- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- De toekomst van de dvd
De toekomst van de dvd
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Over een paar jaar bestaan er geen dvd's meer ik weet het zeker. Iedereen slaat dan aan het downloaden.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14439 votes
Ik denk eerder met die steeds snellere internetverbindingen, dat de mensen gaan streamen. Scheelt schijfruimte en je kan meteen de film zien!
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Natuurlijk blijft de dvd wel bestaan. Je hebt ook nog zoiets als de echte verzamelaar. Die moet absoluut een fysiek exemplaar in huis hebben.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
De dvd (of de opvolger daarvan) zal nooit uit de winkel verdwijnen, denk ik. En nu is het de dvd, maar dat zal later wel definitief overgaan of blu-ray ofzo, en wie weet wat daarna komt. Bovendien heb je inderdaad nog echte verzamelaars.
Brix
-
- 19675 messages
- 5112 votes
Ik vind die blauwe hoesjes niet altijd even mooi, nu je het over hebt. Soms past het totaal niet bij de cover van de film. Zwart, zoals bij de dvd, staat meestal veel beter.
Hoewel blauw mijn lievelingskleur is vind ik die Blu-ray doosjes ook helemaal niks.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Dat hoesje is verschrikkelijk inderdaad. Had mooi geweest als ze die dingen in dezelfde doosjes hadden gedaan als dvd's. Gaan mensen wellicht ook sneller om, omdat je dan toch een soort van één geheel in je verzameling krijgt. Verder wellicht mooi voor de toekomst (als het door zou komen) dat je op die blu-ray spelers ook dvd kan kijken. Dessalnietemin doe ik niet mee aan die blu-ray zooi, ik heb niks te klagen over de kwaliteit van de dvd, heb haarscherp beeld (vrij nieuwe tv). Ik zal een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik van die schijfjes ga kopen voor 15 euri duurder, enkel voor misschien iets betere kwaliteit. Ik vind dat persoonlijk een vorm van verwendheid, mensen zijn nooit tevreden... Toch heb ik wel hoop dat het er niet doorkomt, heb nog zéér weinig mensen er enthousiast over horen praten, en ken niemand die die dingen koopt.
interista2001
-
- 254 messages
- 3866 votes
helemaal mee eens timmy. Ik ben ook heel tevreden met de kwalitiet van de dvd's. Zo kan je wel oneindig doorgaan, na blu ray bedenken ze vast wel weer iets wat nog beter en mooier is.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ach, mijn volgende speler zal vast een Blu-ray speler worden. En dan zal ik vast ook Blu Rays gaan kopen. maar dat wil niet zeggen dat ik dan geen DVD's meer koop of alle DVD's wegdoe. Integendeel.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
maar dat wil niet zeggen dat ik dan geen DVD's meer koop of alle DVD's wegdoe. Integendeel.
Same here. Merk dat ik de laatste tijd zelfs meer oude videobanden aanschaf dan de nieuwste dvd's. Dus mocht BluRay het ooit helemaal gaan overnemen (wat ik momenteel nog niet echt zie gebeuren), ga ik dan vast op zoek naar die uitstervende digitale schijfjes.
Zal in ieder geval niet mijn hele collectie de deur uitdoen om over te stappen op BluRay. Want tegen de tijd dat je dan weer een nieuwe collectie hebt opgebouwd, staat er wel een nieuw medium voor de deur.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14439 votes
Blu-Ray zal DVD pas helemaal gaan overnemen als alle masters die ze nodig hebben voor het uitbrengen van films HD zijn, of geschikt gemaakt zijn voor HD. Zal dus nooit gebeuren, want er zijn zat films waar zo'n HD master niet van zal worden gemaakt!
En ik zit niet te wachten op een film op Blu-Ray met de kwaliteit van een DVD!
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Als ze hetzelfde kosten maakt het mij niet uit, maar dat is meestal niet het geval.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5824 votes
Kwestie van tijd. Je hebt heb nu al Blu-ray's voor 5 euro.
Het zal gewoon een hele tijd naast elkaar blijven bestaan. Waarschijnlijk verdringt Blu-Ray heel langzaam dvd, maar dan kun je je dvd's die je al hebt, gewoon afspelen op een blu-ray speler. Maakt allemaal niet veel uit dus. En als de kwaliteit beter wordt, ach waarom niet....
Vind Blu-ray nu nog te duur, hoewel dat al langzaam recht aan het trekken is, maar vooral het aanbod is nog veel te beperkt. Ik wacht nog wel even af.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Same here. Heb vooralsnog geen enkele blu-ray (ook nog geen bu-rayspeler) eenvoudigweg omdat ik het prijsverschil (nog) te groot vind. Prijsverschil zal wellicht op termijn wel weggewerkt worden. Zal me dan ooit wel een blu-rayspeler aanschaffen en hier en daar ook een blu-ray kopen.
Brix
-
- 19675 messages
- 5112 votes
Zelf wilde ik er ook niet echt aan beginnen, maar ben niet lang geleden toch tot aankoop van een BR speler over gegaan.
Niet te duur, zo'n € 140,- (Sony)
Niet dat ik nu ineens een hoop BR discs zal gaan kopen, zeer zeker niet.
Ik pik er wel de voor mij échte toppers uit, en dat zijn er niet zoveel die al op BR uitgebracht zijn.
Af en toe komt er iets bij, en dat is goed bij te benen op die manier.
De doorslag gaf voor mij echter de verbeterde beeldkwaliteit (up-scaling) van de normale DVD's op de BR speler.
Niet spectaculair, maar toch duidelijk zichtbaar.
Ik heb absoluut geen spijt van die aanschaf.
mysearch
-
- 2 messages
- 0 votes
Hallo iedereen. Zoals jullie misschien al weten vind er weer een verschuiving van fysieke dragers naar digitalisering plaats. Ik doe nu een onderzoek naar deze verschuiving en ik vraag me af hoe de consument hierover denkt. Ik heb een survey gemaakt en ik zoek respondenten. Zouden jullie mij kunnen helpen? Survey + Questionnaire + Research + Panel = thesistools.com Alvast bedankt!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
In De Site > Algemeen > Zullen dvd's volledig worden vervangen door Blur-ray Discs?:
Ik koop net als velen hier nog dvd's en nog geen BD. Soms maak ik me een beetje zorgen dat mijn collectie over zeg 5 jaar niks meer waard is. Is dit gegrond? Zal er over een tijdje geen dvd-speler meer verkocht worden? Zullen er Blu-ray-spelers komen die dvd niet eens meer kunnen afspelen? Hoe zien jullie de toekomst op dit vlak?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
BD is duidelijk een grote stap in progressie voor de meest intense filmervaring thuis op de bank maar DVD zal nog heel lang zijn poulariteit genieten. Ik verwacht ook niet dat de DVD binnen 10 jaar zal gaan verdwijnen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Enkel titels die niet op Blu-ray verschijnen zullen mogelijk enige waarde krijgen. Of echt zeldzame discs zoals de door Lynch zelf uitgegeven box van Eraserhead zullen waarde krijgen, maar alle mainstrean films worden straks net zo waardeloos als de vhs versie ervan. De content komt immers beschikbaar in een hogere kwaliteit.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Gerelateerde vraag: wanneer gaan ze bij die BD discs eindelijk een keertje afstappen van dat onnoemelijk lelijk blauwe gedoe aan het doosje?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Er zullen vastwel wat aardige SE's komen (Zie Alien, als je al voor dergelijke 'plasic art' valt.) maar verder vrees ik dat ze er aan het herkenbare ontwerp vast zullen houden. Mooi is anders. Overigens ook rete irritant dat de engelse blu-raydoosjes vaak net zo dik zijn als dvd-doosjes. Grote voordeel van de BR verpakkingen vind ik dat ze minder plaats in nemen.
Ik spaar dan ook niet voor niets laserdisc. Laatste tijdperk dat met nog aandacht schonk aan artwork. Maar ook daar zijn de bekende titels waardeloos. De collector items zijn de films die nooit op dvd zijn uitgekomen of de discs die met lage oplage geperst zijn en de 'nieuwstaat' ervan.. (Werkt eigenlijk net als bij postzegels.)
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Dat blauwe kleurtje is inderdaad lelijk. Zelfs boxsets hebben zo'n randje... zucht...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Tsja het heet BLU-rayspeler he?
Beetje vreemd om ze dan rood te maken ofzo.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Gewoon geen randje, maar alleen een logootje in de bovenhoek lijkt me voldoende.
Verder ga ik er vanuit dat het aanbod in BD snel toeneemt, want aangezien ik alleen dat nog wil hebben is het jammer dat veel titels nog niet te krijgen zijn.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Misschien worden bepaalde DVD's wel heel veel geld waard over 30 jaar of zo of misschien al wel eerder. Zolang ik ze nog maar een hele tijd kan afspelen, hoef ik me geen zorgen te maken.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Kunnen DVD's worden afgespeeld op een BD-speler trouwens?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Misschien worden bepaalde DVD's wel heel veel geld waard over 30 jaar of zo of misschien al wel eerder.
Hoef je niet zo heel lang op te wachten: Sports Illustrated Swimsuit 2006 DVD Sealed Marissa - eBay (item 330514763799 end time Jan-09-11 17:50:47 PST) - cgi.ebay.com 
Maar ik moet wel zeggen dat de Out of print dvd markt flink is ingestort met de komst van blu-ray. Maar de OOP blu-ray discs van Criterion zijn alweer flink in prijs aan het stijgen. Zag dat Man who Fell to Earth en Third Man alweer boven de 50 euro kosten op ebay. Nog een schijntje vergeleken bij de 300-400 dollar die ooit voor Salo werd neergelegd. (Totdat daar een re-issue van kwam en hij geen 30 dollar meer waard was.....)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Gewoon een bekende film als The Lion King staat nu al 2e hands voor 40 euro en zo.
Brix
-
- 19675 messages
- 5112 votes
Kunnen DVD's worden afgespeeld op een BD-speler trouwens?
En ze zien er dan meestal ook nog een stuk beter uit, door 'up-scaling'.
Soms zelfs zó goed dat ik de Blu-ray disc niet eens hoef te kopen..