• 178.488 movies
  • 12.239 shows
  • 34.025 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.379.560 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Je hebt mij niet horen zeggen dat hij dat niet mag, het is echter al eens eerder gedaan en de uitkomst blijft hetzelfde.

CasperH

• 33 messages
  • 75 votes

ik vroeg me af is het misschien ook een leuk idee als je bij de top 250 lijst, je kunt zien of een film stijgt of daalt. Net zoals bij muziek lijsten?

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

CasperH wrote:

ik vroeg me af is het misschien ook een leuk idee als je bij de top 250 lijst, je kunt zien of een film stijgt of daalt. Net zoals bij muziek lijsten?

Beetje overbodig maar wel leuk. Net als aandelenkoersen een rode of groene pijl of iets dergelijks.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, het maakt de top 250 wat actiever. Dan ben je je beter bewust van de stijgers en dalers. Vind het een leuk idee.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Jordy, is het niet mogelijk om een soort slot op een film te zetten zodat er wel berichten maar geen stemmen geplaatst kunnen worden tot, zeg, 1 maand voor de oorspronkelijke release? Dat scheelt de mods weer een hoop werk.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik denk dat dat alleen maar werk oplevert. Wie gaat bijhouden wanneer films in Amerika uitkomen? Waarom zouden mensen die films op persvoorstellingen etc. zien niet alvast voor de release mogen stemmen?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Daar heb je een punt. Wel jammer dat er geen manier is, ik wordt al moe van al die mensen die van te voren stemmen, laat staan de mods.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Een slotje voor stemmen lijkt me ook wat moeilijk te realiseren en een 'meld-misbruik' knop voor stemmen is ook weer niet nodig, toch snap ik de irritatie van sommige mensen wel.

Bij veel nieuwe (en populaire) films staan de eerste paar pagina's vaak vol met berichten als "hoe kan hier nu al op gestemd zijn?!" of "die stemmen mogen weg!". Pirates of the Caribbean 3 is momenteel een goed voorbeeld hiervan.

Het is niets ernstigs uiteraard, maar het zou een stuk mooier zijn als iedereen gewoon een PM stuurt naar een mod in plaats van zulke berichten te plaatsen. En misschien kunnen deze op hun beurt voortaan naast deze stemmen ook alle berichten over deze nep- stemmen weghalen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Valt mee. Paar simpele klikken en het is verwijderd (incl. automatische pm).

Leno

• 5921 messages
  • 4408 votes

Jordy wrote:

Ik denk dat dat alleen maar werk oplevert. Wie gaat bijhouden wanneer films in Amerika uitkomen? Waarom zouden mensen die films op persvoorstellingen etc. zien niet alvast voor de release mogen stemmen?

Het hoeft (voorlopig?) alleen bij de echt grote publiekstrekkers. Veel werk zal het dan ook niet meebrengen, het is eerder een principe kwestie denk ik.

Wat ik trouwens storender vind is dat als ik een inhoudelijke reactie op een film wil lezen erg goed moet zoeken (m.n. bij de grote producties). Eerst twee pagina's met: 'lijkt me niets/ super', dan een pagina met 'vette trailer!' en vervolgens nog 4 pagina's met 'ik kan bijna niet wachten' achtige berichten.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Leno wrote:

(quote)

...

Het gespeculeer over een film kan je toch moeilijk in de kiem smoren? En achteraf verwijderen lijkt me nogal overbodig, om nog eens te lezen wat je vooraf schreef ofzo...

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Je kunt erover discussieren of het nut heeft al die berichten te bewaren, maar dat is een beetje dezelfde discussie als die over de dode gebruikersaccounts. Niet mee beginnen lijkt me de beste strategie .

Leno

• 5921 messages
  • 4408 votes

JJ_D wrote:

(quote)

Het gespeculeer over een film kan je toch moeilijk in de kiem smoren? En achteraf verwijderen lijkt me nogal overbodig, om nog eens te lezen wat je vooraf schreef ofzo...

Hier kan weinig aan gedaan worden ja. Een manier om de recensies eruit te kunnen halen zou echter wel fijn zijn.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

JJ_D wrote:

Het gespeculeer over een film kan je toch moeilijk in de kiem smoren?

Sterker nog, dat vind ik juist hardstikke leuk, zowel het speculeren zelf als het achteraf teruglezen er van. Je kunt alles wel gaan verwijderen als je iedereen z'n zin zou geven

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Leno wrote:

(quote)

Hier kan weinig aan gedaan worden ja. Een manier om de recensies eruit te kunnen halen zou echter wel fijn zijn.

Misschien een icoonte bij het bericht plaatsen als je een serieuze recensie hebt afgeleverd (of toch gepoogd hebt)? Of is dat niet haalbaar/te grof?

Leno

• 5921 messages
  • 4408 votes

JJ_D wrote:

(quote)

Misschien een icoonte bij het bericht plaatsen als je een serieuze recensie hebt afgeleverd (of toch gepoogd hebt)? Of is dat niet haalbaar/te grof?

Ik denk dat dat niet bij de site past (bovendien veel werk), maar een manier om de recensies eruit te halen zou wel verrekte handig zijn.

eRCee

• 13443 messages
  • 1979 votes

JJ_D wrote:

Of een 'serious user' keurmerk. Ik ben voor!

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Ik ben tegen, 'k zal zeggen waarom:

1. Als je regelmatig wat reacties leest bij films of op het forum heb je snel genoeg door wie de 'serieuze' gebruikers zijn.

2. Door zo'n maatregel ontstaat er schifting tussen gebruikers en het is juist de uniformiteit hier op MM die ik zo kan waarderen.*

Het ruimt namelijk vooroordelen uit de weg, zowel positieve als negatieve. Waardoor iedere gebruiker een gelijke kans krijgt om zijn mening te doen gelden.

* (moderators, admins en crew buiten beschouwing gelaten, het belang daarvan lijkt me duidelijk)

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Alastor wrote:

2. Door zo'n maatregel ontstaat er schifting tussen gebruikers en het is juist de uniformiteit hier op MM die ik zo kan waarderen.*

Het ruimt namelijk vooroordelen uit de weg, zowel positieve als negatieve. Waardoor iedere gebruiker een gelijke kans krijgt om zijn mening te doen gelden.

En dat zal ook zo blijven voorlopig.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Goed zo.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kos wrote:

+1 informatief

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

kos wrote:

(quote)

Ja, dat snap ik... Het zou inderdaad wat tweedracht teweegbrengen, én bovendien redelijk grof zijn...

Thomas83

• 4029 messages
  • 3634 votes

Angrod_Pallanén wrote:

(quote)

Zoek bericht - Bericht: kijkwijzer - Voila, het eerste bericht hierover dateert uit november 2005.

Misschien heb ik dan iets verkeerd gedaan, of ging er door de site zelf wat fout bij het zoeken, maar ik heb als ik het me goed herinner precies gedaan wat jij nu beschrijft, en toen kwam er niks uit.

Maar goed, dat doet er niet zo toe. Ik heb aangegeven dat ik het wel van meerwaarde zou vinden als de kijkwijzer-symbolen worden weergegeven. Wat daarmee gedaan wordt is niet aan mij.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Is het een idee om een link met de trailer bij de filminformatie te plaatsen in plaats van bij de berichten?

Als een film je leuk lijkt, moet je dan soms een paar pagina's terugbladeren om de link van de trailer te zoeken. Je kunt ook zelf op zoek gaan, maar dat even terzijde.

Als er een link bij de filminformatie zou staan, zou dat makkelijker zijn denk ik. Het is maar een idee.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

AHWA wrote:

Is het een idee om een link met de trailer bij de filminformatie te plaatsen in plaats van bij de berichten?

Als een film je leuk lijkt, moet je dan soms een paar pagina's terugbladeren om de link van de trailer te zoeken. Je kunt ook zelf op zoek gaan, maar dat even terzijde.

Als er een link bij de filminformatie zou staan, zou dat makkelijker zijn denk ik. Het is maar een idee.

Je kan ook eerst naar de IMDb-pagina gaan en daar naar de trailer linken, dus eigenlijk een luxe-functie, maar niet slecht...

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

AHWA wrote:

Je kunt ook zelf op zoek gaan, maar dat even terzijde.

JJ_D wrote:

Je kan ook eerst naar de IMDb-pagina gaan en daar naar de trailer linken, dus eigenlijk een luxe-functie, maar niet slecht...

Dat zei ik al, maar ik ben blij dat het je goedkeuring kan wegdragen.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Goed dat je die discussie nog eens naarvoren brengt, hij is een beetje doodgebloed hier.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Lijkt me niet echt handig om links naar trailers op te nemen.

Dan heb je over een paar jaar duizenden films waarbij de link het niet meer doet.

aegron

• 4030 messages
  • 1268 votes

Precies, dat was eerder ook al het argument.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dan kan de link bijvoorbeeld weggehaald worden als de film uit de bioscoop gaat, bijv.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.