- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- De toekomst van de dvd
De toekomst van de dvd
magnifique
-
- 206 messages
- 0 votes
Verder ga ik er vanuit dat het aanbod in BD snel toeneemt, want aangezien ik alleen dat nog wil hebben is het jammer dat veel titels nog niet te krijgen zijn.
Veel bekende hollywood zooi is inmiddels verkrijgbaar, tegen de tijd dat bijna alle titels verkrijgbaar zijn komt de opvolger van bd alweer. En dan lopen veel mensen weer achter dat nieuwtje aan en kunnen weer opnieuw beginnen met verzamelen (geld uitgeven) 
.
harm1985
-
- 526 messages
- 503 votes
Zag vandaag bij de blokker Prince of Persia voor 9,99 en de blue-ray voor 26,99... zo stappen mensen nooit over natuurlijk. Al zijn de Blu-Ray essentials een stap in de goede richting, maar om de een of andere reden heb ik daarbij het vermoeden dat het maar matige transfers zijn...
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
De toekomst zit wmb in streamen via internet, Sinds een jaartje download ik veel films in bluray-kwaliteit en speel ik ze af via m;n computer op een lcd-tv van 107 cm + 5.1-sourroundset, zo'n combinatie kost tegenwoordig ruim onder de 1000 euro en je hebt geweldige kwaliteit (daarnaast had ik de computer al langer...). Wat ik dus niet snap is wanneer filmmaatschappijen eens met een heldere on-line videotheek komen waarbij je in hoge kwaliteit films kun afspelen. YouTube bewijst dat full-HD streamen tegenwoordig op bijna elke internetverbinding makkelijk mogelijk is, en op een simpele manier. Hoe moeilijk is het om daar als filmmaatschappij op in te spelen en - voor laten we zeggen 1,50 - de hele collectie daar aan te bieden? Ik zou er zeker gebruik van maken.
Tuurlijk zijn vaste media met een hoesje altijd mooi voor in de kast, maar ik hoef zeker niet elke film fysiek te hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als die filmmaatschappijen failliet willen is dat wel een goed idee ja.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Zodra je aan blu ray bent gewend, ziet DVD er ineens een stuk minder uit. Ik wou dat het niet zo was, maar nu ik steeds meer blu rays heb, vallen de imperfecties van dvd meer op. Ik denk dat je je dvd verzameling over 10 jaar al kan wegdoen.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
@Naomie Watts
1,50 per film uiteraard, maar het klopt, dat blijkt niet uit mijn reactie. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
1,50 per film, dan is het een ander verhaal
.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik blijf het mooi vinden dat je naar je kastje kijkt met al die fysieke dvd's met sommige mooie covers. De filmliefhebber zal dit over het algemeen ook wel hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Blijft mooi inderdaad. Erg verslavende hobby, maar niet je prijsbeestjes in de kast zien staan alleen. Maar wat voelt het toch heerlijk als je een echte 'aanwinst' in de winkel vindt na lekker een tijdje zoeken en dan heel trots de winkel uit lopen. Eenmaal thuis, lekker de stickers eraf halen en je dvd's bewonderen en dan een mooi plaatsje zoeken in de kast.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja man, dat is toch veel mooier dan een mapje op je pc met gedownloade films? 
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Ja man, dat is toch veel mooier dan een mapje op je pc met gedownloade films?
dat is zeker zo, maar als je maar een kleine beperkte ruimte hebt kun je niet de hele kamer volzetten met films en dan is een HD met 80+ films wel wat makkelijker.
magnifique
-
- 206 messages
- 0 votes
Zodra je aan blu ray bent gewend, ziet DVD er ineens een stuk minder uit. Ik wou dat het niet zo was, maar nu ik steeds meer blu rays heb, vallen de imperfecties van dvd meer op. Ik denk dat je je dvd verzameling over 10 jaar al kan wegdoen.
Waarom zou ik mijn dvd-verzameling weg doen? Ik bezit veel arthouse films, nog niet veel op blueray gezien in de winkel en online.
Ik denk dat je je blueray verzameling ook al weer kan wegdoen over 10 jaar, waarschijnlijk zelfs binnen enkele jaren al.
De ontwikkelingen gaan nu erg snel, VHS en DVD kregen nog tijd. De consumptiemaatschappij moet
steeds sneller draaien
om (jonge) mensen te plezieren en weer iets nieuws te geven waar ze zich massaal op storten om vervolgens er niet echt van te genieten maar alweer naar het volgende uit te kijken.
De kwaliteit wordt wel steeds beter van het beeld etc. Dat dan weer wel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het is maar ook de vraag, bij welke BD heeft de techniek echt meerwaarde? Zolang je DVD's hebt met uitstekende audiotracks merk je er niet zoveel van hoor. Er zijn gewoon films die zich echt kwalificeren als must buy voor BD maar maakt dit DVD compleet waardeloos. Nope.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
gelukkig zijn er ook nog heel veel "ouderen" die gek zijn van dvd's. Deze groep mag je ook niet vergeten als grote consumenten. Mijn oma doet zelfs alles nog lekker ouderwets opnemen met de videorecorder. Ze heeft er zelfs 2 
Nee DVD's zijn gelukkig nog lang niet uit het zicht.
Lewis-06
-
- 396 messages
- 0 votes
nou, doe mij maar blu ray, gelukkig heb ik nooit een dvd collectie opgebouwd, dus dat is mn voordeel. Zo kan ik aan een bluray collectie beginnen. Ik vind de kwaliteit van de dvd bagger in vergelijking met blu ray.
En tegen de mensen die nog van overtuigd zijn dat sommige dvd's beter dan blurays zijn wil ik zeggen: Zelfs de slechtse blu-ray uitgave is beter, dan de beste dvd uitgave.
alleen de mooie ondertitels zijn al genoeg voor me
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
nou, doe mij maar blu ray, gelukkig heb ik nooit een dvd collectie opgebouwd, dus dat is mn voordeel. Zo kan ik aan een bluray collectie beginnen. Ik vind de kwaliteit van de dvd bagger in vergelijking met blu ray.
Tja, als je het zo bekijkt kan je net goed ook niet aan een blu-ray collectie beginnen, over een x aantal jaar komt er ook wel weer wat nieuws ter vervanging van de blu-ray dat ook weer veel mooier is
.
Ik zelf heb overigens nu zo een halfjaar een blu-ray speler maar nog steeds maar 8 blu-rays. Ik vind de prijsverschillen toch vaak nog veels te groot. Bij veel films die ik wil aanschaffen op dvd/blu-ray is het verschil vaak gewoon nog €10,- ( zeker bij films die net zijn uitgekomen) Dan is de keus voor mij toch makkelijk, ook als is blu-ray mooier. €20- of €25,- voor een film, dat zijn toch belachelijke prijzen.
Lewis-06
-
- 396 messages
- 0 votes
ik verwacht niet dat het volgende medium veel mooier gaat worden, die zal het hebben van iets anders ipv beeld. Want de film bestanden op blurays zonder extra enz varieren van 17 gig naar 26. Dus ze kunnen nog niet eens een disk van 50 gb vullen laat staan later 1TB (hvd). In mijn ogen zal beeldkwaliteit beperkt blijven om het uit te breiden. Wat we nu zien en horen in films is gewoon top.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Zwarte vooruitzicht voor de DVD???!:
Ik loop dus net door de stad en het viel me op dat Final Destination 5 een combo uitvoering had (dvd+Blu Ray) met zo'n rare sleeve eromheen ter grootte van een dvd hoes, maar tot mijn grote verbazing niet op losse dvd te koop was. Een combo uitvoering vind ik sowieso al spuuglelijk en een verminking. Breng het dan gewoon apart uit. Toen voelde ik eigenlijk al de bui hangen, dus ik op internet rondkijken, inderdaad Final Destination 5 was niet in NL op dvd, en dan wel weer in Engeland. Maar nog veel erger: ook Paranormal Activity 3, Another Earth ea komen in die flutuitvoering. Is dit nou het teken dat het slechts een kwestie van maanden is voor de dvd en dat makers de liefhebbers willen laten overstappen op Blu Ray?
Ik vind het zowieso geen stijl dit. Wat een brol van een uitgaves. Zowel voor een dvd-verzamelaar als een blu ray verzamelaar afstotelijk imo.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ik vind dat juist wel een goede uitvinding.
Zelf ga ik bijna altijd voor die versie.
Je krijgt er gewoon de dvd bij.
Wanneer je nog geen blu ray hebt lijkt me dat helemaal de beste keus.
Heb je alvast de blu ray in je bezit voor wanneer je overstapt en kun je toch nu de dvd nog bekijken.
Zie het probleem niet zo en wat is er lelijk aan?
Alleen maar omdat het op het hoesje vermeld staat?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Waarom? Meer om de produktiekosten te drukken en het nogal lastig vast te stellen was wat de afzet van een dvd of bluray was. Hierdoor zijn de kosten voor het aanschaffen van de bluray lager maar als dvd verzamelaar ga je er niet op vooruit. Feit blijft wel dat ze hierdoor de verkoopprijs wel omlaag kunnen brengen. Wel blijft het een enorme waarde om huidige films op BD aan te schaffen omdat high definition steeds meer de norm wordt.
Al zal de dvd liefhebber zich genaaid voelen, de bluray liefhebber not so much. Al zullen alleen casual filmkijkers nog geen bluray speler in huis hebben, de filmaddicts wel en de groep daar tussen zal soso zijn.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb nog geen bluray speler
Ik zit hier thuis ook nog altijd met 2 video recorders dus ik ben altijd laat met dit soort technologie 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Is ook maar een ruwe schatting hoor
. Ik vind het voor jou nog wel anders liggen maar met een fulltime maandinkomen en filmfanaat zijn is zo'n BD speler vaak wel een no-brainer. Zal bij jou zo niet anders zijn. Om je even warm te laten lopen, die Some Like It Hot en The Misfits blurays zijn echt outstanding.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Geen afspeler, wel PS3. Dat heb ik weliswaar niet in mijn kamer. Alle films die ik zie leen ik op DVD en kijk ik gewoon op mijn computer. Wel ben ik al een tijdje bezig om van DVD naar Blu-ray over te stappen (duur grapje).
De DVD + Blu-ray combi's vallen reuze mee. Sommige zijn inderdaad wat minder, maar meestal zien ze er prima uit. En aangezien ik nog geen nieuwe PC met Blu-ray afspeelfunctie heb, vind ik de DVD die erbij zit meer dan welkom.
Wat soms wel opvallend is, is dat bij enkele titels de combi in steelcase zijn en de gewone enkele versie een normale plastic hoesje. Niet al te erg, maar soms heeft de steelcase mijn voorkeur (vanwege een mooier voorkant).
Fortune
-
- 4311 messages
- 2769 votes
Tjah, en over een jaar komt er weer nieuwe technologie waardoor je S-ray schijfjes hebt waar je een S-ray speler voor nodig hebt en zo kan je weer je hele collectie opnieuw aanschaffen.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ik koop in principe nu alles wat nieuw uit komt op blu ray en kijk tegenwoordig bij oudere films eerst of het ook op blu ray te krijgen is.
Het enige nadeel is dat ik op dit moment geen regiovrije blu ray speler heb en dus al een jaar veel van mijn import dvd's niet kan afspelen, maar daar gaat binnenkort verandering in komen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een bluray speler is toch gemakkelijk regiovrij te maken voor dvd's?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tjah, en over een jaar komt er weer nieuw technologie waardoor je S-ray schijfjes hebt waar je een S-ray speler voor nodig hebt en zo kan je weer je hele collectie opnieuw aanschaffen.
Je hebt een punt maar in dit geval niet echt helemaal terecht. De bluray benadert natuurlijk de bioskwaliteit waar de dvd er mijlenver vanaf staat. Er zal best nog een stap genomen kunne nworden maar die zou never nooit meer zo groot worden als wat de BD heeft gedaan.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Najah, hoop iig als ze in de 2 voor 15 actie gaan, dat ze gewoon normaal apart worden uitgebracht.