VHS
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Mooi de 8mm reels. Heb zelf nog een 8 mm show reel met 20 minuten Alien. Zal eens een foto maken.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Ik hoop binnenkort weer eens een deal te sluiten met een verkoper op Marktplaats.
Huurtapes van The Gate, Funeral Home, The Kindred en Pin, zullen dan mijn kant opkomen!
Helaas is de verkoper niet zo snel, maar wat wil je... hij had in één klap een stuk of honderd diverse tapes online staan!
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Mooie tapes weer FatMike!
Heb je ook een projector voor die 8MM reels ?
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Helaas geen projector voor de Super 8.
Ook geen speler voor de Betamaxjes die ik heb.
Misschien komen ze ooit nog.
Zal het voorlopig met de hoezen moeten doen.
Stephan73, niet meer genoeg aan je rondes kringloop?
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ook even op Marktplaats rondgesnuffeld, maar in mijn regio is niets interessants te vinden. Versturen gaat ook vaak niet, want dan wordt het me te duur. Ik hou het nog even bij kringloopwinkels en vlooienmarkten. Volgende week is er weer eentje in Noord.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Stephan73, niet meer genoeg aan je rondes kringloop?
Als ik daar dat soort ex-rental tapes kan vinden, dan nam ik wel genoegen met mijn rondje kringloopwinkels. Maar het echt mooie spul wordt toch aangeboden op sites als Marktplaats en Ebay!
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Ook even op Marktplaats rondgesnuffeld, maar in mijn regio is niets interessants te vinden. Versturen gaat ook vaak niet, want dan wordt het me te duur. Ik hou het nog even bij kringloopwinkels en vlooienmarkten. Volgende week is er weer eentje in Noord.
Als je bezig bent een verzameling te starten, dan is het bezoeken van kringloopwinkels en rommelmarkten inderdaad het beste. Zodra je echt bevangen bent door het verzamelen, dan bestel je af en toe wel iets via Marktplaats. Verzendkosten vallen op zich wel mee. Als ik het goed heb kost het versturen van 4 tapes maar 6,75!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
@ dutchtuga
Van de 4 tapes van Metallica ken ik alleen Cliff 'Em All die inderdaad nooit op dvd is uitgekomen. Wordt soms nog wel wat geld voor gevraagd hoor, het is het enige officiële werk met Burton als bassist.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Klopt, ben ik ook net achter. Wordt toch regelmatig zo'n 20 dollar voor neergeteld. Niet slecht voor een aankoop van 50 cent
.
Naast Cliff Burton is er ook nog een optreden met Dave Mustaine te zien. Erg leuk voor de fan.
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7363 votes
Als ik dit zie, krijg ik ook al zin om laserdiscs te gaan verzamelen! 
Mijn nieuwste Vhs aanwinsten:

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wow de Toxic Avenger
Die heb ik wel 10 keer gehuurd.
Hier nog wat klassiekers.

clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
wat zijn laserdiscs als ik vragen mag?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Beeldplaten. Voorloper van DVD en het format dat voor het eerst audio commentaar en extra's toevoegde. Soort dvd maar dan zo groot als een LP.
En Bruce, voor het geval je nog twijfelt... 

Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Mooi allemaal, waar blijven de VCC's en Betamaxje's?
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7363 votes
Spijtig dat je die dingen nooit tegenkomt op een rommelmarkt!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En hier mijn Carpenter collectie. Van They live en Prince of Darkness zijn nooit goede edities uitgebracht.
Heb de rest op DVD en blu-ray (Deze trouwens ook bijna allemaal. 

brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7363 votes
Mooi allemaal, waar blijven de VCC's en Betamaxje's?
Die komen nog!
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Zo te zien was Reinbo een vaste bezoeker van Ro-Disc. Toen ik ook nog in het bezit was van een speler kwam ik daar ook geregeld!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, nadat ik daar niet meer kwam en mijn spullen van internet haalde is die over de kop gegaan.... 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
De Carpenter collectie op laserdisc
Geweldig om te zien.
Hoe zat het trouwens met die laserdisc transfers? Heb ze zelf nml nooit gehad, maar kan me indenken dat je met die opslagcapaciteit behoorlijk beeld had.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Was stukken beter dan VHS en de eerste generatie dvd's, bovendien Widescreen. Maar het was natuurlijk analoog, dus de dvd's vanaf 2000 zijn zeker beter (op het geluid na, da's nog steeds beter dan dvd en enkel overtroffen door blu-ray). Hadden ze het echter als digitaal opslag medium gebruikt dan had het blu-ray kwaliteit kunnen hebben. Maar de industrie koos toen tot mijn spijt voor dvd. Dus wat beeldkwaliteit betreft is het wat soft, maar de hoezen blijven gweldig.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Die zijn idd prachtig! Heeft verder niets met VHS te maken, maar ik zal zo wat fotos plaatsen van wat film soundtracks die ik op vinyl bezit. Vind ik zelf een hoogtepunt uit mijn filmcollecties. Misschien dat anderen er ook van kunnen genieten.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Misschien topic omdopen tot 'vintage formats'. Ben benieuwd naar je soundtracks.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Goed plan, lijkt mij. Afwachten wat de rest vindt.

Ben vooral erg trots op die van Dawn of the Dead (rood vinyl), The Burning en A Nightmare on Elm Street.
Volgende keer zal ik meer plaatsen.
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
.....vintage formates.....klink ok...
maar wordt dit knusse hoekje dan niet wat groot?
Vind VHS en aanhang als Super 8, Beta en Laserdisc
een mooie combi.
Dacht zelf aan een nieuw topic Soundtracks.
Er is al iets van: je top 10 en meeste enge filmmuziek.
Maar gewoon soundtrack algemeen of verzamelingen.
Voor cdees en vinyl.
Blijft alles toch een beetje in z'n soort.....
Nog een knus hoekje erbij!
Ga dan een hoop vinyl fotograferen!
En ben zeker naar benieuwd naar de Dutchtuga soundtracks.....
en uiteraard andere gebruikers.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Ik zou het dan anders noemen. Als het topic namelijk opeens vintage formats heet, dan lijkt het me erg moeilijk zoeken voor iemand die nog niet van dit topic afweet.
VHS/Betamax/VCC/Laserdic/Super 8 is behoorlijk omslachtig, maar makkelijker te vinden.
Alleen zou er inderdaad een apart topic moeten komen over het verzamelen van soundtracks op LP, CD en (als iemand zo "gek" is) 8 track.
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Lijkt mij inderdaad beter als er een apart topic komt voor Vinyl en CD's.
Anders wordt het topic te veel door elkaar, en wordt het alleen maar onoverzichtelijk. Kan wel een VHS, VCC, Betamax, super 8, Laserdisc topic worden. Hoort allemaal wel wat bij elkaar.