- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Boer zoekt Vrouw
Boer zoekt Vrouw
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Dit was toch een beetje een saaie tussenaflevering wat mij betreft.
Wel lef van Rob om zo pril in het preces je vrouwen aan Metallica over te leveren. Daar zal toch menig potentiele deerne op afknappen lijkt me.
En de arme Hans richt zijn pijlen op het verkeerde bord.
Verder 
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Hold my breath as I wish for death... Gezelli, Rob!
Hij lijkt wel aan te sturen op een triootje, moet de NCRV daar nog ingrijpen? En dacht hij 'stiekem' een nieuwe carrière als muzikant op poten te zetten via BZV? - wat wordt er wat af gezongen en gemusiceerd daar.
Janine lijkt nog steeds af te stevenen op full closure, in die zin dat ze op slot gaat... Wel een beetje sneu, voor alle betrokkenen.
Evert had ik duidelijk verkeerd ingeschat, maar wat is zijn plan toch? Dat kan nooit goed gaan met Maud volgens mij. Ik blijf alleen al kijken om hier achter te komen.
Jouke kan het allemaal niet schelen, lijkt me. Hij wil gewoon een vrouw, klaar. En waarom ook niet.
Van Hans vind ik weinig, behalve dat ik 'm een lieve vrouw gun. Inschattingen durf ik echter niet te maken.
Vond het helemaal niet saai, eigenlijk.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2198 votes
Tja, ik heb er weinig over te zeggen to be honest. Het was tamelijk saai, maar gelukkig zit er voldoende moois in het verschiet. Het enige kleine beetje sensatie kwam van de dekselse Koop die na een aflevering spoorloos verdwenen te zijn geweest eindelijk weer opdook. Dat zorgde wel voor wat opluchting hier, want No Koop No Party. Ze mogen er in kader van de kijkcijfers wel wat meer aandacht aangeven, want verder rommelt het maar een beetje aan.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
En als er iemand met de vrouw vandoor gaat is het Koop op een goedkope wijze.
Deze voorspelling mag als niet minder dan sensationeel worden bestempeld! De guitige broer wist de intense Cora met een paar niets-aan-de-hand opmerkingen te verleiden tot een vlucht naar voren richting zijn keukentafel. Dat het volgens de tam-tam uiteindelijk niets is geworden tussen de twee, doet niets af aan de shock die ook door huize otherfool ging. Wat Evert van dit alles dacht? Hij at rustig verder.
De situatie bij Hans is mijns inziens de hoofdreden dat de aflevering van gisteren nogal bedaard was. De drie zitten wat aan die lange keukentafel en dat is het dan wel weer. Dinie twijfelt al een aflevering of 5 of ze toch niet beter naar huis kan gaan, en volgende week lijkt het dan eindelijk te gebeuren. Of de bebierbuikte paardenboer het wel ziet zitten in Annette, is echter maar zeer de vraag, hij lijkt veel meer gericht op de buurvrouw. Een potentieel drama lonkt, waarvan ik waarlijk hoop dat het de hoofdrolspelers bespaard blijft.
Gisteren eens goed gelet op de lichaamshouding van Jouke, en volgens mij voelt de jongfeint zich toch meer op zijn gemak bij Karlijn. Dat de lieflijke blondine het meteen goed met heit kon vinden, sprak eveneens in haar voordeel. Voor de rest gebeurde hier niet zoveel, en ik ben het ook wel een beetje met de kritiek op deze aflevering eens.
Maar dan! Hét hoogtepunt gisteren: de knuffel tussen Sander en Janine. Eerst stonden ze daar beide met de armen over elkaar, beetje moeilijk praten, beetje weglachen. En dan die plotse opening bij de goedlachse Fries, die door de schapenhoedster met volle teugen werd aanvaard. Met vrolijke pas huppelde ze weer het huis in. 'Mooi, heel mooi, daar geniet ik nu echt van,' zou Rob zeggen.
Ja, hoe zit het met onze zanger? Ook gisteren werd de gitaar weer van zijn plek gehaald, maar niet alleen dat: zanger Rob zingt ook onder de douche en tussen de kersen én hij geniet op een rustige avond van een fijne portie Metallica. Tussendoor een beetje de paardjes voederen, het kon minder. Of de dames zich er echt thuis zullen kunnen voelen is maar zeer de vraag, zelfs vroege favoriet Kathy voelt nog geen vlindertjes. De uitsmijter dat Rob volgende week eindelijk Wendy een ouderwetsche pakkerd geeft, belooft gelukkig wat meer vuurwerk!
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
...Het enige kleine beetje sensatie kwam van de dekselse Koop die na een aflevering spoorloos verdwenen te zijn geweest eindelijk weer opdook...
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
't is wel een beetje raar, 32 (52?) jaar, Trillend op m'n benen als ze is verdwenen
Ik heb geen vuurwerk gezien. Een herhaling van zetten, veelal. De Doe Maar reference van Evert was natuurlijk wel cool.
Schalkse Rob heeft alle hommelkasten die hij kon vinden ingezet (vast een paar bij wat collega's geleend), maar met mager resultaat. Kusjes en meer kusjes, daar blijft het bij.
Bij Evert wordt duidelijk dat er niet veel meer in hem zit dan er tot nu toe uitgekomen is (ik had niet echt anders verwacht). Maud blijft een raadselachtig wezen. Alsof ze elk moment wakker kan worden en denkt: "Tomme, tomme, wat doe ik hier?" Vooralsnog gelooft ze er wel heilig in, afwachten maar.
Jouke gaat voor blonde Karlijn waarmee het beter mee klikt (en hij weet drommels goed dat hij moet gaan kiezen). Klaar, en weer aan 't werk.
Van Dinie zagen we het ook vorige week al aankomen, toch? Hans baalt, maar zegt tegen Annette desgevraagd dat het "goed" gaat...
Wat Janine betreft blijf ik bij mijn eerdere analyse of er moet ineens wat uit de lucht komen vallen. Zou kunnen - de teasers lijken wat te beloven, maar... (voelt haast scripted aan, maar dat kan toch niet?)
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2198 votes
Een vroege beschouwing deze week, er zijn immers Paasverplichtingen morgen.
De minste sensatie deze week was bij Jouke, al twijfelt Lotte of hij haar wel ziet staan. Terechte twijfels, maar zoals we vorige week konden zien met Karlijn kan het lonen om zélf het initiatief te nemen. Als je de eerlijke Jouke het vraagt zal hij wel antwoorden, maar uit hemzelf zal het niet komen. Ik denk dat hij toch voor Karlijn gaat kiezen volgende week, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Een 70/30 kans. Maar l'amour zie ik niet snel komen.
Dat Boer Zoekt Vrouw méér is merkten we wel bij Hans, waar Dinie het te zwaar had en vertrok. Een goede keuze, maar ook een gebroken hart bij Hans en medelijden en twijfels bij Annette. Mijn hart brak bij de beschouwingen op deze boerderij. Het is denk ik wel een goede keuze want Hans had sowieso voor Dinie gekozen wat zou betekenen dat iedereen met lege handen zou achterblijven. Nu zit er nog wat in, maar ik betwijfel of het echt wat gaat worden. De kansen op l'amour schat ik hier op 20/80.
We merkten ook bij Janine, die overmant is door twijfels, dat het BZV-leven niet alles is. Christiaan is te rustig, Sander is te druk. Wat ze wil is lastig te zeggen, en haar vrienden konden in plat-Limburgs haar twijfels niet wegnemen. Waar Sander nog wel toenadering zoekt lijkt Christiaan volledig dicht te slaan. Waar het uit Christiaan niet lijkt te gaan komen kan Sander wellicht nog afgeremd worden. Het is echt 50/50 tussen beide boeren, maar een gratis advies (de Paasgedachte) aan Janine op dit moment: kies voor Sander. Al denk ik uiteindelijk dat ook hier L'amour niet zal komen.
''Ja, nou, euh, ja, wat moet ik zeggen. Ja, ja, ik weet het eigenlijk niet.'' Het lijken de enige woorden die Evert kan zeggen, al praat ie in de kroeg wat makkelijker. Ik krijg spontaan zin om met Evert een avondje door te zakken, want het is ongemakkelijk om naar hem te kijken en te luisteren. Dat bleek ook wel uit het vragenspel, die overigens werd uitgesteld omdat werk voorgaat. Tja, dan weet je ook wel waar je staat als vrouw. Die mogen overigens best happy zijn. Dat vond Maud een waanzinnig lieve opmerking. Ik vond hem vooral random. Ik had daarom ook verwacht dat Evert zou zeggen dat hij zijn communicatie zou willen verbeteren in plaats van zijn onzekerheid. Maar goed, met Evert weet je het nooit. Ja, nou, ja, euh, de kansen op l'amour dan. Met Evert weet je het nooit dus ik zet de kansen op 50/50.
Ten slotte Rob dan. Tja, dat je dacht dat je het meest tenenkrommende moment (Twister) van de aflevering achter de rug hebt komt daarna het hommelkasten zoeken. Een test volgens Rob. Met een uitkomst waar Rob van geniet. Het zou me niets verbazen als Rob the night before nog 20.000 hommelkasten heeft opgehangen. Het is te gênant voor worden. Ik las ergens dat we van Geile Geert naar Ranzige Rob zijn gegaan. Een zeer juiste conclusie. De sporadische keren dat Rob iets zinnigs lijkt te zeggen vliegt hij dan ook weer na 5 seconden uit de bocht. Volgende week gaat Ranzige, maar tevens gevoelige, Rob breken als hij zijn keuze moet maken. Beste mensen, leg de tissues maar vast klaar want voor Sonja is het gedaan. De kans dat zij blijft is nihil. En daarom hebben we tissues nodig voor Wendy omdat ze nog langer in deze lijdensweg moet blijven, die moet denken: Hold my breath as I wish for death. Maar de kans op l'amour schat ik hier ook op 30/70.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een rollerkooster. Annette gooide deze BZV-klassieker eruit, en met recht en rede: Dinie vertrok dan toch eindelijk van de boerderij en Hans had het er te kwaad mee. Zijn halfslachtige liefdesverklaring aan de sympathieke overgebleven brunette klonk dan ook niet geloofwaardig. Ik was vorige week al bang voor drama en het was nog pijnlijker dan gedacht, inderdaad hartenbrekende taferelen. Sowieso is de verhaallijn rond boer Hans al het hele seizoen omringt met tristesse. Niet fijn om naar te kijken.
Vrolijker wordt huize otherfool van de verwikkelingen bij Jouke, en dan met name de toenadering van, met en tot de schalkse Karlijn. Haar zwoele blikken richting de jongfeint zorgde voor menig opwindend momentje in de melkput, en in avondkledij was de schone blondine helemaal om door een ringetje te halen. In het verleden heeft de KRONCRV ons regelmatig op het verkeerde been gezet, maar ik kan met niet voorstellen dat de logeerweek in het Friese niet eindigt met hevig gekuiste beelden tussen den jonge tortelduifjes...
Wie in elk geval nu al hitsig over het erf loopt, is Zanger Rob. Het onzalige idee van Kathy om Twister uit de koffer te halen, was het startschot voor onze vrolijke fruitteler om eens een versnelling hoger te schakelen. En wat had-ie het naar zijn zin! Vooral dan bij de boomlange sexbom Wendy, die echter teleurgesteld moest vaststellen dat Robbie bij zijn natte zoentjes keurig de tong binnenboord houdt. En passant kreeg ze te horen dat ze nog wel wat kilootjes kwijt kon, terwijl Kathy volgens Zanger Rob ondertussen best wat hartstochtelijker mocht zijn. Waar gaat dit eindigen!?
Bij Janine eindigt het in het grote niets, zoveel wordt elke week duidelijker. De eerste broekmans was te claimerig, en nu zit ze met twee jonge heren opgezadeld die óf te rustig óf te druk zijn. De in paniek opgetrommelde vriendinnen moesten nu maar in haar plaats kiezen, maar dezen lieten zich terecht niet voor dat karretje spannen. Ik zou zeggen: meid, kies gewoon het lekkerste hapje uit, ga op een doldwaze sittietrip en we zien wel wat er van komt.
Evert zegt zo nu en dan twee woorden, waaronder 'euh', en de beide overgebleven dames doen dan net of we hier met de Hafez van de 21e eeuw te maken hebben. Maud is en blijft kudo-topper, die van emotie naar emotie vliegt en Alles Met Grootse Gebaren Duidt. Nans lijkt ondertussen echter op pole-position te verkeren; hoe zij naast Evert een wandelingetje maakte straalde louter ontspanning uit. Maar het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om de zwijgzame boer te duiden.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
[i]...En passant kreeg ze te horen dat ze nog wel wat kilootjes kwijt kon...
Die opmerking had ik gemist - ik zag haar reactie nog wel. Rob, toch.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Waar we vorige week het woord saai hebben gebruikt, is deze week het woord ongemakkelijk op zijn plaats.
De emoties van Hans t.a.v. Dinie en de arme Anette
De non communicatieve Evert en de fladderende Maud die wanhopig contact probeert te maken.
De stugge Jouke die het allemaal wel best vindt zolang het gaat zoals hij wil
Janine die zich comfortabeler voelt in het niet maken van keuzes dan andersom
En Rob..... Ja aan Rob is alles genant, van voor tot achter.
Het is in elk geval niet erg moeilijk in te schatten waarom deze vrijgezellen nog vrijgezel zijn.
En vrijgezel blijven als ik de tussenbalans opmaak.
Alleen Jouke zal wel een "Milou" scoren voor een paar maanden, de rest is kansloos lijkt me.
Tenzij Yvonne nog wat boerenpsychologie uit de hoge hoed weet te toveren kunnen we dit toch wel als meest unheimische seizoen sinds mensenheugenis benoemen zeker?
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
Rob zijn imitatie van Scooby Doo 
Mijn hemel wat een ongemakkelijk seizoen. Ik denk ook niet dat hier iets uit gaat rollen. Hopelijk gaan de city trips wel allemaal door.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2198 votes
Weinig spektakel deze aflevering, maar het bracht ons trouwe kijkers wel een paar (nieuwe) definitieve inzichten.
Zoals bij Jouke. Omdat we met KRO-NCRV te maken hebben was het nog eventjes de vraag óf hij en Karlijn vóór deze aflevering zouden hebben gerommeld. Over de vraag of dat zo is lijkt nu geen twijfel meer te bestaan, het is nu alleen nog maar de vraag hoe vaak. Jouke ontdooit en heeft zelfs vlinders in zijn buik. L'amour, beste mensen, maar voor hoe lang? Ik betwijfel of deze liefde een lang leven is beschoren. Ik schat de kans op 35-65.
Het machtsvertoon waarmee Yvon werd weggebonjourd van het erf van Jouke is nog nooit vertoond. Het ego van Yvon heeft daarmee een flinke deuk opgelopen, zal ze volgend seizoen nog terugkeren? Overigens heeft het ego van Janine óók een flinke deuk opgelopen in haar vorige relatie en dat is denk ik ook de reden dat ze zo enorm omarmd is door twijfels. En dat is enorm sneu, omdat beide mannen haar niet lijken te kunnen geven wat ze zoekt. Sander probeert het wel en spreekt zich zo uit, maar is het allemaal net-niet. Christiaan blokkeert volledig en pakt de kansen die hij krijgt niet, maar hij is qua karakter nét dat beetje wat Sander mist. Net als vorige week houd ik de kans op 50/50 tussen beide boeren, net als vorige week geef ik haar gratis advies voor Sander, maar net als vorige week denk ik dat l'amour uiteindelijk niks wordt.
Kortom: een lange alinea zonder dat er feitelijk iets veranderd is. Waar feitelijk óók niks veranderd is is bij Hans. Al lijkt Hans de shock van het vertrek van Margriet, euh ik bedoel Annie, sorry ik bedoel Dinie, wel verwerkt te hebben. Waar Annette een flinke achterstand had ten opzichte van Dinie blijkt ze toch verrassend goed te passen nu. De kans op l'amour gaat in de peilingen van 20-80 naar 40-60.
Waar de peilingen gigantisch dalen is bij onze geliefde kersenteler Rob, die zijn filosofische beschouwingen over weet-ik-veel-wat vandaag maar achterwege liet. Gelukkig maar, want het dansen op Snollebollekes was al traumatiserend genoeg. Hieruit blijkt echter wel dat Rob een brede muzieksmaak heeft. De ene week een zelfgeschreven nummer, de week daarna Metallica en vervolgens Snollebollekes. Ik ben daarom ook benieuwd wat hij volgende week uitkiest als hij op bezoek gaat bij de familie van Wendy, die niet verrassend de voorkeur (en dat vond ik wel - ik krijg het met moeite uitgesproken - een sterk moment dat hij niet wachtte op het keuzemoment) kreeg boven Sonja. Wendy, die meer twijfels heeft dan kriebels, zorgt er niet voor dat gevoelsmens Rob dat aanvoelt. De ironie. De kans op l'amour is hier gedaald van 30-70 naar 5-95, maar sensatie op de citytrip is gegarandeerd. Eens kijken wat Rob daar te vertellen heeft. Voldoende waarschijnlijk, maar of het zinnig is valt nog maar te bezien.
Om tenslotte te eindigen bij het andere gevoelsmens van deze serie: Maud. Maud die de primeur krijgt van de eerste kandidaat die in één seizoen een boer 2 (!) keer schrijft. Evert zat er bij en keek ernaar. Hij dacht namelijk dat hij dit stadium inmiddels gepasseerd was. Verder weinig spanning en sensatie bij onze oer-nuchtere boer die wederom een recordaantal ja's in één aflevering Boer Zoekt Vrouw heeft gevestigd. De top-5 bestaat verder uit Evert, Evert, Evert en Evert. Het verbaasde me trouwens dat hij een best moderne smartphone heeft waarmee hij vrij subtiel opnam. Maar ik dwaal af. Ik copy-paste mijn zin van vorige week maar wat betreft de kansen op l'amour, want ik weet het écht niet: ''Met Evert weet je het nooit dus ik zet de kansen op 50/50.''
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik vond het juist een heerlijke aflevering! Vol vlinders en verliefdheid, waar het programma tenslotte om draait, én een aantal uiterst pijnlijke handen-voor-de-ogen momenten.
De grootste canard kwam op naam van Hans, die doodleuk de verkeerde naam uitriep bij het uitmesten van de stallen. Gelukkig voor hem is Annette niet de moeilijkste, maar veel vaker zal het toch niet moeten gebeuren. Zijn liefdesverklaring aan tafel bij Yvon kwam dit keer al wel wat geloofwaardiger over, dat het klikte met de kids zal voor hem daarbij zwaar tellen.
KOEKOEK! Waar was mevrouw Jaspers toen Zanger Rob zich prematuur overgaf aan de boomlange sexbom? Vanaf het moment dat Wendy in haar jurkje het erf opstapte, heeft de vrolijke fruitteler the hots voor de mysterieus grijnzende blondine. Dat Kathy niet nog een nacht deze nogal eenzijdige romance gade hoefde te slaan, was inderdaad misschien maar beter. Ronduit opgelucht leek ze dan ook weer naar huis te vertrekken. Ik ben het verder eens met de hierboven ingeschatte l'amour-kansen van dit stel: laag. Zeer laag.
Van de verwikkelingen bij jongfeint Jouke en cutie Karlijn krijg ik echter een brede grijns op het gezicht. Het aimabele nieuwbakken stel kroop met de uitzending dichter naar elkaar, en wat is er mooier te zien dan een jong paar dat onverbiddelijk keihard voor elkaar valt? De stoere boer en de hese blondine gaan er hoe dan ook een gepassioneerde sittietrip van maken, wat ik u brom.
Passie is op het erf van Janine niet te vinden. Welk een vertwijfeling! Een nieuwe peptalk van zuslief mocht niet baten: de schapenhoedster zit op slot en den sleutel is onvindbaar. De 'gesprekken' met Christiaan zijn hemeltergend ongemakkelijk, en steeds als de even vrolijke als gevoelige Sander haar code weet te kraken is er wel weer iets wat de Limburgse schone dwars zit. Het is calendar girl all over again, heel jammer.
Wat zou BZV2022 zijn zonder Maud!? Ditmaal wilde de intense jonkvrouw haar Ideale Man ronduit de liefde verklaren, en dat wel in briefvorm. De schuchtere boer wist zich met zijn houding geen raad, maar stiekem was hij wel vereerd. Persoonlijk denk ik echter dat zijn intieme maar ontspannen wandelingetje met Nans hem beter is bevallen. Die twee zie ik wel lekker tot in lengte van dagen door de landerijen kuieren.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Twee zeer adekwate bespiegelingen hierboven, chapeau heren!
Er is weinig aan toe te voegen, maar ik doe het toch 
Iedereen gunt het Hans en Anette wel. Al blijft een Vegetarische met een Paardenslager een merkwaardige combi.
Ik hoop maar dat zijn hart en mond niet al te lang meer overlopen van zijn droomvrouw Dinie, want dan is zijn laatste kans verspeeld en zal hij de rest van zijn leven verpieteren in zelfmedelijden.
Dit wordt een dubbeltje op zijn kant.
Leuke ontwikkelingen inderdaad in Friesland. Al blijf ik inzetten op een half jaartje zoals Milou en die andere eigenwijs van vorig jaar en daarna klaar.
Evert zie ik ook kiezen voor Nans. En ik vind het sneu voor Maud. Hoe kan het nou toch zo zijn dat er niet een potje te vinden is voor het over-emotionele dekseltje wat Maud heet? Ze vist beneden haar stand, maar vangt alsnog vooral bot zo lijkt het. Ondertussen maken Evert en Nans een goeie kans (dat rijmt)
Drama in Limburg, waar het hoge woord er eindelijk uit kwam bij Janine. Beschadigd uit een vorige relatie. Toch zou Sander een goeie match kunnen zijn in mijn bescheiden optiek. Je moet alleen sommige dingen iets langer de kans durven geven dan een week. De kans op een echte opening lijkt zeer klein, al hoop ik van harte dat ze een city tripje toch geen brug te ver vindt.
Bij Rob kom ik niet veel verder dan de bewering dat ik niet op zou kijken als hij over een maand of wat in de krant staat omdat hij in een opwelling een dame in stukken heeft gescheurd. Type potentiele psychopaat zou ik inschatten. Ik hoop maar op de juiste nazorg van onze Gristelijke omroep.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2198 votes
En ik blijf er nog steeds bij dat er ergens iets fout is gegaan met het bezorgen van de brieven. Rob en Maud: match made in heaven. Al is Maud niet de sexbom die Rob zoekt.
Eens trouwens dat Rob een type potentiele psychopaat is. Ik hoop niet dat Wendy zondag een knappe zuster blijkt te hebben want dan gaan we nog wat beleven.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
one bed?? then i would like to have a separate room..
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Evert kiest Maud. Once again I stand flabbergasted. Zelfs Mauds zusje is enthousiast. Ben nu al benieuwd naar de 'hoe is het nu met...?' aflevering - essentiële vraag daarbij is of haar hangmat een prominente plaats in het Everts woonkamer zal hebben!
Rob on tour, gitaar mee (Wendy ook natuurlijk) voor een knaller van een serenade, maar verder? Ik zie het niet gebeuren.
Janine leek na diepe, diepe dalen even op te leven, maar ik zag alweer tranen in de teaser voor volgende week... ('Tranen in de Teaser' is trouwens de titel van een liedje dat Rob onlangs schreef, maar dit terzijde)
Jouke en en zijn kekke blonde Karlijn gaan helemaal voor elkaar, perfect match. Ik zie er binnen afzienbare tijd kindertjes van komen.
Hans moet nogal es huilen, maar samen met Annette probeert ie er echt iets van te maken.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2198 votes
Spanning, sensatie en l'amour bij (gevoels)temperaturen van -2. Als je het als trouwe BZV-kijker van deze aflevering niet warm krijgt dan wordt het misschien toch tijd om in een hangmat op een Caribisch Eiland te gaan liggen.
Want mensen, wat was het koud zo 's ochtends vroeg bij Janine waar Christiaan prompt het recordaantal ja's in 1 aflevering afpakte (wat zeg ik: verpulverde) van Evert en eveneens er een recordaantal clichés uitgooide. Haren heb ik niet meer over, bij zoveel tenenkrommende momenten was Christiaan betrokken. Dat scheelt in ieder geval in de kapperskosten. Janine maakte uiteindelijk de meest rationele, én juiste, keuze en leek ook echt te ontdooien tijdens het bezoek aan Sander. Maar bij Janine zijn twijfels nooit ver weg, al denk ik (Janine kennende) dat het volgende week wel weer meevalt ook. Janine is er gewoon niet klaar voor. De kansen op l'amour? 30/70. De kans dat Christiaan nog eens iets zinnigs gaat zeggen: 5%.
Als je het warm wil krijgen maar niet naar een Caribisch Eiland wil kun je ook in de hangmat bij Maud thuis gaan liggen. De temperaturen zijn daar hoog: Evert ontdooide volledig bij gevoelstemperaturen van -2. Het huis van Maud had overigens verdacht veel weg van een gevangenis met die hoge hekken. Is Evert nog wel gesignaleerd in de buurt van zijn boerderij de laatste tijd? De grootste plottwist kwam toch wel hier. Maud schijnt een zus te hebben: Maud (roepnaam Fleur). Even dacht ik naar een aflevering Verborgen Verleden te kijken. Het is nu wachten totdat Koop weer ten tonele verschijnt. De teaser van volgende week gaat nog wat beloven, de kansen op l'amour schat ik echter safe in want ''met Evert weet je het nooit dus ik zet de kansen op 50/50.''
Gelukkig had ik geen haren meer over van Christiaan want de prijs van het meest tenenkrommende stel van dit seizoen gaat toch wel naar onze geliefde kersenteler Rob en Wendy, die zo ongeveer elke seconde een ongewenste zoen of aanraking kreeg. Rob was gelukkig in een goede bui want hij vond alles werkelijk prachtig. Het dekbed matchte precies. Helaas begreep Wendy niet dat hij wou zien of ze ONDER het dekbed ook zouden matchen. Iets wat Wendy totaal niet ziet zitten trouwens, wat een schitterend gênant tafereel opleverde in Reims. Rob gaat langzaam maar zeker beseffen dat Wendy niet op hem zit te wachten en hij gaat haar voor een ultimatum stellen. Sensationele tv gaat dit opleveren, want Wendy krijgt eindelijk de vluchtmogelijkheid waar ze al het hele seizoen op zit te wachten. Kansen op l'amour? Gedaald van 5/95 naar 2/98.
Ik heb trouwens maar extra oorbeschermers aangeschaft toen ik zag dat Rob zijn gitaar heeft meegenomen. Benieuwd waar hij nu mee komt. Ik zet een tientje in op Tina Turner.
Weinig sensatie bij Karlijn en Jouke, die wel aangenaam verrast was dat de boerderij aldaar ver geautomatiseerd is. Daar ziet Jouke potentie in zodat hij óf kan doorslapen óf zijn ochtendslaapje kan verlengen. Het enige waar ik bij hun bang voor ben is dat de afstand ze kan opbreken, in de stijl van Witlof Bassie en Milou. Overeenkomsten met dat stel zijn snel gemaakt want zowel Bassie en Jouke gebruiken hun gereedschap wel voor de dames. Ik ga daarom voor 45/55 hier.
Waar helemaal weinig gebeurde is bij Dinie en Bas (ik bedoel Annette en Hans), die elkaar wel echt gevonden hebben. Wat een heerlijk stel en wat is het ze allebei gegund. Hoogtepunt: het Hansboek. Kans op l'amour? 80/20. Wie vorige week heeft ingezet kan een flinke financiële klapper maken.
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
Ja, ook vanuit onze huiskamer was een luid YES te horen toen Evert voor Maud koos. Didn't see that coming. Maar hoe leuk is dat! Tijdens de speed date kreeg ik de kriebels van haar maar dat heeft ze geheel weten om te draaien #TeamMaud.
Ook hier plaatsvervangende schaamte bij het zien van de beelden van Chris. Och jongen toch. Sander gaat hem natuurlijk niet worden. Hoe sympathiek de Fries ook is.
Rob en Wendy wordt nu wel heel vervelend om naar te kijken. Uiterst pijnlijk ook het moment van inchecken. Kreeg gelijk vibes van boer Marcel en Ksenia. Hopelijk duurt de lijdensweg niet te lang.
Jouke en Karlijn is helemaal leuk. Ik zie dit wel slagen.
Wat ik me bij Hans afvraag: vindt hij Annette echt leuk of is dit een puur beredeneerde keus? Dat hij niet meer alleen is, het een lieve en sociaal sterke vrouw is en er een goede klik lijkt met zijn kinderen. Ik vind Annette zo leuk reageren op alles. Ik hoop echt dat dit wat wordt.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Jouke en Karlijn gaan (zoals verwacht) overtuigend door naar de volgende ronde, Hans en Annette ook wel enigszins, maar mede omdat ze nu wel aan wat vastigheid toe zijn.
Maud & Evert blijft het grote mystery koppel (er kwam wel wat naar de oppervlakte wat betreft zijn behoedzaamheid), maar waarom zou zij die twee hondjes niet mee kunnen nemen naar Drenthe? En zijn liefdesverklaring was out of nowhere...
Sander doet z'n best, Janine net zo hard, maar het blijft vooralsnog ook ongewis tussen de twee sympathieken.
Rob heeft alles uit de kast gehaald inclusief serenade, maar het zit er gewoon niet in.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
True colors 
So dont be afraid to let them show - smeekte hij
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Het blijft altijd een vreemd moment tijdens boer zoekt vrouw. Het ene moment zit je midden in de romantiek van de city-trips en wordt er verdieping aangebracht, om vervolgens volgende week vier en een halve maand vooruitgesmeten te worden, zonder veel context. Desondanks tijd voor een tussentijdse bespiegeling.
Hans en Anette zijn overduidelijk zo erg aan genegenheid toe dat zij elkaar op de boerderij gaan vinden en nog lang en min of meer gelukkig leven. En dat is ze van harte gegund. Er zit een mate van vertedering in die me wel aanspreekt. Of het dan meer gaat om "iemand" dan om de specifieke persoon zullen we maar in het midden laten.
Jouke en Karlijn is kat in het bakkie, al blijft het Bas en Milou scenario nooit ver weg. Wel leuk hoe Jouke steeds wat meer ontdooit en meer zijn best doet dan we ooit hadden kunnen verrmoeden.
Rob wordt met de week genanter, zelfs als je dacht dat het niet meer kon. Een overdaad aan ongemakkelijke kusjes doen de haren steeds verder overeind staan. Ondertussen speelt Wendy ook een zeer dubieuze rol vind ik. Maar als Rob goed had gekeken, had hij de "True Color" al lang gespot. Het is alleen niet de kleur die hij graag wil zien. Iets waar verliefde mensen natuurlijk wel vaker last van hebben, dus laten we het hem niet te zeer aanrekenen. Verder blijft het een hele vermoeiende man.
Maud en Evert hebben geheel onverwachts wel een beetje de show gestolen. De onverhoedse en ietwat stuntelige liefdesverklaring van Evert op het eind overrompelde zelfs de openhartige Maud. Smullen geblazen voor de kijker, die zelfs broer Koop al lang en breed vergeten lijkt te zijn! Al wordt met de teaser wel erg in het midden gelaten hoe het er nu voor staat. Na een stroeve aanloop gunt iedereen ze ook wel dat het goed komt denk ik. Een weekje de vingers geksruist dan maar.
En tenslotte onze schapenhoedster. Sander doet weinig verkeerd, maar hoe kan je het nou ooit goed doen bij zo'n complex geval? Janine wil rustig aan doen, maar hoe doe je dat als je op drie en een half uur rijden van elkaar vertoeft. Even een half uurtje "langs wippen" ligt dan toch ook niet voor de hand. Voor Janine zou dit een mooie kans zijn om uit haar gordiaanse knoop te ontsnappen, maar de kans dat ze die samen kunnen gaan ontwarren lijkt klein. Want waar moet je nou in vredesnaam beginnen?
Ik had er niet erg naar uit gekeken dit jaar, maar we kunnen nu alvast stellen dat het een meer dan geslaagd seizoen is geweest.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2198 votes
Aah, l'amour! Zoekt en gij zult vinden. Een score van 80%, wie had dat durven dromen.
Jouke en Karlijn zijn de minst grote verrassing. Dat zagen we in Kopenhagen vorige week, dat zagen we vandaag ook. Jouke ontpopt zich ook als ware romanticus, al vraag ik me ook af wat er nou op die briefjes staan. Gokje: '7 uur in de schuur?', 'staat het eten al klaar?' en 'wil je de krant uit de brievenbus halen, xxx?'. Gelukkig was de hork-opmerking van de week terug van weggeweest.
Hans en Annette zijn ook een mooi modern sprookje, het is ze gegund. Mooi stel. Net als Janine en Sander, één van de grootste verrassingen. Niet verwacht, maar oh wat goed dat Sander haar de ruimte heeft gegeven die ze nodig had. Hopelijk kunnen ze bouwen aan een mooie toekomst samen.
Wat Evert en Maud ook gaan doen. Evert die begint te praten en Yvon even snoeihard op haar plek zette. Wat Karlijn en Jouke eerder dit seizoen deden, en waar ze vandaag nog even naar refereerden. We gaan Evert en Maud missen, geef ze aub een realityshow als nieuwe zondagavondinvulling voor mij. Jammer dat we niet weten hoe het nu met Koop is.
Ten slotte Rob. Rob heeft het als enige niet gered, de waarschuwingen van Yvon ten spijt. KOEKOEK. Rob die met iedereen een praatje maakte, maar niemand zat op Rob te wachten. Best aandoenlijk, want Rob besefte zich dat hij zich voor heel Nederland voor schut heeft gezet. Overcompensatie noemde hij het, al verwachtte ik eerder dat de politie op het moment van de reünie een huiszoeking aan het doen was bij huize Rob.
De andere buren hadden wisselend succes, maar er is slechts één vraag die bij mij blijft hangen: hoe ziet het huis van Joost er inmiddels uit?
Helaas is dit het alweer voor dit seizoen. Wou zeggen dat ik er emotioneel van werd, maar dat komt eigenlijk door de droge wijn..
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Deze reünie voelt voormij toch een beetje als een weinigzeggend toetje na een zeer smakelijk diner.
Al zit er wel een lekkere kers op, want de ster van het seizoen is natuurlijk onze Evert geworden, die dankzij de tomeloze Maud eindelijk de weg naar de hemel heeft weten te vinden. Ik zou Evert zelfs assertief durven noemen zoals hij zich gisteren profileerde. Een filosoof in de dop kwam tot een metamorfose zoals we die toch zelden hebben gezien op de vaderlandsche teevee!
Bij Janine en Sander "voelde" ik het nog niet erg. Ik gun ze elkaar van harte, maar het plot van deze sage verdiende toch wat meer duiding wat mij betreft. Ik zie de sympathieke Fries zelfs nog wel een keer de kuierlatten nemen nadat zijn Limburgse oester voor de zoveelste keer is dichtgeklapt.
Hans en Anette zijn vertederend samen, wie smelt er niet bij het geluk en de vrolijkheid die ze samen uitstralen. Maar net zoals bij Jouke weinig nieuws onder de reünie zon.
Rob was nog even Rob. Het bespringen van een volgende prooi lezen we inderdaad wel een keer in de krant, hoe hard het KOEKOEK ook moge klinken.
En de ontwikkelingen bij de afgevallen boeren waren op zich leuk, maar verder weinig spraakmakend.
Al bij al een heerlijk seizoen met een (te) gezapig einde.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Wat Evert en Maud ook gaan doen. Evert die begint te praten en Yvon even snoeihard op haar plek zette. Wat Karlijn en Jouke eerder dit seizoen deden, en waar ze vandaag nog even naar refereerden. We gaan Evert en Maud missen, geef ze aub een realityshow als nieuwe zondagavondinvulling voor mij. Jammer dat we niet weten hoe het nu met Koop is.
Je kan je natuurlijk altijd abonneren op de vlog van Maud 
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
"O, je spreekt Frans?"
"Nee, ik heb Google Translate."

ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Geen MoMe-kijkers dit seizoen? Ik mis de algemene beschouwingen een beetje. 
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
otherfool zal toch wel een crush op Bernice hebben zeker?