• 178.264 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.310 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Nu ook MM op Facebook!

Niet compatibele browser | Facebook

Join snel!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Nomak wrote:

Ik heb ook een vraag voor Jordy en andere crewleden.

De tijd die je nu hebt om een bericht aan te passen is 12 uur.

Kan dat niet vergroot worden naar 24 uur?

Als je 's avonds een mening hier neerzet en gaat slapen, dan is de kans namelijk groot dat je iets vergeet waar je even later wel aan denkt. Maar dan kan je het natuurlijk niet meer aanpassen omdat je dan op je werk of op school bent.

Vandaar dat een periode van 24 uur veel beter is. Dan kan je je mening nog even aanpassen als je terugkeert van je werk.

Ik herhaal mijn vraag.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Maar daar hebben we het toch al over gehad.

Stel je stelt je vraag, daarna ga je lekker slapie doen en nou blijkt die vraag na 12 uur niet helemaal goed dan kan je hem toch quoten zoals je nu ook doet. Dan kan dat ook met een bericht bij de film. Het is wel niet zo mooi maar so what.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik ben het er wel mee eens, 12 uur is net te kort. Je typt 's avonds wat, gaat slapen, naar het werk, komt thuis en ziet een knoepert van een fout. Of je slaapt in het weekend lekker uit, idem. 12 Uur is sneller om dan je denkt, 24 vind ik een betere marge.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik zeg niet dat ik het niet eens met Nomak en ik begrijp hem heel goed, maar ik meen dat we het er al eens over hebben gehad. Je moet natuurlijk ergens de grens leggen, alleen waar. Een bericht over een film is vaak toch maar een momentopname. En dan kan je afvragen is 24 uur wel voldoende. Ik heb toch wel regelmatig dat ik mijn stem na een paar dagen al corrigeer, soms het bericht maar meestal laat ik dat dan maar staan anders blijf je bezig.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Uiteraard. Men reageert altijd heel verschillend direct na een film of een tijdje later. De staat van opwinding is weg, dan kun je beter relativeren. Maar het gaat ook om spel-/typ-/denk-/argumentatiefouten. Als je direct je bericht naleest, lees je bijna letterlijk wat je wilde zeggen, niet de tekst die je getypt hebt. Lees je een dag later, zie je de fouten wel. Een reden waarom je altijd een derde persoon je rapporten etc een keer laat lezen.

En natuurlijk kun je dan ook discussiëren over 2 dagen, een week of onbeperkt, maar 12 uur is vrij kort. Om de vaart in een discussie te houden, heeft 24 uur hetzelfde effect.

riesma wrote:

Ik ben het er wel mee eens

Dick2008 wrote:

Ik zeg niet dat ik het niet eens

Mijn reactie was niet bedoeld over het wel of niet eens zijn, de klemtoon op de 'wel' was anders bedoeld .

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

De vraag van Nomak komt me toch heel bekend voor. Is die niet in een ander topic geweest? Kan hem hier niet terugvinden. Ik heb er toen op gereageerd maar ook anderen. 12 uur was voldoende dat weet ik wel.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

12 uur is natuurlijk niet voldoende.

Voorbeeld: Je kijkt een film, je zet even uitgebreid je mening hier neer en gaat slapen want het is al redelijk laat en de volgende morgen moet je vroeg opstaan om te gaan werken. Volgende dag keer je na het werk terug en zijn die 12 uur natuurlijk al lang voorbij.

Met een tijdspanne van 24 uur heb je dat probleem natuurlijk nooit.

Jammer dat hier geen moderator ofzo op reageert.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik ben voor de 24 uurs aanpassing, zie vaak spelfouten etc. En ook voor een schoon forum en niet een overload aan berichten en quotes is 24 uur veel aantrekkelijker.

narva77 (crew films)

• 12729 messages
  • 6540 votes

Dk2008 wrote:

De vraag van Nomak komt me toch heel bekend voor. Is die niet in een ander topic geweest? Kan hem hier niet terugvinden. Ik heb er toen op gereageerd maar ook anderen. 12 uur was voldoende dat weet ik wel.

De vraag is al eerder gesteld. Nomak zegt dan ook niet voor niets "Ik herhaal mijn vraag"!

Volgens mij was toen inderdaad de meerderheid voor 12 uur!

En bovendien: als je ná die 12 uur nog je bericht zou aanpassen, dan zijn er misschien al reactie's op jouw bericht gekomen, óf hebben anderen jouw berichtje al gequote!

M.a.w. als je dan alsnog je bericht zou gaan aanpassen, kloppen misschien die reactie's van de andere users op jouw bericht ook niet meer. Dit lijkt mij onwenselijk.

Ikzelf ben ook zeker vóór een aanpassingstijd van 12 uur!

24 uur vind ik persoonlijk écht veel te lang...

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Hebben 'we' het volgens mij ook al meermaals over gehad.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

De vraag wordt gesteld aan Jordy of iemand van de crew. Misschien dat die dan antwoord kan geven op deze vraag, dan is er gelijk duidelijkheid. Persoonlijk maakt het mij niks uit 12 uur, 24 uur. Bij films met veel berichten en discussies is echter 12 uur al te lang, dan krijg je geen eens de kans om je bericht te corrigeren.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Jullie verwachten hopelijk van mij/ons niet dat we tot het einde der dagen dezelfde vragen uitgebreid blijven behandelen? Dit is (inderdaad) al heel erg vaak besproken. 12 uur is naar mijn mening het minst slechte compromis tussen mensen de mogelijkheid willen geven om berichten te corrigeren en het leesbaar houden van discussies.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Gezien het werk wat je aan deze site hebt had ik van jou zeker geen antwoord verwacht maar zie hier.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Even iets van een andere categorie: op vele fora, hyves, facebook en noem het maar op is de mogelijkheid om bijvoorbeeld een bericht te "Liken". Zou dat niet een leuke mogelijkheid zijn bij 'meningen'? Indien je de mening (over een film) van iemand ziet zitten, dat je dat daarmee kunt aangeven.

Dat heeft verschillende voordelen:

- Je weet dat mensen je mening lezen;

- En waarderen, dus dat je weet dat andere dezelfde mening hebben;

- Daarmee kun je er achter komen wie ongeveer eenzelfde smaak heeft;

- Je voelt je sociaal gezien gewaardeerd ;

- In mindere mate een lichte vorm van forumvervuiling tegengaan: in plaats van dat mensen die mening quoten met alleen het commentaar "Vindt ik ook" (incl. spelfout), komt er een kleine avatar/naam bij de mening te staan, onder/naast/uitklapvenster à la smileys/waar mogelijk.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3092 votes

Een systeem zoals op imdb (1210 out of 1825 people found the following review useful.)/youtube (comments) is dan beter (in plaats van kontlikkerij ook thumbs down kunnen geven). Maar wat mij betreft geheel overbodig.

dave

• 1079 messages
  • 885 votes

riesma wrote:

- Je voelt je sociaal gezien gewaardeerd

Ik kan weinig of geen dingen bedenken die me nog minder kunnen schelen.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Wanhopige poging om voor-stemmers te lokken .

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Goldenskull wrote:

thumbs down kunnen geven). Maar wat mij betreft geheel overbodig.

Inderdaad overbodig. Dan krijg je alle fanboys achter je aan als je iets slecht over hun favoriete film zegt.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

En alle fanboys achter je aan als je iets goeds over hun film zegt. Stroopridders.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik zie hier ook niet zoveel in.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Ook geen fan van, zeker omdat een community als geheel nooit genoeg discipline heeft om kwalitatieve zaken "omhoog te stemmen".

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Nogal onwenselijk lijkt me.

riesma wrote:

- Daarmee kun je er achter komen wie ongeveer eenzelfde smaak heeft;

Daar zijn genoeg andere methodes voor. Juist daarin is de site zo goed geconstrueerd met allerlei dwarsverbanden, updates en functionaliteiten. Ik denk dat ik nog geen 0,1% van de gebruikers regelmatig volg, lees of tegenkom, daar helpt geen 'thumbs'-systeem aan mee.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Ik denk dat hier twee zaken door elkaar lopen: een 'fanboysysteem' en +/-kudos.

Bij een kudossysteem lijkt het inderdaad op een kwaliteitsstem, maar met een fanboysysteem geef je enkel aan dat je een bepaalde recensie ziet zitten.

Ik heb zelf ook geen behoefte aan een dergelijk systeem, maar het zou voor anderen wel interessant kunnen zijn, aangezien de meeste (sociale) websites dit niet voor niets integreren. Ontwikkelen gaat verder dan kijken naar je eigen interesses.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Wimnoot

(afbeelding)this idea!

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

riesma wrote:

Ik heb zelf ook geen behoefte aan een dergelijk systeem, maar het zou voor anderen wel interessant kunnen zijn, aangezien de meeste (sociale) websites dit niet voor niets integreren. Ontwikkelen gaat verder dan kijken naar je eigen interesses.

"andere sites doen het, dus wij moeten het ook maar doen?" Lijkt me een slechte richtlijn eigenlijk!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Nee, het kan een toevoeging zijn voor wie het wil, van een andere orde dan 'afkijken'. Blijkbaar werkt het concept, waardoor sociale websites het toepassen. Aangezien we hier ook met een sociale structuur (community) te maken hebben, zie ik daar een mogelijkheid voor.

Ondanks dat ik zelf de behoefte niet heb, draag ik toch het idee aan voor de groep die dat misschien wel graag ziet.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

riesma wrote:

maar het zou voor anderen wel interessant kunnen zijn, aangezien de meeste (sociale) websites dit niet voor niets integreren. Ontwikkelen gaat verder dan kijken naar je eigen interesses.

Het gaat ook verder dan tijdelijke hypes. Sowieso is MM compleet on-web2.0, dus zie ook niet waarin je dat soort sites als vergelijkingsmateriaal zou nemen.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Het gaat niet alleen om Hyves en Facebook-achtige websites, ik zie genoeg fora waar een "Piet bedankt voor deze post", "Henk vindt dit OK" functies zijn. Aangezien daar vollop gebruik van wordt gemaakt, had ik het idee dat hier wellicht leden zijn die dat ook zien zitten.

Een hype zou ik (nog) niet noemen. Het gaat nu al een aantal jaartjes mee en ik zie het einde (nog) niet naderen. Zolang er gebruik van gemaakt wordt, wat is er dan verkeerd aan om eens te inventariseren wie er voor en wie tegen is. Op MM zijn er tot nu toe veel leden tegen, maar ik vond het de moeite waard om dat balletje eens op te gooien.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 messages
  • 5449 votes

Volgens mij is het de bedoeling om films te beoordelen en geen berichten. Als je een recensie goed vindt, mag je dat altijd extra vermelden natuurlijk, maar om meteen een 'vind ik tof' knop te lanceren is niet echt zinnig lijkt me.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.