- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Quiz op de chat
Quiz op de chat
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Jullie zeiden 22:00
maargoed... toch nog 2 punten gehaald 
Normaal begint de quiz toch om 21:00 uur?
Ietsje beter lezen dus, dat zou een hoop schelen. 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Zitten er nog wat NL-film vragen in, dan kom ik zondag nog eens langs
?
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
bedankt ik heb het gedaan.. nu wil ik alleen nog weten wanneer er weer een quiz is 
Aanstaande zondag rond 22.00 uur.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
?
Die willen we er juist uit hebben, de meeste zijn onmogelijk 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
?
Het worden er elke week meer. Voeg jij elke week nieuwe toe of zo? 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
maargoed... toch nog 2 punten gehaald 
Het is elke week standaard om 9:00.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik had het er gisteren op de chat al even over, maar ik wil ook wel eens een quiz organiseren. Ik zei gisteren al dat het een soort regisseursquiz zou worden, maar ik zou mij hier even nader toelichten. Bij deze.
Het is eigenlijk heel simpel. Alle voorgaande quizen die ik gezien heb die gemaakt zijn door gebruikers hadden 10 thema's met ieder 10 vragen vragen. Toen ik ging nadenken over een quiz leek het me leuk om 10 verschillende regisseurs te pakken en over ieder 10 vragen te stellen. Uiteraard zullen al die vragen gelinkt zijn met hun films, dus geen vragen over hun huwelijk of zo. Maar het kunnen zowel vragen zijn over de inhoud van een film of over welke film die regisseur in dat jaar gemaakt heeft. Boekvragen blijven uiteraard achterwege 
De 10 regisseurs die ik wil pakken zullen wel vrij verschillend zijn: een aantal hele bekende en een paar obscure regisseurs waarvan de films lang niet zoveel bekeken zijn. Ik wou beginnen met een regisseur die iedereen heel goed kent, om dan steeds onbekender te worden en na de helft weer terug te zakken naar bekend. Een rustig begin en een rustig eind, met de uitdaging in het midden dus. Ik heb al ongeveer een idee welke 10 regisseurs ik ga gebruiken, maar dat hou ik liever geheim.
De manier van spelen is verder gewoon.
Als mensen geïnteresseert maak ik deze quiz wel.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik bedenk met net wel dat het aankomende zondag kerstavond is en de week daarop oudjaarsavond. Waarschijnlijk ben ik dan niet online. Bij belangstelling wil ik hem de week daarna wel doen. Let wel: in die twee weken heb ik goed de kans om erg moeilijke vragen te bedenken 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Wat mij betreft is er belangstelling. Ik denk overigens dat ik deze twee zondagen ga gebruiken om eens een keer goed te scoren in de quiz. Ik hoop op oudejaarsavond op een top drie notering. 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Gaat de quiz gewoon door vanavond ?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Het voelt vandaag als een Zondag. Niemand die dat gevoel deelt? Quizje misschien?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hmmm, misschien. Morgen ga ik in ieder geval geen quiz doen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik heb wel weer eens zin om mee te doen. Vanavond zou mij prima uitkomen, zo vlak voor Weeping Camel.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik heb de quiz intussen af. Zal ik hem vanavond om 9 uur houden?
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ik probeer er ook te zijn, maar het wordt krap.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Over een kwartier beginnen we dus. Let wel op: ik heb niet besloten het jullie makkelijk te maken 
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Deze quiz gaat dus vooral over regisseurs ?