- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Nice.
Ietsje meer dan een maand wachten dus.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Alle aktie die we in de trailer van S03 zien zit waarschijnlijk voornamelijk allemaal weer in de laatste aflevering. Waarschijnlijk is het ook gelijk alle aktie uit heel S03, net als bij het vorige seizoen. Toch lijkt dit seizoen onnoemelijk veel boeiender te gaan worden dan S02. Jammer ook van de Merle spoiler trouwens. Hopelijk zit hij wel gelijk redelijk aan het begin van de serie, anders is het helemaal een beroerde spoiler.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Daar heb je best kans van, bevestigd is al dat men soweiso volgend jaar nog vanuit dezelfde sets wil filmen.
Het zou mij niet verbazen als het verhaal nog wat gerekt word en het nog enkele afleveringen duurd voor ze de gevangenis uberhaupt gevonden hebben. Dan moet Rick de groep natuurlijk nog overtuigen, er zullen er een paar sceptisch zijn of de gevangenis uberhaupt over te nemen is van de ondoden, anderen zullen zich afvragen of een gevangenis nu wel de plek is te leven enz. enz. In de comic staat de groep onder grote druk om gauw een onderkomen te vinden (o.a. door een strenge winter) maar ik betwijfel dat dat in de serie mee gaat spelen.
Zo maar even wat gedachtegangen, het zou mij in ieder geval allerminst verbazen als de gevangenis pas tegen de midseason aflsuiter daadwerkelijk word ingenomen door Rick en aanhang, en dat Woodburry pas enkele afleveringen voor de seizoensafsluiter aan bod komt.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Ik heb pas het eerste seizoen er op zitten, en ik kan zeggen dat dit wel een serie is die ik wil blijven volgen.
Idee is geniaal, al is zoiets in films vaak al wel gedaan. In een serie vorm kun je er wel veel aan toevoegen, aangezien je langer de tijd krijgt om dat te doen. En dan vooral op het vlak van drama. Komt in The Walking Dead erg goed uit de verf. Ook erg goed dat er niet te lang wordt gedaan om enkele onthullingen en situaties. Soms wordt er over een iets drie afleveringen gedaan. In TWD is dit niet het geval en doet men nergens echt te moeilijk over. Het terugzien van zijn vrouw duurt maar 2 afleveringen . Production valeu ligt erg hoog. Er is veel tijd ingestoken om echt iets tofs te maken. De zombies zien er fantastisch uit. Maar daarbij kun je niets anders verwachten aangezien een van de beste make-up teams er achter zit. Nergens voelt het ook als een serie aan. Het is een fantastische lange film, waar meer inzit dan je in eerste instantie zou denken. Ja, goed verhaal, drama komt goed uit de verf, toffe locaties, goed acteerwerk, leuke effecten, fijne personages. Heeft alles wat een top serie zou moeten hebben. Binnenkort maar eens beginnen met seizoen 2.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Seizoen 2 zal je toch wel wat tegenvallen ben ik bang, die is een stuk trager. In Seizoen 2 gebeurt minder als in het eerste seizoen, en seizoen 2 heeft twee maal zo veel afleveringen...
Over seizoen 2, kwam nog een deleted scene gepost over een alternatief begin voor Seizoen 2. Ik had hier al eens een clipje van gepost, maar dit lijkt de volledige versie (een goeie 10 min).
\
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Prima scéne. Geeft extra toevoeging aan een verloren wereld. Hopeloze situaties, grimmige sfeer en een nieuwe gevaar. Meer dan reden genoeg om dit wel bekend te maken aan de fans.
Ook erg goed dat er niet te lang wordt gedaan om enkele onthullingen en situaties. Soms wordt er over een iets drie afleveringen gedaan.
Ja, dit dacht ik dus ook tot je begint met seizoen 2 
roeman
-
- 285 messages
- 1139 votes
Werkelijk briljante serie. Spannend en ook nog eens een goed verhaal, geweldige acteurs en zeer goede make-up artists 
Ben benieuwd wat serie 3 gaat brengen. En weet iemand of heeft iemand al iets gehoord over een serie 4. Genoeg stof (of wandelende doden) lijkt me voor nog een aantal series. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
.
Ik snap dat ook niet. Als je dan zo sensatiegeil bent, waarom kijk je dan in hemelsnaam TWD die daar totaal de focus niet legt
. Ook een beetje jammer dat het veel geschreeuw inhoudt, smijten met krachttermen maar niets inhoudelijks. Met goed onderbouwde kritiek kom je al veel verder.
Moest laatst even aan onze oude discussie denken, ook al werd het wat genuanceerder na dit berichtje van jou en mijn voorgaande bericht. Maar het gebrek aan actie in de eerste 7 afleveringen heeft mij een klein jaartje geleden toch wel flink teleurgesteld. Nu heeft dit uiteindelijk niet eens iets met het verloop van de comics te maken, maar met het budget. Ik weet alleen niet meer of ik dit destijds wist, maar Frank Darabont is dus ontslagen.
‘The Walking Dead’: Why Frank Darabont Was Fired & The Chaotic Aftermath - screenrant.com
Dit verklaart voor mij zoveel. Seizoen 1 heeft 3,2 miljoen dollar gekost voor 6 afleveringen. Na het grote succes wilde AMC dus 13 afleveringen maken voor 2,7 miljoen dollar. Uiteraard ben je als Darabont zijnde na het overweldigende succes van s1 hier mee oneens. Gevolg: Darabont ontslagen en de bezuinigings plannen zijn doorgezet. Gevolg: s2 speelt zich vrijwel op 1 plek af en kent teveel gelul. Goed voor het budget, slecht voor de kijkers.
Misschien was deze pauze wel even goed voor me, want ik ben weer begonnen na een klein jaartje. Gelukkig beviel de tweede helft vh S2 mij veel beter. Het budget van s2 zit overduidelijk in het tweede deel. Iets meer vaart, meer actie en een finale die mij wel bevredigt.
De trailer van s3 ziet er ook veelbelovend uit. Veel actie, niet teveel gelul, afwisselende locaties en nieuwe verhaallijnen die de boel interessant kunnen maken. Voordeel van het lange wachten is toch dat ik nu niet meer zo lang hoef te wachten op afl. 1 van S3.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vraag me alleen af hoe je het ontslag van Darabont als negatief wil uitleggen. Dat Kirkland zeer te spreken is over de gang van zaken is voor mij goud waard. Zoals ik al vaker zeg is een seizoen van een serie die een story arc over een geheel seizoen hebt dat het op zijn zachtst gezegd, niet slim is om te oordelen over een aantal afleveringen. Daar bovenop komt nog dat de focus van The Walking Dead niet op sensatie ligt. Gelukkig maar. Als je alles naast actie definieert als "gelul" dan kan dit misschien op momenten geen match voor je zijn.
Toevallig eerste seizoen weer herzien en nu S2 er achteraan. Blijft een prima serie, de lijn van de comics volgen is welkom, aardige ontwikkeling (ondanks wat stevige miscasts), aardige sfeer, visueel ook vrij aardig (helaas wel veel slechte transfer in omloop) en qua voortkabbelend pacing loopt het ook solide.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Seizoen 1 heeft 3,2 miljoen dollar gekost voor 6 afleveringen. Na het grote succes wilde AMC dus 13 afleveringen maken voor 2,7 miljoen dollar.
Damn, dat is gewoon de gemiddelde aflevering van Mad Men. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
En toevallig ook een AMC serie. Ook een reden waarom het budget van TWD relatief laag ligt. Jammer, heb niets met Mad Men
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Daar bovenop komt nog dat de focus van The Walking Dead niet op sensatie ligt. Gelukkig maar. Als je alles naast actie definieert als "gelul" dan kan dit misschien op momenten geen match voor je zijn.
Dat maak jij er weer van. Ik heb het alleen over 5 afleveringen uit seizoen twee die begonnen te irriteren omdat er gewoon niets gebeurde, geen actie... Maar bovenal werd er ook amper storyline verteld. Daar zie ik het gewoon puur als iets negatiefs dat er geen budget in zit. Normaal gesproken worden mensen creatief wanneer ze met minder budget werken, dit mis je duidelijk s in het seizoen twee dipje. Iets dat na de mid-season finale weer flink is verbeterd, heb het gevoel dat ze ook toen pas weer wisten waar ze precies heen wilden gaan met de storyline.
En als het zo doorgaat vind ik het prima, de voortekenen zijn gunstig en ze lijken nu weer op de goede weg te zijn. Dan kan er ook best eens een mindere aflevering tussen zitten. Maar ze hebben het vorig jaar wel erg bont gemaakt met het eerste gedeelte van s2.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En toevallig ook een AMC serie. Ook een reden waarom het budget van TWD relatief laag ligt.
Wat een onzin verkondig je weer. In het premiere seizoen van TWD was S4 al afgerond van Mad Men en ook Mad Men is qua budget gekort voor seizoen 5. Heeft gewoon te maken met de recessie.
Een 'actie en geen gelul' kijker die niets heeft met Mad Men. Brekend nieuws!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Ha-ha, ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?En hoezo is er geen link volgens jou? Mad Men is een goed draaiende serie waar veel budget in zit, dat gaat natuurlijk ten kosten van andere series. Dat zij ook moeten bezuinigen op die serie is niets raars, al blijft er wel veel meer budget in die serie zit en dat redelijk ten koste gaat van andere series. Dan kan je dat wel gaan lopen ontkennen en gaan lopen janken dat het niet zo is, maar het is zo. Die serie kost per episode tussen de 2-2,5 miljoen dollar. Bijna het budget van een heel seizoen TWD dus.... Mad Men is het vlaggenschip en daar pompen zij het meeste geld in. Jammer, want TWD verdient ook meer en blijft een erg goedkoop gemaakte serie. Heb zelf wel het idee dat voor S3 het budget flink omhoog is gekrikt.
Nu zet je me neer als een actie en geen gelul kijker. De algemene kritiek op TWD blijft gewoon staan hoor, heeft weinig met mij als persoonlijkheid zelf te maken. Spit dit topic maar door en kijk eens hoeveel mensen zich hebben geërgerd aan een aantal afleveringen in s2. Als je niet ziet dat er een gebrek aan storyline is in de eerste helft van s2 dan snap je er zelf gewoon bar weinig van. En het gebrek aan storyline heeft verder ook niets met het volgen van de strips o.i.d. te maken. Maar met het budget en het vertrek van de bedenker van de serie. Het zat in een dipje, maar ze zijn er wat mij betreft uitgekomen.
En ja, ik heb niets met Mad Men en dat heeft 0,0 te maken met TWD of dat ik zogenaamd alleen actie wil zien(ik houd juist niet zo van simpele actiefilms/series, op een enkele na), iets dat jij dus wel impliceert naar aanleiding van (gedeelde) kritiek op een saai gedeelte in deze serie.
Je zou maar tegen kritiek kunnen zeg 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ha-ha, ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?En hoezo is er geen link volgens jou? Mad Men is een goed draaiende serie waar veel budget in zit, dat gaat natuurlijk ten kosten van andere series. Dat zij ook moeten bezuinigen op die serie is niets raars, al blijft er wel veel meer budget in die serie zit en dat redelijk ten koste gaat van andere series.
Hun budget was hoog in tijden toen het kon. En hun laatste seizoen voor hun budget gekort werd was voor het eerste seizoen van TWD. Daarom. Heeft met niets anders dan de recessie te maken. Mad Men heeft dat, The Walking Dead dus ook. Heeft verder niets met voorkeur aan Mad Men geven te maken.
Neen, dat deed je zelf.
En voor de zoveelste keer op MM wil jij je verschuilen achter de mening van de massa. Helemaal niet relevant.
Dat heeft het wel. The Walking Dead draait om het ontwikkelen van onderlinge relaties en in de wereld van razernij plekken van geborgenheid, rust en kalmte vinden. De 'rising dead' ontwijken, niet opzoeken. Wat afleveringe nzonder actie maakt het nog geen gebrek aan storyline, een erg simplistische visie.
Dat impliceer jij met je kritiek. Jij geeft als kritiek dat er te weinig actie i nzat en teveel gelul. Wat dat gelul inhoudt moet ik zelf maar verzinnen want echt inzage in je kritiek geef je ook niet.
Kritiek is prima. Moet het wel onderbouwd worden en nie tzomaar met wat vage termen lopen smijten.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Heb net drie kilometer tekst zitten spuien. Genoeg onderbouwing lijkt mij. Jij valt mij persoonlijk aan op dingen, dan is het logisch dat ik even naar de massa wijs en zeg dat ik helemaal geen sensatiezoeker ben en dingen niet uit mijn duim zuig, iets wat jij indirect lijkt te impliceren. Ik keek dit trouwens allemaal gewoon op de premiere avonden, dus ik vormde mijn mening hierover ook zonder dat ik het idee had dat iedereen er zo over dacht.
Er gebeurt gewoon te weinig(hiermee bedoel ik ook dat niets is blijven hangen, geen noemenswaardige gebeurtenissen) in het eerste deel van s2. De onderlinge relaties worden teveel uitbelicht zonder dat het echt diepgang krijgt. Juist in het laatste gedeelte zie je pas wat die onderlinge spanning echt doet met mensen. Daar is het juist WEL goed uitgewerkt. In feite hebben ze de eerste afleveringen allemaal over niets zitten ruzieën en hebben ze 5/6 afleveringen naar een meisje gezocht. Dat is de serie gewoon in een notendop, er zijn zelfs internet parodieën op gemaakt. Ik verzin dit dus niet.
Het is juist de bedoeling dat ze die onderlinge intriges weten af te wisselen met spanning/dreiging van de wereld waar zij zich in begeven. Dat is iets wat s1 en s2 deel 2 gewoon veel beter overbrengen en je in s2 deel 1 gewoon miste, het eindigde teveel in oeverloos heen en weer geruzie op een boerderij zonder dat je het idee had dat ze in een post-apocalyptische wereld leefden. Little House on the Prairie anno 2011 zeg maar.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heb net drie kilometer tekst zitten spuien. Genoeg onderbouwing lijkt mij.
Zonder in te gaan op de materie van je kritiek.
Gebaseerd op wat jij zegt. Het zijn jouw woorden.
Dat zal best. Snap alleen niet waarom je verwijst naar de massa. Want dat zegt helemaal niets.
Vreemd. Bijvoorbeeld een Shane en Otis die medisch gaan shoppen bij het schooltje en wat daarop volgt lijkt me lastig te kwalificeren als weinig benoemenswaardig.
Kijk, dat is iets anders. De uitdiepingen onderling laat soms wat te wensen over maar dat is een bekend kritiekpunt, terwijl het de kern is van The Walking Dead. Ook al deel ik het niet volledig is het wel een valide kritiekpunt.
Er wordt heel het seizoen naar dat kookpunt toegewerkt. Op basis van je kritiek verwacht je iets van TWD wat de serie gewoon niet is. In dit topic is nog een andere zombieserie gepost (Duits meen ik) en dat lijkt me meer jouw ding. Want door heel de serie zal je lopen tegen dit soort momenten en qua kritiek vind ik het wat unfair. Contemplatieve cinema ga je toch ook niet kwalijk nemen dat het traag is?
Wat allemaal prima past in de serie, en onzin om te stellen dat dat het enige is wat ze gedaan hebben. Je loopt nu met wat termpjes te smijten maar de zoektoch werd al in episode 2 een subplot.
Met je vergelijking met Little House sla je de plank gelijk mis. En dit soort krachttermpjes is nou wat ik bedoel. Inhoudelijk zeg je helemaal niks en de vergelijking slaat ook nergens op. De sensatie moet voor TWD gewoon sporadisch zijn en ik mag hope ndat de schrijvers hier niet aan toe geven, de balans is prima. Het zombie concept naar mijn hart.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Probleem alleen is dat ik ik mijn meningen vooral baseer op hetgeen ik wel van TWD heb gezien allemaal. Dus in hoeverre verwacht ik dingen van TWD die het in s2 deel 1 niet heeft kunnen inlossen. Ik vind mijn verwachtingen niet overdreven en ik verwacht ook zeker geen actie. Sterker nog, ik houd van van "op adem komen" momenten waarin er wat rust in de serie of in films als dit wordt gecreëerd. Het werd op een gegeven moment alleen even te gek in het eerste gedeelte van dit seizoen. Je haalt een moment tussen Shane en Otis aan, maar dat staat in een schril contrast tegenover s1 en s2 deel 2 natuurlijk. Daarnaast had ik ook niet het gevoel echt naar een opbouw richting een climax te zitten kijken dat gedeelte van de serie, dat kwam pas vanaf de mid-season final weer terug om vervolgens 6 goede afleveringen daarna te leveren.
En op basis wat ik dus heb gezien verwacht ik ook geen extreem rustige opbouw zoals het afgelopen seizoen, daarvoor gebeurt er eenmaal teveel. En als er dan wat rust tussendoor wordt gecreëerd zou ik dat helemaal niet erg vinden hoor 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben het volledig met Reppie eens. TWD had in seizoen 2 gewoon enorm veel last van gebrek aan budget. Eigenlijk was heel seizoen 2 grote bagger, op een enkele aflevering richting het einde na. Dat gezeik op die boerderij met dat gelul over een vermist meisje, een vreemdganger en een zwangerschap was echt heel vervelend. Ik verwacht ook niet dat alle afleveringen vol met zombie actie zitten, maar seizoen 2 miste ook gewoon elke vorm van spanning en sfeer. Ik hoop van harte dat seizoen 3 weer het niveau van seizoen 1 zal halen. Al mag dat gelul met die zwangere (naam kwijt helaas) wel eindigen. Mijn wens is dat een zombie haar heel snel killt 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Lori
Er is misschien nog hoop voor je, getuige het verhaallijn van de strips 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, ik hoorde al zoiets. Hoop het maar want seizoen 2 was echt lachwekkend sneu. Hoopte iedere aflevering dat er 1000 zombies kwamen en de hele cast afmaakten zodat de serie klaar was 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Dale mis ik in ieder geval niet met zijn brave preken 
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Ja, ik hoorde al zoiets. Hoop het maar want seizoen 2 was echt lachwekkend sneu. Hoopte iedere aflevering dat er 1000 zombies kwamen en de hele cast afmaakten zodat de serie klaar was
Waarom zou je blijven kijken dan?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Serie heeft gewoon een aantrekkingskracht. Het is dusdanig spannend om toch achter te komen wat er gebeurt al was een volledig aflevering of seizoen bout.
Tja, oud en wijs. Hij was diegene waar iedereen naar kon gaan om advies.
Al zal ik het erg jammer vinden dat Shane er niet meer is. Sterkste personage, harde beslissingen die kloppen met een keiharde wereld. Daarnaast was het gewoon een muscle waar 't groepje wat aan had. Jammer dat het geneuzel met Lori hem het leven heeft gekost. Ik had hem graag gezien in seizoen 3, waar ze nu niet alleen de doden een gevaar zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Waarom zou je blijven kijken dan?
Omdat een serie rondom een zombie apocalypse boeiend kan zijn. Seizoen 1 was ook vrij boeiend.
Volgens mij heb ik alles vrij aardig uitgelegd dus je opmerking is nogal nutteloos.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Serie heeft gewoon een aantrekkingskracht. Het is dusdanig spannend om toch achter te komen wat er gebeurt al was een volledig aflevering of seizoen bout.
Tja, oud en wijs. Hij was diegene waar iedereen naar kon gaan om advies.
Al zal ik het erg jammer vinden dat Shane er niet meer is. Sterkste personage, harde beslissingen die kloppen met een keiharde wereld. Daarnaast was het gewoon een muscle waar 't groepje wat aan had. Jammer dat het geneuzel met Lori hem het leven heeft gekost. Ik had hem graag gezien in seizoen 3, waar ze nu niet alleen de doden een gevaar zijn.
Dale was gewoon de zeikstraal van de groep. Leefde nog met zijn gedachten in de oude wereld en de logische(harde) besluiten van Shane zijn dingen waar ik mijzelf veel meer mee identificeer dan een oude man die overal de moraalridder uithangt