• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.537 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat vind ik wel fijn eigenlijk. Toch nog een flinke dosis creativiteit met de key segmenten uit de comics.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ataloona wrote:
(quote)

Heeft wat mij betreft ook niks gepresteerd op filmgebied, maar getuige de gemiddeldes hier op oa. MoMe is dat gewoon een onoverbrugbaar verschil in smaak.

Dat zal uiteindelijk ook wel het geval zijn tussen ons over dat gedeelte van S2 Soms vind ik het jammer dat je de stemmen er niet bij kan zien hier omdat het in een forum gedeelte zit omdat het een serie betreft. Want ik zit nu eigenlijk best wel weer in de serie en vind een aantal personages wel interessant. Alleen jammer dat Shane eruit is, eigenlijk een beetje de enige die wat mij betreft wel reëel dacht(alleen sloeg door op het einde). Dale ben ik wel blij om dat ie weg is, heb over het algemeen niet zoveel met moraalridders

Dus de tussenstand, vind 2/3e van de serie gewoon goed en alleen tot de mid-season finale vind ik het minder.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Naomi Watts wrote:

Dat betwijfel ik te nzeerste. Dat het allemaal best straighforward en simpel is willen nog niet zeggen dat iedereen het wel begrijpt. Ook een beetje het euvel van die films als de DotD remake, TWD is meer The Road.

Geen zin om er helemaal op in te gaan. Maar ik vind the Road ook een steengoede film Rare wereld leven we soms in he. Al vind ik daar de dreiging van de post-apocalyptische wereld en eenzaamheid erg sterk naar voren gebracht en veel beter dan het boerderij segment in TWD. Waar het vooral een grote groep mensen betreft die met elkaar moet proberen te leven. Had aan het einde van S2 (na een lange pauze) ook even moeite met een aantal personages in TWD. Vooral nutteloze personages die er ook weer uit gewerkt zijn uiteindelijk.

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Pfff, klopt 't nou dat The Walking Dead pas 14 oktober begint? Ik dacht al de eerste week van oktober. Klotezooi

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ataloona wrote:

Pfff, klopt 't nou dat The Walking Dead pas 14 oktober begint? Ik dacht al de eerste week van oktober. Klotezooi

Klopt, nog even wachten

roeman

• 285 messages
  • 1139 votes

Ataloona wrote:

14 oktober, ik dacht pas 30 oktober?

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Nope, heb het even opgezocht en het is 14 oktober. Nog even wachten dus en dan 15 oktober de season premiere zien

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Ahjo, is zo voorbij.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb ondertussen de eerste strip gelezen van The Walking Dead. Die heeft toch deels een ander verloop dan de serie al zijn er evengoed momenten die uiteraard terug te vinden zijn in de reeks. Op enkele plotwendingen en personage na blijft de reeks vrij dicht bij de stripreeks. Gezien de eerste strip over verschillende afleveringen verspreid is, is er blijkbaar nog veel stof voor de tv-serie. Ben benieuwd!

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

De hele Hershell boerderij vult in de comics slechts enkele pagina's en hier kunnen ze er een heel seizoen van maken, dus ja qua verhaallijn is er zeker nog ruimte voor een aantal seizoenen (en de comics lopen nog).

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Wel grappig dat je allemaal verweren naar je toe geslingerd krijgt wanneer je zegt dat het hele langdradige boerderij gebeuren met het budget te maken heeft.

Maar feit blijft wel dat een korte sequence in de comic tot iets mega langdradigs van een seizoen lang uitgerekt wordt in de tv serie. Smells like money all over the place. Kan me niet voorstellen dat dit een bewuste artistieke keuze zou zijn.

Geloof me, als ze elke 10 bladzijden zo lang weten uit te rekken krijg je een serie van 30 seizoenen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De functie van Herhsell's farm wordt ook totaal anders gebruikt. In de comics komen ze er nog terug maar lijkt me in de tv serie uitgesloten. Zoals gezegd volgt de serie de comicsm aar losjes, dus de vergelijking staat op zich al mank. Tuurlijk waren die aflveringen geen bottle episodes, alleen de dosering was in het eerste seizoen niet goed, en dat is hersteld. Simple as that.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik ben de serie weer gaan volgen en moet zeggen dat het mij goed bevalt na een 2e poging, Ik vond wel dat het boerderij gebeuren te langdradig was en leek wel of de serie stil stond maarja er is altijd wel iets, voor de rest goed te doen.

Noviomagum

• 24 messages
  • 28 votes

Ik heb beide seizoenen op dvd gezien, prima serie, het is in seizoen 2 inderdaad even langdradig en een periode dat er weinig actie is, persoonlijk vind ik dat niet erg, ben erg blij met een serie met zombies erin, ik kijk uit naar seizoen 3, nog een paar dagen!!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nou, vanavond beginnen ze weer in Amerika. Ben dus morgen benieuwd wat we te zien krijgen. Hopelijk niet het niveau van de ongelofelijke bagger die ze seizoen 2 noemden.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Ondanks dat ik het tweede seizoen ook slecht vind kan ik eigenlijk niet wachten tot morgen.

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Heb een tijd terug de eerste 2 afleveringen gezien en die vond ik wel goed, maar gek genoeg nooit mee verder gegaan. Misschien toch maar eens doen dan.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Erg spannende eerste aflevering weer! Zo blij dat de serie terug is

Alles was weer zoals vanouds aanwezig, spanning, gore, drama, humor en sfeer. De locatie is geweldig, kan eigenlijk niet beter. Het duistere sfeertje in de gangen van de gevangenis was top, gaf een geïsoleerd en angstaanjagend gevoel. Ik zat er dan ook gelijk weer in, de tijdsprong vond ik helemaal niet vervelend, werd ook niet teveel op in gegaan verder (gelukkig) Er waren niet echt veel shock momenten, op het einde misschien na dan. Maar daar hoeft de serie het ook niet van te hebben. Opbouw was gewoon weer goed. Wel even wennen om twee storylines te hebben, maar het verhaal van Andrea is ook boeiend genoeg, al moet dat nog wel even op gang komen.

Ja ik heb hier weer erg van genoten. Kan niet wachten tot volgende week!

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Dus ze komen direct de eerste aflevering al in de gevangenis? Da's een meevaller.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Rianneke_Dan wrote:

Wel even wennen om twee storylines te hebben, maar het verhaal van Andrea is ook boeiend genoeg, al moet dat nog wel even op gang komen.

Dit kan de serie denk ik alleen maar ten goede komen. Ben ik zelf wel een voorstander van, het kan vaak toch wel even voor een welkome afwisseling zorgen. Had seizoen 2 ook wel kunnen gebruiken eigenlijk

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

T-Dog heeft in S03E01 al meer gezegd dan heel seizoen twee bij elkaar.

Erg gave aflevering trouwens. Michonne is top, wordt een goede toevoeging aan de serie. De gevangenis als locatie is ook erg sterk en daar komt binnenkort Woodbury nog eens bij. Kan wel eens een knaller gaan worden, dit seizoen.

Cupido

• 523 messages
  • 1910 votes

Trailer van s3 ziet er goed uit. Zou ik me dan toch maar gaan wagen aan s2?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik zou het maar doen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Cupido wrote:

Trailer van s3 ziet er goed uit. Zou ik me dan toch maar gaan wagen aan s2?

Seizoen 2 is een openbaring t.o.v. het eerste seizoen. Dus doe maar .

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Bij S02 haakte ik na drie afleveringen af wegens te traaaaaaaaaaaag. Maar als je dat hele seizoen achter elkaar kijkt is het best goed eigenlijk. Bij S03 ga ik ook lekker wachten tot het helemaal afgelopen is.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Gewoon de eerste drie afleveringen en de laatste drie afleveringen kijken van het tweede seizoen en je mist niet zoveel.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Eerste aflevering van seizoen 3 vond ik erg sterk, goede cliffhanger al zag ik hem wel een beetje aankomen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Redelijke opener maar toch allemaal wat te mat. Setting is qua concept wel aardig maar de verlichting laat nogal te wensen over. Ook ben ik niet zo gek van een binnen setting en blijft Shane een enorm gemis. Zonder een waardige vervanger, vooralsnog. Nee, ik kijk uit naar Woodbury (hopelijk met de Blakes), hier word ik vooralsnog niet al te vrolijk van.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Komt waarschijnlijk ook doordat ze niet een half uur lang met elkaar hebben zitten lullen. Op een kampvuur momentje na was het lekker straight forward.
Wel wordt Shane gemist inderdaad. Maar ze pakken het in ieder geval op een goede manier aan.

Vind een gevangenis overigens een betere plek dan een boerderij om je op te verschuilen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.