- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Moet wel zeggen dat het einde erg slecht geschreven was. Wat doet Dale überhaupt op dat open veld? Nou goed, dat wil ik best door de vingers zien, maar die zombie had hij natuurlijk allang moeten zien staan of desnoods gehoord of zelfs geroken hebben. Die zombies maken altijd flink wat lawaai en nu staat-ie opeens een meter achter (!!) Dale? Dat gaat er niet in.
Maar het is nog bijzonderder hoe die zombie de buik van Dale openrijt terwijl-ie een paar uur eerder alle moeite had om zijn voetje uit de modder te halen. Waar komt die kracht opeens vandaan? Hij heeft zich wel te goed gedaan aan die koe, maar toch. Dit vind ik wel een pijnlijke continuïteitsfout.
Dale was het vertrouwen in de groep volledig kwijt, en had er weinig behoefte aan om getuige te zijn van een executie dús zonderde hij zich af. Naar mijn mening best begrijpelijk.
Het open veld is énorm, afhankelijk van de windrichting kan het zo zijn dat je zelfs sterke geuren amper ruikt, datzelfde gaat ook op voor geluid. Daarbij was Dale natuurlijk diep in gedachten verzonken met de executie en daardoor niet alert.
Maargoed ik ben het verder met je eens dat alles bij elkaar wel toevallig is, daarbij gaat ie eerst die opengereten koe van dichtbij bekijken terwijl ie natuurlijk donders goed weet dat een zombie dat gedaan heeft.
In de comic schiet Carl Shane dood, misschien doen ze dat in de serie ook al.
Het zou me niets verbazen, ze hebben deze aflevering in ieder geval al flink hun best gedaan om Carl als vervelend eigenwijs ettertje neer te zetten
dat dat volgende week een dergelijk vervolg zou kennen zou me niet verbazen
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Zo, wat een heftige aflevering was e11 zeg! Naar mijn idee wel de betere aflevering tot nu toe!
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Moet wel zeggen dat het einde erg slecht geschreven was. Wat doet Dale überhaupt op dat open veld? Nou goed, dat wil ik best door de vingers zien, maar die zombie had hij natuurlijk allang moeten zien staan of desnoods gehoord of zelfs geroken hebben. Die zombies maken altijd flink wat lawaai en nu staat-ie opeens een meter achter (!!) Dale? Dat gaat er niet in.

Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Over Shane en Rick's vete ben ik het niet mee eens. Shane heeft zich wel bij Rick neergelegd, maar iets hoeft te gebeuren en Shane gaat al helemaal los. Het is dus Russische roulette met Shane en Rick's 'vriendschap'.
Wel een bijzonder lugubure einde voor Dale. Arme man verdient zoiets niet. Qua rationeel denken was hij verreweg het beste.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Erg goede aflevering weer! Zag het einde totaal niet aankomen en vond het dan ook erg schokkend! Ga Dale zeker wel missen. Ook erg benieuwd hoe het nu verder met Carl gaat, zo te zien is hij helemaal aan het flippen en ik geloof ook best dat hij helemaal de verkeerde kant opgaat. Zou trouwens wel tof wezen! Dat hele gedoe met die'prisoner' vond ik wat minder, maar daarbij is het wel mooi om te zien hoe de groep reageert en dat ze toch inderdaad steeds verder uit elkaar groeien.
Heel erg benieuwd of er nog bekende bij die andere groep zitten, zoals Merle of zoals al eerder werd gezegd die zwarte man met zijn kind. Ik geloof ook zeker dat het tussen Rick en Shane nog niet goed zit, wat Minotaures al aangeeft, er hoeft maar iets te gebeuren en het is weer mis.
Kan niet wachten om te zien wat er in de laatste twee afleveringen gaat gebeuren. Laten we hopen op een gevecht tussen de twee groepen of iets dergelijks. Zolang Shane maar niet doodgaat want hoe irritant hij soms ook is, hij is wel één van de coolste personages!
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Daar is al een meer dan plausibele verklaring voor gegeven, waar ik het helemaal mee eens ben overigens. Ik vond dit verre van storend, redelijk geloofwaardig zelfs.
Ik blijf het veel te toevallig vinden. Het was windstil, het zicht was prima (je zag zelfs op de achtergrond de huizen nog staan -- dat zijn tientallen meters). Ja, hij was in gedachten verzonken, maar hij keek nog om zich heen. Sowieso vreemd dat die zombie ineens als een ninja achter hem staat zonder geluid te maken. Normaal doen ze dat nooit. Dale had in alle opzichten op een betere manier de serie moeten verlaten.
Nee juist niet meer, Shane heeft zich toegelegd in de situatie en zou geen problemen meer veroorzaken en Rick's beslissingen volledig opvolgen. Hij is momenteel zo mak als het maar zijn kan, zelfs Andrea en Dale konden op hem in praten en wilde daardoor zelfs de anderen hun mening laten uitspreken.
Dat geloof je toch zelf ook niet? Shane staat juist op springen, maar houdt zich nu nog in. Die gaat dit seizoen echt nog wel een keer door het lint. Ik hoop wel dat hij in de serie blijft. Met zijn survivalinstinct (het meest van allemaal), voegt hij zeker wat toe, al is hij ook vaak irritant. Ik denk dat hij de volgende aflevering nog wel een trucje met Randall flikt.
...
Wat snap je er niet aan? Lijkt me toch zeker een optie. Rick is niet de persoon die zoiets openbaar zou maken, puur omdat dat alleen maar meer paniek zal zaaien. In de vorige aflevering zag je ook twee dode politie-agenten die waren geïnfecteerd. Shane merkte nog op dat hij geen bijtwonden zag en Rick was er als de kippen bij om te zeggen dat ze dan wel gekrabd zouden zijn. Misschien toeval, maar Rick wilde snel verder en er zo min mogelijk aandacht aan besteden. Die vraag staat al langere tijd open, dus denk ik dat het iets te maken heeft met de infectie, waar ook nog genoeg vragen over zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
DMF heeft wat betreft die walker achter Dale natuurlijk groot gelijk. Dat was erg vreemd, aangezien Dale eerst het veld oprende en niks zag. En na een paar seconden bij die koe stond de walker plots op een halve meter van hem, terwijl die dingen altijd veel lawaai maken en ook helemaal niet zo snel zijn. En ik zag op het veld ook nergens iets waar de walker achter had kunnen zitten voordat Dale hem zag.
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Ze hebben er sowieso alles aan gedaan om de mensen te laten geloven dat Dale blind is.

Dit was de eerste aflevering van seizoen twee. Toen zag hij die horde ook pas toen ze op dertig meter stonden. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes

Haha ja dat was ook vrij hilarisch. Overigens wel een gruwelijk goede scene.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Tja hij is ook de jongste niet meer! Als je op leeftijd bent dan worden je zicht en gehoor nou eenmaal wat minder. 
En de opticien zal ook niet meer open zijn in deze wereld lijkt me. 
DMF
-
- 1042 messages
- 385 votes
Da's misschien nog wel het ergste: hij gebruikte nog een verrekijker ook!
Ze hadden T-Dog er neer moeten zetten. Die had er een epische one-liner tegenaan gegooid en de hele situatie voorkomen. Had 'm nog een flinke vleeswond gescheeld ook.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Heeft Dale überhaupt ooit zijn geweer gevuurd? Vind het wel leuk dat die het als ornament draagt, maar gebruikt die het wel?
T-Dog mogen ze ook wat meer dialogen geven en hem meer op beeld zetten. Hij komt eigenlijk meer over als 'het hulpje zonder tong'.
Ben benieuwd hoe het zal aflopen met Randall. Het zou me niets verbazen als die uiteindelijk wel de waarheid spreekt en een nieuwe lid van het groepje wordt. Tegen Carl heeft die wel soort van gelogen om hem te bevrijden, maar dat zal wel een misleiding zijn geweest om de kijkers te laten denken dat Randall kwaadzinnig is.
Carl is trouwens érg irritant aan het worden. Bijdehand en vervelend. Dale's dood was indirect Carl's schuld... Zodra de Walker die Carl tegenkwam zich vrij trok, moest Carl het aan Shane en Rick hebben gezegd, maar dit verzweeg die omdat die bang was om op z'n flikker te krijgen. Zolang Carl leeft, beseft die wel wat voor consequentie zijn gedrag had en zal het waarschijnlijk nooit meer vergeten.
Carl lijkt met zijn sheriff hoed erg veel op Isaac uit Children of the Corn.

BlackMilk
-
- 12 messages
- 4 votes
Ik heb vandaag per ongeluk op een link geklikt. En ik ben er helaas achter gekomen dat Shane een zombie gaat worden.
Klik op deze link voor de foto:
http://nerdreactor.com/wp-content/uploads/2012/03/SHANE-ZOMBIE.jpg
Ik baal er best wel van dat ik op de link heb geklikt (maar het is natuurlijk mijn eigen schuld). Als je helemaal into the walking dead bent, zou ik ook niet de spoilers bekijken. Ik wil het niet voor anderen verpesten.
Maar voor mensen die de serie niks vinden. Is het misschien wel leuk om te zien.
Ik hoop trouwens dat de afbeelding fake is. Want ik ben ook een site tegengekomen waar alle castleden tot zombie werden omgetoverd. Dus er is hoop 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Hopelijk is het een 'soep', want ik zou het toch erg vinden als dat waar zou zijn.
Ik weet niet hoeveel seizoenen ze van plan zijn te maken, maar Shane is toch één van de hoofdpersonages en een tegenpol van Rick. Hoe ik het zo zie, als Rick leeft blijft Shane ook rondlopen, want hun confrontatie's en meningsverschillen zijn enorm sterk en geven kijkers een extra reden om TWD toch te blijven volgen.
Shane is momenteel mijn lievelingspersonage van de serie. Simpel vanwege zijn gedrag. Hij gedraagt zich misschien onredelijk of oppervlakkig, maar hij houdt het groepje wel in leven en in veiligheid ondanks zijn extreme maatregelen. Daarnaast heeft die best een stoere outfit en dankzij zijn kale koppie en prima lichaam zou het me niets verbazen dat vele vrouwen een extra reden hebben om de serie te volgen omdat hij erin rondloopt.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Obvious fake... Zo zien de zombies er in de serie helemaal niet uit. Die zijn aanzienlijk beter gegrimeerd.
Justinvdk
-
- 264 messages
- 2198 votes
Jammer dat dat Dale doodging, vond het een symphatieke kerel. Heb nu wel een nog ergere hekel aan Carl, rotjong. Hopen ook dat Lori snel het loodje legt..
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Nee Lori is een knappe verschijning. Laat haar maar blijven. Als er iemand van mij mag sneuvelen is het Maggie of T-Dog. Maggie is irritant en T-Dog voegt niks toe.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lori knappe vrouw? 
En als personage is ze helemaal gruwelijk vervelend.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Lori (Sarah Wayne Callies) is zeker wel een mooie vrouw. 
Maggie vind ik niet irritant hoor, maar dat T-dog niets toevoegt ben ik met je eens. Heeft hij überhaupt wel screentime gehad de afgelopen afleveringen? Ik kan me niet herinneren dat ik hem langs heb zien komen afgezien van de shoot out bij de schuur en met het overleg over Randall. Bij het laatste had hij zowaar ook 1 regel tekst! Ik kan me goed voorstellen dat hij zich als acteur redelijk in zijn zak gescheten zou voelen, af en toe op de achtergrond rondlopen en een enkele keer 1 regel tekst. Daar wordt je toch niet echt blij van als dat je job is?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Easy money.
Er lopen wel meerdere rond die weinig hebben te zeggen. Zoals Otis' vrouw en Maggie's kleinere zusje.
Ik heb wel het gevoel dat er een aflevering komt waar die belangrijk zal zijn...
BlackMilk
-
- 12 messages
- 4 votes
Nou die Jimmy zie je ook nooit.
Die doet mee voor spek en bonen 
Maar goed, zou ik ook wel willen doen hoor.
Easy money zoals jullie al zeggen.
Kan niet wachten op de volgende episode.
Ene laatste episode al weer.
Het zijn veel meer episodes dan seizoen 1. Maar het gaat toch allemaal snel zo'n seizoen.
Justinvdk
-
- 264 messages
- 2198 votes
Nee Lori is een knappe verschijning. Laat haar maar blijven. Als er iemand van mij mag sneuvelen is het Maggie of T-Dog. Maggie is irritant en T-Dog voegt niks toe.
Maar ze is wel godgruwelijk vervelend.
Trouwens wat heeft T-Dog vorige peisode dan gezegd? Heb ik het gemist denk ik.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Dat hij mee eens was met iets toen ze over Randall's lot gingen beslissen.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ik heb het ook gemist. Misschien was zijn line enkel te zien in de Extended Cut en heb ik de normale versie gezien? 
Ik zal ook blijkbaar de enige zijn die Lori niet irritant vind. Naast Shane en Rick mijn favoriete character.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Ik geloof niet dat er extended cut is. Het zijn gewoon afleveringen van 45 minuten, op uitzondering van het 1ste van een seizoen.
Lori handelt af en toe slecht, maar begrijpelijk. Zoals haar laatste actie wat tot een auto-ongeluk werd, maar dit omdat ze zich zorgen maakte over haar man.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Haha ik maakte ook een grapje over de 'extended cut'. 
En Lori handelt inderdaad begrijpelijk. Rationeel nadenken is er gewoon niet meer bij in deze 'nieuwe wereld'. Dus haar acties vind ik prima werken in de serie. Het had erger kunnen zijn. á la GTST de zwangerschapsverhaallijn en de Shane-relatie seizoenen lang uitrekken.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
De ''lol smiley'' had ik dan even niet gezien.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Episode 12 was echt één van de beste episodes so far! Wat een shocker, de laatste 10 minuten waren echt geniaal. En de opbouw daar naar toe was zo goed! Natuurlijk zag ik het ergens wel aankomen dat Shane totaal zou flippen maar dat het zo gebracht zou worden had ik niet verwacht met Rick die hem neerstak en Carl die hem uiteindelijk in zijn hoofd schoot Dat was echt een intense scene. En dan dat laatste shot waarbij je Rick en Carl dat veld ziet staan en daarachter tientallen walkers aankomen waanzinnig! 
De laatste aflevering van dit seizoen moet gewoon wel epic worden, kan niet anders!
Vraag me alleen af hoe het kan dat zowel de 'prisoner' als Shane ineens in een zombie veranderen terwijl ze geeneens gebeten zijn?! What's that all about?
Maar wel jammer overigens van Shane, zal een stuk saaier zijn zonder hem.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Spoilers niet gelezen, al is de verleiding groot. Maar ik wacht toch even tot na 10en. Het is gewoon een goede serie want ik heb er onwijs veel zin in.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Aardige aflevering, meer ook niet. Al was het einde wel intens ja. Maar die andere 35 minuten stelden niet zo heel veel voor. Slotminuten beloven wel vuurwerk voor de seizoensfinale.