- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Films als Crash en Hotel Rwanda staan niet in de top 250 maar hebben wel een hoog gemiddelde om in de lijst geplaatst te worden, hoe kan dit??
Moviestar
-
- 821 messages
- 0 votes
Oke bedankt
maar waarom komen de films die de afgelopen 2 jaar uit zijn gekomen nog niet in de lijst? wat is de reden daarvan?
JJ_D
-
- 3815 messages
- 1344 votes
Oke bedankt
maar waarom komen de films die de afgelopen 2 jaar uit zijn gekomen nog niet in de lijst? wat is de reden daarvan?
Neem nou bv. Pirates of the Caribbean 2. Waarschijnlijk een goede film die nu ongeveer op de 50e plaats in de top 250 zou staan. Als je weet dat alle fans van deel 1 naar de cinema gestormd zijn en de doorsnee kijker zijn oordeel nog niet heeft geveld, dan kom je tot de conclusie dat de huidige score erg subjectief (van een eenzijdige populatie) is. Het kan niet de bedoeling van deze site zijn om ook de niet-fan naar de cinema te doen hollen vanwege een plaatsje in de top (in de veronderstelling dat hij nooit naar de score van PotC 2 zou gekeken hebben). Een "incubatietijd" van 2 jaar zorgt ervoor dat ook "de gewone man/vrouw" zijn weg naar de videotheek heeft kunnen zoeken en op die manier een score (en dus een eventuele plaats in de top) te bereiken die geldt voor het hele MovieMeter publiek. Goed zo? 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik vermoed dat er wel wat bugjes naar voren gaan komen
ik hoor het wel
kos
-
- 46702 messages
- 8857 votes
Het gaat mis bij de toevoegingen. Ik krijg aan het einde een foutmelding, waarna de toevoeging wel op de site komt, maar zonder acteurs en land.
Die ik vervolgens niet kan corrigeren, want dan krijg ik weer een fout,melding.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Kun je nog eens proberen of het corrigeren nu wel lukt?
Moviestar
-
- 821 messages
- 0 votes
Goed zo? 
Helemaal! bedankt voor je uitleg, en als ik het zo lees is het inderdaad vrij logisch
bedankt!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Met de zoekfunctie kon ik het in dit topic niet vinden, maar waarom is bij de updates -> toevoegingen de pagina's tot 1 teruggebracht?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Omdat alle toevoegingen van de afgelopen 7 dagen nu op 1 pagina passen 
Thomas83
-
- 4030 messages
- 3635 votes
Er zal vast al wel wat over gezegd zijn, maar via de zoekfunctie kwam ik er niet echt uit, vandaar dat ik dan maar (nog eens?) plaats.
Het valt me op dat er geen symbolen van de kijkwijzer bij de films op Moviemeter staan. Lijkt me toch best handig.
Zo weet je of je een bepaalde film met pakweg je nichtje van 5 kan kijken.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Als er thriller, horror of misdaad bij de film staat én je de synopsis leest (lelijk woord) weet je toch al dat je je nichtje van 5 niet moet laten kijken.
Ik zou nog geloven dat er hier zijn die aandelen hebben in 'kijkwijzer'...
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
En wel die nadelen hebben ervan(aangezien het voor erg veel irritatie zal zorgen
)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Vul achter de volgende url de titel van de film in en voila:
www.kijkwijzer.nl/classificaties.php?zoek=
voorbeeld:
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Het valt me op dat er geen symbolen van de kijkwijzer bij de films op Moviemeter staan. Lijkt me toch best handig.
Zo weet je of je een bepaalde film met pakweg je nichtje van 5 kan kijken.
Deja Vu.
Is dat niet pas besproken?
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Bij het tabblad 'stemmen' op de persoonlijke pagina van iedere gebruiker zie je een prachtig staafdiagram dat de stemverdeling weergeeft.
Ik zou het leuk vinden om op datzelfde tabblad een tweede staafdiagram te tonen met de jaartalverdeling van de films waarop je gestemd heb.
Aangezien het al mogelijk is om via de link http://www.moviemeter.nl/user/user-id/votes/jaartal te bekijken welke films je in een specifiek jaar gezien hebt, lijkt het me geen grote stap om daar ook een staafdiagram aan te koppelen.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4040 votes
Aangezien het al mogelijk is om via de link http://www.moviemeter.nl/user/user-id/votes/jaartal te bekijken welke films je in een specifiek jaar gezien hebt, ...
Wat een leuke functie, wist niet eens dat dat kon.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Bij de updates van films en het forum kun je gemakkelijk je reactie plaatsen met ALT + M. Dit gebruik ik dan ook altijd, echter ik kwam er vandaag achter dat dit niet mogelijk is bij de regisseur pagina's. (Discussie)
Klopt dat of ? 
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Zou het misschien mogelijk gemaakt kunnen worden om alleen op het éérste land of genre te zoeken bij films waarop je gestemd hebt?
Ah, ik zie dat dit inmiddels ingevoerd is. Bedankt Jordy!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Bij de updates van films en het forum kun je gemakkelijk je reactie plaatsen met ALT + M. Dit gebruik ik dan ook altijd, echter ik kwam er vandaag achter dat dit niet mogelijk is bij de regisseur pagina's. (Discussie)
Klopt dat of ? 
Zou kunnen, zal eens kijken
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4040 votes
Zou het misschien mogelijk gemaakt kunnen worden om alleen op het éérste land of genre te zoeken bij films waarop je gestemd hebt?
Ah, ik zie dat dit inmiddels ingevoerd is.
Hoe doe je dat dan?
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Nu gebeurt dat automatisch als je zoekt op land, tenzij je de optie 'Ook films waar dit land als co-producent is ingevoerd' aanvinkt. Deze scheiding is er pas sinds kort en daar dankte ik Jordy voor.
Voor genres is het niet ingevoerd, maar dat vind ik een stuk minder belangrijk.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4040 votes
Oh, dat bedoelde je. Ik dacht dat je zoiets bedoelde als:
http://www.moviemeter.nl/user/user-id/votes/land
http://www.moviemeter.nl/user/user-id/votes/genre
Dan zou het namelijk (net als bij jaartal) direct met (en gesorteerd op) je stemmen kunnen worden weergegeven.
Thomas83
-
- 4030 messages
- 3635 votes
Als er thriller, horror of misdaad bij de film staat én je de synopsis leest (lelijk woord) weet je toch al dat je je nichtje van 5 niet moet laten kijken.
Natuurlijk ligt het bij veel genres wel voor de hand. Maar het kan toch handig zijn. Ook al is de kijkwijzer niet helemaal goed uitgewerkt in mijn ogen, en wordt hij niet altijd goed gebruikt.
Vul achter de volgende url de titel van de film in en voila:
www.kijkwijzer.nl/classificaties.php?zoek=
voorbeeld:
Ja er zijn andere sites waar je dat kunt opzoeken, maar het lijkt mij wel handig voor op moviemeter. Er zullen vast wel mensen behoefte aan hebben.
Deja Vu.
Is dat niet pas besproken?
Ongetwijfeld, maar daarom zeg ik dan ook aan het begin van mijn post daarover: "Er zal vast al wel wat over gezegd zijn, maar via de zoekfunctie kwam ik er niet echt uit, vandaar dat ik dan maar (nog eens?) plaats."
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ongetwijfeld, maar daarom zeg ik dan ook aan het begin van mijn post daarover: "Er zal vast al wel wat over gezegd zijn, maar via de zoekfunctie kwam ik er niet echt uit, vandaar dat ik dan maar (nog eens?) plaats."
Zoek bericht - Bericht: kijkwijzer - Voila, het eerste bericht hierover dateert uit november 2005.
damon
-
- 1887 messages
- 0 votes
goed hoor Angrod, dat jij die zoekfunctie wel beheerst
maar als hij een vraag wil stellen dan mag hij dat gewoon doen. Maak van eem mug geen..... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.