• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.704 votes
Profile

The Walking Dead (AMC)

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Balen, ik heb al gelezen dat Shane doodgaat (niet hier, overigens). Ik moet echt beter uitkijken met het lezen van spoilers. Anyway, het blijft een sterke serie en ik kijk zwaar uit naar de laatste paar afleveringen. Ben alleen wel benieuwd of de serie net zo goed blijft nu Shane dood is, gezien ik hem het beste personage van het stel vond. Judge, Jury, Executioner was trouwens ook een goede aflevering met een schokkend einde. Ik hoop alleen niet dat ze zo doorgaan met het doden van personages, anders houden ze niets meer over! En af en toe een kill houdt de serie spannend en schokkend, maar ze moeten niet overdrijven natuurlijk. Nou ja, bijna de seizoensfinale alweer (Beside The Dying Fire). De promo ziet er in elk geval al erg veelbelovend uit.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Tja ep.12 was lang zo indrukwekkend niet als dat ep.11 was helaas. De laatste paar minuten waren wel ok, maar eigenlijk ook niet veel meer dan dat. Mede door het eind van ep.11 was de impact niet zo groot meer én dit zat er al langer aan te komen. Shane kan ik opzich wel missen in de serie, hij was wel een goed personage, maar de laatste tijd was het iedere aflevering weer het zelfde met hem, het begon erg storend saai te worden m.i.. Zoals eerder al gezegd door Ajax&Litmanen1 waren de eerste 35 minuten weinig boeiend, er gebeurde eigenlijk niets echt bijzonders, eigenlijk gewoon niets zelfs.
Dat mensen opeens zombie kunnen worden zónder gebeten te worden, of zelfs maar in aanraking te komen met een andere zombie is wel erg vaag! Er zal vast een verklaring voor komen, maar waarom is dit nu opeens en wat dit eerder nog niet aan de orde? Dan is er ook nog de vraag waar komen al die tientallen zombies in het bos opeens vandaan en waarom waren ze er die paar minuten vantevoren nog niet??? Ik begin hierdoor opeens bang te worden voor plotontwikkelingen ála Lost, verhaal gaat opeens een compleet andere kant op die verre van logisch lijkt te zijn...

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Thorak wrote:

Dat mensen opeens zombie kunnen worden zónder gebeten te worden, of zelfs maar in aanraking te komen met een andere zombie is wel erg vaag! Er zal vast een verklaring voor komen, maar waarom is dit nu opeens en wat dit eerder nog niet aan de orde? Dan is er ook nog de vraag waar komen al die tientallen zombies in het bos opeens vandaan en waarom waren ze er die paar minuten vantevoren nog niet???

Ik denk dat ze dit uit de comics pikken. Iedereen (ook de niet-zombies) heeft het 'zombievirus' in zich. Je kunt de daadwerkelijke evolutie richting zombie alleen voorkomen door te sterven aan een hoofdwond. Zo beëindig je het 'leven' van de zombies ook (Amy, Sophia, Dale). Dat zou kunnen, al strookt dat niet helemaal met de lijken die we - volgens mij - in S02E01 in de auto zagen.
Misschien komt het ook wel omdat Shane met het mes in zijn hand heeft lopen klooien twee afleveringen terug. Hij kwam met die open wond in direct contact met de zombies (net als Rick), waardoor hij het virus opgepikt zou kunnen hebben. Al denk ik eerder aan de eerste optie.

De zombies die zich opeens massaal bij de boerderij kwamen melden, vind ik ook wat vreemd. In de comic wordt uitgelegd dat de zombies reageren op harde geluiden en blijven lopen totdat ze de bron hebben getraceerd (tenzij ze natuurlijk een andere bron vinden), maar dat zou wel wat vreemd zijn. Ze doen al tijden aan schietoefeningen op de boerderij bijvoorbeeld. Maar misschien zijn er ook gewoon niet erg veel in de directe omgeving en moeten ze echt van een eindje komen. De boerderij is vrij afgelegen en de meeste zombies lijken toch in de grote steden te zitten. Aan de andere kant waren er inderdaad wel héél veel kort nadat Shane stierf (en zelfs vlak nadat Carl vuurde -- dus nog voordat de geluidsbron actief was, waren ze er al). Dat klopt gewoon niet.

Op beide verklaringen zijn vast wel uitzonderingen te vinden, maar de schrijver heeft gezegd de comics nauwer te willen volgen en dan zou het dus goed mogelijk zijn. Echt consequent met de ze 'regels' kun je ook niet zijn, dus wat plotholes zijn inherent aan het uitgangspunt van de serie.

Verder zal er wel een soort van 'Lost plot' in zitten. Er is inmiddels bevestigt dat 'The Governor', uit de comic, zijn entree gaat maken in seizoen drie. Hij is de leider van een andere groep, die ongetwijfeld in contact gaat komen met Rick en cs. Kan wel eens heel erg leuk gaan worden. Hetzelfde idee als 'The Others' dus, die volgens mij eind seizoen één of twee in Lost werden geïntroduceerd. Misschien is dat de cliffhanger van volgende week?

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

DMF wrote:

De boerderij is vrij afgelegen en de meeste zombies lijken toch in de grote steden te zitten. Aan de andere kant waren er inderdaad wel héél veel kort nadat Shane stierf (en zelfs vlak nadat Carl vuurde -- dus nog voordat de geluidsbron actief was, waren ze er al). Dat klopt gewoon niet.

Dat is aannemend dat ze op het schot op Shane afkwamen, maar allicht was het het schot op Dale, de dag ervoor (?), dat de zombies hun kant op heeft gelokt.

Ook dan is het trouwens apart dat ze niks waar hebben genomen terwijl ze minuten ervoor nog met 2 partijen het bos afzochten...

Het begint nu toch wel érg toevallig te worden allemaal zoals je de vorige keer al aangaf.

Maargoed... toch weer een vermakelijke aflevering, en T-Bone die eindelijks weer eens wat mag zeggen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

DMF wrote:
Ik denk dat ze dit uit de comics pikken. Iedereen (ook de niet-zombies) heeft het 'zombievirus' in zich. Je kunt de daadwerkelijke evolutie richting zombie alleen voorkomen door te sterven aan een hoofdwond.
Zoiets las ik eerder inderdaad ook al wel en het zou inderdaad wel logisch zijn als ze zich een beetje aan het verhaal van de comics houden, maar het strrokt gewoon niet met alle eerdere afleveringen.
Dat zou kunnen, al strookt dat niet helemaal met de lijken die we - volgens mij - in S02E01 in de auto zagen.
Ik weet niet helemaal zeker of dat 'normale' lijken waren, ze zagen er in ieder geval wel uitgemergeld uit, het zouden dus wel zombies geweest kunnen zijn...

De zombies die zich opeens massaal bij de boerderij kwamen melden, vind ik ook wat vreemd. In de comic wordt uitgelegd dat de zombies reageren op harde geluiden en blijven lopen totdat ze de bron hebben getraceerd (tenzij ze natuurlijk een andere bron vinden), maar dat zou wel wat vreemd zijn.
Dat ze op geluid reageren is niet heel erg vreemd, vrij logisch zelfs, maar waarom nu dan ineens? Nu komen de zombies toch steeds wel opeens en massaal opduiken, ook iedere keer als ze in het dorp zijn. Zo is het geheel leeg, en zo wemelt het er van... Maar het blijft gewoon vreemd dat in een paar minuten opeens vele tientallen zombies opduiken terwijl ze een paar minuten er voor nog in het bos rondliepen en niet hoorden of zagen. De zombies zullen ongetwijfeld niet al te fris ruiken en ze kreunen behoorlijk, deze hoeveelheid zou je dus wel aan horen komen of ruiken.

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Klopt allemaal wat hierboven staat. Een honderd procent sluitende verklaring lijkt er niet te zijn, maar dat wil ik best voor lief nemen. Zo'n massale zombie-aanval, die we volgende week toch mogen verwachten, had de serie wel weer even nodig. Tijdje geleden al. Dat ze er dan toevallig ineens massaal opduiken... het zij zo. Ik vind het teleurstellender dat Dale met al die toevalligheden uit de serie verdwijnt.

Ik verwacht wel een klapper van een finale. De afgelopen twee weken werd er afscheid genomen van twee behoorlijk aanwezige karakters. Zal er volgende keer nog één vertrekken? T-Dog had opvallend veel tekst vandaag, zou het een voorbode zijn? De rol van Carol is ook al een tijd uitgespeeld. Maar zij spelen niet zo'n grote rol als Dale en Shane.
En ze zullen nu toch eindelijk de boerderij gaan verlaten na de aanval die ze vast niet in het geheel kunnen afslaan.
Ik hoop dat ze de comic aanhouden en nu terechtkomen in een gevangenis. Vanaf daar worden de comics echt heel erg tof. Er komt dan meer vaart en veel meer actie in de serie, vermoed ik. Ben ook benieuwd of The Governor en/of Michonne op de een of andere manier al verschijnen. Michonne is nog niet eens gecast, maar ze kunnen prima hinten naar haar aanwezigheid natuurlijk.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

De laatste 10 minuten zat ik alleen maar mijn hoofd te schudden.

Wat een verrotte ''climax'' tussen Shane en Rick... En dan nog Shane dood... Verdomme man, Shane was het allerbeste van allemaal. Rick en zijn groep zullen nu véél minder voorstellen.

Een teleurstellende aflevering, maar wel een veelbelovend einde. Een opening van een deur dat leidt naar het verlaten van dat godvergeten boerderij.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Ben begonnen aan seizoen 1, het is een aardige serie. Boeit redelijk, vindt het sowieso een interessant scenario maar het doet me niet aan een topper denken.

BlackMilk

• 12 messages
  • 4 votes

Tja, persoonlijk vind ik deze serie wel een topper. Maar ik ben ook geen echte serie kijker.

Normaal gesproken haak ik vaak af bij series als het saai begint te worden. Zo heb ik seizoen 6 van Lost ook nooit gekeken .

Maar The Walking Dead blijft boeien. En ik kijk steeds weer uit naar de volgende episode.

Sommige mensen die ik ken vinden de serie te saai. Soms wordt er alleen vergeten dat The Walking Dead een drama serie is.

Wat betreft de laatste episode.. Ik wist een week van te voren al wat er zou gebeuren (per ongeluk spoilers gelezen). Dus voor mij was het geen verrassing meer dat Shane dood zou gaan. Dat maakt het kijken toch net iets minder leuk!

Maar overal vond ik het wel een sterke episode.

Ben vooral benieuwd naar de laatste episode. Ik ben ook wel benieuwd of ze die groep van Randall nog gaan tegen komen. En of Merle Dixon en die ene donkere man met zijn zoon (uit de eerste episodes van seizoen 1) erbij zitten.

Kijk ook uit naar naar seizoen 3.. maar die begint pas eind oktober.

Ik vind het trouwens wel vet dat... als je dood gaat en niet door het hoofd geschoten wordt dat je dan ook een zombie wordt.. Ga je dood door zombies dan kan je g

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

BlackMilk wrote:
Maar ik ben ook geen echte serie kijker.

Normaal gesproken haak ik vaak af bij series als het saai begint te worden. Zo heb ik seizoen 6 van Lost ook nooit gekeken
Geweldig! Geen serie kijker maar wél 5 seizoenen Lost kijken terwijl het gros al na 3 seizoenen afhaakte!

Merle Dixon zou inderdaad nog wel ooit terug mnoeten komen (had naar mijn idee al moeten gebeuren) aangezien dat wel een onafgemaakt verhaal lijntje is. Wat is er met hem gebeurd en waar is hij gebleven al die tijd? We weten dát hij ontsnapt is door zijn hand af te zegen, maar wat verder? Een heel seizoen niets meer van laten horen is naar mijn idee te lang om daar dan later opeens weer mee door te gaan. De man met zijn zoontje waren denk ik gewoon randfiguren die niet perse nog terug hoeven te komen, maar over Merle moet er nog wel een en ander afgerond worden.

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

Kan iemand mij uitleggen hoe Shane en Randall na hun dood zowat een minuut later een zombie werden??

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Begin eens met de berichten voor die van jou te lezen zou ik zeggen...

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Dit is gewoon net als elke andere zombiefilm.

Mensen die fataal geraakt worden behalve op hun hoofd veranderen na overlijden op den duur in zo'n zombie.

Mijn grootste mysterie wat betreft zombie films is wat er met de persoon gebeurt die verscheurd wordt door zombie's. Neem Otis, die kan onmogelijk een zombie zijn. Het lijkt mij gewoon duidelijk dat ze blijven eten tot er niets meer van over is - de overblijfsels (boten) kunnen dus geen zombie worden. Maar dit is nooit bewezen of getoond in films. Het enige wat je hoort is 'wie door zombie's wordt gedood, verandert er ook in.' Maar dat nam ik aan als een beet/kras of andere vorm van infecteren...

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Begon eigenlijk best aardig in The Walking Dead te komen, al vond ik de seizoensafsluiter van S1 niet zo heel erg goed. Durf de laatste aflevering wel aardig zwak te noemen. Of ik S2 nog ga bekijken zal ik nog eens nakijken, heb nog genoeg series te kijken de komende periode.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Minotaures wrote:

Mijn grootste mysterie wat betreft zombie films is wat er met de persoon gebeurt die verscheurd wordt door zombie's.

In de film The Mad is er zelfs een zombie hamburger!

Maar dat klinkt grappiger dan de film is helaas...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Geweldige seizoensafsluiter! Eindelijk voortgang in het doodsaaie plot van dit seizoen. En de actie was toch wel subliem, zeker de 1e 25 minuten. Behoorlijk spannend en intens. Hiervoor kijk ik nou de serie. En nu maar hopen dat ze flink wat meer budget in seizoen 3 kunnen stoppen. Ieder geval kijk ik voor het eerst in lange tijd weer echt uit naar nieuwe afleveringen. Helaas pas in het najaar, maar goed.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Dit belooft wat. Ben straks méér dan benieuwd.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

De finale was echt zo intens en zo spannend! Het was een mix van emoties voor mij want ik vond het ontzettend spannend en was ergens bang dat er nog meer favorieten dood zouden gaan, ik vond het afbranden van de schuur in combinatie met de muziek erg zielig. En ik was erg opgelucht dat Andrea toch nog werd gered, want ergens is ze gewoon onwijs cool net als degene waardoor ze gered is, ben even haar naam kwijt. En ook het einde was gaaf want ik kan niet wachten om te zien wat dat enorme gebouw nou is en wat daar op hun staat te wachten! Zo spannend! Alleen ja nu wachten tot het najaar

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Dat is de gevangenis.

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Uitstekende finale. Na de korte winterbreak steeg het niveau sowieso al zienderogen en dit was een lekkere climax. Bomvol spanning en actie (wat vooral begin seizoen twee erg gemist werd), maar ook de gespannen verhoudingen tussen de personages kwam weer eens goed naar voren. Ook weten we nu definitief dat iedereen dus geïnfecteerd is. Al was dat niet echt een verrassing.

De introductie van Michonne beloofde veel goeds, net zoals het allerlaatste shot waar we de gevangenis zagen; de groep van Rick zal zich daar vast gaan settelen en dan is het wachten op de komst van de Governor. Ik verwacht een zeer spannend en actievol derde seizoen, al zal het wat traag van start gaan ben ik bang. Het mag van mij direct volgende week beginnen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

.

Oké dan! Dank je Ziet er geweldig sfeervol uit. Ben benieuwd, weer een nieuwe locatie, maar zeker nu al beter en enger dan de farm!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Same here. Ben ooit begonnen met kijken door JacoBaco, weer afgehaakt, nu toch maar weer opgepikt.. en moest er inderdaad ook even inkomen maar heb me prima vermaakt. Benieuwd hoe het verder gaat.

Inmiddels ben ik bijna weer bij met kijken. Vriend werd nieuwsgierig dus heb ik alles opnieuw gekeken en ik zit er weer lekker in. Nog een paar episodes te gaan, kan niet wachten. Werkt toch fijner om meerdere achter elkaar te kijken i.p.v. elke week een aflevering.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Hehe, Hershel's infinite ammo cheat.

Vermakelijke afsluiter van een matig, tweede seizoen. Blijf maar kijken in de hoop dat de serie ooit de reputatie kan waarmaken ie 't krijgt in de media/kijkcijfers. Tevergeefs, tot dusver.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

jacobine_rodijk wrote:

Hehe, Hershel's infinite ammo cheat.

Haha precies wat ik ook dacht!

Hij heeft later ook nog wel een leuke quote:

God promissed ressurection from the dead, I just thought had had something different in mind...

Verder was dit absoluut de beste aflevering van het hele seizoen! Jammer dat het de laatste was.

Voor seizoen 3 verwacht ik nu zeker wel heel wat, aangezien de onderlinge verhoudingen nu toch weer iets anders liggen en de zombies nu ook op zoek lijken naar iets. Geen idee wie de negerin is die in het bos rond doolde, maar ze ziet er erg bizar uit. Deed me erg denken aan een fantasy figuur, of iets uit een Mad Max achtige film.

Ik ben zéér benieuwd naar seizoen 3!!!! Het mag van mij ook gelijk volgende week verder!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Dat moet Michonne zijn.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Geen idee, ik heb de comics niet gelezen. Misschien als ik ze ooit ergens zie liggen dat ik ze dan wel wil lezen!

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Wow ben ik dan de enige die het een wonderbaarlijk beroerde aflevering vond?

Waarom, met praktisch iedereen veilig in een auto, de confrontatie aangaan met zo'n grote groep walkers (daarbij alle munitie verspillend). Dat terwijl men in seizoen 1 nog liet zien hoe makkelijk ze weg te lokken zijn door geluid.

Waarom heeft Daryl opeens crossbanden op z'n Harley? Betere vraag nog, waarom stopt ie onderweg naar de ontmoetingsplaats eerst om de banden om te wisselen voor good old whitewalls?!?! Ik bedoel akkoord, het staat natuurlijk een stuk fraaier om zo'n draadspaakwiel, maar is het niet wat misplaatst om je motor show klaar te maken als je net 4 man bent verloren

Waarom stapt Jimmy uit de bestuurdersstoel van de RV terwijl Rick en Carl al lang, veilig en wel, bovenop het dak zitten? Waarom niet gewoon rationeel maken dat je weg komt.

Waarom parkeer je je hele wagenpark uberhaupt zo ver het huis af?

Maargoed... onder het kopje 'paniek' wil ik dat allemaal nog wel geloven (m.u.v. het bandenverhaal).

Maar wat me echt stom stom verbaasde: ze zaten met acht man in 2 auto's, één van beide auto's komt zonder benzine te staan. Wat doe je dan nadat je ternauwernood ontsnapt bent aan een horde walkers. Tuurlijk, onbeschut picknicken aan de kant van de weg... in het donker!! Gewoon omdat het kan!

ACHT man, en een riante SUV... (glansrijke kans om de ruimte van een SUV eens wél efficient te benutten).

optie 1: Carl bij Lori op schoot, Maggy bij Glenn op schoot en één persoon in de kofferbak (reeds bewezen dat dat past).

optie 2: Kofferklep even open doen en gewoon met drie man achterstevoren in de koffer.

optie 3: achterstoelen plat en gewoon 3 om 3 tegen de zijwand aanzitten

Hebben ze het ruimtelijk inzicht van alle personages bij de geboorte geamputeerd ofzo

Vond het altijd een hele aardige serie en ik verwachtte wederom een sterke seizoensaflsuiter, maar het tegendeel bleek waar: het is hard aan het afglijden tot B-niveau pulp... spijtig

Maarja kijk toch wel weer erg uit naar seizoen 3! Want hoe slecht ook, ik ben dol op zombiefilms

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Het begint met een zombie-invasie. Dé reden om de boerderij te verlaten. Helaas kan het niet gelaten worden om enkele (onbelangrijke) personage te laten sterven, op een afschuwelijke manier.

En dan heb je inderdaad enkele schoonheidsfoutjes wat al boven wordt geplaatst.

Je ziet ook dat iedereen binnenin het groepje elkaar opstookt, zoals Carol met Daryl. Wat een afschuwelijk wijf is het opeens geworden. En dan natuurlijk Lori, die geen zin meer in Rick heeft omdat die Shane heeft gedood (met een goeie reden, want Shane was gewoon gekker en gekker aan het worden en was een dreiging voor het gehele groep). Maar wat Lori doet is ook weer raar en typisch dom, eerst stookt ze Rick op om hem te doden, doet die dat is ze boos. Ja, wat wordt het nou??? Wat een zeikwijf...

Je merkt hier gewoon dat ze Shane missen, ook als kijker mis je die gast. Jammer dat het zover is gekomen, want aan gasten zoals Shane's kaliber kan je meer dan bijv. Glenn. Gelukkig lopen Daryl en Rick nog rond, dat zijn nog gasten die het groepje aan manpower voorzien... Oja en '2 zinnen' T-Dog nog.

Het eindigt uiteindelijk met een gesplitste groep; de nieuwe Michonne en haar 2 geketende zombie's (precies hoe ze voor het eerst in de comics verscheen) en Rick en alle anderen.

Voor dat het écht eindigt laat Rick nog duidelijk weten wie de baas is... No more mr. Nice Guy dus. Gewoon de baas spelen hoe het moet, geen democratie...

Ben benieuwd naar seizoen 3 in de gevangenis. Het wordt een lange wachttijd...

blisteringdude

• 457 messages
  • 1567 votes

Wat een seizoensfinale . Vond het seizoen behoorlijk saai en langdradig verder.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

[quote]Minotaures wrote:
Maar wat Lori doet is ook weer raar en typisch dom, eerst stookt ze Rick op om hem te doden, doet die dat is ze boos. Ja, wat wordt het nou??? Wat een zeikwijf...

Ik denk dat dat meer te maken had met het feit dat Carl degene was die de finishing shot maakte.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.