• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

VHS

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Rare vraag misschien in dit topic maar hoeveel kostte vroeger zo'n vhs met een speelfilm erop? Ik heb vroeger die dingen namelijk nauwelijks gekocht, alleen onbespeelde om van tv op te nemen. (en die kostte al iets van 10 gulden voor een 4 uurs-band)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

koopvideo's gingen volgens mij tussen de 20 en de 45 gulden

rental labels waren meestal niet te koop in de winkels voor zover ik weet.

het label "video 49" vermeld wel een koop-prijs van 49 gulden, vandaar de naam dus, maar de tijd dat die te koop zijn geweest was voor mijn tijd...

DVD's gaan tegenwoordig voor prijzen waarvoor je video's huurde.... geen wonder dat die markt instort...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

He bedankt voor je snelle reactie. Ja, zoiets dacht ik ook.

De rental tapes gingen in de beginjaren vlot over de toonbank voor 50 - 80 euro (ik heb het al maar even omgerekend naar euros:) )

Koopbanden zaten in het begin rond de 20-40 euro

Tot de videotheken midden jaren '90 massaal oude rentals gingen verkopen, toen werden ze een stuk goedkoper, en 10 jaar later met omschakeling naar dvd kostten cde meeste 1-2 euro (of werd het huren is houden principe gehanteerd)

Meer leven in dit topic aub

Vhs_Freak

• 12 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Hoi ,hier wat foto,s van mijn Vhs verzameling van de afgelopen jaren...

Gr,

Vhs-Freak.

Supervet!

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7363 votes

Mooie collectie, maar staan die kasten echt zo scheef?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Erg vet inderdaad. Zo'n kamer wil ik dus ook, later wanneer ik groot ben

Vhs_Freak

• 12 messages
  • 0 votes

Yep 2 staan er scheef ( door de bouw van het huis ) heb daar kleine houten plankjes tegen gemonteerd om te zorgen dat de films er niet af glijden

Vhs_Freak

• 12 messages
  • 0 votes

M,n laatste aanwinst voor vhs horror is de orginele van Video for Pleasure : The Beyond

Tall man

• 289 messages
  • 1045 votes

Maandag bij de kringloop nog een drietal VHS gekocht:

Poltergeist

Rumpelstiltskin

Escape from Absolom

En VHS_Freak: Zeer mooie collectie heb je! Ik zou later wel zo'n filmkamer voor mijn dvd's en blu-ray's willen.

Vhs_Freak

• 12 messages
  • 0 votes

Tall man wrote:

Maandag bij de kringloop nog een drietal VHS gekocht:

Poltergeist

Rumpelstiltskin

Escape from Absolom

En VHS_Freak: Zeer mooie collectie heb je! Ik zou later wel zo'n filmkamer voor mijn dvd's en blu-ray's willen.

Bedankt voor je reactie!

Alleen erg veel werk, vooral die films uitzoeken.

Heb alle genres bij elkaar gedaan anders te veel zoeken

Top dat er zo veel mensen zijn die zweren bij vhs

Vhs_Freak

• 12 messages
  • 0 votes

BiggerBoat wrote:

Supervet!

Bedankt voor je reactie

Trouwens, jullie allemaal!!!!

Tall man

• 289 messages
  • 1045 votes

Vhs_Freak wrote:

(quote)

Bedankt voor je reactie!

Alleen erg veel werk, vooral die films uitzoeken.

Heb alle genres bij elkaar gedaan anders te veel zoeken

Top dat er zo veel mensen zijn die zweren bij vhs

Ik vind VHS vooral fijn voor de wat oudere, minder bekende films die naar mijn mening beter tot recht komen op VHS. Zo heb ik nu ongeveer 40 VHS films maar dat gaan er zeker nog meer worden als ik nog leuke koopjes zie.

Vhs_Freak

• 12 messages
  • 0 votes

Tall man wrote:

(quote)

Ik vind VHS vooral fijn voor de wat oudere, minder bekende films die naar mijn mening beter tot recht komen op VHS. Zo heb ik nu ongeveer 40 VHS films maar dat gaan er zeker nog meer worden als ik nog leuke koopjes zie.

Ja ik heb precies hetzelfde, alleen de reclame van toen in het begin vindt ik al het einde!

Heb hier ook heel veel jaren 80 films tussen zitten en de kwaliteit?.....klasse!!!!

En zit er (soms) een streepje doorheen ach.... dat hoort er juist bij maakt de vhs compleet

Tall man

• 289 messages
  • 1045 votes

Vhs_Freak wrote:

(quote)

Ja ik heb precies hetzelfde, alleen de reclame van toen in het begin vindt ik al het einde!

Heb hier ook heel veel jaren 80 films tussen zitten en de kwaliteit?.....klasse!!!!

En zit er (soms) een streepje doorheen ach.... dat hoort er juist bij maakt de vhs compleet

Dat maakt het sfeertje helemaal compleet ja. heeft u trouwens nog een paar echte VHS aanraders om in bezit te hebben?

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7363 votes

enkele aanraders:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

Wow! eindelijk een nice forum voor VHS collectors uit Nederland/België! Zelf heb ik m'n hobby een paar maanden geleden weer opgepakt. VHS heeft iets voor mij denk voor jullie allen als je op jongere leeftijd in de videotheek komt en al die prachtige hoezen ziet

Zal proberen of ik zo wat foto's kan uploaden van aanwinsten van laatste paar maanden.

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

Hier de eerste CNR, Vestron en een paar random

(afbeelding)

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

Deel twee

(afbeelding)

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

En de laatste:

(afbeelding)

Ik geef toe misschien niet zulke topaanwinsten als sommige van jullie (ik heb echt m'n ogen uitgekeken bij jullie foto's) maar toch het voelt als pareltjes

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

Iemand een idee of die 2 aktiefilms op 1 videoband, 2 super karate films op 3 uurs band, 2 horror films e.d. bootlegs zijn?

Lijkt me wel maar ik kan me nog heugen dat jaren geleden ze wel bij de kwantum lagen voor 10 gulden ofzo in zo'n bak.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

het zijn iig koop-video's

net als dat CVD label, allemaal goedkope re-releases die bij de kwantum/blokker/zeeman te vinden waren Het zal verder wel legaal zijn, dus bootleg kan je het niet noemen

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

thnx Beavis dat verklaard wel een hoop. Er zitten ook geen labels op de tapes.

Hoe zit het met Hafbo, Upstream video, Dragon Video en New York als labels?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dat zijn allemaal legitieme huur-labels. Dragon Video is de kungfu tak van een groter label dacht ik, maar weet even niet welke (net zoals China Power van Delta video was); misschien Video Screen. Hafbo is echter ook vaak in koopversies te vinden (kleine doosjes), dat was vooral tijdens de ninja-boom waarschijnlijk erg lucratief, maar heeft nauwelijks verzamelwaarde.

Het ontbreken van labels op de tape, generieke labels of direct op de tape geprinte tekst, vaak in combinatie met de kleine doosjes, en het zeer lichte gewicht van de tapes zijn de belangrijkste indicaties dat het niet om de gewilde ex-rentals gaat.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Dragon Video titels heb ik in de begin tijd van DVD ook nog wel in bepaalde winkels zien liggen als DVD titels. Er verschenen toen best veel films die direct van VHS op DVD werden gegooid voor beneden budget prijzen... de legaliteit van dat soort praktijken is altijd twijfelachtig. De makers van de films zullen er iig zeker niet van op de hoogte zijn gebracht Ook in de VHS tijd gebeurde dit veel overigens. Veel grote VHS labels betaalde niet altijd de rechtten voor hun films heb ik mij laten vertellen... Vind nog steeds dat iemand eens een goede docu moet maken over dit soort zaken, de "video-boeren", anders gaat er een stukje cultuur ongedocumenteerd verloren ben ik bang... maar juist zo'n schaduwzijde laat zich niet documenteren natuurlijk.

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

Ben het volledig met je eens over het documenteren van dit soort zaken. Is er ook documentatie te vinden over de verschillende labels bijvoorbeeld catalogussen e.d. wat heeft welk label uitgebracht bv. Ik zie dat sommige video for pleasure tapes bijvoorbeeld genummerd zijn.

Ik heb het VHS virus aardig te pakken geloof ik haha. Moet zeggen dat ik met de Hafbo titels e,d, erg blij ben gewoon vanwege de coverart alleen al, heeft voor mij ook wel verzamelwaarde maar das persoonlijk natuurlijk.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Er zijn wel Video-jaarboeken die vermelden welke film op welk label uitgebracht is. Ik heb er twee en vind ze beiden sowieso niet compleet, maar vaak ook incorrect of iig nogal rommelig. Misschien ligt dit aan het feit dat sommige bedrijven meerdere labels hadden. Het "beroemde" (door de Italo cult titels natuurlijk) label Sunrise is bijvoorbeeld van dezelfde mensen uit Leerdam die ook VML (Video Movies Leerdam) en WorldWideVideo als label hadden. (Ik meen ook zelfs dat de Speelfilm Encyclopedie dit wel eens bij films vermelde... maar die heb ik niet in de kast staan, alleen héél vroeger wel eens in de bieb gehuurd).

De meeste labels hanteren inderdaad een nummering (al zijn het soms maar de bestel nummers) en op het Cinehound forum, waar nog veel meer Nederlanders met het virus dan hier te vinden zijn, word wel geprobeerd om voor een aantal Nederlandse labels een overzicht te maken, maar geen enkele lijst daarvan is tot nu toe compleet, voor zover ik het in de gaten heb gehouden de laatste tijd...

voorbeelden:

Empire

THE CINEHOUND FORUM: Dedicated to Bill Barounis (RIP) -> Empire - z9.invisionfree.com

WorldWideVideo

THE CINEHOUND FORUM: Dedicated to Bill Barounis (RIP) -> International Video - z9.invisionfree.com

Sunrise

THE CINEHOUND FORUM: Dedicated to Bill Barounis (RIP) -> THOSE BEAUTIFUL DUTCH RED SUNRISES - z9.invisionfree.com

arivhs

• 40 messages
  • 0 votes

Thnx beavis! denk dat ik de kringloopwinkels maar eens af moet speuren voor die video jaarboeken (volgens mij heb ik er nog eentje ergens liggen uit 1990 door videoland maar das een beetje te recent voor wat ik zoek..)

De links naar het forum die je post zijn zeker de moeite waard, ga me zodadelijk gelijk maar inschrijven voor dit forum. De laatste link die je poste doet me denken aan een catalogus die videoland in de jaren 80 denk ik ook had in zo;n mapje (die hadden m'n ouders toen) daar kon je ook aanvinken welke je gehuurd had e.d. maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

je had inderdaad ook die dunne jaarboekjes in de jaren 90, maar eigenlijk bedoelde ik die niet

ben even naar de kast gelopen om te kijken wat ik dan wél bedoelde:

de "speelfilmgids van films op video & laserdisc" blijkt het te heten, excuses voor mijn fout dus

Ik heb een dikke pil (832 paginas) uit 1994 en zo te zien uit gegeven door Fox video (de tweede editie staat er nog bij). Het andere naslagwerk ligt ergens onder in een kast en ga ik nu niet opzoeken, maar dat was een catalogus dat door een tijdschrift was uitgebracht (video uit en thuis meen ik) en vooral die vond ik erg rommelig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.