- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ik moet zeggen dat episode 8 wel beter was dan de voorgaande episodes. Jammer alleen dat er niet veel meer gedaan is met de 2 lui in de bar. Daar had best een spannende verhaallijn ingezeten.
Nu toch wel weer benieuwd naar de komende afleveringen geworden!
De twee in de bar zeiden dat ze nog een heel kamp hadden, dus ik denk dat daar nog wel meer van komt
.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Zou kunnen, maar ik denk het niet. De hele conversatie was namelijk nog al tegenstrijdig, vandaar dat Rick ook zo wantrouwig was.
Waarom wilden ze persé met z'n tweeën mee naar de boerderij als ze nog een hele groep bij zich hadden?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Volgens mij waren dat gewoon raiders. Plunderaars die zo nu en dan voorkomen in de strips - en nu ook hierin verwerkt.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Zou kunnen, maar ik denk het niet. De hele conversatie was namelijk nog al tegenstrijdig, vandaar dat Rick ook zo wantrouwig was.
Waarom wilden ze persé met z'n tweeën mee naar de boerderij als ze nog een hele groep bij zich hadden?
Op het einde van de promo zie je Rick verscholen zitten achter een kast waarbij die roept 'This is not gonna end well for both of us'.
Dat kan tegen de plunderaars zijn of allicht Shane...?
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Op het einde van de promo zie je Rick verscholen zitten achter een kast waarbij die roept 'This is not gonna end well for both of us'.
Dat kan tegen de plunderaars zijn of allicht Shane...?
IMDb:
"Trapped, Rick, Hershel and Glenn fight to survive against new foes, both dead and alive. Shane finds Lori in danger on the road and makes it his mission to bring her back to the farm."
Blijkbaar inderdaad plunderaars en niet Shane...
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
pff, aflevering 9 van seizoen was erg sterk, misschien wel de beste aflevering tot nu toe. Al vond ik wel dat na ongeveer een halfuur het wel weer een beetje terugviel naar ruziemaken in die boerderij, dat hebben ze nu wel genoeg gedaan.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Vond het ook een erg sterke aflevering en ook enorm spannend!
Toch leuk om weer eens wat actie te zien, al stoor ik me ook niet aan de drama kant van deze serie, maar je zat als kijker weer eens echt helemaal op het puntje van je stoel. Ook de effecten zagen er weer top uit, met name die window zombie Zag er echt heerlijk uit
Onheilspellend einde ook, erg benieuwd hoe Rick omgaat met al die info over Shane. Zal wel gigantisch uit de hand lopen zo te zien in de nieuwe promo.
Ja geweldige aflevering, één van de betere dit seizoen 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Rond 10 uur ga ik het ook erg kijken. Heb er enorm veel zin in.
Seizoen 1 koop ik zeker wel, alleen even wachten tot die ietsje goedkoper wordt.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Prima aflevering. Véél meer actie, aangezien er meer plunderaars zijn. Ook na veel afleveringen een persoon die door de zombie's wordt opgegeten. En begint de spanning tussen Rick en Shane nu te escaleren.
Ben benieuwd naar die van volgend week.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ik denk dat escaleren nog zachtjes is uitgedrukt! De blik in Rick's ogen toen Lori moord op Shane insinueerde... Wow! Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen!
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Nieuwe aflevering was weer een erg gave. Eerste helft was erg spannend en eindelijk eens flink wat actie. Ook al ben ik helemaal niet zo vies van de personages en het drama in de serie, ik ben het er absoluut mee eens dat deze serie het meer van zijn suspense en actie moet hebben dan van zijn karakters.
Toch zijn sommigen wel erg gegroeid ten opzichte van het eerste seizoen. Ik vind dat Rick sinds de beruchte "Barn Massacre" als hoofdpersoon erg op mij gegroeid is. We zien een hardere, scherpere kant van Rick die mij heel erg bevalt. Ik vind dat John Bernthal met zijn performance aardig dicht in de buurt van een Emmy nominatie begint te komen; zijn personage blijft intrigeren. Ik kreeg met de nieuwe aflevering zelfs een beetje medelijden met hem. Hij wil zó graag dat de romance tussen hem en Lori iets betekende, maar Lori blijft het ontkennen - wat natuurlijk een messteek in het hart van Shane is.
Ook Daryl blijft een leuke gozer (alhoewel hij niet meer zoveel te doen heeft gehad sinds aflevering 7) en Glenn en (sinds kort) Carol beginnen ook steeds meer te groeien. Personages die alleen wel snel meer moeten groeien zijn Andrea, maar vooral T-Dog blijft heel erg achter en heeft bijna geen zak te doen in de serie. Hoop dat ze hem snel wat meer te doen geven of dat ze hem dood laten gaan.
Wat alleen wel mijn kritiekpunt is op dit moment in de serie is dat het nergens heengaat. Ze zitten maar rond die boerderij en verder trekt het nergens heen; de groep heeft geen duidelijk doel voor ogen. Ik denk dat de serie veel lekkerder en gerichter zou lopen als de groep een bepaald doel voor ogen heeft buiten simpelweg overleven. Nu denk ik even heel simpel: maar bijvoorbeeld dat ze naar een bepaalde plek moeten trekken (zoals ze op het begin van het seizoen zeiden dat ze gingen doen).
Ondertussen hoop ik wel dat we meer te horen gaan krijgen over de nieuwe groep, die ik als Lost-fan voor het gemak even The Others zal betitelen. Het feit dat er buiten de zombies nog een andere dreiging is voor de groep bestaande uit mensen is erg interessant en ik begin eigenlijk te hopen op een soort oorlog tussen onze groep en de nieuwe groep. Ik ben ook benieuwd waar de storyline met die jongen die ze nu "gevangen"/geholpen hebben heengaat.
Maar ook de storyline die op het einde van de aflevering werd opgezet belooft veel goeds voor ons als kijkers! Die blik in Rick's ogen zei al genoeg, zoals onder mij door Thorak al werd gezegd. En voor mensen die de promo van de volgende aflevering al hebben gezien weten al dat het Rick en Shane conflict eindelijk tot uitbarsting zal komen. En nu Rick zich heeft ontwikkeld als een wat hardere vent gaat dat nog erg interessant worden, denk ik!
4,5
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Goede nieuwe aflevering, het werd eens tijd. Alleen jammer van het laatste kwartier dat weer vol gelul over zwangerschappen en rivaliteit zat. Boring. Maar verder was het heel behoorlijk.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
De reden waarom ze nog op het boerderij willen blijven is om Hershel bij te hebben als Lori gaat bevallen. Dus in andere woorden; als het aan Rick lag bleven ze daar maanden. Maar ik denk dat ze een oorlog krijgen met de plunderaars en dat enkele personages zullen sterven. De jongen die ze geholpen hebben blijkt een totaal nieuwe personages te zijn, want ook in de strips komt die niet voor.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Hier een samenvatting van aflevering 1 tot 6 van seizoen 2.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
wordt het al beter tijdens het tweede seizoen, vond de eerste 2 echt slecht (van het nieuwe seizoen).
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
wordt het al beter tijdens het tweede seizoen, vond de eerste 2 echt slecht (van het nieuwe seizoen).
Dan heb je nog 4 'saaie' afleveringen voor de boeg 
Pas met S02E07 begint er weer een beetje vaart in de serie te komen.
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Klopt. Als je van vaart houdt, zul je vooral aflevering negen een leuke vinden. Ook aflevering drie is absoluut geen verkeerde.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Aflevering 10 is weer super sterk, zeker voor de mensen die de serie kijken vanwege de actie. Ik ben wel erg benieuwd wat er in de volgende aflevering(en) gaat gebeuren aangezien het wel een beetje afgerond is nu.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Aardige aflevering, buiten de boerderij althans. De delen op de boerderij waren weer stomvervelend. Maar daarbuiten was het best spannend en boeiend. Het deel met Shane en de bus was wel goed. Niet dat ik constant actie zoek, maar deze serie moet het wel hebben van confrontaties met walkers. De rest is vrij kut.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Op de boerderij gaat het over dilema's (zoals tientallen anderen ervoor). Buiten de boerderij, zijn Rick en Shane bezig met elkaars problemen en hun laatste probleem; hun gevangene. De langverwachte ruzie tussen Rick en Shane en het lot van hun jonge gevangene zijn centraal in deel 10. Daarnaast zit er een aardige en spannende confrontatie met de zombie's. Ik dacht eigenlijk dat Shane sterker dan Rick zou zijn, maar dat val vies tegen. Die Rick kan ook behoorlijk losgaan.
Ben benieuwd hoe het verder gaat, aangezien Shane weer 'back' is. Ze hadden plannen ook om voorraad op te slaan voor de winter. Ben benieuwd hoe dat zal zijn in zo'n wereld.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Nu mogen ze echt wel vertrekken hoor...die boerderij wordt op een gegeven moment zwaar irritant!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Er is geen reden om te vertrekken. Of het moet mis gaan dat er een plunderende bende langskomt of dat ze worden ondergelopen door Walkers. Maar hun bedoeling is om daar te blijven tot Lorie's baby ter wereld wordt gebracht door Hershel. Ik denk niet dat ze daar écht al die 9 maanden het zullen uithouden, er zal iets moeten gebeuren.
blisteringdude
-
- 457 messages
- 1567 votes
Laatste episode was wel erg goed vond ik.
Nincho
-
- 2 messages
- 0 votes
Laatste twee afleveringen waren top! Eindelijk weer wat meer actie 
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Er is geen reden om te vertrekken. Of het moet mis gaan dat er een plunderende bende langskomt of dat ze worden ondergelopen door Walkers. Maar hun bedoeling is om daar te blijven tot Lorie's baby ter wereld wordt gebracht door Hershel. Ik denk niet dat ze daar écht al die 9 maanden het zullen uithouden, er zal iets moeten gebeuren.
Ik verwacht dat er in de seizoensfinale iets zal gebeuren, waardoor ze aan het begin van seizoen 3 de boerderij verlaten zullen hebben.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Dat zal toch wel. Seizoen 2 had een stuk of 15 afleveringen, geloof ik? Er staat een hoop op ze te wachten.
De serie wijkt toch enorm van de stripboeken af, dus de locatie's en personages die daarin voorkomen zal ik niet meer hierin verwachten.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Jeetje...wat een irritant ventje is Carl in episode 11!
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Boeiende aflevering. Niet zoveel actie dit keer, maar het gebeuren op de boerderij was goed te doen. Je ziet de groep toch langzaam maar zeker meer en meer uit elkaar vallen. En T-Dog de excuusneger had tekst! 
Schokkend einde met de dood van Dale. Erg jammer, was wel een favoriet van me met zijn gezonde verstand, hoe risicovol ook. Moet wel zeggen dat het einde erg slecht geschreven was. Wat doet Dale überhaupt op dat open veld? Nou goed, dat wil ik best door de vingers zien, maar die zombie had hij natuurlijk allang moeten zien staan of desnoods gehoord of zelfs geroken hebben. Die zombies maken altijd flink wat lawaai en nu staat-ie opeens een meter achter (!!) Dale? Dat gaat er niet in.
Maar het is nog bijzonderder hoe die zombie de buik van Dale openrijt terwijl-ie een paar uur eerder alle moeite had om zijn voetje uit de modder te halen. Waar komt die kracht opeens vandaan? Hij heeft zich wel te goed gedaan aan die koe, maar toch. Dit vind ik wel een pijnlijke continuïteitsfout.
Maar goed, ik blijf met plezier kijken en ben benieuwd waar het heen gaat. Zelf denk ik dat er in de seizoensfinale (over twee weken) nog een main character sterft. Dat zie je sowieso al vaak, maar nu is er ook wel aanleiding toe, denk ik. De strijd tussen Rick en Shane staat op springen, maar ik neem aan dat Randall ontsnapt (wellicht zet Shane dat wel in scène) en dat daardoor de grens echt overschreden is. Ik denk dat Shane de serie moet verlaten, misschien wel als zombie. In de comic schiet Carl Shane dood, misschien doen ze dat in de serie ook al. In de sneak peek voor volgende week zie je ook dat Rick een pistool geeft aan Carl. Zou het wel jammer vinden als Shane gaat, al is het ook wel weer begrijpelijk.
Als Randall ontsnapt, kan de confrontatie met zijn groep ook niet uitblijven. Wellicht zit Merle daar wel bij? Of de zwarte man met zijn zoontje die Rick ontmoette in de pilot. Vast wel een bekende, denk ik.
Het is ook officieel dat The Governor uit de comic volgend seizoen een main character gaat worden. Daar kijk ik echt naar uit! Ook Michonne zou er nog bij komen volgens geruchten en dat zie ik ook zeker zitten.
Ben ook nog steeds benieuwd wat er in de seizoensfinale van seizoen één in het oor van Rick gefluisterd is door die dokter die in die bunker zat. Ik vermoed dat het gaat over het virus. Zal me niets verbazen als ze de comic aanhouden en blijkt dat iedereen het virus in zich draagt en alleen door middel van een schot in het hoofd daar van af kan komen, al zullen er in de serie misschien al wel dingen zijn voorgevallen die daar niet mee stroken. Maar goed, die vraag staat al langere tijd open.