- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
gizmo_o
-
- 1390 messages
- 241 votes
Uiteindelijk is dat toch nodig geweest om met die geniale finale te komen. Erg sterk zag het net weer even langs komen op Fox Life. Sterk spul.

dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Hopelijk komt seizoen twee vlug op dvd uit want wat heb ik genoten van het eerste seizoen.
Zoveel meer dan enkel de zoveelste horror/zombie film/reeks. Nooit geziene gore eigenlijk die ik van een zeer hoogstaand niveau vind en heel mooi uitgewerkte en doordachte personage.
candymancandyman
-
- 290 messages
- 2245 votes
Geweldige serie. Pas op dvd gekocht en in 1 keer afgekeken. (was natuurlijk ook niet zo'n opgave want het waren maar 6 afleveringen plus wat extra's) In mei 2012 de 2e serie op dvd. Kan niet wachten, maar zal wel moeten. Las dat de 2e serie wat minder spannend was met meer geouwehoer. We zien wel. Er wordt goed geacteerd en de zombies in TWD zijn wel geweldig goor en ziek gemaakt, dat zie je de laatste tijd ook niet echt vaak. Heb er tot nu toe flink van genoten. Meer van deze films/series zijn van harte welkom.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Geweldige serie. Pas op dvd gekocht en in 1 keer afgekeken. (was natuurlijk ook niet zo'n opgave want het waren maar 6 afleveringen plus wat extra's) In mei 2012 de 2e serie op dvd. Kan niet wachten, maar zal wel moeten. Las dat de 2e serie wat minder spannend was met meer geouwehoer. We zien wel. Er wordt goed geacteerd en de zombies in TWD zijn wel geweldig goor en ziek gemaakt, dat zie je de laatste tijd ook niet echt vaak. Heb er tot nu toe flink van genoten. Meer van deze films/series zijn van harte welkom.
Aflevering 4 t/m 6 zijn erg traag en er wordt daarin inderdaad erg veel geluld en de spanning is iets minder. Aflevering 7 is echter weer top en wordt door velen nu al als een van de beste afleveringen van de serie beschouwd. De makers hebben voor de tweede helft van het seizoen (8t/m13) meer spanning en actie beloofd.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Ik heb geen idee of ze de zombie's (zoals hoe ze het in Island of the Dead) hebben gerangschikt op classes. Hier een website voor de zombie-fans waar ze 7 zombie-classes uitgebreid uitleggen. Best interessant om te lezen en mochten er een aantal bij TWD zijn toegepast, zou het meer uitdagender zijn geweest, voor zowel actie als spanning.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Hmm lijkt me niet, vind het ook niks.
Doe mij gewoon oldskool zombie's, een gezichtloze trage massa ondoden, enkel bedreigend door grote aantallen.
Een zombie die 50km/u kan rennen...
caelers8
-
- 83 messages
- 178 votes
Ik vind het jammer dat de spanning en mijn interesse voor het verhaal stagneerde in seizoen 2. Ik kan niet echt uitleggen waarom, maar op de een of andere manier trekte de serie me minder dan in het begin.
schumacher
-
- 4561 messages
- 4263 votes
Wauw, wat een topserie, er zitten altijd in eender welke serie wel eens een paar mindere afleveringen tussen en/of waar ze het wat aan het rekken zijn maar dat neemt niet weg deze serie hier gewoon top is, i love it.
Je kan niet verwachten ze alleen maar wat zombies dood doen, dat zou omdenduur ook teveel van hetzelfde zijn, zoals het nu is vind ik het goed tot zeer goed, aflevering 7 net gezien en dat was idd een leuke aflevering 
Ik raad alvast iedereen deze serie aan.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Zo ik heb je verhaal 3 keer moeten lezen, maar nu begrijp ik het... 
Het is zeker wel zo dat iedere serie mindere afleveringen heeft, maar dit was gewoon teveel dezelfde afleveringen en dan nog precies de minst boeiende ook. Wat ze nu in 4 afleveringen hebben gegoten hadden ze beter kunnen halveren om de gang er in te houden. Nu na de laatste aflevering ben ik wel weer benieuwd hoe het verder gaat, maar tot het einde van die aflevering was mijn interesse in de serie tot een bijna dieptepunt gedaald.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Pagina of 2 geleden gestopt met lezen, want zo boeiend is die discussie niet, de 1 wil actie, de ander wil gewoon een goede serie, als mensen de comics hadden gelezen dan wisten ze waar ze aan toe waren en dat ze heel lang in dat huis zouden blijven.
Ik heb me niet verveeld, ook al wist ik de verhaallijn (tweede deel van het seizoen zal waarschijnlijk boek 4 gaan volgen en de delen die daarna zijn uitgekomen heb ik nog niet gelezen, daar wacht ik dan ook wel mee.
Aantal dingen zijn wel veranderd en vaak ten goede:
zo is: Het een goede zet om Shane niet direct door Carl af te laten schieten lang voordat Carl zelf gewond raakt. Zo vind ik een relatie tussen Shane en Andrea ook meer voor de hand liggen dan die tussen Andrea en Dale, maar de toevoeging van de CDC vond ik dan weer minder, maar ach er moest een einde van seizoen 1 bedacht worden, want dat konden ze niet uit de boeken halen
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Nog maar 2 weken
(en een paar dagen), en de teaser voor het vervolg van seizoen 2 is uit:
YouTube - The Walking Dead NEW Promo Season 2 Returns
De mensen die actie misten kunnen er weer voor gaan zitten zo te zien 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Geweldige promo
Heb er echt weer zoveel zin in, die pauze is echt te lang gewoon. Vooral na die ontzettend goeie laatste aflevering. Erg benieuwd hoe het verder gaat, en hoe de nieuwe personages gaan zijn! Kom maar op! 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Tja promo's kunnen zó misleidend zijn! Het zou niet de eerste zijn die een aktievol seizoen belooft en dan compleet misleidend blijkt te zijn.
Het lijken overigens bijna allemaal scènes uit vorige afleveringen...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ach, ik zie het wel weer als ze beginnen. Moet zeggen dat ik het totaal niet meer heb gemist na een stel van die suffe afleveringen in seizoen 2. Maar uiteraard ga ik het weer volgen. Hopelijk hebben ze er weer wat meer van seizoen 1 in verwerkt. Dat was cool.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Zelfde geldt voor mij, het is zeker niet dat ik niet kan wachten totdat het weer verder gaat (wT ik met sommige andere series wel heb), maar ik ga het wel weer kijken. Als de serie nu opeens gecancelled zou worden zou ik er niet wakker van liggen, maar het is opzich net wel weer interessant genoeg om het wel te kijken als het door gaat.
Zelfde heb ik nu met de serie Dollhouse dat ik nu aan het kijken ben, hoewel dat eigenlijk gewoon een slechte serie is (niet dat The walking dead slecht is!) blijf ik het wel kijken...
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Het lijken overigens bijna allemaal scènes uit vorige afleveringen...
Vertel, ik herken er praktisch geen uit het afgelopen 1,5 seizoen (?)
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
gisteren seizoen 1 gekeken, in 1 ruk achter elkaar.
gaaf!
knap wel hoe het zo veel meer is dan alleen een zombiefilm.
had het idee dat ik met name de muziek allemala wel eens eerdre had gehoord (28 Days Later wordt nog net niet letterlijk gekopieerd!!) maar soit.
heb zin an seizoen 2!
mcdaktari
-
- 7280 messages
- 0 votes
seizoen 2 gaat als het goed is in feb. weer verder. Teminste zoiets had ik vorig jaar gehoord. Ik begreep het eerst niet want na afl. 7 stopte het plots en ik had er totaal geen benul van dat ze een stop in hadden gelast maar er komen nu nog 6 afl.? Maar ik zou er niet vreemd van op kijken als er ook nog een seizoen 3 komt. Walking Dead is samen met Breaking Bad mijn favo series, al moet ik eerlijk toegeven dat B B toch wel de betere is van de 2 aldus vind ik. Maar W D is zeker niet slecht.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Aankomende zondag gaan ze weer verder met aflevering 8
En er komen inderdaad nog 6 afleveringen. Seizoen 3 staat trouwens gepland voor 1 October volgens IMDB.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ik hoorde alleen wel dat er een redelijke kans is dat Shane de serie uitgaat. Dat zou ik wel erg jammer vinden als de geruchten kloppen. Hij is op dit moment het beste personage.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Jammer als dat zou gebeuren. Hij is inderdaad een ijzersterke personage die heel wat aan de serie toevoegt. Een 'loose cannon', maar wel met een wil om te overleven - en dat heeft die bewezen.
Nog 4 dagen. Heb er erg veel zin in.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Nieuwe aflevering vond ik weer erg sterk, gelukkig hebben ze de lijn van aflevering 7 een beetje doorgezet dus want daarvoor vond ik het allemaal een beetje inkakken. Ik ben iig weer erg benieuwd naar de aflevering van volgende week zondag.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Weer erg saai. Langdradig en weer dat suffe boerderij gedoe. Ga daar aub weg. Ik begin de serie vervelend te vinden.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Goede aflevering weer, zoals gewoonlijk! Lekker veel sfeer en toch weer wat ontwikkelingen. Ben benieuwd welke kant dat op gaat met die nieuwe groep mensen!
Enorm blij dat de serie weer terug is, heb het echt gemist en ook die geweldige intro 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Weer erg saai. Langdradig en weer dat suffe boerderij gedoe. Ga daar aub weg. Ik begin de serie vervelend te vinden.
Volgens mij gaan ze bij aflevering 9 weg. Even een week wachten.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Komen ze andere overlevenden tegen, blijken het rovers te zijn... Waar gaat de wereld heen tijdens zulk soort tijden. Iedereen die nog leeft hoort gewoon samen te werken om te overleven i.p.v. elkaar vermoorden en beroven. Lori is ook weer goed bezig met dom spelen. Er gaan al 2 man Hershel zoeken, gaat zij alsnog in haar ééntje om vervolgens een ongeluk te krijgen. Stom wijf.
Misschien wordt de boerderij in aflevering 9 aangevallen door Walkers en wordt het gehele groep gedwongen om te vertrekken, dan is iedereen meteen van dat stomme en irritante boerderij af.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
de budget voor deze tweede serie was veel kleiner dan voor de eerste, dus moet je maar opnames doen op locaties dat niet veel geld gaan kosten.
Dit komt omdat ze veel minder hadden omgezet van de eerste seizoen omdat de DVD verkoop niet verliep hoe ze dat hadden verwacht vanwege downloading 
Als filmmaker heb je dan een keuze: geen tweede seizoen, of wel maar dan op een boerderij.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ratings voor de serie blijven huge. Dus misschien wel een grootschaliger derde seizoen?
Afijn, ik vind dat het een erg goede serie blijft, ondanks dat de eerste helft van het tweede seizoen zich op een boerderij afspeelt. Ik vond het eigenlijk alleen inkakken tijdens aflevering vier tot en met zes, die vond ik ook minder en daar gebeurde simpelweg gewoon net wat te weinig. Maar buiten dat interessante ontwikkelingen in de meeste afleveringen: Rick's zoon wordt neergeschoten, Shane doodt Otis, Sophia blijkt een Walker te zijn en nu komen ze ook nog eens andere overlevenden tegen die ook een kamp blijken te hebben (de promo voor aflevering negen belooft alvast een shoot-out).
Aflevering acht, Nebraska, was buiten die laatste tien minuten vooral een erg stille aflevering, wat nodig was om het schokkende einde van aflevering zeven te verwerken. De producers en de cast van de serie hebben een snellere en actievollere tweede helft van het seizoen beloofd en zolang ze dat waarmaken is het stille Nebraska een sterke aflevering, die nodig was.
4,0
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
de budget voor deze tweede serie was veel kleiner dan voor de eerste, dus moet je maar opnames doen op locaties dat niet veel geld gaan kosten.
Dit komt omdat ze veel minder hadden omgezet van de eerste seizoen omdat de DVD verkoop niet verliep hoe ze dat hadden verwacht vanwege downloading

Als filmmaker heb je dan een keuze: geen tweede seizoen, of wel maar dan op een boerderij.
Ik moet zeggen dat episode 8 wel beter was dan de voorgaande episodes. Jammer alleen dat er niet veel meer gedaan is met de 2 lui in de bar. Daar had best een spannende verhaallijn ingezeten.
Nu toch wel weer benieuwd naar de komende afleveringen geworden!