- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Boer zoekt Vrouw
Boer zoekt Vrouw
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Zoutloos!? Welneen! Puur genieten weer. Neem zo'n onbeduidend gesprekje tussen Japio en Marjan onder het genot van een bakje koffie. Hoogwaardige romantiek is niet een zonsondergang met rode wijn en gelikte oneliners, maar een schuchtere boer die zo heel eventjes de hand op de knie legt van een vrouw die hem zowaar denkt te begrijpen, voordat-ie aan z'n bureautje verder gaat typen.
Bij Wimpie gaat het natuurlijk helemaal mis: de hardbodies vinden het maar niks dat meneer niet van sporten houdt en zich bovendien niet erg assertief opstelt. Als zelfs zijn vrienden al een opmerkelijk gebrek aan connectie tussen de blozende akkerbouwer en de, ik zeg het nog 1 keer, puike brievenschrijfsters opmerkt, dan moeten we vrezen voor een stevige anticlimax aldaar.
Natuurlijk niet op de boerderij van Marnix! Deze plot is en blijft het leukste om naar te kijken: Angela mag dan de waterspuit afgezaagd vinden, zonder deze klassieker is BZV reddeloos verloren. Ook lekker in een moddersloot gaan zwemmen, het kan allemaal bij dit merkwaardig heerschap. Janneke lijkt bovendien steeds verder te ontbolsteren, dat gaat spetteren!
Steffie met de hengst gaf natuurlijk aan Harrold een open kans voor de ene na de andere woordgrap, maar het bleef slechts bij ééntje: kwam het omdat de sympathieke mestrijder zich achtergesteld voelde bij Roel? Zijn smachtende blikken naar de door hem zo begeerde boerin tijdens het feestje deed huize otherfool sidderen: als dat maar goed komt!
De Vamp tenslotte giechelde zich ook weer door een aflevering.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
De Vamp tenslotte giechelde zich ook weer door een aflevering.

Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Pas je wel op met die smileys? 
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Pas je wel op met die smileys?
Haha!
Ja, de politie is genadeloos. 
Oeps weer een smiley
eppo349
-
- 874 messages
- 4064 votes
Al met al gebeurt er helemaal niets. Liefde moet knetteren …
3 afleveringen waren genoeg geweest voor dit seizoen.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Als boer Wim die Marit nu niet pakt doe ik het.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Bij het sentiment als boven omschreven door de grunt zit geen woord Frans: ook de blozende boer zal bij het aanzien van mooie Marit in het ravissante blauwe jurkje én het vroegtijdig afhaken van pittige Paula toch zeker wel een versnelling hoger schakelen?
Steffie is er uit, zo was te zien in het vooruitblikje. Maar waaruit!? De logeerweek lijkt van alle kanten goed bevallen te zijn, en er zit duidelijk een glinstering in haar ogen... maar op wieohwie is de sympathieke hengstenfokster vlieft? Ik blijf vasthouden aan Harrold, al is het maar omdat Harrold een toffe peer is.
De combinatie van de dikbillenclub en bier zorgden voor tranen bij Marnix: het bij tijden gevoelige menneke weet het even niet meer, en zijn vrouwen óók al niet. Dat gaat nog vuurwerk opleveren, wat ik u brom.
De Vamp maakte dit keer rare beweginkjes. Dat die boys zich dat nou zomaar aan laten leunen...
Meeste drama deze week bij Jaap, die zijn handjes moest laten wapperen op het bedrijf waarna de logees al snel begonnen te morren. Met name Marjan kan dan nog best direct uit de hoek komen, wat ik niet zo achter haar had gezocht. Als Japio bij Petra dan ook nog meer een fysieke aantrekkingskracht voelt, zou het dan misschien toch een andere kant op kunnen gaan dan voorheen gedacht?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dank, maar voor een echt mooi figuur moet je bij Marit zijn (ok nu houd ik erover op). Maar of deze blonde schone (nog 1tje dan), ondanks het door Yvon georkestreerde geflikflooi met Wimpie, het lang uithoudt op de boerderie... ik zal het maar gewoon bot zeggen: neen. Maar ik gun de jongelingen, zowel de lieflijke boer als de niet te versmaden arts (excuus) hun pleziertje, maar als vanzelf!
Plezier was er niet echt te vinden bij Marnix 'zoon van' Knetemann. Janneke gooide eens stevig tegen de kont tegen de krib, en Bertine greep meteen haar kans met een stevige hug voor de provisorische hot tub. Haar liefdesverklaring werd alleen niet direct beantwoord: Kneet jr. houdt slagen om de arm en heeft het er maar moeilijk mee. Hoe de KRONCRV ook aan het uitmelken is: daar gaat vuurwerk van komen!
In vuur en vlam stond zeker Steffie: de sympathieke hengstenfokster heeft de hots voor Roel met de rollende spierrrballen. Dat Harrold het daarbij te kwaad kreeg, zorgde ook in huize otherfool voor trillende onderlipjes, ik zal het maar gewoon eerlijk toegeven.
Vanaf het moment dat Maarten op de speeddate het raam van de trein uitkeek, viel half Nederland voor dit bedachtzame stille water. De Vamp deed er wat langer over, maar het kon niet missen natuurlijk!
Japio, Japio, waarom vinden de vrouwtjes je toch zo leuk, want ik zie het echt niet! Mompelend en strompelend weet hij zowel de goedlachse Petra als charmante Marian met de ene na de andere open deur om zijn vingertje te winden, tussen de onvermijdelijke sigaretjes door dan.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik hep een worsie voor je meegenomuh
Charmeurtje, onze Marnix, die tegen wil en dank dan maar voor Janneke koos, maar om nu te zeggen dat de verliefdheid er bij beide vanaf spatte... nou, neen. Het aardigste wat schoonpapa verder kon zeggen was dat ze beide even groot waren, waarna de tortelduifjes het maar op een zuipen zetten. Niet altijd het slechtste plan, begrijp me goed...
De Vamp was na het giechelen en het gekkedansjedoen nu weer aan het klagen dat ze pijn in de buik had, ofzo. Als nietsvermoedende kijker word ik daar al heel, heel moe van. Heeft Maarten wél het engeltjesgeduld dat nodig is om Michelle te handelen?
Mooie Marit had om diezelfde kijker weer wat op te vrolijken opnieuw een kekke outfit uitgezocht. Uit de gesprekjes met de studievriendinnen viel verder wel op te maken wat ik vorige week reeds vreesde: deze affaire is geen lang leven beschoren. Wat dan weer goed nieuws is voor mannelijk vrijgezel Nederland met twee ogen in de kop, dat dan weer wel.
Het mooiste keuzemoment van dit jaar was zowaar bij Japio, die hevig geëmotioneerd voor Marian koos, de sympathieke Petra ten spijt. Dat de citytrip niet vlekkeloos verloopt is dan weer een domper op de feestvreugde, de twee leken daarvoor toch behoorlijk vlieft rond te lopen...
Weinig beelden van Steffie en Roel, al vond ik de citytrip op het eerste oog wat ongemakkelijk. Of bewaart het jonge stel de romantiek voor als de camera's niet meer draaien? Komaan, haal die lieve woordjes boven tafel en geef als klapstuk voor den trouwe kijker elkaar vol in beeld een ouderwetsche smakkerd!
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
deze affaire is geen lang leven beschoren. Wat dan weer goed nieuws is voor mannelijk vrijgezel Nederland
Precies wat ik ook dacht. Kan hij deze frêle blondine voor langere tijd geboeid houden?
Ze is een prachtverschijning, maar zeker ook een intelligente tante. Wim komt op mij toch wat 'simpel' over. Weet niet of dat de duurzaamheid bevordert.
Ik ga vast een brief schrijven otherfool
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik hep een worsie voor je meegenomuh
Charmeurtje, onze Marnix, die tegen wil en dank dan maar voor Janneke koos, maar om nu te zeggen dat de verliefdheid er bij beide vanaf spatte... nou, neen. Het aardigste wat schoonpapa verder kon zeggen was dat ze beide even groot waren, waarna de tortelduifjes het maar op een zuipen zetten. Niet altijd het slechtste plan, begrijp me goed...
De Vamp was na het giechelen en het gekkedansjedoen nu weer aan het klagen dat ze pijn in de buik had, ofzo. Als nietsvermoedende kijker word ik daar al heel, heel moe van. Heeft Maarten wél het engeltjesgeduld dat nodig is om Michelle te handelen?
Mooie Marit had om diezelfde kijker weer wat op te vrolijken opnieuw een kekke outfit uitgezocht. Uit de gesprekjes met de studievriendinnen viel verder wel op te maken wat ik vorige week reeds vreesde: deze affaire is geen lang leven beschoren. Wat dan weer goed nieuws is voor mannelijk vrijgezel Nederland met twee ogen in de kop, dat dan weer wel.
Het mooiste keuzemoment van dit jaar was zowaar bij Japio, die hevig geëmotioneerd voor Marian koos, de sympathieke Petra ten spijt. Dat de citytrip niet vlekkeloos verloopt is dan weer een domper op de feestvreugde, de twee leken daarvoor toch behoorlijk vlieft rond te lopen...
Weinig beelden van Steffie en Roel, al vond ik de citytrip op het eerste oog wat ongemakkelijk. Of bewaart het jonge stel de romantiek voor als de camera's niet meer draaien? Komaan, haal die lieve woordjes boven tafel en geef als klapstuk voor den trouwe kijker elkaar vol in beeld een ouderwetsche smakkerd!
Ik heb nog nooit een aflevering van BzV gezien, en dat zal wel zo blijven. Toch hoop ik dat de serie nog lang blijft bestaan, alleen maar om dit soort berichten te kunnen lezen.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een genereus compliment, maar ik kan je verzekeren dat het kijken naar het Enige Echte Programma van de Nederlandse TV nog een hoop meer plezier oplevert! Probeer het eens zou'k zeggen 
Ik ga vast een brief schrijven otherfool
Succes! 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Jaaaaaa, we hebben de hele nacht... heerlijk geslapen.
Nu al de BZV-quote van het jaar van Marian, ze deed er zelfs een ouderwetse shouldershake bij (een persoonlijke favoriet). Toen ze later over haar voorliefde voor ribbeltjes begon kon je me echt opvegen. Sowieso een heel leuke vrouw, Japio mag zichzelf in de handjes wrijven maar lijkt het nog altijd niet te beseffen. Tot drie keer toe had hij 'geen twijfels hoor, echt niet'. Als dat maar goed komt.
Iedereen heeft zijn eigen Roel nodig, bedacht ik me tijdens de mierzoete taferelen in Bern. Steeds als Steffi lijkt door te draaien in vertwijfeling en beren op de weg komt de hypersympathieke groenwerker met een ogenschijnlijk simpele binnensmondse oplossing en is alles weer goed.
Volop cringe ondertussen in het voormalige Oost-Duitsland, waar Marnix weer eens met tegeltjeswijsheden strooide: Het leven is net als een stukkie worst. Jammer hoor dat de stugge boer dat stuurse en rechtlijnige nou nooit eens los kan laten. Zeker op zo'n citytrip met een leuke meid: gá er potverdikke dan gewoon voor! Maar nee, want moeilijk, want vlinders, want zuchten... Poeh hé, zou Tommie zeggen.
Marit bij kaarslicht, Marit in sportkleding... het was kortom weer genieten geblazen. In het vooruitblikje van de reünie ontbrak de appetijtelijke arts echter... heeft de grunt de brief al af?!
Ik ben de afgelopen weken streng voor Michelle geweest en met reden: giechelen, gekke dansjes doen, chagrijnig en nu ook nog koopziek. Toch is het natuurlijk hartstikke fijn voor de Vamp dat Maarten al die nukken accepteert en supervlieft de camera in blijft kijken. Dat hij niet mee hoefde om prullaria te kopen maar gewoon een biertje kon drinken is bovendien een dikke plus voor de duurzaamheid van deze relatie.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Iedereen heeft zijn eigen Roel nodig,

de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Marit bij kaarslicht, Marit in sportkleding... het was kortom weer genieten geblazen. In het vooruitblikje van de reünie ontbrak de appetijtelijke arts echter... heeft de grunt de brief al af?!
Wát een beauty hè.., haar lach, haar verschijning, haar positiviteit, haar intelligentie, haar kledingstijl, haar humor. En die benen otherfool die benen!
Zondag weten we het. Zou het waar zijn... Ik voelde een lichte irritatie bij Marit dat Wim niet echt sportief is en daar ook geen moeite voor doet / wil doen. Dat T-shirt wat hij ook aan had. 
De brief is af. En Tim is sportief..
Als ik haar email , adres , nummer in handen krijg schrijf ik haar serieus.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Ik had zo met Janneke te doen, zo'n leuke vrouw voor hem die hij laat lopen. Marnix en empathie.. mijn god.
'Weet je.. we kunnen dit wel door laten etteren'

otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Uit de teaser van KRONCRV blijkt wel dat Jaap en Marian de reünie niet hebben gehaald...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Als de koe niet in de wei staat, kun je hem er ook niet uithalen.
BZV in optima forma natuurlijk: net als je denkt dat het niks meer wordt met Kneet jr., blijkt Marnix zomaar ineens een schone deerne op een feessie aan de haak geslagen te hebben... wat een surprise!
Yvon zette ondertussen een streng gezicht op en moest eventjes de duimschroeven bij Jaap aandraaien, voordat het hoge woord er uit kwam: de murmelende boer had bij nader inzien bij het laatste keuzemoment doodleuk de verkeerde naam gezegd! Kan gebeuren in deze snelkookpan, maar dat het met Petra daarna ook niet is gelukt geeft het geheel toch wat treurigs... Hij zag er trouwens ook wel verslagen uit...
Steffi en Roel zijn simpelweg de paradepaardjes (pun intended) van dit seizoen. Die wangetjes enzo. Ze leefden nog lang en gelukkig.
Maar dan, den grote schok! Die arme serviezen van de grunt en de rest van mannelijk Nederland die heden avond door den huiskamers zijn gevlogen, want de bevallige Marit is dan tóch blijven hangen bij Wimpie. Amai zeg, wat mag de sympathiek stotterende krullenbol in zijn handjes wrijven met de bekoorlijke blondine, dat zal-ie zelf inmiddels hopelijk ook wel beseffen...
De Vamp zag er weer wat beter uit, een beetje hoe het was bij de voorstelronde. De kalme Maarten zal allicht een goede invloed op het champignonnenmeisje hebben, al heeft hij het lachje er nog niet uitgekregen...
Verder nog hilarisch hoe Jan zo nu dan lichtelijk aangeschoten iets in het rond schreeuwde (ook hij zag het uiteraard wel zitten met de charmante Marit) én hét hoogtepunt van de laatste uitzending: dat mijn grote held van de voorstelronde, Rudie dus, een leuk meiske had geschaakt!
Kijk, alleen daarom al is Boer Zoekt Vrouw het Enige Echte Programma van de Nederlandse TV 
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Annemiek ❤️
Geert is wel een mooie vent. Die mag wel door. Geert-Jan met z'n snackkar ook.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Calendar Girl 
Oh ja en nog 9 boeren, waarvan de Friese homosensuele levensgenieter Frans voorlopig kudotoppertje in huize otherfool is. Achter
Calendar Girl
uiteraard.
Verder was die SGP'er ook wel genieten. En Geert-Jan met z'n snackkar inderdaad. Die laatste boer met 4 kindertjes gaat ondertussen sowieso door. Oh en laten we
Calendar Girl
niet vergeten.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Oh en laten we
Calendar Girl
niet vergeten.
Wat een verschil!
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
En zo is het maar net 
Het ondraaglijk lange wachten zit er dan toch eindelijk op: het Enige Echte programma van de Nederlandse treurbuis is weer van start gegaan, met de onvermijdelijke brieven-aflevering, waarbij een enkele snoodaard doodleuk een fillempie had opgenomen, of een liedje, en weer een ander het doodleuk bij 2 regels had gehouden. 'Wel erg kort,' gromde Geert Jan en haalde haar onverbiddelijk van de Ja-stapel, of ze nu van friet hield of niet.
Daarmee is meteen de eerste toch wel verrassende 'top-5-boer' genoemd, en ook de keuze voor Geert had ik niet zo snel aan zien komen. Dit alles komt ook wel omdat ik zelf doodgraag de Friese homosensuele medemensch Frans op date-avontuur had willen zien gaan: nu moesten we het met een ongemakkelijke huiskamer vol goedwillende heren doen. 'Straks worden ze verliefd op elkaar!' had Yvon er goed de zweep over: hoe het is afgelopen aldaar zullen we via de webserie moeten vernemen, het is niet anders.
De overige 3 boeren waren natuurlijk intikkertjes: het aantal van ruim 600 brieven voor Calendar Girl was inderdaad nog aan de lage kant; maar menig jongeman zal bij het aanschouwen van zoveel bevalligheid geen woord uit de pen hebben gekregen, ik begrijp het wel. Jan is ondertussen gewoon stiekem de oudere broer van Bastiaan; ik zie bij beide overigens nog wel charmante dames door de poort lopen. Daar is het hopen dan toch altijd een beetje op, nietwaar?
Geen toestanden met 1 à 2 briefjes dit jaar; ook de sympathieke SGP'er Willem, met het archaïsche taalgebruik waar Kees van der Staaij nog een puntje aan kan zuigen, mocht een handvol dames verwelkomen: moe zag dat het goed was.
Joy4ever
-
- 4610 messages
- 1833 votes
Annemiek ❤️
Geert is wel een mooie vent. Die mag wel door. Geert-Jan met z'n snackkar ook.
3 uit 3 
Die meid die aan de tafel met boer Ronald zat
zag er ook niet verkeerd uit trouwens. Poeh.
Belooft weer een mooi seizoen te worden.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Als Geert nog één keer 'wauw-factor' zegt gaat-ie meteen uit.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Als Geert nog één keer 'wauw-factor' zegt gaat-ie meteen uit.
Korte uitzending in huize Rico
Wel lekker voor elkaar had-ie het. Sereen voor zich uit starend liet hij de dames aan het woord en keek rustig de kat uit de boom.
Met Bastiaan en huize otherfool wil het nog niet echt vlotten: zijn houding en manier van praten zijn wat onprettig en dat nerveuze, ogenschijnlijk arrogante lachje doet de rest. Dat deze blinde die sportieve meid met de lange donkere krullen niet uitnodigde kan hem daarbij maar moeilijk worden vergeven 
Bij
calendar girl
lijkt zich met de afgetrainde Steven al een heusche favoriet te hebben aangediend. Voor de rest had ze er volgens mij niet zo'n zin in, vergeleken met de mannelijke boeren, beetje jammerlijk. Geert-Jan trek ik persoonlijk niet al te best: die aftandse, belegen Amsterdamse 'humor' waar hij zelf het hardst om moet lachen: driewerf neen. En dan die mandarijntjes 
Gelukkig was het wel puur en puur genieten geblazen met Jan op zijn boot: de goedlachse ongeschoren boer ontpopte zich tot charmeur van het eerste uur: diens speeddates moeten binnenkort maar eens op dvd uitkomen. De adembenemende Nienke en de blondine met de 3 kids zijn voorlopig frontrunner.