprikt. Elise wil het liefst van allemaal. Als ze niet gekozen wordt, krijgt ze een klap die ze bij de aanvang van de volgende BZV nog niet verwerkt heeft.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2203 votes
Erik is m.i. een typische Boer Zoekt Vrouw-kandidaat en typisch iets waar Annemiek op valt. Saai en krijgt op 'normale wijze' nooit zo'n knappe vrouw als Annemiek. Past precies bij Annemiek: Annemiek valt op saai, want Annemiek is zelf ook saai.
Bassie heeft trouwens wel een oogje op Milou, maar Milou wil het niet zo. Dus als Milou voor het laatste keuzemoment niet d'r biezen pakt, is Elise ontroostbaar en is Bassie bij de reunie single.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik ga voor Jan en Disney girl. Op uiterlijk wint zij het easy van Vera. Die trekt ook heel raar met haar mond. Maar ze schijnt wel heel zeker van haar zaak te zijn. Mocht Disney girl het niet worden dan zal half vrijgezel mannelijk Nederland in de pen klemmen. Geef ze ongelijk!
Toch heeft (deze!) Vera iets ontwapenends... en ik denk dat er wel een kern van waarheid in haar analyse zit: met de looks van Nienke zit het wel goed, een metsj met Jan kan ik het toch niet noemen...
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Klopt hoor. Vaak zit je ook te kijken wie je zelf zou kiezen. Maar het gaat er uiteraard om wie het beste bij, in dit geval, Jan past. Prima als dat Vera blijkt te zijn. Jan is wel de meest sympathieke van alle boeren. En ondanks de pilletjes en het snuiffie ook de meest normale.