VHS
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Macho Man heb ik nog niet bekeken. Is wel zo'n tape waar Duitse verzamelaars vaak op reageren als je een scan post op Cinehound... lijkt me inderdaad een hele foute film.
Intruder is in Nederland op Video Screen uitgebracht (kleine box), heb ik ook, maar had ik ook even geen scan van. Best een interessante film gezien het een van de weinige Indonesische films die (door de Rambo insteek) een brede verspreiding op video kreeg in de Internationale markt, maar er zijn tegelijkertijd ook andere versies opgenomen met andere hoofdrolspelers!
zie hier voor meer daarover THE CINEHOUND FORUM: Dedicated to Bill Barounis (RIP) -> RAMBU COVERS - z9.invisionfree.com
waaronder een afbeelding van de Maleisische VCD van de versie voor de locale markt, met een Indonesische acteur ipv Peter O'Brian dus

beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
bij je aanwinsten zitten wel weer een aantal on-officiële versies (bootleg of koop), misschien vind je dat nu nog geen probleem, maar als er grote hoeveelheden tapes gaan binnenkomen, is het uiteindelijk toch zonde van de ruimte en het geld, heb ik ondervonden, vandaar dat ik die ook weg gedaan heb en niet meer meeneem als ik ze zie liggen... maar leuke filmpjes weer! Black Fire snel gaan kijken 
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ja...die bootlegs waren mij ook opgevallen. Het is nu nog geen probleem, behalve dat ze vooral minder mooi zijn (mijn collectie is beperkt tot 500 tapes). Bovendien kan ik ze in ieder geval een keer kijken (ook niet geheel onbelangrijk).
Bedankt voor de info over Rambu...ik heb wel een zwak voor de Indonesische exploitation, maar moet het vooral doen met de Mondo Macabro releases.
Behoorlijk zin in Black Fire inderdaad (en Mad Mission).
Is er eigenlijk nog een kwaliteitsverschil tussen de CVD en de Hollywood Electric versie?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Voor de master zal dezelfde tape gebruikt zijn, dus het enige kwaliteit verschil (behalve dat de originele Hollywood Electric sleeve groter is en niet de lelijke CVD aanpassingen kent) zou kunnen zitten in de tape-stock. De originele ex-rental zal iets zwaarder zijn, al heb ik beide tapes nu niet in de buurt om dat nog even te bevestigen...
Ik heb zes Indonesische pulp films op Nederlandse VHS, best nog wel wat eigenlijk
Filmdragers en apparatuur >> Algemeen >> VHS
en nog steeds opzoek naar the Warrior and the Ninja!!!

voor meer titels moet je het ook zoeken in de Japanse en Griekse (en eventueel een beetje Deense) markt
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ik heb zes Indonesische pulp films op Nederlandse VHS, best nog wel wat eigenlijk.
Dat was me niet ontgaan 
Prachtige verzameling zo...
Ik ben nog niet zo ver, dat ik me aan Griekse tapes ga wagen. Tot nu toe stoort het lettertype me een beetje.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Bovendien is de beeldkwaliteit van de meeste Griekse tapes ook iets te veel richting de "blurry"kant van het VHS-spectrum. Japanse tapes hebben over het algemeen de beste beeld kwaliteit.
Maar het kan een hele sport zijn om van je favoriete film de meest optimale release te vinden (gedubbed of niet, letterboxed of niet, uncut) dat soort zaken verschillen nog wel eens van land tot land. In Nederland was letterboxing bijvoorbeeld zeker minder gebruikelijk, maar als je hier een versneden versie op tape vind, dan komt het doordat er aan de kant van de producent al cuts voor de Internationale markt waren gemaakt; want we hebben een geweldig land wat betreft (het ontbreken van) censuur (In Duitsland en Engeland werd wel driftig gesneden, maar ook waar je het misschien niet verwacht, zoals in Zweden werden een groot aantal films zelfs helemaal verboden op de videomarkt).
De DVD-boom heeft voor een hele nieuwe golf van releases gezorgd op pulp-gebied, vaak ook met aandacht voor al die technische aspecten die voor cult-liefhebbers interessant zijn. Enkele sub-genre's is ook een beetje nieuwe leven ingeblazen daardoor, waar we nog steeds plezier van hebben, toch zie ik de hele kleine DVD-labels het nu steeds moeilijker hebben en op BluRay lijkt de cult kraan al weer veel meer dicht gedraaid... dus er zijn ook op dat vlak nog genoeg redenen om VHS te blijven verzamelen!!
Voor Oosterse films is de VCD markt ook heel interessant, maar het gaat daar meestal wel om releases bedoeld voor de lokale markt en dus meestal zonder subs of Engelse dub. Over de mpeg beeldkwaliteit zullen we het ook maar niet hebben...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
wow, zeker een mooie vangst!
interessante uitgave van Megaforce ook... welk label is dat?
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Je weet ze er wel weer uit te pikken hè
Dat is een bootleg...maar kon hem toch niet achter laten. Die Toolbox Murders is volgens mij ook geen zuivere koffie. Natuurlijk extra blij met de cheap-ass actie films vanwege de hoezen. Verder vind ik die Video 49's altijd erg mooi en Fulci's Apocalyptische Centurions lijkt me ook erg cool.
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Hallo VHS-liefhebbers!!
Ik ga een deel van mijn collectie verkopen.
Het gaat om zo'n 500 vhsjes en 62 BETA's.
Ex-rentals, kooptapes en een aantal bootlegs.
Voor € 75,- is het bij mij thuis af te halen.
Stuur me een berichtje als je interesse hebt!!

Bootlegs:

FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Hier nog een paar foto's van een aantal tapes die erbij zitten!

Bootlegs:

HielkeNijmegen
-
- 13 messages
- 5 votes
Heeft iemand the garbage pail kids movie op vhs?
Ik ben een Garbage pail Kids verzamelaar en je zal me heel blij maken met deze VHS 
Stuur me maar een PM als je deze VHS hebt en aan me wilt verkopen.
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Beste mensen,
de hele vracht gaat naar de zeer vriendelijke Zombie 
Bedankt voor de reacties!
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Super bedankt Mike 
Deze zombie is geheel in zijn nopjes!
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Hey Mike, bedankt voor de pizza & de 700 banden!
Nu nog even ruimte maken 

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Shit, die 700 tapes is wel een geweldige vangst. Wat een titels! 
Maar 75 euro, is het echt niet meer waard? Zou er bijna zelf aan willen beginnen, maar heb al geen plek voor mijn laserdisc verzameling.
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ik heb wel wat extra betaald, want dat was het inderdaad meer dan waard (en Mike is een aardige goser). Er zit ook nog een stapeltje Betamax bij, dus nu moet ik nog een speler scoren 
Er zitten wel weer wat geweldige titels tussen, zoals 'De Doden Straal' (Laserblast) , Seizure, The Church en 1990: The Bronx Warriors ...en nog 696 titels.
Maar de meeste mensen (met Blu-ray spelers) verklaren mij voor gek 
brucecampbell
-
- 3315 messages
- 7361 votes
Ik verklaar je niet voor gek 
Prachtige collectie! Proficiat!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zou je gezien de ruimte die het inneemt niet ervoor moeten kiezen enkel de inlays van de hoezen te bewaren. He gaat immers toch grotendeels om het design (films zijn op betere kwaliteit beschikbaar, al heeft vhs natuurlijk ern eigen look)
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ik vind de banden juist tof...het ziet er nu uit als een behoorlijke bibliotheek. En je kan ze makkelijk neer zetten, zodat je de cover ook echt kan zien. Bij vinyl kan dat bijvoorbeeld niet, lijkt me een stuk saaier om tegen aan te kijken (al gaat het daarbij natuurlijk voornamelijk om wat er op staat). Ik scan de meeste inlays wel, trouwens...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Je hebt wel een punt wat betreft vinyl (geldt ook voor laserdisc), maar het zijn bij vhs toch ook niet de zijkanten van de hoezen die het aantrekkelijkst zijn. Maar zo lang je de ruimte hebt is het natuurlijk geen probleem.
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ik vind zelfs de zijkanten mooi
Wat ik eigenlijk bedoel is dat de titels op VHS ook goed leesbaar blijven, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld DVD (mijn DVD collectie ziet er totaal niet spannend uit, al zijn dat toch ook zo'n 400 titels). En het ziet er lekker kleurrijk uit.
Een ander voordeel is, dat nog steeds voor mij totaal onbekende titels opduiken, ook al zijn dat niet altijd de beste films.
Wat betreft beeldkwaliteit, dat is natuurlijk niet geweldig (maar het heeft ook wel weer wat). Af en toe snak ik wel eens naar een Plasma tv met Blu-ray kwaliteiten...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes

zojuist dit zo goed als 30 jaar oud stukje Nederlands-Indonesische geschiedenis ontvangen 
wel meer leuke dingen gevonden de laatste tijd, maar deze was wel even een scan waard!
met dank aan brucecampbell
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Wauw...met Barry Prima, deze kwam volgens mij voorbij tijdens een interview op een Mondo Macabro DVD. Leuke aanwinst!
Bela Blasko
-
- 14 messages
- 1 votes
Ik heb nog 73 ex-rentals die ik wil verkopen. Stuur me een PM als je interesse hebt.

NB. De band Dr. Butcher MD is een Amerikaanse NTSC-band, die niet op de meeste Ned. videorecorders afspeelt.
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Weer wat nieuwe tapies opgedoken.

Zijn er hier eigenlijk liefhebbers van WO II films, zoals Shout at the Devil & Zelfmoord Comando's?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
erg mooie vondsten
paar bijzondere tapes weer (wat mijn smaak + zeldzaamheid betreft dan)
vooral Double Crossers lijkt me interessant!