- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Omdat een serie rondom een zombie apocalypse boeiend kan zijn. Seizoen 1 was ook vrij boeiend.
Volgens mij heb ik alles vrij aardig uitgelegd dus je opmerking is nogal nutteloos.
In jouw ogen misschien nutteloos maar ik kijk geen seizoen bagger, dat is voor mij nogal nutteloos.
Masochistisch ingesteld, teveel vrije tijd. Weet ik het?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Dale was gewoon de zeikstraal van de groep. Leefde nog met zijn gedachten in de oude wereld en de logische(harde) besluiten van Shane zijn dingen waar ik mijzelf veel meer mee identificeer dan een oude man die overal de moraalridder uithangt
Mja, vaak kwam die wel zo over. Maar over het algemeen werkt zijn gesprekken motiverend (met Andrea) en is één van de weinige die rationeel is wat betreft keuzes. Al zijn ze soms ''ouderwets'' waar ze (zoals je aangeeft) met de oude wereld overeenkomen, lijkt hij uit zulk soort dingen één van de weinige die zijn verstand niet is verloren en andere in gevaar zet met brute keuzes zoals die van Shane.
Het blijft altijd hard om één van de leden te zien sterven. Het zijn toch vaste personages, dus je hebt er meer mee dan een doorsnee oppervlakkige personage.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
In jouw ogen misschien nutteloos maar ik kijk geen seizoen bagger, dat is voor mij nogal nutteloos.
Masochistisch ingesteld, teveel vrije tijd. Weet ik het?
Ik zei al dat het einde van seizoen 2 wat beter werd. En ik geef series graag de kans zich te revancheren als ik zag dat het voorheen wel goed was. Elke topserie heeft wel een minder seizoen. Als seizoen 3 ook kut met peren is dan haak ik vanzelf wel af he.
Vind opmerkingen als ''dan kijk je toch niet'' altijd zulke dooddoeners.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ik ben bijna klaar met seizoen 2, enkel de (hopelijk) epische finale en dan is het wachten op seizoen 3. Geweldige serie met enkele interessante figuren. Persoonlijk ben ik wel fan van Daryl, Glenn en Maggie.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Ik zit nu aan de heel erg shockerende aflevering 8 seizoen 2 waar ik het niet had zien aankomen dat er in de eerste plaats walkers in de barn zitten en dat één van die walkers dan uiteindelijk Sophia is.
Als je dit niet ziet aankomen is The Walking Dead echt verschieten bij momenten
Geniet hier echt van. Grote fan van Daryl (wie niet?) en ook van Dale!
Een soort van tante kaat met wijze raad die ze zeker nog lang zullen nodig hebben en best wat meer beschermen en naar luisteren vind ik... Hopelijk gaat ie niet dood. Zo'n man waarvan je wou dat het je opa was!
Kan me niet meer zo goed in Shane z'n manier van handelen vinden trouwens... Cocky maar als het erop aankomt is Rick veel moediger. Wel zeer goed acteerwerk van Jon Bernthal en de gehele cast vind ik... Die acteurs lijken allemaal goed in hun rol te zitten. Vraag me af wat er vanaf aflevering 9 gaat gebeuren, het verhaal is nu toch wel op een keerpunt met de dood van Sophia.
roeman
-
- 285 messages
- 1139 votes
GuyB, nou er staat je nog het een en ander te wachten
. Fijn trouwens te horen dat niet iedereen seizoen 2 compleet afkraakt. Ik persoonlijk vond het namelijk wel fijn die tijd op de farm. Hier had je even tijd om bij te komen tot het beroemde barn incident. Boy toen zat ik echt op het puntje van mijn stoel toen Sophia naar buiten kwam dacht ik echt dat Shane of Daryl zou gaan schieten, maar Rick deed wat hij moest doen als leider van de groep en ik had enorm met hem te doen. Hij is toch een soort leider tegen wil en dank (tenminste zo kijk ik er tegen aan). Ik heb geen favo's in deze serie, iedereen heeft door de omstandigheden zijn goede en slechte kanten. En wat mij fasineert is het vraagstuk; 'wat zou jij doen in dezelfde omstandigheden.?'
Nog 1 week en dan begint seizoen 3. Yoepie 

rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
GuyB, nou er staat je nog het een en ander te wachten
. Fijn trouwens te horen dat niet iedereen seizoen 2 compleet afkraakt. Ik persoonlijk vond het namelijk wel fijn die tijd op de farm. Hier had je even tijd om bij te komen tot het beroemde barn inciden
Bijkomen van wat?
Tussen S1 en S2 zat ook een half jaar pauze
7 afleveringen bijkomen is wel overdreven.
roeman
-
- 285 messages
- 1139 votes
rep_robert, het komt dus geen moment bij je op dat ik alle afleveringen al had en ze na genoeg achter elkaar heb gezien. En ja, inderdaad beide seizoenen, omdat ik ze gezien wilde hebben voordat het derde seizoen zou beginnen.

roeman
-
- 285 messages
- 1139 votes
Minotaure, dat heb ik in heel veel films of serie. Ze nemen een revolver (zitten maar 6 kogels in) maar iedereen wordt er mee neergemaaid, zeker 15 schoten of meer tel je dan
. Ook in deze serie gebeurd dat veelvuldig, maar dat mag nog steeds de pret niet drukken, het blijft leuk.

Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Nieuw filmpje met veel shots van de prison 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
rep_robert, het komt dus geen moment bij je op dat ik alle afleveringen al had en ze na genoeg achter elkaar heb gezien. En ja, inderdaad beide seizoenen, omdat ik ze gezien wilde hebben voordat het derde seizoen zou beginnen.
Dan alsnog, rustmomenten? Het is nou niet zo alsof er een en al actie in de serie zit, wat dat betreft was de balans al gewoon erg goed tussen actie, rust en karakteruitdieping. Daarnaast hebben ze aan het einde van S1 eigenlijk ook gewoon uitgerust in dat onderzoeks gebouw, dus ook relatief rustig.
Of wil jij zeggen dat je even 7 afleveringen aan het bijkomen was van dat?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
wat zal Shane gemist worden. Net nu dat ze in seiz. 3 tegen elkaar zullen stribbelen.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik heb daarnet de voorlaatste aflevering gezien van seizoen twee en ik weet niet of ik nog zin heb in het derde seizoen. Het hele tweede seizoen is eentje vol met teleurstellingen en van die 45 minuten dat een aflevering telt net de laatste tien minuten de spannendste. Wat we nu te zien krijgen is iets wat ze gemakkelijk al in het eerste seizoen konden stoppen. Of ze konden dat beter niet eens gebruiken. De eerste aflevering en tweede aflevering van seizoen twee beloofde iets goed, maar eigenlijk hebben de schrijvers van seizoen twee een zooitje gemaakt. Dat idee van een boerderij is fijn, maar de groep wordt meer uitgedund dan wat anders. En dan nog maar te zwijgen van al die onzin dat we te zien krijgen. Ik bedoel, zoiets moet je zien in een soap, niet in een serie over het overleven van een post-apocalyptische wereld. Hoe kun je nu in hemelsnaam denken aan seks of aan een kind baren als de hele beschaving vernietigd is ? Ze trachten er een wending aan te geven, maar het enige wat er gebeurt is dat ik me meer en meer erger aan de achterlijkheid van de personages. Als er ooit iets dergelijks gebeurt, dan weet ik dat ik beter geen kinderen en vrouwen toelaat in mijn groep. En het zijn niet enkel die twee groepen die me irriteren. Wanneer gaat Rick nu eens ballen aan zijn lijf krijgen ?!
Ik kan eigenlijk al een beetje zien hoe de serie gaat aflopen. Oftewel gaat enkel het gezin overleven en gaan ze hun nieuwe kroost verwelkomen wat gaat leiden tot een gelukkig einde. Oftewel gaat iedereen dood, wat met de uitdunning een richting is die we zeker niet mogen uitsluiten. En als het inderdaad zo is, dan kunnen de schrijvers dit maar direct op het einde van seizoen drie doen. Om eerlijk te zijn is het alsof de schrijvers de serie zelf niet serieus nemen. Of dat ze deze serie gebruiken om te kunnen experimenteren met dat zombie idee. Het is alsof The Walking Dead wordt gebruikt als een soort van closed bèta en dat ze dan pas komen met een 'echte' zombie serie. Weet je wat ik wil zien ? Ik wil dat ze wat ze toonde in episode 11 zien. Dat is wat ik wil zien in een serie over het overleven van een post-apocalyptische wereld die overspoeld is met zombies. Maar het enige wat ik nu zie is een serie die al zijn goed uitgewerkte personages belachelijk maakt door ze een IQ van 50 te geven of ze te laten vermoorden door dat zombie gespuis. Ik wil die Carl of die Carol dood, niet Dale of Otis.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Ik kan eigenlijk al een beetje zien hoe de serie gaat aflopen. Oftewel gaat enkel het gezin overleven en gaan ze hun nieuwe kroost verwelkomen wat gaat leiden tot een gelukkig einde.
Dit heb je sowieso verkeerd.
Denk voortaan ook aan je spoilers aub, er zijn genoeg mensen die dit lezen maar niet helemaal klaar zijn met de serie.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik had even geen hoop meer in de serie na het toch wel teleurstellende einde en het volledige seizoen. Maar nu ik de trailer van het derde seizoen heb gezien, heb ik terug de zin. Als ze dit nu verpesten, dan weet ik het niet meer.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik kan eigenlijk al een beetje zien hoe de serie gaat aflopen. Oftewel gaat enkel het gezin overleven en gaan ze hun nieuwe kroost verwelkomen wat gaat leiden tot een gelukkig einde. Oftewel gaat iedereen dood, wat met de uitdunning een richting is die we zeker niet mogen uitsluiten. En als het inderdaad zo is, dan kunnen de schrijvers dit maar direct op het einde van seizoen drie doen.
Je zou voor de grap de comic eens moeten lezen om te zien hoe gigantisch ver je ernaast zit

Kinderen baren is naar mijn weten niet gebeurt in S2 maar de discussies of het wel, danwel niet wreed is om een kind ter wereld te brengen in een post-apocalyptische wereld vind ik alles behalve 'soapy'. Dergelijke thema's als zelfmoord, hoe om te gaan met de wandelende doden die je ooit gekend hebt, hoe ver je gaat om je naasten te beschermen, enz. enz. zijn juist vraagstukken die horen in een post-apocalyptische wereld.
Dat is ook juist een sterk punt van de serie, echter ik ben het wel met je eens dat dit seizoen verder wat te weinig actie bevatte, er waren afleveringen dat ik me afvroeg of er uberhaupt wel een zombie epidimie was.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Hoe kun je nu in hemelsnaam denken aan seks of aan een kind baren als de hele beschaving vernietigd is ? Ze trachten er een wending aan te geven, maar het enige wat er gebeurt is dat ik me meer en meer erger aan de achterlijkheid van de personages. Als er ooit iets dergelijks gebeurt, dan weet ik dat ik beter geen kinderen en vrouwen toelaat in mijn groep. En het zijn niet enkel die twee groepen die me irriteren. Wanneer gaat Rick nu eens ballen aan zijn lijf krijgen ?! ]
Ik zou het juist vreemd vinden als Rick ineens verandert van een goede politieagent, naar een autoritaire killerleider. ''Hoe kun je nou in hemelsnaam aan seks denken'' zeg je? Nou hoe kun je dat nou niet? Je zit in een situatie waarin je op ieder moment dood kan gaan en degene die je mag of waarvan je houdt kunt verliezen. Als de situatie dan even wat rustiger wordt, dan lijkt het me logisch dat je dan in ieder geval iets van ontspanning en ontsnapping aan de realiteit wilt. Of dacht je dat je dan 24 uur per dag opblijft bij het kampvuur, 's middags eventjes wat zombies gaat afknallen en dezelfde nacht weer alleen met zombies in de gedachten, geconcentreerd opblijft? Buiten dat dat niet kan is dat juist onrealistisch. Seks in dat soort situaties is volkomen logisch.
Geen kinderen en vrouwen toelaten zeg je? Ben je na een paar zombie-aanvallen al meteen al je menselijkheid kwijt? Nee, deze serie richt zich eerder op overleven en in ieder geval je aanpassen aan je nieuwe leven. (anders kun je jezelf net zo goed meteen afknallen) En a.u.b. actieliefhebbers, kijk gewoon de seizoenrecaps. Deze serie richt zich niet speciaal op actie en geweld, ook al zit het erin en ook al gaat dat waarschijnlijk allemaal nog komen. (heel veel amputaties, voorspellen de strips) De strips zijn echt verrassend en schokkend in ieder geval. En tegen het eind van de gevangenisperiode begint Rick ook zijn rationaliteit en vertrouwen kwijt te raken. Ik ben benieuwd
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gelukkig, toch weer iemand die het snapt. Blijft toch wel onaangenaam opvallend die misvattingen over de thematiek.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Deel toch eerder de mening van Testa-Rossa. Het gaat niet alleen om de thematiek, maar ook om de uitvoering(dat toch echt een budgettair probleem lijkt).
Op een gegeven moment heb je niet eens meer het idee dat er een zombie epidemie gaande is en alleen maar soapachtige ontwikkelingen plaatsvinden op de boerderij. Daar verliest TWD in seizoen 2 pt. 1 toch echt de balans tussen persoonlijk drama en het leven in een post apocalyptische wereld. Een combinatie die in S1 en dus het laatste gedeelte van S2 stukken beter naar buiten worden gebracht.
Met actie wordt er dus ook niet per definitie geknal, mitrailleurs en weet ik veel wat bedoeld. Maar ook de spanningen en moeilijkheden die het leven in zo'n wereld met zich mee brengt. De opbouw is gewoon te traag in S2.
Volgens mij zijn ze in de comics ook niet zo lang op de boerderij gebleven, maar het kan zijn dat ik verkeerd zit hiermee.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Niet mee eens, dat is constant voelbaar, zowel in de serie als in de comics. Ook in beide media vrij duidelijk waar de focus ligt. Al zie ik ook wel raakvlakken met de filmsmaak van users en hun mening t.o.v. de aanpak van TWD.
Wat jij beschrijft als soap-achtige taferelen (vast weer een krachttermpje) zijn gewoon evident in een situatie van een epidemie, net als dat het evident is dat je op zoek gaat naar rustplekken en één op zijn tijd zo'n locatie vindt die fungeert als een serene oase. Al is dat waarderen niet voor iedereen weggelegd, verkeerde verwachtingenen misplaatste eisenpakketten ten spijt.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Grappig is ook dat de hoofdpersonages telkens een nieuwe plek proberen te vinden om rustig te kunnen leven. (ook al gaat dat, en dat weten ze ook wel, waarschijnlijk nooit lukken) DAT is nou het uitgangspunt van de serie. Hoe zij moeten omgaan met al die tegenslagen, dood en verderf en hoe ze hoop proberen te houden.
En om op adem te komen blijven ze op de farm. Echte rust en een normaal leven hebben ze lang niet meer gehad en de boerderij is de ideale plek om in ieder geval voor even (Ze weten allemaal dat er zombies kunnen komen en dat als ze weggaan dat ze andere gevaren kunnen tegenkomen) een normaal leven te leiden. Ontspannen, maar tegelijk ook trainen en oefenen met wapens. Ondertussen wel gewoon naar de stad gaan voor supplies (ook daar vind je onderhuidse spanning), de zoektocht naar Sophia en het constante wacht houden, in angst voor de zombies. En laten we niet de strijd tussen Rick en Shane en hun idealen vergeten.
Op een gegeven moment (en dan gaat het juist fout) denken ze zélf ook dat ze een normaal leven leiden. Het plot (levende doden bedoel ik hiermee) mag dan wel niet realistisch zijn, maar de uitwerking komt in ieder geval behoorlijk natuurlijk over. Vond seizoen 2 ook gewoon beter dan seizoen 1. Heb het gevoel dat users hier liever niet teveel realisme zien, maar gewoon veel zombiekills, met daartussendoor even 2 minuten rusttijd om dan weer even flink te gaan knallen... Verkeerd verwachtingspatroon dus.
Anyway, kan niet anders dan dat er meer actie komt. In het begin zal er in de gevangenis nog wel weinig actie zijn, maar daarna gaat het (volgens de strips, die overigens losjes gevolgd worden) behoorlijk los, zonder gelukkig het realistische menselijk moraal, uit het oog te verliezen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Niet mee eens, dat is constant voelbaar, zowel in de serie als in de comics. Ook in beide media vrij duidelijk waar de focus ligt. Al zie ik ook wel raakvlakken met de filmsmaak van users en hun mening t.o.v. de aanpak van TWD.
Wat jij beschrijft als soap-achtige taferelen (vast weer een krachttermpje) zijn gewoon evident in een situatie van een epidemie, net als dat het evident is dat je op zoek gaat naar rustplekken en één op zijn tijd zo'n locatie vindt die fungeert als een serene oase. Al is dat waarderen niet voor iedereen weggelegd, verkeerde verwachtingenen misplaatste eisenpakketten ten spijt.
Of je bent ook gewoon stront eigenwijs en je wilt gewoon niet inzien dat de serie in het begin van seizoen 2 gewoon anders is dan de reeds eerder genoemde delen uit de serie

Het verschil tussen de delen in de serie is gewoon groot en ik vind dat de serie gewoon een constante lijn moet hebben. Die schommelt. Dan is er wel veel actie(dus niet het poef poef pow waar jij het wel mee asocieert), dan heb je vier afleveringen dat er niets gebeurt om vervolgens weer met 7 betere afleveringen te komen. Dan hoor ik wel telkens focus dit, thematiek dat, misplaatste eisenpakketten dit en verkeerde verwachtings patronen. Dat zijn in mijn ogen nog steeds net zulke dooddoeners als dat jij beweert dat ik met krachttermen smijt. Alsof het aan de kijkers(die het volgens jou niet begrijpen, zijn we know-nots?) ligt dat de schrijvers het met minder budget moeten doen en 7 goedkope afleveringen erin moeten stoppen.
Daarnaast is het raar om mensen verkeerde verwachtingspatronen te verwijten terwijl die verwachtingen voor 100% gebasseerd zijn op wat er eerder van TWD te zien is geweest.
Het gaat er echt niet om dat de thematiek niet gesnapt wordt, dat snapt iedereen natuurlijk wel. Het gebeurt alleen in een verrekte laag tempo, pas na 7 afleveringen erachter komen dat er b.v. zombies in de schuur zitten. Allemaal zaken die gewoon lang uitgerekt worden vanwege verscheidene oorzaken.
Ik durf mijn klok er op gelijk te zetten dat met meer budget het gezever uit S2 pt 1 niet had plaats gevonden en de serie anders(lees: sneller) had gelopen.Mijn vermoeden is dan ook dat er voor S3 weer meer budget in de serie zit n.a.v. de trailer.
Ik weet nu al zeker dat s2 het lelijke eendje uit de serie gaat worden.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Wat heeft een groter budget in godsnaam met het plot van The Walking Dead te maken. Het is gewoon niet nodig voor dit seizoen. Ooit weleens de comics gelezen? Niet het hele seizoen is gebaseerd op de comics (daar kwamen ze twee keer terug naar de farm), maar het ademt telkens dezelfde sfeer en het behandelt dezelfde thematiek als de serie. Omdat er in een aantal afleveringen niet of weinig ''echte'' actie zit, heeft niks of weinig met gebrek aan budget te maken, maar met het feit dat ze het zelfde uitgangspunt als de comics volgen. En dan doen ze het maar met weinig budget in een aantal afleveringen, so what, waarom zouden ze? Waar ze heen willen is volkomen duidelijk en het idee van de makers is dus niet om een ''gruwelijk spannende zombiethriller'' te maken, maar een zoektocht naar een normaal leven en overleven. Niet alleen overleven in de zin van niet dood gaan, maar ook je eigen normen en waarden, en morele menselijkheid te behouden. Het gaat toch net eventjes wat dieper dan andere ''zombieflicks''.
''In 4 afleveringen gebeurt niks''? Bitch please
Hiermee geef je zelf al aan dat je puur kijkt voor de actie (niet erg, maar dan is deze serie niet aan je besteedt) en totaal niet let op het uitgangspunt van de serie. Je gooit er behoorlijk wat tegenreacties in, maar uiteindelijk draait het alleen maar uit op dat je actie mist. Tsja, deal with it, en mocht je doorkijken naar TWD, er komt nog meer actie. (nogmaals, als ze de strips in grote lijnen qua plot blijven volgen) En ja, daar komt wat meer budget bij kijken.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik kom hier nog op terug en deze keer met een wat duidelijker beeld. Ik heb het gevoel dat men me niet zo goed heeft begrepen en daardoor een eigen interpretatie hebben gegeven aan wat ik zei. Iets wat trouwens niet aan jullie ligt, maar door mezelf de wereld is in geholpen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Wat heeft een groter budget in godsnaam met het plot van The Walking Dead te maken. Het is gewoon niet nodig voor dit seizoen. Ooit weleens de comics gelezen? Niet het hele seizoen is gebaseerd op de comics (daar kwamen ze twee keer terug naar de farm), maar het ademt telkens dezelfde sfeer en het behandelt dezelfde thematiek als de serie. Omdat er in een aantal afleveringen niet of weinig ''echte'' actie zit, heeft niks of weinig met gebrek aan budget te maken, maar met het feit dat ze het zelfde uitgangspunt als de comics volgen. En dan doen ze het maar met weinig budget in een aantal afleveringen, so what, waarom zouden ze? Waar ze heen willen is volkomen duidelijk en het idee van de makers is dus niet om een ''gruwelijk spannende zombiethriller'' te maken, maar een zoektocht naar een normaal leven en overleven. Niet alleen overleven in de zin van niet dood gaan, maar ook je eigen normen en waarden, en morele menselijkheid te behouden. Het gaat toch net eventjes wat dieper dan andere ''zombieflicks''.
Het heeft er alles mee te maken. Het is dus zo erg dat Darabont daardoor ontslagen is. Je zegt dat dit plot het budget niet nodig heeft, maar waarom is Darabont dan ontslagen? Hij zou zelf dan ook wel gerealiseerd hebben dat er geen megabudget voor nodig is. Ik interpreteert dit dan ook richting het creatieve, hij had blijkbaar dus wel een ander doel voor ogen dan uiteindelijk s2 is geworden.
Hiermee geef je zelf al aan dat je puur kijkt voor de actie (niet erg, maar dan is deze serie niet aan je besteedt) en totaal niet let op het uitgangspunt van de serie. Je gooit er behoorlijk wat tegenreacties in, maar uiteindelijk draait het alleen maar uit op dat je actie mist. Tsja, deal with it, en mocht je doorkijken naar TWD, er komt nog meer actie. (nogmaals, als ze de strips in grote lijnen qua plot blijven volgen) En ja, daar komt wat meer budget bij kijken. Ik heb al tig malen vaker aangegeven dat ik de serie buiten s2 pt 1 gewoon goed vind. Zoals ik al 100x eerder heb gezegd is de balans gewoon weg. Ik zeg dat er geen reet gebeurt, jij interpreteert dit als dat er geen actie in de serie zit. Ik zeg dat er niets gebeurt, er wordt onderling wat gemekkerd zonder dat er verder echt iets gebeurt. Er zit geen vaart en rode lijn in behalve het zoeken naar Sophia. Er worden lijntjes uitgegooid voor subplots, waardoor je toch nog kan variëren binnen de locatie. Helaas wordt daar verder geen gebruik van gemaakt.
Daarnaast zijn vele strubbelingen ook gewoon niet zo interessant, juist omdat ook niet alle personages even boeiend zijn. Overigens heeft dit ook weer niet met actie te maken, maar met snelheid/vaart in een serie. Om de kijker geboeid te houden moet je ook ambities hebben en je niet slechts beperken tot dialogen in een boerderij of schuurtje.
Uiteindelijk maakte het hele gedoe in s1 pt. 1 ook niet zoveel uit, want de helft is toch eruit geknald in de laatste aflevering.
Daar gaat het trouwens ook om. Dienen de vele dramatische ontwikkelingen het verhaal ook? Op enkel de strubbelingen tussen Rick, Lori en Shane na is dit eigenlijk ook niet het geval.
Daarnaast zijn dit soort beschuldigingen vooral ook vermoeiend. Niemand verwacht een spetterende zombieknaller. Maar enige balans tussen dramatiek en het leven in een zombiewereld komt gewoon in dat gedeelte niet goed naar voren. Het is dan ook niet zo gek dat veel mensen dit opvalt na het zien van s1.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Het heeft er alles mee te maken. Het is dus zo erg dat Darabont daardoor ontslagen is. Je zegt dat dit plot het budget niet nodig heeft, maar waarom is Darabont dan ontslagen? Hij zou zelf dan ook wel gerealiseerd hebben dat er geen megabudget voor nodig is. Ik interpreteert dit dan ook richting het creatieve, hij had blijkbaar dus wel een ander doel voor ogen dan uiteindelijk s2 is geworden.
Gelukkig is Darabont ontslagen. Kan alleen maar presteren met bigbudget. In seizoen 2 hebben ze m.i. prima bewezen zonder 'm te kunnen. Heeft wat mij betreft ook niks gepresteerd op filmgebied, maar getuige de gemiddeldes hier op oa. MoMe is dat gewoon een onoverbrugbaar verschil in smaak.
Had verder niet gelezen dat je de rest van de serie (op seizoen 1 na) ook goed vond, dus dan gewoon blijven volgen 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Darabont zijn film oeuvre rechtvaardige nzijn ontslag alleen maar. Dat Kirkland zeer te spreken is over de toon in S2 is zeer welkom.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Of je bent ook gewoon stront eigenwijs en je wilt gewoon niet inzien dat de serie in het begin van seizoen 2 gewoon anders is dan de reeds eerder genoemde delen uit de serie

Het verschil tussen de delen in de serie is gewoon groot en ik vind dat de serie gewoon een constante lijn moet hebben.
De constante lijn is vrij overduidelijk. Het een gebrek aan constante lijn verwijten is iets waar ik totaal niet bij kan.
De aanloo per naar toe is prima, de teowerking naar dat soort momenten toe zijn veel belangrijker. Dat je aangeeft dat er 4 afleveringen niets gebeurt is ook wel weer toonbaar dat je zomaar wat roept en krachttermen gebruikt om je standpunt kracht bij te zetten.
Het zijn kritiekpunten die vooral voortbestaan uit onwetendheid. Je goed recht dat minder te vinden, maar dergelijken open deuren vind ik dan niet terecht. Net als contemplatieve cinema traag noemen. Ja, een feit maar als kritiek gaat het nergens over. Al snap ik dat het voor Hollywoodiaanse kijkers soms behelpen is, al heb i kdaar geen boodschap aan.
Dat soort zaken zijn altijd hectisch als ze nog niet op de hoogte zijn van wat de epidemie precies inhoudt.
Dat betwijfel ik te nzeerste. Dat het allemaal best straighforward en simpel is willen nog niet zeggen dat iedereen het wel begrijpt. Ook een beetje het euvel van die films als de DotD remake, TWD is meer The Road.
Ik weet nu al zeker dat s2 het lelijke eendje uit de serie gaat worden.
Knap, dat je dat al weet.En ook een hele onterechte aanname. Vind het budget argument al helemaal vreemd, het budget speelt geen significante rol.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4259 votes
Ik heb er overigens weer zin in gekregen. 16 episodes, lekker lang seizoen. (ben benieuwd tot welke volume van de comics ze komen) Misschien doen ze de hele gevangenisperiode erin, of wellicht tot aan de encounter in Woodbury. Al volgen de makers de comics qua plot toch maar weinig, ik ben dus erg benieuwd.